30 Haziran 1941 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

30 Haziran 1941 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Galatasaray 1-1 Berabere Kaldılar Dünkü Maçlardan Sonra Beşiktaş Şampiyonluğu Garanti Etmiş Oldu, Fenerbahçe İstanbulsporu 5 Milli küme maçlarına dün Fe- bahçe stadında cok kalabalık bir seyirci kütlesi önünde devam lilmiştir, İstanbulsor, Fener. hce karsısına bir kaç gömlek ii bir oyun cıkarmıs ve büyük Ja mağlün olmustur. İkinci haç büyük bir dedikodu mevznu » Galatasarayın oAnkaradaki ii beraberliğe itiraz etmis bu- Unması ve bu itirazlarının kabu. sayan görülmesi ihtimali Sarı tirmizılılara bir galibiyet elde e- erek sammiyonluğu almak ümi- ini vermişti. Dünkü oyun evvelce de tihmin iğimiz gibi tamamiyle müsa- cereyan etmiştir. Galatasaray in Beşiktastan daha müsalt va- fiyetler ihdas etmis, fakat ancak bere kalabilmistir. Dün sarı. ırmızılılarm Halili neden santr. lor ovnattıklarına bir türlü akıl dirilememistir. Nihavette Besiktas dünkü be- iberliği ile futbol federasyonu- hun bir türlü neticelendiremedi- Hi itiraz meselesini, kesip atmış” enerbahçe 5 - İ. Spor O » Fenerbahce: Cihat, Muammer, lurat, Aydın, Ali Riza, Örer, tri, Naci, Naim. Niyazi, Rebii, İstanbulspor: Fikret, Sefer, iştü, Muzaffer, Tarık, Celal, dü Süleyman, Kadir, Faruk; 1 Halit Galibin idaresinde ve sa- at on altıda baslıyan oyunda ilk in mütereddit hareketlerle . İstanbulsnorun devre bida. retinde isi sıkı tutarsk gol veme. nek istediği, bunun icin de ins- d'larını geride öynattığı görü- üyor. Bundan baska bir kac a- tın da yanmıya muvaffak olan Sar ahlılar o muhacimlerinin elesi Dinden ivi vazivetlere Pire sonra İstanbulsnorun ge- si güzel oyunu karşısında acılan nerbakce 19, 40 ve 43 üncü da. da birer gol atarak devreyi 0 galip bitirdi. İkinci devrede bahce iki gol daha atarak adan 5-0 galip vaziyette çık- Beşiktaş 1 - G. Saray 1 © Beşiktaş: Mehmet ATI, Yavuz. Hüsnü, Rifat, Halil, Hüseyin. Sa- İkir, Hakkı, İbrahim, Seref, Sük- pin Bülent, Hali Esfek, ğ yn kine Adem. Müsabaka büyük bir hızla baş. ındı ve Galatasaray hemen ağır istı. Santrahafın biraz geri kal. Takim Maç Gi; Beşiktaş 18 4 G. Saray 8 Ji Fenerbahçe 16 1 | Altay 18 7 İstanbulspor 13 5 | Altınordu 18 5 | Harbiye 15 6 Genelerbirliği o 17 5 Demirspor 17 4 Masktsbor 15 1 met Ali Beşiktaşa baballci nn gecrirttiler. Bu arada Mehmet A- linin açıkta yakaladığı tonla sağ taraftan manevra yanarak ie mev kiine gecmesi ve oradan cektiği sütün direğe vurması Besiktaş kendine çetirir bir ihtar oldu. Bir kac dakika gecmemisti ki ovun mğevazin fakat seri bir hal aldi, Beşiktas da Galatasnrav müdafa. #<ma bilmukahele fakat daha ha fi£ bir şekilde yüklendi ve ihdas ettiği ilk kartsıklıkta Gala. tasaravhların besledi#i büvük ü- mitleri zayıflatan golü Hakkı si kı bir şütle attı (dakika 13), Gulatasaraydan beklenen golü Besiktaşın çıkarması Siyah» Be- yazlılara müessir bir düzen veri ken Galalasarayı da temkinli oy- namıya sevketti, Top ortalarda oynanırken, a yağında ton bulunmıvan Musava tekme vurduğu icin hakem Serefi münskaşa ve İtirazlardan sonra