13 Temmuz 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

13 Temmuz 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

- * aziyeti z (Başı 1 ineide) hiçbir gün karanlıkta karma karışık dünya rşısında daima ken. | “© görmeğe muktedir ilimizin dünkü üddlettenberi Mn eye ecnebi propa. Wi çorusında vaziyeti ay. gi ve hükümetin takip et gi)! Ve açık siyasete mil > > müzaheretini * B. Ajansının ve Ber. tadyosunun bir müd. meşretmekte bulundu. i miş vesikalarla ta. a Saye ne idi? P- Ajansının iki hedefi Eeiltere ve Fransanın veyaya karşı taarruz Vi olduğunu göstererek, Ke Londranın muhte. şmasının önüne geç. 1“ Türkiyenin İngiliz AP bağlı ve emperyalist tarafından Sovyetler kullanılabilecek bir â. ik Böstermek, bu su. iye ile d Sovyetlerin çi İngilterenin Moskova. diği fevkalâde mmümes. Cripps, İngiltere ile ” srasmı düzeltmeğe vir. Sovyet Rusya ise, e dost bir ğ , ve Türki Sundan daima ri gpu göstermiştir. ma ve dostlukları boz. ortalığı karıştırmak ve süphe sokmak lüzemdi. Jens), Fransada elde e- ları bilhassa tahrif e. meşrediyordu. ? da Türkiye hüküme. z1 devlet ticaline hü. yor ve hükümeti zaafa: e çalışılıyordu. timiz, dün Büyük Mik be süsünden bu hat # “e €n açık lisanla, en “izi verdi. Ve hattâ da. Fverek D. N, B. ajansmı kaları tahrif etmeksi. ave etti. Çünkü bu “he yeni deliller ver. Paşa bir işe leiyei Sile Başvekitimizin “kunda temas ettikleri bilhassa du. nokta şudur: siyaset sahibi ir. H bağl deği etin a #İyaseti nde MS İsteriz. Bu iktur. Biz gz ye ttk A e VE İftifakımız, içim a » Bizim si. “Binin kârakterini ve K DEN Oyunun Türkiye, debde hiçbir te. , anlatmıya kâfi KLİK IşLERi, #öubeye Davet lie daa Ça yem (da- ei Aevkedilcekir, günü 1 » meri Türkiyenin dü. | İngilterede Müdafaa Hazırlığı (Başı 1 incide) Almanya lehinde olduğunu söy. Jemektedirler. Berliner Börsen Zeitung gazetesi, bitaraf İrlan. danın bir korkusu olmuyacağını söylüyor ve ilâve ediyor: “Serbest İrlanda devletinde her makul insan, bunu bilir ve eğer bu memleketin korkacağı bir Beşinci Kolon varsa, bu De Valers'nın bir gün serbest İrlan. danın yegâne düşmanı diye tar. sif ettiği memleketin entellicens servisidir.., Deniz Harbi İtalyanlar bugün Malta civa. tında vukubulan bir muharebe. den bahsediyor ve bir İngiliz ge- misini batırdıklarını, bir muhri.| bi tabrip ettiklerini, tayyare ta. yan bir zırhlıya tam isabetle bulunduklarını, bir sürü İngiliz avcı tayyarelerini düşürdükleri. ni bildiriyorlar, İogiliz Amiralliği bütün bun. ların uydurma olduğunu, bir tek avcı tayyaresile bir deniz tayyaresinin tahrip olunduğunu bildiriyor. İngiliz Amiralliğine göre, Şar- ki, Merkezi, ve Garbi Akdeniz. de İngiliz donanmasmın son gün lerde faaliyete geçmesi, İngilte. renin Akdenizdeki hâkimiyeti. nin en kati delilidir. Hava Harbi İngiltere ile Almanya arasında hava harbi şiddetini muhafaza ediyor. İngiliz tayyareleri Alman işgali altındaki yerlere taarruz etmiş, Fransada Boulogner tay- yare meydanında beş tayyare tah rip olunmuştur. 