20 Haziran 1941 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

20 Haziran 1941 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

, 1 a ZO OE İREN İNAN RR REERİMEREİNRAREMENN imdi elma minkimi a A AŞ miiniiniimeiiennez ğ | İngilterenin Müdafaa Sistemi Kuvvetlendi Sollum'daki İngiliz Taa Gibi Suriyede de Vichy Kuvvetlerine Karşı Mukabil Taarruzlar Muvaffak Olmamıştır ASKERİ MÜTAHASSISIMIZ YAZIYOR. İngilizlerin Yeni Gizli Silâhı gvribardıman tayyarelerinin bomba kadar müessir olan bir silâhı da sürprizdir. Dakikuda üç mil süratle ufuktan görünen bir bombardıman tayyaresi, ha- zırlanmak için pek az zaman bi rakır. Bulutlar ve karanlık onu kâfi derecedi le saklar. En hassas) Ki ! Birinci Mevki Biletlere Kırk Para Zam Yapıldı Asker ailelerine “yardım için toplanacak paranın esaslarım tes- bit etmek maksadiyle toplanan belediye daimi encümeni yeni bir İ kanun çıkıncıya kadar tramvay ve vapurların birinci mevkilerin de, banliyü treninin de birinci ve ikinci mevkilerinde kesilecek bi letlere birer kuruş zam yapılma- sını kararlaştırmıştır. Şehir dahi- linde işliyen araba ve otobüs bi teskil eden Sollum, Kapuzzo ve) letlerine zam yapılmamıştır. Fa- Halfaye müsellesinden düşmanı| kat duhuliye İle girilen bütün eğ atarak Tobruk'a doğru uzanmak, | lence yerlerine yüzde on nisbe- ve burasını da düşman muhasa-| tinde bir zam yapılması kabul ©& rasından kurtarmaktı. Taarruza | dilmiştir. tamamen motörize müteaddit Daimi encümenin bu kararı bu kalarin teşebbüs etti. Taarruza| gün alâkadarlara tebliğ edilecek İngiliz hava kuvvetleri de mües-| ve karar mer'iyete (girecektir. sir bir surette istirak ettiler. Bi-| Daimi encümen bazı belediye re- rinci gün elde edilen ilk muvaf.| simlerine de zam yapmıştır. Bu fakıyetten sonra Alınanlar mu-| zamların tahsil şekillerini gös - il taarruza geçtiler. Bu dar) teren formüller hazırlanmıştır. saha içinde kum fırtınaları ve) Bu suretle asker ailelerine de- rruzu Neticesiz Kaldığı sesini | cehennem ateşi içinde üç gün sü-| ha fazla yardım yapmak imkân üzere | manlar Tobruktan da bir mikdar pek az bir zaman bırakır, Başını- zın üstüne geldiği zaman da ka- ranlık, bulut veya sis yüzünden onu havada bulup imha etmek hayli güçtür. İngilizler şimdi bu gül tarafından keşfedildiği bildirilen bir dinleyici ve arayıcı ületi tay- yarelere karşı tatbik edilen mü- dafaa sisteminde büyük bir inki- Tip vücude getirmiştir. Bu âlet tayyareyi 100 kilometre uzaktan tesbit etmekle kalmıyarak tayya- Te yanınıza sokuluncaya kadar da önun mevkiini tayine muvaffak “maktadır. Bu âlet o sayesinde tayyare topları tayyareyi görmeden ona uteş edebilir ve yüzde yüz isabet ettirebilirler. Bu yeni âlet tayyareleri arıyan Projektörlere benzer. Yalniz ha- Tice ışık hüzmesi göndereceğine Tüâdyo dalgaları göndermektedir. Bu dalgalar havada sert hir mad- deye çarptığı zamân ayni yol ü- zerinden geriye dönerler. Bu dal- gaların gidip gelmek için sar. fettiği zamanı hesap etmek su- retiyle havada carptığı tayyare- pin yerini tam bir isabetle tavin mümkündür. Bu hesaplama işini de âlet 6- tomatik bir tarzda kendisi yapar, Bu süretle tayyare dafi topları görmedikleri hedefe isabetle en- caht yapabilecekleri