sahadan çıkardı. Üc dakika sonrâ vani oyunun bitmesine dört da- kika kala Salim de fazla sert oy- nadığı hake mtarafından sa. ha harici edildi ve her iki takım ikinci devreye onar kişi ile çıktı. Beşiktaş, takımında tâdilât yap mamış, Galatasaray da birinci devre santrfor oynıyan Halili Sa- limin çıkmesi üzerine asıl yeri 0- lan sol hafa alm İlk virmi - Beşiktaş » Milli Küme Puvan Cetveli «——— 0 Yendi M. hek. kika yavas ve mütevazin göçtik- ten sonra Galatasaray galip vazi- velte imiş gibi Esfağı sol hafa, Halili tekrar santrfora geçirtti. Tekrar parlıyan Galatasaray Mehmet Alinin sürüklediği topla vakte kadar hic bir şev yapma- miş olan Heli! güzel bir kafa vu- ruşu ile kalenin köşesine bir şüt attı. Fakat Mehmet Alinin plon- ionu yerindeydi. 43 üncü dakika. | da Mehmet Ali uzaktan cektiği! cok güzel bir sütle Galatssarayı selâmete soktu ve Sarı - Kırmı- zıhlar beraberlik gölüne haklı ve büyük tezahüret yaptılar. Füruzan TEKİL Dünkü Yüzme Müsabakaları Su sporları ajanlığının tertip et. tiği ikinci yüzme müsabakası dün Modada yapılmıştır. Saat on dört- te başlıyan müsabakaların büyük | ler kısmında Galatasaray 57 ey karsı 735 puanla birinci gelmiş, küçüklerde de Galatasarayın 65 puanına karşı 77 puanla Beykoz kazanmıştır. Müsabakalara 92 yü- zücü gibi büyük bir müsabık ka” labalığı istirak etmistir. Yüz met re kurbağalamada Galatasaray- dan Yusuf 1.24 ile yeni Türkiye rekoru vanmmıstır. İstanbul Gümrükleri. Başmüdürlüğünden: ( Hurda Eşya Satılıyor ) Sirkeci Reşadiye caddesinde gümrük Levazım Tetkik Memurluğu an- barında bulunan 288 lira 00 kuruş değerinde 56 kelem hurda eşya 97, 941 Çarşamba günü saat 10 da 2490 sayılı kanunun hükümlerine göre â- çk arttırma süretiyle satdacağından isteklilerin mahallinde eşyaları gö- rerek ihale gün ve sestinde yüzde 7,4 pey akçerini yatırmış olarak Bağ müdürlük binasmdaki Komisyona müracest etmeleri, (5138) Darphane ve Damga Matbaası Müdürlüğünden : Taahhüt gerisi 24619 içilo matbaa İkrrpmtı kâğıdı 11 Temmuz 1041 cu. AN Gözüme Çarpanlar (Başı 3 üncüde) tik. Nedense bizim taraftan hiç bir ses çıkmadı. 25 KÂNUNUSANİ Siperin içinde kendi kendime sarkı söyledim. Yarının ne ola- cağı belli değil. Bari buzünü ge girelim diyerek hep şarkılar mı- riidandım, Eve bir mektup Yaz- mak istiyorum amma henüz bir kelime bile yazmadım. NUNUSANİ Tansiçiao'dayız. Dün gece möbet beklerken sivrisinek a- laylarının hücumlarına az daha diyanamıyacaktım. Burada in- sanın tahammül edemiyeceği sev gündüzleri sinekler, gece- leri de sivrisineklerdir. Sanâ sığındım Buddha! Yalvarırım sana İmparator - bik ordularının dehşetinin dün- ya tarihinde ilelebet * parlama” sına müsaade et! Dün gece düşman karargâhı- nun 300 metre yakınına kadar sokuldum ve gölgelerini gör- düm. Keskin Kadiang konvağı- nın kokusu havaya sinmisti Nisan aldm. İsabet ettirebil- dim mi bilmiyorum. Düşman ce setleri iki tarafımda yatıyorlar ve fena kokuyorlardı. 30 KÂNUNUSAN, Bugün topcu atesine tutulma dık. Sade tüfek fişekleri ü- zerimizden vızlıyarak geçti. Ben bir siper kaziyordum. Bir kurşun kulağımın on santimiet- re ilerisinden geçti, Büyük teh- like atlatmıştım, 1 SUBAT Sana sığındım Buddha! Bugün bizden 200 metre ile- ride beş düşman kasabasına hü Güm etmek için hazırlandık. 