18 hazirandanberi Almanların 102 tayyareleri imha olunmuş ve 34 tayysreleri üslerine dönemiye cek hale getirilmiştir. Harp başındanberi Almanların İngiltereye yaptıkları taarruzlar neticesinde 173 tayyare zayi ey- lemişlerdir. Bunlardan 99 wv bi. yük mikyasta İlk hava hücumu. Bun yapıldığı 18 Kazirandan son. ra imbâ edilmişlerdir. İngiliz av. cı teyyarelerile cereyan eden mu harebelerde mühim miktarda bir çok Alman tayyarelerinin de ha. Söra uğrayarak üslerine döneme. dikleri tahmin edilmektedir. Afrikada İtalyanların Libya yoluyla bü. TAN Rumen Hariciye Nazırı Dün Berline Davet Edildi 1 incide) “B. Manoiletco, yapılan davet üzerine Münih'e gidecektir. Ru. men arazisiniti hiç bir zaman Rus yaya ait olmamış olan kısmının Romanyaya iade edilmesi için; Almanya hükümetinin Rusya nez dinde teşebbüsatta bulunmasını talep edeceği tâhmin edilmekte. dir. BALKANLARDA KAVGA ÇIKMAMASI İÇİN Muhasamatın Balkanlarda da patlamasına mâni olmak için Al manyanın elinden gelen her şeyi yapmakta olduğunu ahval g termektedir. Avrupanın bu kıs. mında Almanlar, orduların terhis edildiğini ve işçilerin hasad için seferber edildiklerini görmek is. temektedirler. Almanya aynı za. manda kendi stokların takviye etmek arzusundadır. Bulgaristan dan 600 ziraatçi getirmiştir. “Fakat Sovyet Rusya, meçhul bir unsur olarak kalmaktadır. Her taraftan beklenilmiyen hâ. diselerin zuhur etmesi muhtemel bulundukça, oAlmanya Balkan memleketlerinden ordularını ter. his etmelerini talep edemez.,, “Almanlar tarafından mül. hem olup Berlindeki ecnebi mu. habirler tarafından o gönderilen hâberler İngiltereye karşı âeil bir taarruz ihtimallerinin ikinci plâna bırakılmış gibi olduğunu göstermektedir. Mukabil ekono. mik bloküs ihtimallerine karşı Almanya, evvelâ Avrupayı toj- kilâtlandırmayı tercih ediyor. Askeri harekâtı da, tamamen yekdiğerinden ayrılmış bulunan iki dünyaya münhasır kalacak yük bir taarruzdan bahsetmeleri Mısırda İngiliz kuvvetlerini zer. Te kadar rahatsız etmemektedir. Sebebi Mısırla Libya arasının çöl olması ve bu çölden geçmenin güçlükleridir. Bu sirada hararet tshammül edilmez bir vaziyette- dir. Bu harekete geçen kuvvet içeceği suyu da birlikte taşımıya mecburdur. Bu vaziyette olan kuvveti sudan. mahrum etmek çok kolay olduğu için İngiliz kuv vetleri: huzur içinde her inkişafı bekliyor. Kenya — Habeş hududundaki Voyale mevkii bütün kuvvetiyle mükavemet ediyor, İtalyanlar buraya bin kadar mermi atmış- lardır. Fakat mukavemet karl. mamıştır, Motopomp Alınacak Siverek Belediye Reisliğinden : Yangın ve kuyulardan su çekmeye mahsus olarak 15 gün müddetle Siverek Belediyesince açık eksiltme suretiyle bir adet ve son sistem Mo. topomp alınacaktır. Şartlar şunlardır: 1 — Makine gaz veya benzinle işliyecektir, 2 — En aşağı sekiz met, reden su çıkaracaktır, 3 — Motorda yağlama ve yangma müni olmak ter. tibatı bulunacaktır. 