gibi, hücum tayyareleri de ayni vasıtadan is- ifade ederek havada ve karanlık & hücum edecekleri tayyareleri bulabilirler. Bunun için de hü- «um tayyarelerinin, ray üzerinde giden tren gibi, radyo dalgaları wzerinden hedeflerine doğru uç- maları kâfidi Bu âletler, simdiye kadar kul- Isvılan projektörlerle dinleme â- etlerine ihtiyaç birakmamakla. dır. Bugünkü dinleyici âletler tay Yurenin sesini ancak 10 kilometre işitebilir. Fakat bü- manların sesle- .kornalarının. Bü bir oparlöre benziyen mevcut dinleyici âletler tekerlek» İi bir araba üzerinde, ve tayyare fi toplarının önüne yerleştiri- Aletin kulağıma gelen ses sa- Yesinde sesin istikametini ve me- mümkündür. Fa- igaları kadar isabet etmesine imi yoktur. Bu iti- harla radyo dalgalarından istif de ederek yapılan bu yeni din- İeyici âleti hakikaten tayyarele- ye karsı kuvvetli bir müdafaa si- lâhı vazifesini görecektir. İngilterenin müdafaa bakımın- dan en büyük sıkıntısı gece hü. cumu yapan bombardıman tayyaz relerini karanlıkta havada bulup imha, edememekti. Simdi bu ye- pi âlet İngilterenin en büyük der- dini halletmiş ve İngilterenin mü dalan sistemini kuvvetlendirmiş olacaktır. Londranın verdiği ma- Tümata göre, İngiltere bütün sa- hillerini, limanlarını ve fabrikala. yını bu yeni âletle teçhiz etmistir. İngiliz askeri mütehassıslarınm fikrine göre, şimdiden sonra Al man hava kuvvetlerine karsı İn- giltere harbi kazanmış sayıJabi- lir. ? “# Sollum Cephesinde: gren Pazar sabahı bü- yük motörize kuvvetlerle şi- mali Afrikada (başladıkları bü- Yiik taarruz hareketini kaybet- “ nislerdir. General Wavel'in hedefi. Mı- «ra taarruz icin kuvvetli bir üs Zonguldak Halkevinde iki ay devam eden çiçek ve fantazi eliş- leri kursu bitmiş, kursla muvalfak olan kızlarımıza merasimle diplomaları verilmiştir, Yukarıdaki Yesim kızlarımızı diploma - larını alırken göstermektedir. Temmuzda Umumi Deneme Yapılacak Ticaret Vekâleti Bir Talimatname Yapıyor Dün geç vakit Ticaret Vekâle- tinden vilâyete gelen bir telgraf ta kahve tevziatının durdurul - mas bildirilmiştir. Buna sebep Ticaret Vekâletinin kahve fbti - kârına ve sulistimallerine mey - dan vermemek için bir talimat - name o bazırlamakta Vekâlet hazırlamakta olduğu ta- limatnameyle bilhassa kahve ba yilerinin süilstimalin& mahal be Takmıyacak, halkın kahve ihtiya- cın karşılıyacak, tevziatın hiçbir şekilde aksamamasını temin ede- cektir. Bu hafta içinde vilâyet - lere gönderilecek olan bu isli - matfameye göre kurulacak kah- ve tevzi komisyonları vekâletin esaslar o dairesine mevcut kahveleri dağıtacak ve Hat talimatnamesine uygun ola - rak yapılması için kontroller yap tıracaktır. Mersin limanında mevcut 908 olmasıdır. tevzlatın Ticaret Vekâletinin tev-| yen müthiş bir çarpışma oldu. Al. kuvvet getirmek ve stuka tay- yarelerinin yardımına dayanmak İ suretiyle ilerliyen | İngiliz kuv- vetlerini çevirmiye teşebbüs etti. ler. İngilizler Almanların bu çe- virme hareketi karşısında ricate ve eski çekilmiye mecbur oldular, den fazla tayyare kaybetti, En fe. nası bu cephedeki müdafaa kuv- velini zaafa uğratmış oldu. Alman ve İtalyan kuvvetleri» nin bu fırsattan istifade ederek i- leri hareketlerine devam edip