2 ŞUBAT Dün gece saat yedide hareke te geçtik. XX i bir tek kurşun atmaksızın aldık. Sonra on bire kadar siper kazdık. Bu çok güç bir işti. Zira ateşin altında ça- hsiyorduk. Kurşunlar vızlıy. rak başımızın üzerinden geçi - yordu, Yine kuru ekmek... Ah pirin- cin yüzünü ne zaman göreceğiz acaba”? 3 ŞUBAT Tehlikesiz bir gece geçirdik. Şiddetli baraj arasından gece- rek bugün 100 metre ilerledik. Bir top benim 100 metre İle- rimde patladı. Budaya dua et- tim baska bir şey yapamazdım 4 SUBAT Evvelki gündenbe-t aramız - dan dört kişi öldü, Ölülere fena müamele insanın icini o kadar fena ediyor ki. Piyade alayına umumi bir hücuma geçmesi em» ri geldi. Bu sabah saat dokuzda geri- den pirinç geldi. Adeta yeni- den hayata geldik ŞUBAT Bugün sabahtanberi siperler- de nisbeten süküt vardı. Gece vakti düşmana hücum edeceğiz. On beş kişilik bir gönüllü alayı düşman mitralyöz yuvalarına sağdan ve soldan saldıracak. Fa- kat hücum topçu ateşinden ve bombardımandan sonra başlı - yacak, Bu.en büyük hücumdur. Sana sığındım Buda! Bu hatırat burada bitiyor. Defter Şanghaydaki ölüler ara- Şe re Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletinden: Galvanizli Saç Münakasa Müddetinin Uzatılması Açık Eksiltme Usuliyle İnşaat Malzemesi Alınacak —. Muhammen Muvakkat te Malzemenin nev'i Miktarı Bedeli minat miktarı İhale hale Lira Krş Lira Kep o Günü ...l Galvanizli suç 3600 Kg. © 4200 00 315 00 5 Temmuz oo 1500 941 Perşembe 1 — Ankarada Humamönünde Tıp Fakültesi müştemilâtından Doğum. ve Nisaiye Kliniği binasında emaneten yapılacak ( atı için ne- vileri, miktarları, muhamfnen bedelleri, muvükkkat t miktarı yu- karıda yazılı gölvanizli saç açık eksiltme usuliyle slmacaktır. 2 — Eksilim> 3 Temmuz 194! tarihinde erşermbe günü sent 15 de An- karada Sıhhat ve İçtimal Muavenet Vekâöletinde teşkil olunacak hususi komisyonca yapılacaktır. 3 — İsliyenler bu işe sit şartanmeyi Sıhhat ve İçtimsl Muavenet Vektleti İçtimal Müsvenet Dairesinde ve İstanbulda Sıhhat ve İçtimal Muavenet Müdürlüğünde tetkik edebilirler, 4 — Muvaxkat teminat miktarları her sealzemenin Jemi gösterilmiştir. 5 -- Teminat olarak nakit ve nakit mahiyetindeki evrak Kömisyon- ca kabul edilmiyeceği için bu kabil teminut vermek istiyenler daha ev- vel Vekâlete müracaatla bunları alâkalı Malsandıklarına yatırmaları ve Komisyona makbuzlarını tevdi etmeleri ir. (5231) KE Yİ TE e Beyazıt meydanı ve Koska csddesinin bir kısım duvar ve tretuvar inşaatı ile toprak tesviyesi İşleri kapalı zarf usuliyi: eksiltmeye konul. muştur. Keşif bedeli 31892 lira 80 kuruş ve ilk teminatı 2301 Lira 98 kü- Tüştur, Mukavele, eksiltme, bayeıdırlık işleri umumi, hususi ve fenni şartnameleri, proje keşif bülâsasiyle bunu müleferri diğer evrak 160 ku- Tuş mukabilinde Belediye Fen İşleri Müdürlüğünden verilecektir. İhale 7/7/M1 pazartesi günü saat 15 de Daimi Ercümende yapılacak. ur, Taliplerin iz teminat makbuz veya mektupları, ihale tarihinden x- Kiz