30 Haziran 1941 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

30 Haziran 1941 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

AY A RININ Kaplanları Yazan: ALİ RIZA SEYFİ No. 10 Düşman Kalyonu Dört Yanında Girdaplar Açarak Septe Boğazının Sularına Gömüldü Ispanyollar büyük korku için-| doğru çekmek istiyordu; de küpeşteye koşuştular ve Türk, Kalyonuna bağırıştılar: — Acıyın bize; yardım! Hepi - miz teslim oluyoruz! Korsanlardan Ispanyolca bilen| k birkaç kişi: — Öyleyse bize borda olunuz! Diye bağırmıya başlamışlardı. Ancak tam bu sırada yine Bay — Susunuz, çocuklar; bir Türk kaptanı, kendi kap gelen ve vazifesini bırakan âsi - lerin teslim olmalarını kabul et- mez! Bu söz bütün korsanların ağ - Zin kapatmıştı. * * Teslim olunuz Reis ortayı kaplamış olan de- Tin sesizlik içinde bu se- fer batmakta olan kalyonun ban- dırası altında hâlâ o vaziyette du “ran İspanyol kaptamna döndü © iyi bir Ispanyolca ileşu sözleri söyledi: — Siryor, Tanrı aşkına, şu yal varan askerlerinize acıyarak tes- Him olunuz, emrinize karşı dur - dular, amma yiğitçe döğüşmüş - ; lerdi. © Ispanyolkaptam Bayram Reise © şapkasını çıkardı, büyük bir res - miyetle eğildi ve cevap verdi: Teşekkür ederim Sinyor; lâ kin benim namusumu lekebyecek bir işi ben yapamam! Kalıraman- lar, namuslu insanlar nerede o- ursa olsunlar, ne kadar ayrı mil İstlere, memleketlere mensup bu © Tunurlarsa bulunsunlar birbirleri “ni tanırlar, severler, hiç olmazsa sayarlar... Espanyol kaptanının böyle nâ- mus, vazife uğurunda ölüme yü © rümesine karşı Bayram Reisin birdenbire yiğit kalbi burkuldu; kazandığı kanlı, büyük zaferin “Sevincini unutur gibi olarak: — Öyle ise Sinyor, Allah size acısın! Dedi. Yiğit Tspanjol bir haç çıkardı ve yalnız şu tek sözü söyledi: — Amin! ** o Deniz üstünde. krar bir sessizlik etrafı kap ladı, yalnız koyu Jâcivert denizin dalgaları ve güvertelere * serilmiş yarahlarm iniltileri işi- > tiliyordu. Şimdi Ispanyol kalyonunun baş ve bel kısmı korkunç bir çö- © küşle suların altına gömülmüş, güverteye kurınca gibi üşmüş Is- ,panyol askerleri ve gemicileri “ denize dökülmüştü, denizin üs - “tünde yalnız geminin kıç kasarası ile ipek kumaş üstüne sırmalı 1ş- panya bandırası ve onun altnda hâlâ gök demir zırhı İle dim dik duran, ancak çizmeleri deniz su- riyle yalanan Ispanyol kaptanı duruyordu. © — Birdenbire genç. iri ve ateşli bir Türk korsanı Bayram Relsin arkasından “Ak Sungur,un gü - tesine sıçradı; sırtındaki cep » ile belindeki kuşağı ve taban .casım çıkarmış, keskin yatağan “bıçağını dişleri arasına almıştı. . Delikanlının hali denize atıl - mak üzere olduğunu gösteriyor- du. Bayram Reis bunu görünce baz © — Ne yapıyorsun, Salman? (11 Genç korsan coşkunlukla ce- vap verdi: — Reis, gâvurun şu sırmalı kı zil bayrağını, denizin dibine git- “ meden alayım da Trablusa dönün Babülbahrin üstüne asaca - ğim! © Lâkin Bayram Reisin kaşları birder iki kılıç gibi çatıldı, sert 'bir sesle: — Bırak onu, Salman! Dedi; bu yiğit, lâkin talihsiz Ispanyol “ kaplanı bandırasının altında Öl - sün