et- miyecekleri henüz belli değildir. Fakat Almanlar burada henüz bü yük hir taarruza hazırlanmış de- gil gibidirler. Tobruk fethedilme. çe Almanların İngilizleri ta-! ip ederek daha ileriye gitme-! leri kendileri icin tehlikeli olabi: Tir. Şimdi Almanların bütün vetlerini daha ziyade Tobruk üze- rine teksif ederek kısa bir zaman. İhtimali daha çoktur, Maamafih” Sollum muharebesi İngilizlerin şimali o Afrikada he. müz taarruz kabiliyetini kazama- madıklarıni göstermek itibariyle dikkate şayandır. #4 Suriye Cephesinde: b Sri muharebe de İi lizleri alevbine inkişaf | etmekte devam ediyor. İngiliz kuvvetleri bir taraftan Sam civarına, diğer taraftan Beyrutun 40 kilometre cenubuna vardıkla- ri bildiriliyor, Beyrut üzerine yü- rüyen İngiliz kuvvetleri üç kol- dan ilerlemişlerdi. Birinci kol sa. bil yolunu takip etmistir ki, bu yol asırlardanberi Suiye sır arasında ana yol vazifesini görmüştür İkinci kol, Benicebail- den geçen ve sonra garbe döne- rek Tire'ye giden yolu takip ede- rek ilerlemiştir. Sam Üzerine yü- rüyen kol da hacıların Mekkeye giderken takip ettikleri yolu ta- kip etmiştir. Fakat Beyrut ve Sama ilerli- yen kuvvetler arasında sahil bo- da hu kaleyi zapta çalışmaları dağ şemislairlk; İsat işleri memurları * “ İkamyonü alınmasını belediye ri- hâsıl olacak ve evvelce alınmuk- ta olan yardımlara son verilecek tir. Fakât evvelce tesbit edilen sekilde para vermeleri lâzımge- lenlerin daimi encümenin kara - rından önceki zamana kadar ö- demeleri icap eden taahhüdatlar rı tahsil edilecektir . BELEDİYEDE : 40 Bin Kişi Francala Yiyormuş Dünden itibaren Belediye ve hükümet tabipleri francala yö - mek mecburiyetinde olanları ma syeneye ve hastaların vaziyetine göre günlük francala istihlâkle - rini ve francala ihtiyacı müdde- tini tesbite başlamışlardır. Yapı lan tetkiklere göre hususi dok - torlardan francala yemek için ra- por alarılar 40 bin kişiyi bulmak tadır. Fakat birçok raporluların #ıhhati yerinde olduğu anlaşıldı- ğı için belediye ve hükümet ta - bipleri bu gibileri yeniden müa - yeneden geçireceklerdir. Belediye sıhhat işleri müdür - e ikti sal ederek ekmek kontrollerine başlamışlardır. Bilhassa ekmek - Ierin birbirine yapışık olarak pi- şirilmemesi ve ekmeklerin arta sından iyi kesilmesi üzerinde dur muşlar ve buna göre teftişlere başlamışlardır. Yapılan teftişlerde Tophanede- ki bir fırının iki nevi ekmek pi- şirdiği ve eski çeşniye uygun ek- meği mevcut narhtan fazlaya Sat tın görülmüştür. Belediye bu f- tın hakkında takibata başlamıştır. Temizlik Kamyonalnı — Temiz lik işleri müdürlüğü her sene te- mizlik arabalarına tahsis edilen 120 bin liradan mühim bir ke mını tasarruf maksadiyle 9 çöp) yasetine teklif etmistir. Belediye bu teklifi kabul etmiştir. Yakın: da kamyon satın alınması İçin te- şebbüslere girişilecektir, Taksim Gazinosu — Taksim gazinosunu idare eden Rumen şirketi dağılmıştır. Bundan sonra gazino 4 Türkten mürekkep 100| bin lira sermayeli yeni bir şirket| taralından idare edilecektir. Şehrimizde yapılacak umumi pasif korunma tecrübesinin csas- lar: bir müddet önce vali ve be- lediye reisi Dr. Lütfi Kırdar ta - rafından Ankaraya götürülmüş ve tetkik edilmek için Dahiliye Vekâletine