gün evvel Belediye Fen İşleri Müdürlüğüne o müracsatla o alacakları #ann! ehliyet, 941 yılma ait Ticaret Odası vesikaları imzalı şartname ve- saire ve kanunen ibraz: İğzüm gelen diğer Vesnik ile 2490 numaralı ka nunun tarifatı çevresinde hazırlıyacakları teklif mektuplarmı ibale günü saat 14 de kadar Daimi Encümene vermeleri lâzımdır. (4628) hizsemda Belediye tahsil şubeleri tarafından tahafl edilmekte bulunan vergi ve resimlerin 941 senesi taksit ayları aşağıda gösterilmiştir. Mükellefle- rin taksit ayları içinde alâkalı tahsil şubelerine mürucaallu borçlürenı 6- demeleri icsp eder, Bu müddetler zarlında borçlarını ödemiyen mükellef- ler hakkında tahsili emval kanunu hükümleri dahilinde *skibat yapıla- cağı ilân olunur, TAKSİT MÜDDETLERİ Verginin nevi Birinci İkinci Üçüncü © Dördüneli Bina ve bubran Temmuz Eylül İkinci Teş İkinci Kâ, Arazi Ağuslon Birinci Tes Yol e Haziran 0» O» Tanzifat, tenvirat Temmuz İkindi , — Kara nakli vaslaları oo Haziran Eylül Birini KA, “İrt > Temmuz İkinci K Deniz nakil vapıtala- ) rından sandallara alt ) Ağustes sonunda defaten istifa olunus resim Yün (4338) Nafıa Vekâletinden : » Sirt vilâyeti dahilindeki Kurtalan »- Siiri - Haydar (Oköprüsü yolunun makadam şose İnşaata İle kârgir, Kurudere ve Haydar köprüleri İngnatı 340.000 lira keşif bedeli üzerinden kupalı zar! usyliyle eksiltmeye çıkarılmıştır. > & 2 — Eksiltme 18/7/941 tarihine müsadif cuma günü saat 15 de Na- fa Vekâleti şose ve köprüler relsliği eksilime ve artırma kömisyonun- da yapılacaktır, 3 — Eksiltme şertnsmesi ve buna müteferri diğer evrak Nafia Ves kâleti gese ve köprüler reisliğinde görülebileceği gibi, 19 lira mukabi- linde şose ve köprüler relsliğinden nabilecektir, 4 — Ekalitmeye girebilmek için isteklilerin az Üç gün evevi bir istida ile Nafia Vekâletine ileceklerine dair ehliyet vesikaları ve Talan Ticaret Odası vesikası ile 18990 liralık muvakkat teminatlarını havi olarak 2490 sayılı kanunun tarilatı dairesinde bazırlı- yacakları kapalı zarfları ikinci möddede yânlı saatten bir saat evveline kadar komisyon reisliğine makbuz mukabilinde vermeleri muktâri olup, posta ile gönderildiği takdirde postoda olacak gecikmeler ve mühürsüz zarflar kabul eğilmez. (3767 — 5242) Maarif Vekilliğinden: Orta okullara matematik, tabliye, fransizca, almanen ve İngilizce dersleri için öğretmen muavini olmak istiyenler için İstanbulda; Yüksek okulunda, Ankarada; Gezi Terbiye Enstitüsünde 15 Eylül 941 de başlamak ve 25 Eylül 941 akşamı nihayet bulmak üzere bir İmtihan açdacaktır. Lise veya öğretmen okulu mezunlarından talip olanların bü- ina rağmen yan hafların des- beklediği Sarı - Kırmızılı muha- ler ve bilhassa sol acık Meh- hai il “Ne edebilirim?!,, dermişçesine omuz kğ nahrların biri Sir Philip'e dönerek ni affet Ramon amma, matbuata yaptığın ifşa- biraz mevsimsiz oldu. Evet biliyorum bu işte n serbestiyle hareket edebileceğini aramızda tarlaştırmıştık. Fakat, senin bu kadar açık söz- davranacağını, ne bileyim, bu kadar dürüst yranacağını tahmin etmemişti... dedi. Sir Philip “Bu işteki arzumun bir müzakefe zuu olmasına taraftar