ölebilmek bahtiyarlığın ha- “ketmişt; Genç Salman donmuş gibi kal- “dı; şimdi onun da yiğit ruhu Re- “isin ne demek istediğini duymuş, bütün kuvvetiyle anlamıştı Büyük düşman kalyonu ise on söz Türk kaptanının ağzından çıktığı sırada dört yanında hıri- gitdaplar yaparak Septe bo- ın sularına gömüldü ve Is- penyol kaptanını da, sırmalı Is- panyol bandırasını da kendisiyle beraber sürükleyip götürdü 4* Ikinci kadırga Bi süse ve çalkantı Ak- sungur kalyonunu da bir 'pirça o yana yalırp kendisine “İmanda © da kalkmıştı. bizi ı8€çtiği vakit ise o cehennem ku- İyusunün ağzında bir takım ağaç parçalarından, bunlara sarılmağa uğraşan yaralı bereli zavallılarla enüz batmamış Ispanyol leşle- rinden başka bir şey kalmamıştı. Aksungurdan synlarak bir san- dal bunlardan yaşayabilecekleri Cplamağa giderken Bayram Re- is gözlerini Füzgür altına çevire- rek vaziyeti tü an Türkler, o sırada ikinci Ispanyol kadirgasını da zaptederek kendi kadirgaları- nın arkasına bağlamışlardı. Dik gelen bir rüzgâra karşı yelkenle- rini kullanamadıklarından dolayı kürek kuvvetiyle kalyonun ya - De yükseltmeğe uğraşıyorlar - i Bayram Reis: — Bunlar üç günde bizim yı Bımıza çıkamazlar, bari biz on- lara girelim. Diye mırıldanarak başlı dü- mencilere çevirdi: - Pocal Kumandasını verdi. Dümen basıldı, Aksungur kal. yonuun başı rüzgârdan aynidı, İekne rüzgârın önünde pupa va- ziyetine geldi ve kırık kanatlı, kocaman bir deniz kuşu gibi kı dirgalara doğru ilerlemeğe baş- ladı. Pek öz sonfa kalyon, kadirga- larla birleşmiş bulunuyordu; W- kin Türkler savaştan üstün ve kazançlı çıkmış olmalarına rağ- men çok can sıkıcı, hattâ kor kulu bir durumda idiler; Aksun- gur kalyonunun pruva direğinin kırılmış olması teknenin kolay, yâni arkadan gelen rüzgârlardan başka havalara karşı manevra yapması yolunu (bırakmamıştı. Kalyonun kuvvet ve kıymetinin en büyük parçası ise bu sert de- nizlerde manevra yapılmasında ve toplarını o manevfaya göre kulinabilmesinde idi, Kalyondaki Tütk korsanlarının sayısı çok değildi, Bayram Reis çöktuktan pek hoşlanma; — Az olsun, öz olsun! Sözü onun parolası idi. Kalyondaki korsanlar “özün özü”, aslanlar yurdu Anadolunun Akdenize çıkardığı pervasız, -me- zarsız yiğitlerin “en çetin cevi- zi' idiler. Ancak düşmandan 9- man iki büyük kadirgaya da da-| p. ğılmış olduklarından, arması, di- Teği ve kürekleri sakatlanmış bu| #eknelerle kuvvetlice bir düşman takımına raslamak hiç de hoş bir| iş olmıyacaktı. ** Bayram Reisin Düşüncesi ayram Reisbü halde ne yapılmak gerek olduğu nu düşünüyordu: Kendi liman: olan Trablus bu- Tadan çök uzaktı, Tunus ve Ce- zayif limanlarında Türk hükü - meti, Türk korsanları, Türk ter saneleri vardı, lâkin burası da Reise uzak görünüyordu. Tekile ve armasını düzetlmek, tamir et-! mek için ise emin bir liman ge- rekti. Arkası var) . Düşman Ka-|h TAN eee e e izmitin Kurlu'uşunun 21 - inci Yıldönümü Mesut Gü Bütün Bir İzmit (TAN Muhabirinden) —| Şehrimizin düşman işgalinden kurtuluşunun 21 inci yıl dönümü bütün İzmit halkının iştirakiy- le muazzam tezahüratla, candan