verilmişti. Vekâlet ya- pılacak pasif korunma tecrübesi- ne alt plâm kabul etmiş ve dün vilâyete göndermiştir. Vilâyet, vekâlet tarafından kabul edilen pasif korunma plânına göre hazır- lıklara geçecek ve icap eden ted- birlerin. alınması için alâkadarla- ra emir verecektir. Çok geniş ölçüde tatbik edile- cek olan pasif korunma denem&- si temmuz ayının ilk on beş gü- nünde yapılacaktır. Siper ve sığınak inşaatı Sığınak ve siper inşası için pılmakta olan hazırlıklara hız vı rilmiştir. Şimdiye kadar evlerde yapılan siper inşaatı dün alâka darlar tarafından gezilmiş, görü len. buzı noksanlar hakkında si MÜTEFERRİK K: Denizcilik Bayramı İçin Proğram Hazırlanıyor Münakalât Vekâleti bir tem - muz denizcilik bayramının fey - kalâde bir şekilde kutlanması için alikadarlara tebliğat yapmıştır. Dün sabah vilâyette vali ve bele- diye reisi Dr. Lütfi Kırdarın ri- yasetinde toplanan kutlama ko - İ misyonu bu emre göre bayram programını tesbite başlamıştır. Kutlama komisyonu kabotaj hak- kının Türk bayrağına devrinin 16 ncı yıldönümünü her sönekinden daha mükemmel bir şekilde kut- lamak için icap eden;bazırlıkla- rın. yapılmasına karar vermiştir.| Komisyon bu hafta bir kere dana! toplanacaktır. Istanbul Taşe Müdürlüğü — Başvekâlet koordinasyon bütosu Evlerdeki Siper ve Sığınakların Gezilmesine Başlandı, Mahkümlara Siper Kazdırılacak | öne care vekile: çuval kahve de beş gün sonra şehrimize gelecek ve halkın ihti- yacını karşılamak için vilâyet em verilecektir, zamana ka - inin tevzi ta- Umatnamesi gelmiş olacağı için per yapanlara izahat verilmiştir. | usulü dairesinde kahve dağıtıl » Kaymakamlar, kendi mıntakala -| masına başlanacaktır. rındaki siper ve sığınak inşaatı i-) o Yapılan hesaplara göre her ai- leri vilâyete göndermi; la - muşlardar. > Siper ve sığınak işlerinde ça lıştırılmaları kararlaştırılan ha fif cezalı mahkümlara verilecek gündelik için bugünlerde cüm - huriyet müddelumumisi Hikmet Onatın iştirakiyle vilâyette bir toplahtı yapılacaktır. Hafif cezalı mahkümlar daha çok kazalarda mevcut olduğu için bunların şeh- rimize getirilip o getirilmemeleri için Adliye Vekâletine bir tez - kere yazılmıştır. Öğrenildiğine göre vekâlet ka- fif cezalı mabkümların o İendi mıntakalarındaki Siş ve sığı » nak inşaatında sinde 50 kuruşa çalıştırılmasını muvafık görmüş - tür. Vekâletin verdiği karar müd deiumumiliğe tebliğ edilince vilâ- yette bir toplantı daha yapılacak ve umumi kararlar verilecektir. maa Tel İhtikârı Yapan Suçlular Dün Adliyeye Verildi Fiyatları mürakabe komisyo - pu, dün tel ihtkârını tetkik et - miştir, Şimdiye kadar yapılan tet kikler neticesinde tel ihtikâriyie yirmi kişilik bir şebekenin alâ - kadar olduğu anlaşılmıştır. Ne - ticede şebeke mensuplarından Agobun telleri 70 kuruşa sattığı tahakkuk etmiş ve adi tev- di edilmiştir. Beşiktaşta Yordan, Cibalide bakkal Cafer 300 kuru- şa çivi sattıkları için adliyeye verilmişlerdir. Arkadaşını Yaraladı — Beşik. taşta oturan Alinin oğlu 7 yaşın da Ternail Acar ile komşusu İl ya şında Cevat arasında oyun yüzün- den kavga çıkmıştır, Cevat eline geçirdiği çapa ie Ismaili başın - ağırca yatalamıştır, Iki Otobüs Çarpıştı — Şoför Ve yünca uzanan yüksek