değilim!,, diye cevâp verdi. © Hukukçu nazır, Maliye Nazırıyla yen yana yü- üyerek müzakere odasından çıkarken a Nazırının kulağına eğildi ve “Ne eşek heri iL ö eki güldü “Sana doğrusunu söyliyeyim le o kadar haksız değil, Bu iş herkesin diline düş dün akşam Carlton'da bir Arnerikalı bilmem Kralı ile görüştük. Bu dörtlerin Amerikada 'rmiş oldukları şeyleri bana anlattı. Ramonun korkup sinirlenmekte hakkı var. Aman ne elen- bu dörtler neler yapmamışlar., diye cevap verdi. — Ne halt işlemişler? — Şu cenubi Amerikanın çil yavrusu gibi bir sürü ufak tefek cümhuriyetleri yok mu? İşte onların birisinin Reisi Cümhurunu “(adını unut tum, listeye bek görürsün)- gece evinden kaldı Tıp almışlar. Herifin ağzını bağlamışlar, peye taşımışlar, Yesmi hapishaneye girm Reisi Cümhuru resmi darağacında asmışlar, "anl "tuhafı hiç yakalanmadan sıvışmışlar m İş tereyağından kıl çekermiş gibi tıkınında yürü » müş. 'Tam hukukçu nazır maliyeciden tafsilât isti - ji sırada sra yere gelen vekâlet müsteşarla Tırın biri, herifi göz hapsine alarak, konuşa konu- Şa bir yana çekti. Yalnız kalan hukukçu “Saç - 1,, diye mırıldanırken başka bir koridora daldı. © Hariciye Nâzırırın arabası Avam Kamarası ka- yaklaşırken, sokağa toplanmış kalabalıktan İF alkiş kıyameti koptu. Bu hal nazırın hoşuna “4 EB Dü Yazan: EDGAR WALLACE İgitmedi. Çünkü halk onün tehlikede m nu Jieir etmişti de ondan, “alkışlıyordu. ui onun korktuğu işte asil bu tehlikeydi. Avam Kamarasına dalan hazırın dört tarafını! kendi fırkasına mensüp olan mebuslar sardılar. İHepsi de son havadisi istiyorlardı. Hep- İsi de nazırın keskince dilinden biberli bir cevap almaktan korküyorlardı. West Brondesburg mebusu “yahu Sir Philip ne oluyor? Hiç aklım almıyor, aldığın bir kaç mektuptan ürkmüş olduğunu iddia edemezsin ya. Ben kendi payıma her Allabın günü dört beş tane alıyorum. Bu işin içinde başka bir iş olsa gerek, nedir yahu!,, diye üstüne vardı. Nazır cevap yerine başını sallıyarak ileriye yü- rüdü. Fakat bu sefer Testev mebusu koluna ya- paştar — “Yahu!,. diye lâfa kei öteki "cehen- © İnemin dibine kadar yolun var,, dedi, ami 1ra- al ağında yarım kalan mebus ie açık Saygılı mebus “bu herifin ama da” çirkin öf- İlah | karak yoluna devam etti. kesi var ha! Yok tehdid mektubu imiş, tezkeresi | cek imiş, hep zırva, niyeti kendi adını dillere destan etmekten ibaret, bunu bilmiyecök ne var?,, diye homurdanıyordı. Mebusların cigara salonuna toplanmış olanları dumanlanını tellendire tellendire lâf okıtlığında mantar gibi peydahlanıveren son dedi kodu mev zuunun cıcığını çıkarmakta idiler, İçlerinden biri: 'Ama da tuhaf şey! Bu rezalet efendim, or- nda bir Japon Üze- ma günü sent on beşte açık artirma ile matlacaktır. Muvakkat teminat |“ 18,51 Mradır, Şartname muhasebemizden verilir. İsteklilerin ayni gün ve | rinde Ve Demi 7 ale idaremizde müteşekkil körisyonda hüzir bulunmaları lizımdir. çinde İyi a beye Ja abi ri (5132) düğüm takdirde bu defleri bu- lan arkadaşlarımın onu Tokio'- Sanıp ve Neşriyat muduru; kımın Uzinan. Gazelecili. ve esrival | ya evime göndereceklerini uma| girme şartlarını