Denebilir ki, bu yılki. bayram her senekinden daha güzel, da- ha Yenkli ve daha hareketli ol - r, baştan başa bay) mı Tuklarla yeşil dallarla süslen- miş, yer yer, taklar kurulmuş, vecizeler asılmaştı. Sabah olu n İzmit halkı caddeleri meş- gibi doldurmuştu. Merasim de valimiz Ziya Tekeli, eskeri komutanlar, vali müavinimiz Is- mail Vehbi Berkin, belediye reisi, emniyet müdürü, devair müdür ve memurları vardı. İzmitliler, Bu «Sevinçle ve Büyük vetlerimizi temsil'eden mil balkın heyecanlı tezahüratı al sında şehre girmişlerdir. Buy ğlitler ve şanlı ordumuzun yağız yüzlü Mehmetçiği çiçek yağmu - Tuna tutulmuşlardır. Atatürk anıtı önlerine akan bu kütle, rada muazzam tezahürat yap- tır. Hatipler aziz Atatürk'ün büyük adını büyük bir hürmet ve muhabbetle yâdederek, dün: yanın harp felâketi içinde bulun- duğu şu anda sulh ve sükün şinde bür ve müstakil Türk töhnda bayram yapmanın. 98- vinç ve bahtiyarlığı ve Türk mil letine bu bahtiyarlığı veren mil amanlarımız Cümhürrei: |lâ ismet Inönüne, kahraman Tezahüratla Merasim başlarken milli kuv -| . İşten Gelen Kutladılar Türk “ordusuna millelçe olan| güven ve saygıyı tebarüz ettir - mişle Türk Yolu gazetesi de bayram ? şerefine çıkardığı fevkalâde bir nüshada heyecanlı yazılar yaza - rak sulh içinde bayram yapan Türk milletini ve Türk büyükle- rini tebcil eylemekte ve demek - tedir ki: “— Inönü. 18 milyon Türk kayıtsız ve şartsız, emrinde, yo lunda ve izindedir. Merasimden sonra şehitleri - mizin de aziz hatıraları sanılmış mezarlarına renk renk çiçekler konmuştur. izmit kurtuluş bayramının hâ- tezahürleri ile hareketli ve renklidir, POLİSTE : İki Kişi Tren Altında Kalarak Öldü Evvelki akşam Yeşilköyle Ba- kırköy arasında Aymama köprü- sü üzerinde feci bir kaza olmuş, iki kişi lokomotifin tekerlekleri arasında parçalanıp ölmüşlerdir. İsimleri henüz malüm olmıyan buadamlar köprünün üzerinden geçerlerken son süratle giden bir barliyâ treninin altında kal- mışlardır. Makinist her ne kadar) frenleri sıkıştırıp kazayı önlemek istemiş isede hattın bu kısa rampalı olduğundan treni durdur mak mümkün olmamıştır. Hâdiseye müddelumumi müa- vinlerinden Turgut vaziyet etmiş tir. Tahkikata devam edilmekte- dir, Sahte P. Müfettişleri — Ken dilerine polis müfettişi ve başko- miser süsü veren Muzaffer ve Ahmet adında iki kişi «Svelki gün Gedikpaşada Hamam soka“ dında 7 numaralı evde oturan dok, tor Karabet Ekseriyanın muaye- nehanesine gitmişler ve kendisi ni emniyet” müdürlüğüne devet etmişlerdir. Karabet adamlardan hiç güphe etmemiş ve telâş bir halde onları takibe başlamıştır. Sahte memurlar Sirkeciye gel - dikleri zamah, eğer doktor ken- dilerine para verirse kendisini serbest bırakacaklarım söylemiş ler ise de doktorun bu teklife ya naşmadığın görünce ortadan kay, bolmuşlardır. Biraz sonra vakayı haber alan Zabıta derhal faaliyete geçmiş ve Muzaffe'te Ahmedi yakala - mış, tahkikata başlamıştır, Duvardan Düştü — Cibalide oturan Mustafanın oğlu dört ya- şında Yılmaz evin bahçesinde du varın üzerinde oynarken ayağı bahçeye düşmüştür. Ba- şından