4 — Motör iki kişi ile kabili nakil olacaktır. 5 — Em. me ve basma hortum ağızları altı santimden aşağı olamaz. 6 — Manomet. te irtifa en ayağı 100 metredir, 7 — Yedek parçalar ve mühim aksamına sit ikişer yedek bulunmak İâzendir. 8 — 10 metrelik birinci kalita keten hortum, lansa bulunur, 9 — Makine monte edilmiş olmalıdır, 19 — Be. deli muhammeni 1400 Era üzerindendir, 11 — 105 Jiralık pey akçesile lâ. #wn gelen İzahatı verip almak için İstanbul Vilâyetine müracaat olunur, 12 — İhale Temmuzun 20 uncu Pazartesi günü Siverek Belediye Encü. Mmeninde yapılacaktır. o “6056. Muhammer bedel Lira Karaş 1400 Harp Okulu Komutanlığından : Sivil Tiselerde ikmale kalmış talebelerin Hirp Okuluna pirebimeleri.. Bi temin maksadile kayıt ve kabul müamelesi, Eylği nihayetine kadar usatılmıştır. İkmali olup Harp Okuluna girmeğe istekli olan talebelerin şimdiden mensup oldukları askerlik şabelerine müracaat ederek muame, İelerini ikmal ettirmeleri ve ikmalde muvaffak oldukları takdirde evvel, €e tekemmil çttirecekleri evrakı ile okula almacakları ilân olunur. (29) o (5996) Tİ Ye a İLAY VTİ efe iy X 1 -- Şartname ve nümünesi mucibince 300 adet reğlis uç bobin açık ek. siltese usuliyle satm alınacaktır. II — Muhammen bedeli sif 1179 bira muvakkat teminatı 68,42 liradır. HI — Eksiltme 5/V111/940 Pazartesi günü saat 14 te Kabataşta Le. vâzün ve Mubaysat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV — Sartname ve s.ilmune keçen şubeden parasır alınabilir. V — İsteklilerin tayin olunan gün ve saatte “e 7,5 güvenme parala, Yiyle birlikte merkâr komisyona müracaatları, “6051, Belgrad, Devlet Orman İşletmesi Revir Âmirliğinden: 1 — Büyükderede Belgrad Devlet Ormanının Kurtkemeri mevkiinde mevcut “100, metre mikâp “434, desimetre mikâp muadili Çi7i) adet “dört köşe meşe ağacı bir ay içinde kaldırılmak Gizere 15 gün müddetle Açık artırmaya konulmuştur. 2 — Arttırma 29/7/960 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 16 da Bel grad Devlet Orman İşletmesi Revir Amirliği binasında yapılacaktır. 3 — Her mâmül metre mikâbın muhammen bedeli “22, yirmi iki Miradır, 4 — Muvakkat teminat “168, lira “75,, kuruştur. $ — Sartname ve mükavelename projelerile kereste çaplarını mek İstiyenler bu müddet içinde Belgrad Devlet İşletmesi Revir ömirliği mek istiyenler bu müddet içinde Belgrad Devlet Orman İşletmesi Revir Amirliği ile İstanbul Orman Çevirge Müdürlüğüne müracaat edebilirler, “6004p, e i bir iktisadi harp lehine olmak 0. zere durdurmak isler gibi görü. müyor, RUMEN - MACAR MÜNASEBETLERİ “Romanya ile Macaristanın münasebatı meselesi, günün me. İselesini teşkil etmekte ise de, Münihteki Hitler, Kont Cinao ve Macar Nazırlarmın konferansın. İdan sonra, Macarlar tarafından İ müsbet hiçbir talebin vâki