T.LŞ. TAN Matbaası Tum, mize belgelerini Tefrika No. 6 va dört kişi çıkıyor, cin ve peri hikâyelerindeki di ecinniler i, Tamamen hayali ve esatiri mahluklar. Bunlar yer iz bütün müttefik hükümetlerine ve karşı meydan oku yorlar, Buna imkân mu ver?,, diyordu. Öteki: —“Bütün dünyanın müttefik kuvvetleri diye top yekün bir tamim koşmasana, hele bu om arasından Almanyayı çıkar baka- e di cevap verdi. — “Aman Scott şu senin her iki lâfının arasın İdan hacıyatmaz gibi çıkan Almanyandan bıktık, usandık. müessesatının, teşkilâtının bize (aikiyetini dinlemekten usandık, Şimdi mevzuu muz eşe değil ki, Onu bir tarafa bırak. — İmkânsız! Sen ne diyorsun! Düşün bir kere, eli lenin ele alsak bile Almanyada her de mir sanayli reisinin istibsalatı, son senede yüzde Su) kırk üç artmıştır. Bu hakikatler önümüzde du- rurken, hatta gözümüze batarken... Başka bir mebus söze girişti: Dinlesenize! Si - zin fikriniz nedir. Sir Ramon lâyihayı geri çeke- mi dersiniz? BL A Gl e ? O Bu söze on mebus "' 1, diyerel işer kere kafa salladılar, Bir başka mebus: Biz böyle hadiselerin anahta bn eski vakalarda aramalıyız. Meselâ, iyi hatır- lıyorum. Şu Boscoc mebusken. — Ne mebusu, adam şimdi âyanda yal — Fakat mebusken... lundukları mahallin Manrif İdarelerine müracant ederek ( Gevtihamlera öğrendikten sonra İ/IX/1041 sarihire kadar o Vekilliği. göndermeleri ilân olunur, (3042 — 5119) Mevzuu bahis olan âyan Boscoc bu sırada ak sakaliyle kapıda görüldü. Ötekiler devam ediyor Tardız — Benden bahsediyorsunuz ha! Daha dün Lordlar Kamarasında söylendi. Almanya tekâmü- lünün o noktasına varmıştır ki... — Ah ben Ramon olmalıydım, Bak ne yapar- dım. Dos doğru polis müdüriyeline gider ve on- lara “Ey efendiler... Tam burada koca bir kampana çaldı. Bütün mebuslar trene geç kalmış yolcular gibi, koşa koşa koridorların karanlıklarında kayboldular. celsede Medway'ın irva iska lâyihası otuz iki rey ekseriyetle geçti. Sıra yarı kalan mahud ka- hür lâyihasının müzakeresine geldi. Birisi ayağa kalkmış, evde ayna karşısında meşk tlilmiş bir tavırla “Benim söylemek istediğim şudur. Kal nede bir vekâleti ihraz etmiş olan adam, eğer ha kikaten bir devlet adamı ise, hususi ve şahsi en- dişelerden tamsmen münezzeh olması gerektir... Dinleyiciler burada bir alkış tufanı kopardılar.İsı “Doğru! Doğru! Dinleyiniz!,. sesleri yükseldi, ha- Wp sözlerine devam etti, “ Hususi ve şahsi endi- şelerden münezzeh olması lâzımdır dedik, devlete ve millete karşı yüklenmiş olduğu vazifelerin, başka her kaygudan üstün olduğu takdir edilme- idir. Hatırlarsınız belki; geçen gün, Barrington meselesi hakkında söz söylerken (bir nazı” onu intihap etmiş olanların arzularından mülhem ola Tak)... Hayır böyle söylememiştim. “Omu intihap edenlerin uzak! örücü olan nüfuzu nazarların dan... hayır buda değil velhasıl o günkü nutkum da bir nazırın en ehemmiyetli vazifesinin asıl ne den ibaret olduğunu açık ve vazih surette bil dirmiştim.,, Bu noktada hatip beysnatının ötes getirmek için durup, bir iki öksürükle boğaz temizledi. Tam o sirada meclis hademelerindi birisi, bir tepside getirdiği yeşil