ağır surette yaralanan Yıl imdat otomobili ile Şiş çocuk hastahanesine kaldırı! - Kırıldı — Arnavutköyün zmaüstü sokağında oturan | nerken düşmüş sağ kolu kırılmı tır. Ihtiyar kadın polis marife- (4) Salman, hür, serbest, seüstakil! demektir. EE Tam © sıralarda, benim de önnem yeni ölmüştü, O. anremden saara, hayatıma giren ilk 'kodmdır. Oda, u- zak perlek oi, hayranlıkla, Bir yılbaşı gecesi, ugün, her vakitki gibi saat sekizde, size gelmiştim. O, bir şeyler işliyor, ve seni beklediğimiz sırada, ben bakıyordum, n 48 yıl önce yüksek sesle kitap okuyordum e. saatlerin peşisira akıp gidiyordu. sen Alâ görünürlerde yoktun, dev ler geçtikce, o fenalağıyor, âdeta yerinde duramaz oluyordu, Niba; ttremiye başladığım gördüm; İçime bir steş düşmüştü. Senin nerede öl- duğunu çok iyi biliyordum ve o ka- dınm kolları arasında kendinden ye- |" dp gece yarısı saatini falan unutu- vereceğinden korkuyordum. ©, işini birakmıştı, ben de artık kitap oku- muyardum, Omuzlarınıza, boğucu bir sessizlik çökmüştü, Sonra, bir era, iri bir göz yaşı damlasının kirpikleri aresmdan süzülüp öğr bir kurşun ibi, kucağında duran elişinin üzeri- ra yüvurlandığını gördüm, Seni bul- mak üzere, hemen ayağa * fırladım, Seni o “çam sakızı, nin kucağmdan, tatlılıkla olmazsa zorla çekip alabile- geğimi umuyordum, Fakat aya) z9- Yüzünün ber) runyordu, — Nereye gidiyorsun! diye yözüme| baktı İcezil,.., diye kaktretle beğiriyordum. Arkadaşımız Sait Kesler Evlendi Gazetemiz sekreterlerinden Sa. it Kesler-ile öğretmen Remziye Günalın evlenme merasimi ev- velki akşam Beyoğlunda Basin Bt salonlarında yapılmıştır. Bu mesut toplantıda her iki ta- rafın yakmları, hemen bütün BELEDİYEDE : Dün Verilen Belediye Cezaları Son 24 saat zarfında muhtelif belediye suçlarından dolayı 39 es naf 14 şoför ve otobüs biletçisi ve 8 araba sürücüsü hakkında ceza zaptı tutulmuştur. Ayhca yürüyen tramvaydan othyan 18 kişiden birer Jira peşin para Ce- zası alınmış, tartısı noksan ol- “| duğu görülen 154 ekmek imha edilmiştir. Bisiklet Plâkaları — Beledi- ye bütün bisikletlerin eski plika- larını yenileri ile değiştirmeğe karar vermiştir. Bu iş için belediye tarafından mühlet içinde bisiklet sahipleri- nin belediyeye müracaatları lâ- tiyle Beyoğlu hastahanesine kal İ dırılmış, tedavi altına alınmıştır. zımdır. Mühleti geçirenler ceza landırılacaklardır, “e HİKAYE ; ; Şi — Prenta'ı bulmaya, Ağlıysesk gibiydi: — Gitme, Allh aşkma". Hiç ol mazşa sen benimle kaf, Bari 'sen beni bırakma! , diye önüme geçti. İki eW omuzlarımdaydı. “Nemli yüzünü göğsüme Kendimi zor tuttum ve elimden gel- diği kadar onu yatıştırmaya çalıştım. Biraz sonra da sen geldin, Heyecanı- farkma varma: Yanakları jste © uzsomdan öonra kalbime yakıcı Dir ateş düştü. Kendi kendimde bir değişiklik sere? gibi ordum, Beni korkulan, ürküten değişiklik. Omuzlarımda, onun çıplak kollarının yumuşaklığını ve genzimde saçının serin kokusunu du- yunca, 0 perestiş ettiğim yıldız, bir- denbire göklerdeki şahane tahtından iner etiyle, Kendi kendime: “Alçak, namussuz, KIRK ÜÇ YIL SONRA