dağ silsile- şefi Mecdi Akasya şehrimizde KU| linin idaresindeki 3158 numaralı çin hazırladıkları rapor ve Jiste-| leye yarım kilo kahve isabet et- mektedir. PİYASADA : Mersindeki Malları Sevk İçin Tedbir Mısırdan Mersin ve Iskenderu na gelen malların, memleketimi» İzin muhtelif yerlerine süratle sevki için Ticaret ve Münakale Vekâletleri tarafından tedbirler ittihaz edilmektedir. Mersinde yalnız ticaret ofisine alt 30. bin firmalara çuval kahve, mubtı ait te kalay, pamuk ipliği ve kim yevi eler bulunmaktadır. lar Suriye arazisinde kalmıştır. Çayların bir an evvel memleketi tirilmesi 'bbüsle- mize getirilmesi için deşebbünle Deri Fiyatları — Fiyatları mü- Takabe komisyonu halk tipi ayak kabı imali hakkındaki tetkiklere devam etmektedir. Evvelce yaz- dığımız gibi son zamanlarda Yer- li deri fiyatları pahalılaştığı için 660 kuruşa ayakkabı yapmıya im kân kalmamıştı. Dün toplanan fi yatları mürakabe komisyonu yer İi sığır ve salamura derilerin ki- losuna 100, yaş derilerin kilosu- na da 95 kuruş fiyat tesbit et - miti abrikatörleri bugün mil Mi sanayi birliğinde bir toplanlı yapacaklardır. Fabrikalar muh - taç oldukları ham deriyi tedarik etmek için Ticaret Vekâleti nez- dinde teşebbüste bulunacaklar - ADLİYEDE ; i Karısı Mükerremi Öldüren Fazıl Mahküm Oldu On gün evvel Gelenbevi orta leri mevcut olduğu için, bu iki kuvvet birbiriyle | temax halinde değillerdi ve tam bir cephe teş- kil etmemişlerdi. Suriyedeki Fran iz motörize kuvvetleri bu gedik. ten istifade ederek İngiliz cephe- sinin. ortasından içeri girmişler ve Mercayum ile Kuneit; las rak tâ dayanmışlardır. Şama giden İngiliz kuvvetlerini çevirerek arkasını tehdit etmefe- irnden korkulur, Zaten Suriyeye giren İngiliz imparatorluk kuv- vetlerinin pek mahdut olduğu an- laşılmaktadır. Bu tehlike karsı” sında İngilizler Filistinden derhal yeni kuvvetler getirletek Kune- itra ve Mereayum civarında Fran sızlara karşı mukabil taarruza geçmişlerdir, Fakat bugüne kadar bu mukabil taarruzlar muvaffak olmamıştır. Onun için İngilizlerin Suriyedeki vaziyetlerine de dü- zelmiş nazariyle bakılamaz. Koordinasyon Kararının İlga Edilen Bir Kararı Arkara, 19 (TAN Muhabirin - den) <— Tacir vasfını haiz olan ve olmıyan bilümum hakiki ve hükmi! şahıslar tarafından yüz ki lodan fazla arpa, büğday, ve yulaf satışlarında mahallerine ve nevilerine gör eâzami satış fi yatı tesbit edilmesi hakkındaki koordinasyon karar ilga edilmiş- tir, MÜHENDİS Mektebinde Diploma Tevzii Dün sabah saat 10,30 da yük - sek mühendis mektebi mezunla- rına diploma tevzii merasimi ya- pılmıştır. Merasime talebenin söy lediği istiklâl marşı ile başlarınış tır. Mektep müdürü Tevfik 'T: lan kısa bir hitabede bulunmüş tedrisatın bir ay kısallılmış olma sına rağmen pek İyi neticeler alın dığını söylemiş, Milli Şefin ve Na fıa Vekâletinin mektebe güster » dikleri yüksek alâkayı tebarüz ettirmiştir. Yeni mezunların mem lekete yararlı olmaları temenni - sinde bulunarak (Sözlerine son vermiştir. Müdürün hitabesine mezunlar nâmına cevâp veren bir telebe de hocalarınm — alâkasına teşekkür etmiş ve memlekete ha yırlı hizmetlerde bulunacakları - mw söylemiştir. Bu sene mezun 46 talebenin Ti yal, 5 i su, 8 