olma. ması, Romanyada vaziyetin bi. raz gevşemesine sebebiyet ver. miştir. Hitlerin Romanyaya bi. Taz zaman geçirmelerini tavsiye ettiğine mütedsir şaylalar ve General Ahtonesco'nun serbest birakılmış olması, havayı daha sekin kılmıya hizmet etmiştir. İTALYANIN FAALİYETİ Roma mahafili Giornale d'İ. İalia'nın o makelesine işaret e. mektedir. Bu makaleye göre, Macar meselesinin tehiri, İngil. tereye yapılacak harp yüzünden değildir. Yeni nizamın İcapların. dandır. Yoksa Almanya İle talya, Cenubu Şarki Avrupada sulhün idamesi lehindedir. Fa. kat bu swlhün âdilâne olması zımdır. Ve onun içir eski sulh müuahedelerinin . tadili icap et. mektedir. YUGOSLAVYADAKİ ISLAHAT Ayni gazeteye göre, mihver devletleri Yugoslavyanın siyasi bareketlerini ve Avrupa hâdise. erile alâkadar bulunan Idari mekanizmasındaki değişiklikle. ri alâka ile takip etmektedirler. Yugoslavya matbuatının, şimdi. ye kadar İngilizlerin yalancı pro. pagandalarına az çok tâbi olan malâmatın, daha iyi kontrol e. dilmesi hakkında vermiş olduğu karar kavdedilmektedir. Sovyetler Hudutlara Asker Yığıyorlarmış! Londra, 12 (A.A.) — Daily Te. legraph gazetesinin diplomatik muharriri yazıyor? Londradan ahnan malümat, Münih görüşmelerinde Hari. ciye Nazıri Kont Cssky ve Baş. vekil Kont Teleki tarafından Al. manlar üzerinde büyük tazyikler yapılmış olduğu teeyyüt etmek. tedir. Kont Ciano da mezkür dev let adamlarını takviye etmiştir. Maamafih, Almanya, Macar me. talibatının kabulü halinde Bal. kanlarda bir harp zuhur edebile. ceğini de sarih bir surette kabul etmektedir. Yine Londraya gelmekte olan malümata nazaran, Sovyet Rus. yanın Bukovinadan Ruthene hu. duduna mühim kuvvetler naklet. tiği de teeyyüt etmektedir. Sov. yetler daima Rütenyanın, Ukray nanın bir cüzü olduğunu İdain etmişlerdir. Son günlerde Mosko- vanın, Slovakyanın da Rusyaya iltihakmı talep edebileceğine da. ir emareler mevcut bulunmakta. dır. Rumen Kabinesindeki Istifalar Bükreş, 12 (A.A.) — Rador a. jonsı bildiriyor: Ekseriya fena niyetle hareket eden bazı yabancı ajanslar, Ro. . | manyada siyasi vaziyetin karışık ve İstikrarsız olduğu iddialarına bir hakikat şeması vermek mak. sadile, son günlerde, kabinenin yeni azasından bir çoğunun İsti. fa etmiş olduğunu haber vermiş. lerdir, Bu haber tamamile uydur. madır. Kabinenin bir tek azası, profesör Horia Sima, hükümet. ten çekilmiştir. Fakat profesörün yerine, ayni nasyonalist fikirlere sahip bulunan Radu Budishteanu tayin olunmuştur. Hükümet, por mal surette ve tam ahenkle va. zifesine devam etmektedir, Moskovada Faaliyet Moskova, 12 (A.A.) — Yüksek Sovyet meclisi riyaset divanı rel. si Kalinin, dün Yugoslavya elçisi Gavriloviç'i kabul etmiştir. Elçi, reise itimatnamesini takdim eyle. miştir. NE Bulgar Ezlçisi Moskoyada Moskova, 12 (A.A.) — Bulga- ristanın yeni Moskova elçisi Sta. menof, dün Moskovaya gelmiştir. Öksürenlere: KATRAN HAKK! EKREM