Hermann Sudermann'dan — Çeviren: Ha - Ça Vicdanımı olsun, bir parça lemize çı- karabileyim diye, seni, sevgilinden a- yırmak İçin elimden geleni yapmıya koyuldum. Allahtan olacak, © sırada, biraz da param vardı O, kendisine teklif ettiğim parayı kâfi buldu ve, İhtiyar asker, hayretle: — Hay, Allah kahretsin! diye ba» 3. Şimdi anlıyorum; demek Bi- vanka'nın, bana gönderdiği © yürek- ler ace aşk mektubunun sebebi buy- du, hal, Beni bırakmıya mecbur ol- duğu için, kalbinin ucadan karadığı- nı yazıyordu bana, — Evet, Buna ben sebep oldum. Fakat, dinle, Dahası ver: Böylece &ki sülünetimi parayla satım alma- yı denedim, olmadı, Kendimi işe ver- Alm. * * Bike bir yibap gecesiydi, Yine işte bu odada oturuyorduk. © ve ben,, Sen de evdeydin, fakat öbür odada, bir kanapada uyuyordun, Bğ- lenceli bir klip »iyafetinden yorgun düşmüştün. Onun yanıdaşmda, “e a, kurşun gibi şökertiri 1 hatıra bir ağı matbuat mensupları bulunmuş isrdlir. Toplantı sabahi kadar daim bir neşe içinde geçmiştir. Yeni evliler, misafirlerini çok güzel a- Şırlamışlardır. Arkadaşımıza ve kıymetli eşine sonsuz saadetler dileriz ADLİYEDE : /Bir Sabıkalı Yeniden Mahküm Oldu Hırsızlıktan sabıkalı Salâhattin Gençtürk adında biri, evvelki gece Yenikapıda Atninin evinin kilidini kırarak içeriye girmiş ve muhtelif eşya çalmıştır. Av- ninin karakola müracaatı üzeri. ne vakadan haberdar olan zabıta İ derhal faaliyete geçmiş ve hır- sızı eşyaları satarken elirmi meş but halinde yakalamıştır. Dün adliyeye verilen Salâhat- #n asliye birinci ceza mahkeme sinde yapılan duruşması sonun- da suçu sabit görüldüğünden 2 sene 4 ay müddetle hapse mah - küm olmuş ve derhal tevkif edil- Maslakta Bir Otomobil Kazası. Oldu Bir Adam Başından Yaralanarak. Hastahanede Öldü Dün sabah Zineirlikuyuda yine bir otomobil kazası olmuş, Ha- San adında biri başından, ağır su rette yaralanarak ölmüştür, Vaka şöyte olmuştur: d Şolür Sivanof tarafından ida- reedilmekte olan 333 A, E. plâ- kalı otomobil Şişliden * Maslağa doğru süratle ilerlerken Zincir- likuyu karakolu önünde asfalt yolun bir tarafından diğer tara- fına geçmek Şoför hemen fren yapmış ve birâzileride durmuş ise de kaza- yı önlemeğe muvaffak olamamış tır. Başının muhtelif yerlerin - çocukhastahanesine kal- viyetini tesbit için tahkikat yap maktadır, MÜTEFERRİK . Bira Sarfiyatı N Çok Artt, Yaz mevsimi dolayisiyle şehir- de bira sarfiyatı çok artmıştır İnhisarlar idaresi geçen sene ol- duğu gibi sıkıntı çekilmemesi i- çin icabeden bütün tedbirleri ev velden almıştır. Rakı fiyatlarının o artması da bira sarfiyatı üzerinde büyük ümil olmaktadır. Muzik Dersleri — Istanbulda- ki halkevlerinde muhtelif musiki kursları açılması kararlaştırılmış tır. İlk olarak mandolin ve ki- tara kursları açılacak ve istiyen lere parasız öğretilecektir. Demiryollarında Devlet demiryolları dokuzuncu işletme leri malümatı kolaylıkla öğrene- bilmeleri için bir istihbarat bü- Fosu teşkiline karar vermiştir. İstihbarat bürosu bu ay başın dan itibaren fanliyete geçecek tir, Jaşe Müdürlüğü — Şehrimiz- muavinliğine