i mimari, 10 ume- kine, 12 si elektrik ve muhabere! şubelerinden mezun olmuşlardır. Tasvirielkâr Kapatıldı Tasviri Efkâr gazetesi Vekiller Heyeti karariyle muvakkaten ka- patılmıştır. Bir müddet! sonra tek Far intişara başlıyacaktır Tulacak iaşe teşkilâtına müdür 0- larak tayin edilmişti. Yeni mü - dür bugünlerde şehrimize gele - cek ve teşkilâtı kuracaktır. Yeni Hastabakıcı Kursları — Yerdım Sevenler Cemiyeti gö - nüllü hastabakıcı kurslarını tak- viyeye karar vermiştir, Şimdilik Anadolu yakısında yeniden üç hastabakıcı kursu açılacaktır. Bu kursların kadrosu tesbit edilziş- tir, Eski Eserler — Mimari Kiyme- & haiz olmıyan eski eserlerin yık- tırılmasına ve yerlerine birer plâ ka konulmasına karar verilmiş - tir, Beyazıt meydanındaki çeş menin taşları rakamlanarak sök- türülmüştür. Bu çeşme meydan açıldıktan sonra başka bir yöre inşa edilecektir San'at Okulunu Mensucat Şubesi Istanbul erkek sanat mekte - binde dört sene önce tesis edilen mensucat şubesi ikinci mezununu vermiştir. Bu şubeyi bitiren genç lerin hepsi derhal münasip yerler de vazife almışlardır. Bu şubeden çok iyi neticeler alındığı için bu- | Tasının müstakil bir mektep ha - otobüsle Hüsam tarafından idare| okulu önünde kârısı Mükerremi edilen 1719 numaralı otomobil| bıçakla öldüren Fazılın son du - arasında Atatürk köprüsü üzerin) Tuşması dün 2 nci ağır ceza mah line iirağ edilmesi düşünülmek- | mıyacakları hakkında bir tedir de bir çarpışma olmuştur. Her i- ki arabada ehemmiyetli Sürette hasara uğramış, nüfusça Zayist olmamıştır. Otomebil Çarptı — Şoför Ah- met Şükrünün idaresindeki 1598 numaralı otomobil Em»sönünden geçerken Sinan ağa camii kar - şunda İ numaralı evde oturan 55 yaşında Firdevse çarpmış muh telif yerlerinden yaralamıştır. Ya rah baygın bir halde Haseki has- tanesine kaldırılmış, tahkikata başlanmıştır. aş Hâkimler Kanunu İçin Bir Tefsir Ankara, 19 (TAN) — Hükü » met, hâkimlerin kanünen muay - yen vazifelerinden maada umu - mi ve hususi hiçbir vazife de - ruhte edemiyeceklerini âmir bu- lunan iti esasiye kanunu - nun 157 nci maddesi hükmünün askeri adli bökimlere, askeri tem iz mahkemesi müddetamumi ve muavinlerine de şümülü olup ol- madığının tefsirini istemiştir. Bu nun üzerine adliye ve teşkilâtı €- sasiye encümenleri askeri adli hâkimlerin bu madde hükmüne tâbi askeri temyiz müddelumu - misiyle muavinlerinin ise tâbi ol tefsir hazırlamıştır. 'kemesinde yapılmıştır. Verilen karara göre Fazıl 7 se- ne 4 ay hapse mahküm olmuştur. Nezarethanede Hırsızlık — Be yazıt polis karukolunda nezaret altında tutulan Sabri gene neza- Tet altında bulunan Ahmedin ce binden para çalarken cürmümeş hut halinde yakalanmıştır. Duruşması dün şsliye 3 üncü ceza mahkemesinde yapılmıştır, Sabri tevkif edilerek şahitlerin çığırılması için duruşma başka gü ne bırakılmıştır. 