Brenşitlere pek faidelidir. I Sıhhat Ve İçtimai Muavenet Vekâletinden : Çorum Leyli ve İstanbul nehart Küçük Sıhhat Memurları mekteple, rine ulurma şartları şunlardır: Türkiye Cümhuriyeti tebassından olmak ve yaşı 18 den aşığı ve 25 dan yukarı bulunmamak (Yirmiden yukarı olanların askerlikle ilişiği kal. mam olacaktır), 2 — Orta mektepten pek iyi ve İyi derecede mezun olmak (Lise sı. #ıflarmda bir veya iki sene fazla okumuş olanlar tercih edilecektir, Bun. Jarla kadro dolmadığı takdirde orta dereceliler de alınır.) 3 — İstekliler, bütün evrakını tamamlamış olduğu halde, dilekçelerini 15 Eyihi 1040 tarihine kadar Çorum mektebi için Sıhhat ve İçtimai Mun, venet Vekâletine, İstanbul mektebi için İstanbul Sıhhat ve İ, M. Müdür, Yeğü vasılasile mektep müdürlüğüne Gönderilecek evrsk şunlardır: A) Nüfus küviyet elizdanı aslı, B) Orta mektep şahadetnamesi göndereceklerdir. aslı, (Daha fazla okümüş olanlarm şahadetname İle birlikte tahsil müddetlerini tasdik eden resmi vesika), €) Basılmış örneğine uygun ve üstünde tasdikli fotografı bulunan bii lecektir ) sıhhat raporu, (Bu raporu hastane baştabiplikleri zatflıyarak üstünü iyecek ve İstekli tarafından mühürlü zarf halinde olarak gönderi, Muayeneler Ankara, Sıvas, Erzurum, Diyarbakır, Haydarpaşa Nümu, ne hastaneleri; İstanbul Çocuk hastanesi, İzmir, Bursa, Konya, Adana, Samsun memleket hastanelerinde yapdacak ve istekliler bu hastanelerin balunduğu vilâyetlerin Sıhhat ve İçtimai Muavenet müdürlüklerine bizzat müracaat edeceklerdir. D) Çıklıkları mektepten veya mahalli polisinden almış hüsmühal kâ. Bıdı, Kıda basılmış olacak) E) 65 X 6 boyunda üç tane fotograf (Cepheden alınmış ve İnce kâ. 4 — Çorurmdaki Leyli mektebe girmek istiyenler bu vesikalardan ba. ka bir de aşağıda örneği yarti, Noterlikten tasdikli ve kefili taahhüt sere, di vereceklerdir. TAAHHÜT SENEDİ ÖRNEĞİ Leyli küçük Sıhhat memurları mektebine almarak tahsil edip mezun olduğumda, Sıhhat ve İçtimai Musvenet Vekiletinin tayin edeceği vazife. de beş yıl hizmeti kabal etmediğim veya kabul edip te, muayyen müddeti bitirmeden bıraktığım ve sıhhi sebepler dışmda mektepten önimi olarak çıkarıldığım takdirde benim için sarfedilmiş olan parayı tamamen ödeme, yi ve bu taahhüt senedi mucibince benden istenilecek para için, ödemek mecburiyetinde olduğum tarihten itibaren 9 9 İaiz yürütülmesini kabul ve taahhüt eylerim. Yukarda adres ve hüviyeti yazılı olan SARİH İKAMETGÂH ADRESİ in bu tab, hütnime mucibince ödemek mecburiyetinde bulunduğu her dergiyi, için iki yür lira olmak Üzere bütün tahsil müddeti İçin ceman 400 liraya ka, dar parayı, faizile bersber, borçlu ile birlikte müteselsil kelil ve müşterek mütescisil borçlu sıfatile ödeyeceğim. (5828) Kefilin adresi Sümerbank Pamuk İpliği ve Dokuma Fabrikaları Müessesesinden: Fabrikalarımızın gümrük tahmil, tahliye ve nakliye işleri kapalı zarfla 1 