tevin edilen Hurşit Korol'un şmidilik ihracat baş kontrolü vekâlelen ifa etmesi kararlaştı. Tılmaştır. Hurşit Korol faşe müdürlüğü a yapmakla eşey > ür, —— Anamurlular Banka İstiyorlar Anamur (TAN) — İçel vilâye tine bağlı kazaların hepsinde bi- rer Ziraat Bankası bulunduğu halde kazamız bundan mahrum- dur. Halbuki Anamur, diğer ka zalardan daha verimli Ziva- at Bankası olmaması yüzünden çiftçi ihtiyacını mecburen gizli tefecilerden tetlarik etmektedir. Kazamız, her sene külliyetli mik- tarda muz, susam ve fıstık ye- tiştirmektedir. Bütün bunlar gözönünde tu- fularak kazamızda bir banka şu- besinin açılmasını, Anamurlular Cümhuriyet hükümetinden ri- miştir. Mİ tıkla omuzlarıma o abanmıştı, Onun sevimli başını, tekrar göğsümde düy- mek, onu bir defacik olüun öpmek, Ve sonra, Eğer lâzımsa ölmekt,, Göz göre geldik, Bakışlarında gizli bir anlayış ifadesi ve benim düşün- celerime sarih bir ceap sezer gibi olmuştum. Artık kehdimi tutamıyor. dum, Dizlerine düştüm ve yanan yü. zürmü, önün tık kucağına gömdüm. Belki üç saniye oradu hareketsiz kal- dım. Sonra saçlarımda, onun merli, yumuşak elinin gerindiğini hissettim, — Cestir ol, sevgili dortum, Öbür odada, emniyet içinde uyuyan ürka- 'daşmı düşün! Onu aldatmal,, Ayağa fırladım. O bana bir kitap uzatmıştı. Anladım ve Kitabı açarak yüksek sesle okumuya başladım, Hiç- bir şey anlamıyordum; kelimeler, barfler, titrek, bulanık bir hereümerç içindeydi, Fakat, bu İç sarsıntısı, za- mania, yavaş yavaş duruldu. Saat 1? yi çalıp da, sen içeri girdiğin sırn- da, artık tamamiyle sakindim, ** geçti. Sen bütün di- birer biner unüt- ca etmektedirler. muş, benim gibi sen de, artık bir tek kadın için yaşamıya başlamıştın. Onu şevmemezlik edemezdim, bu e- Jimden gelmezdi; fakat bu sevgi bam- başka bir şeydi. Dünyevi arzular öl- müş, sramızda bir anlayış birliği de- #up büyümüştü. Biz çok geceler, yanyana Oturup, felsefeden konuşurken, senin hep kıs- kıs güldüğünü biliyorum; fakat böyle “İlanlarda, bizim birbirimize ne derece yakın olduğumuzu bilseydin, herhal- de çok kıskanırdın.. Şimdi, o öldü, biz de, belki çok kısa bir &tide onu takip edeceğiz. Bi hakımdan benim sana, bu sırrı bir gün evvel açmam lâzımdı: “Praniz, sana karşı büyük bir günah işledim, beni affeti,, Yalvarın gözlerle elini arkadaşıma Uzattı, fakat öbürü bomurdanarak ce- | vap verdi: — Haydi, saçmalamal, Affedilecek bir şey yok, Senin şimdi söyledik - lerini, ben çoktan biliyordum. Onları kırk üç sene evvel, bana kendisi iti- cat etmişti. Dinle Şimdi de sura, benim (ihtiyarleyıncıya kadar hep Başka kadmlar peşinde koştuğumun sebebini anlatayım: “tek aşkının, sen olduğunu söylediği için, Arkadaşı alabildiğine açılan yash gözlerle ona bakakalmıştı, Saat gece yarısını vuruyordu", — Bitti — istiyen e Hasana| çarpmış ve derhal altına almıştır. | alanmış olan Hasan der), müdürlüğü, yolcuların istedik-| ; kararlaştırılan im-| e İstidatlar Yazan; Naci Sadullah pe bir müddet evvel “TAN” sütunlarında tefri ka olunan “Göl insanları” isim âyeler hakkında ilk yazımı belki hatırlarsınız: Ben 2 nefis © serin, “yeni bir edebiy diyenlere, bekledikleri fiili cevabi etmiştim. Ahşap ik tahtlarını kaybetmek ler, bu iddiayı gizlenemiyen â karşıla dılar. Ve eseri daha intisar edi $inden evvel yere vurmak gayesi etrafında derhal birleştiler, Bunu yaparken de bermutat: “— Hele çıksın da gör ğer eser hakikaten |biz onu memnuniyetle alkışla" rız!” Kabilinden cümlelerle, bita- raflık ve hüsnü niyet tasladılar Nihayet eser, “TAN” da çıktı Ve benim, iddialarımda haksız ol. madığım, bir çok münevver va- tandaşların iftiharla sakladığım sız takdir mektuplariyle t& yyün eti Fakat malüm “eski” Ter, eseri yere sermiye kudretlerinin, gök lere çıkarmaya da hasetlerinin imkân vermediğini kavradıkları icindir ki, mahçup, ve herslı bir İ süküta gömülmeyi, eserin lehinde veya aleyhinde konuşmaya mü recenh buldular. Bu suretle de bize, “yeni” ye düsmanlıklarının li bir nilmunesini ver- mis oldular, Halbuki, “Göl insanları” gibi, koskoca ve nefis hir edebi eserin intişarı karsısında, «vaatlerine rağmen. sükütu müreccah bulan bu zevat, ellerine çecirdikleri her müvazenesiz heveskâr hezeyanı, mi nesle tecavüz bahanesi kullanmakta tereddüt et. eserlerini, hüsnü niye sahibi birer ağabey alâkasiyle ta lü. yik cevherler bulmakta asla zor Tak çekmezlerdi, Simdi bütün hu satırları bana, diği emniyetle, yenilerini beğer mekten korkmuyan Refik Hali” ikmen” mecmuasından seci ilham et Rizeli Alinin hikâyesi Gulatnda dostu varmıs. Mahpusanele postu varmış Rizeli Alini Anlattı banaz Çok kahrını çekmiş denizin, Bu yıl balık vurmamış dalyana, — Yuh olsun bet. Diyor: Su koca, koskocaman denize, | Metelik vermedi bize, ınma yandığımın dünyasında, Parasız yaşanmazmış, İ Tütünü yokmuş tabukasında Dost varmış, İ Düşman varmış, Su canıma yandığımın dünyasında, Kaldırdı yırtık teketinin yakasını, Emdi yudum yudum son izmarit sizi, tasını, Kimseye minnet etmezmiş, Satarmış tabakasını! Bilaraflığın. ve yeni eserlere karşı samimi alâkasını inkâr ede miyeeeğim Refik Hal gözlün. den kaçmıyan bu siir bize, “Fethi Giray” adında genç bir istidat ta nıtıyor. Ve bundan da bir def daha anlıyoruz ki, “Fethi Giray” ları bulup oraya çıkaramayışımı zın sebebi, onların değil, onlar, hüsnü niyetle arayanların azlığı dır. Milli Piyango Eskişehirde Çekiliyor Büyük İkramiye (4o.ooo) Liradır. (40.000) lira ile neler yapılmaz (40.000) lira ile bütün istikbali nizi, Fefahınızı ve sandetinizi te min edebilirsiniz. Milli Piyango 7 teramüzda Es kişehirde çekiliyor... Bu sefer ik Tamiyeler bem zengin hem müte nevvidir. (10,000) liralık ikrâmi yeler dört tanedir. & tene (5.000) | Brelik 60 tane (2.000) Kiralık, ve İtam 120 tane (1.000) Jiralık ikra miye vardır. 500 liralık ikramiylerin mik - tarı bu sefer 90 dan 150 ye çıkı Tılmıştır. Büyük, küçük bir çok ikremi ye katar olmuş Eskişehirde sizi bekliyor. Bir biletle bu katarı iştirak ediniz... Sümer Bank Umum Müdürünün Tetkikleri Adana, (TAN) Sümer Bank v müm müdürü Burhan Zihni Sa Dus İle İşletme müdürü Bülen şehrimizden geçerek Tskenderu na gittiler ve tekrur Adana döndüler