3 Ay Hapis Yatacak — Geçen lerde Fatihte Mesut isminde bir çocuğu çarparak bacağını kıran şoför Korgençek'in mahkemesi dün neticelehmiştir. Korgen cek 3 ay hapse ve 100 lira tazmi- nat vermiye mahküm olmuş ve tevkif edilmiştir. —— e Bir Hırsızz Tutuldu Mi (TAN) — Nazillinin As lanlar, Yalınkuyu ve Sinekler köylerinde hırsızlık yapan Abdul lah isminde biri yakulanmış, za - bıtaya teslim edilmiştir. Abdul - lahın arkadaşları kaçmıya mu» vaffak olmuşlardır. Fakat zabıta islerini bulmuştur. Yakalanmak üzeredirler. G A SKERİ VAZİYET ) Yardım İçin iğ İZonguldak'ta Muvaffakıyetle Biten Kurs e ESRAR Yeni Keşfedilen Âletle Yeni Karar Durduruldu Satanlar Hakkında Örfi İdare Mahkemesinin Verdiği Kararlar Esrar satmaktan suçlu olarak Örfi İdare Mahkemesine verilen Edirneli Âkif K ştiren İle Cemal Söyler'in di ene se mahküm ikleri habar lanmıştır. Çarık ipi ve eğyn bağı yerine kullanalmak İçin telefon hattın- dan tel kesmek süretiyle muhas beratın da kesilmesine sebep ol- maktan suçlu Bayramiçin Ahlat. Ular Köyünden Hasan Aydın, Ör İdare Mahkemesince iki ay yirmi gön hapas mahküm edii- miştir, Bu Haftaki Maçlar Gül Kupası Maçları Dün Bitti Bu hafta sehrimizde MIM kü- menin deplâsman macları yapıla” caktır. Yarın ilk olarak İzmirin Altınordusu Fenerbahce ile oyn. yacak, bundan sonra Altay ile Galatasarar. karşılaşacaktır. Fe- nerbahçe ve Galatasaray takım- ları bu sene İzmire yaptıkları seyahatten üç galibiyet ve Fener bahçeye ait bir mağlöbivet ile dönmüslerdi. Yarınki ilk maç bu mağlübiyetin revansı mahiyetin- dedir. Buzünkünden daha kuvvet bir sekliyle İzmirde Altınordu. ya mağlüp olan Fenerin varın İs. tanbulda övnamak avantafından ne kadar istifade edeceği merak edilmektedir. Grup birinciliği Atletizm federasyonunun ter. tip ettiği grup birinciliklerine bu ayın 20 unda başlanacaktır. Beş bölgenin iştiraki ile İstanbulda lacak müsabakaların ayni gün Fenerbahce stadında Milli küme maçları bulunduğu icin Ro. bert kollejde yapılacağı anlaşıl maktadır. Gül kupası bitti Gül kupası müsabakaları dün 400 metre maninlı koşüsunun Fe- nerbahçe stadında yapılması İle sona ermiştir. Müsabaka heye. canlı olmuş ve önde giden Fener. li Vasfi son maniuya takılarak düşmüştür. Bunun üzerine Gala- tasaraydan Ferit 625 ile birinci olmuş, vine Galatasaraydan Ali ikinci, Fenerden Agop ücüncü gelmişlerdir. Neticede Fenerbah- cenin 53, Galatasarayın 49 puanı olmuştur. Bu ekşam bölge atle- tizm heyeti *oplanacak ve yapa- cağı tetkikattan sonra kupa ve- rilecektir, * Galata Gençlik klüihünden! Klübümüz 22-6-41 Pazar günü Beykoza bir kır gezintisi tertip etmiştir. Bu münasebetle de Beykoz klübü ile futbol, gü- res ve boks müsabakaları yapıla- cağından klübümüze kayıtlı tek. mil üyelerin o gün Beykoz cayı- rında veyahut sabah saat 6 d> klüp binasında hazır bulunmala: rı. Nazillide Zararlı Yaşlık Nazilli (TAN) — Nazillinin bir kısım öva köylerinde (kara Sü luk) denilen bir yaşlık vardır ki, burada zirast çin bilhassa zarar- h olmaktadır, Bu yaşlık bu yil fazla yağmur ve kar yağmış, top Yağın bu suyu tamamen içmemiş ileri gelmekte ve bü köylerde beş on yılda bir vuku bulmaktadır, Hattâ bazı evlerin tabanından bile su çıkmaktadır. Yaşlık toprağı kara çamur hali- ne getirmekte ve bilhassa İncir 4- ğaçlarını kurutmaktadır. Nazilli Sulama Kanalı Nazilli (TAN) — Bürhaniye Naziili kanalı bu yıl köylünür çök işine yaramıştır, Köylüler su arklarını temamen açtıktan sonra tarla ve bahçelerin sulanması çok kolaylaşacaktır. Köylüler araziyi bedava sulamakta, yalnız dönüm başına beş kuruş tayyare ianesi vermektedirler .