sene için münakasaya konulacaktır. İsteklilerin bu işe git şartnameyi, Bahçekapıda 1 inci Vakıf bon 1d kattaki müessese Ticaret servisinden alabilecekleri ilân olunur. (5240) & > 3 Divier Harbının Arifesinde, oms ve R kunduğuna göre, şu anda Manşın kadar emsalsiz bir taarruza geç- miye âmade bulunmaktadır. Gazeteler, bu muazzam bâre- ketin hazırlanışının teferruatina dair hiçbir malümat neşrelmi. yorlar, Çünkü, ufacık bir malü- matin sızması, düşmuna çok mü. fit olabilir, Fakat taarruzun büyük ve muhtelif vesaitle yapılacağı mu hakkaktır; Kara, deniz, ve hava kuvvetle. rile tahtelbahirlerin ayni zaman. da harekete geçirileceğinde şüp- he yoktur. Yine hiç şüphe yok ki, müda- ki taraf ta, olanca silâhlarını ha. rekete” geçireceklerdir. Çünkü, bu harp. İngiliz nun da, Avrupi ri üzerine in da İstikbale. maktadır. Bu bi olacaktır. Gerek Alman erkânı harbiyesi, gerek İngiliz erkânt harbiyesi, sayısız müşkülât önün. de bulunmaktadır. Almanyanın esaslı davası, denizi ağmak, İn- gilterenin esaslı davası ise, bir ih. raç hareketine mâni olmaktır. Rayşh, Manş aşabilmek için, bir çok yollara, usullere maliktir. İngiltere ise, toprakları koru. mak için her tedbiri almişlir. İmanya, zaferden emindir. Polonyayı yenmiş. Nor. veçi istilâ etmiş, Holandayı ve Belçikayı ezmiş, Fransaya boyun eğdirmiş olan Rayşh, İngiltere i- le yapacağı harbin neticesinden süphe etmemektedir. Harbin ilk adımı atılmıştır. Bugün, Manş 4 dalarından Jersey ve Güeriesey üzerinde, gamalı haçlı bayrak dalgalanmaktadır. Hitler, bom. bardımancıları, bugün, İngiltere. nin sade garp sahilleri üzerinde değil, sark sahillerinin Timanları üzerinde uçmaktadır ve nihayet, Şimal denizi ve Manş üzerindeki bütün Avrupa üslerinden istifa. de eden Alman tayyareleri, Bri. tanya adalarını, cehennemi bir çenber içine almış bulunuyorlar. “Alman gazetelerine göre, İngiltere buzün yalnızdır. Ve 6, Fransız donsn- #asile, Fransız müstemlekeleri üre titdeki ümitlerini de kaybetmiştir. Ayni zamandı, Britanya adaları, ab- Toka içindedir. Bugün, bu adalara, ne Rumen petrolü, ne Rus manganezi, ne İtalyan civası, ne Yuğoslav bakı £, odunu, ne İskandinav sellülezu girebilir, de Avrupa gıda madde- si gönderebilir. Bugün, Avrupayı İngiltere değil, İngilteteyi Avrupa abioka etmiş va- tiyettedir, Ve buzün, İngiltere, Alman Napoleonunu yenebiletek kabiliyette bir Weliingten çıkaramaz. Bir Va- terlo ümidi yoktur. İmparatorluğun vaziyeti faciavldir. Her şev evvelden görülüp, düşünülmüş, pertevsiz altın da kılı kirk yararcasına tetkik ve tahlil olunmuş bulunuyor., Yine Almanlara göre, büyük Alman erkân harbiyesinin Hit. lerin doğrudan doğruya nezareti altında bulunan hususi büroları, bu vaziyeti, bütün inceliklerile hesaplamışlardır. Fransada olduğu gibi, bu harp. te de en büyük işi görecek olan Alman tayyareleri, gerek kalite, gerek adet itibarile, İngiliz teyya İSMAİL VE is Avrupa ve Hıristiyanlık, İSLÂM MEDENİYETİ mihver gazetelerinde 0- Fransa sahilinde mevzi almış bu. | dir. Ve İngiliz topraklarına çıkt lunan Alman ordusu, İngiltereye | rak davayı kazanacak olan Al İmandası bir ele geçmiş bü imparatorluğu. | yüzden, bu harp, bir devler hur. | İ rinin tarafımızdan öğrenilir AVRUPA EDEBİYATI “ “GARPTEN TERCÜMELER ,, Birinci Cild: Yunan — Lâtin edebiyatları ve tercümeler. Orta Zam Avrupa Rönesans edebiyatı ve tercümeler Orta Zam ve 16 ıncı asırda Türk edebiyatları, 600 Büyük sahifa,.. 200 Kr, REMZİ KİTABEVİ Sonuncu ve ikinci elite basılmaktadır. Douvres Ile Calais Arasındaki Süküt, Fırtınalara Gebedir GAZETTE DE LAUZANNE'DAN Berlinde çekân | rw'erine mütevakkıftır. Ve harbin umumi neticesini azmi katisile hareket edeç himaye edeceklerdir. I Almanya, ayıyı madan der satıyor” diyor! ve ilâve ediyorlar: i “© — Filhakika, Fransanm mağ: lübiyetinden sonra, İngiltere Yi nız kalmıştır. Fakat bu sureti biz, o müttefikimize yardım. zilesinden, külfesinden de âzat muş bulunuyoruz, Bugün İngik tere, bütün kuvvetlerini kandi tanında teksif etmek (imkânı! sahiptir, İngiliz ordusunun Ki * ngilizlere gelince: On man motörize kuvvetlerini, onlar | yor ve İngiltere gerek siyasi, rek askeri vaziyetini tasfiye miştir. İngilterenin iptidai de menabii sonsuzdur ve İngilt re dünyanın en büyük don: - sına sahiptir. 3 Fakat, Almanya, İngiltereyi sırtımı sade denize dayamış yor ve bunda tamamile yı Çünkü, bugün, İngiltere, larca insanı silâh altına çi tır. Silâhlarını kuvvetle tir. Yani bugün, bir dor bir ordusu ve müthiş bir | kuvveti vardir ve İngilterenin feri, bu üç sütun üzerine daya maktadır. Filhakika, Alman cümu çok sıkı olacaktır. Almanların tatbik ettikleri b harp usullerinin artık vâkıfı Bu lunan İngilterenin o muki de ayni derecede şedit oleci Çünkü bütün Alman harp Junması, tedafül tedbi büsbütün kolaylaştırm giliz topraklarına çıkacak askerlerine, kadın, çocuk, İngilizler ateş açacaktır. Her € bir kale olacaktır. Bütün İngi re müstahkem bir karargi Tini alacaktır. K nuyor, Rusyanın vaziyeti, hi rarlıdır, Amerikanın bü boğuşmıya kavuşmayacağı bakkak değildir ve Alman vetleri, nâmağlüp say henüz çok uzaktır. Hitler Almanyasinin liği masaldan başka bir İngiltere sonuna vüsmiye azmetmiştir. İngiliz gururu ve İngiliz. tinin kahramanlık insiyakı son sözünü söylememiştir. şahittir ki, zamanı gelince, İizler, ümit yıktei bir mukave gösterirler. Bunun içindir ki, giliz efkârı umümiyesi, i kendisine has emniyet ve netile bakmaktadır.” Lİ n, iki hasmın hale B hiyesi ve kanaati bU dedir. Ne olursa olsun, hi gün, Manşı aşarak Britanya rağına girecektir. Almanyadı İngilterede de motörler makta, toplar temizle: Tâhlar bilenmekte, zırhklar, galar hazırlanmaktadır. Vi res'le Calais arasındaki aj künet, müthiş fırtınalara OR aldı ki, harp, nih; mekten henüz uzak va . HABİB BİZ: VE TÜRKÜN ROLÜ