bir zarfı hatibe sundu ve zarfın üzerinde “Avam Kamarasına,, di ye yazılı idi. Zaten nutku irad ederken şeşi beşe si BUGUNKU PRUGKAM 130 Program 119.00 Mehmedin 7.33 Müzik (PL) sai 745 Haberler | 1015 Saz 8.00 Müzik (PL)'in30 Haberler 830 Evin saati |1945 Fam 20,15 Rudyp ge (1230 Saat ayarı zetesi 1238 Saz 20.45 Haftanm 1245 Haberler Sirküsü 1800 Şarkılar 21,00 Ziraat tak 118.15 Müzik (PL) vini * 21.10 Şarkılar 18,00 21,45 Senfonik 13,0 L) konser 1830 Memleket | |2230 Haberler postası 22,45 Caz (PL 1840 Müzik (Pİ) | 28,00 Kapanış Dünyanın Siyasi Manzarası (Başı 3 üncüde) » Alman Marbinin hangi tarafır galibiyeti ile neticeleneceği bt günden kestirilemez - bir har be girmiş olacaktır. Amerika, Sovyet - Japon ik tilâfında Sovyetler lehine mü. dahale ettiği takdirde ise, Ja ponya çok fena bir vaziyete di şecek ve her halde mağlüp ola caktır. Son gelen haberlere göre, A. merika efkârı uhumiyesindı derhal harbe girmek hususunda çok kuvvetli bir cereyan uyun. mıştır. Eski Dahiliye Nazın dün verdiği bir nutukta derhal harbe, girmek lâzm geldiğin söylemiştir. Nevyerk Times gı zetesi de: Amerika için harbe girmek fırsatının geldiğini, bu fırsatı kaçırmamak ve derha harbe girmek icabettiğini yaz maktadır. Bütün bu mülâhazalara isti . naden, Japonyanın, ancak bii Sovyet mağlühiyetinden sonri Almanyanm lehine olarak har be müdahalesi mantıki görül mektedir. Fakat şu mühim noktayı dı unutmamak lâzımdır: Tezatla la dolu bir âlem içinde yaşıyo ruz. Hüdiselerin, bizim ye kımıza uymuyan hususi ıkı vardır. Bunun içindir. ki ki Japonyanın yarın, öbürgün bi zim mantıkımıza uymıyan bü karar vermesi bir sürpriz teş kil etmiyecektir. M. ANTEN Kızılcahamamda Bir Genci Vurdular Kızılcahamam (TAN) — Kaza mıza bağlı Çambdere nahiyesi nin Doğanlar köyünden Ali oj lu Ismailmğında ve 18 yaşınd: bir gençle Azmuş köyünden Hi seyin, Bayram ve İsmail adın da üç adamın bir kadın yü İden araları açılmıştır. © Hilmi, köylerine iki saat me ssfede koyun gütmekte fken bir denbire, kendileriyle darğın ol duğu bu üç gençle karşılaşmış tır, Hüseyin, bayram ve Ismail Hilmiye hiç bir şey söylemeder tabancaların çekmişler ve zavall gencin üzerine hep birlikte ateş etmişlerdir. Hilmi aldığı $aralarla hemet orada ölmüş katiller de jandar « ma tarafından yakalanmıştır. Ve Soldan sağa 1 — Bir cihangir 2 — 'Ters okunursa: Japon İmpa Tatoru - çok değil 3 — Ters o- kunursa: bir Bulgar şehri 4 — Mal - ters okunursa: mevcut 3 — Gökte bulunur - harflerin yerler değişirse: yıl 6 — Ninenin yarı —) değil 7 — Ters okunur. Arap şairi - ters okunur sa: Bursada, Yalovada var 8 — Vilâyet - konar - 30 gün 9 — Ta rihi şehir - fakat, Yukarıdan aşağı: 1 — Bir Fran sz vapuru 2 — İsim - tefs oku. nursa: Bir kaza merkezi 3 — Ters okunursa: yorgunluk &— Beş kıtadan biri 5 — Ters oku- nursa: cüsseli bir hayvan - mü zik tâbiri - isim 6 — Üçüncü bar fi değişirse. emanet olarak 7 — Bir zamir - bir ada 8 — Siz - bir 1ğaç 9 — Başmuharririmiz * Evvelki bulmaca: soldan sağa 1 — Deşat Nuri 2 — Azat - karıştırsrak söylevini arap saçına çevirmiş olan hatip zarfı açınca içindeki şu kâğıdı okudu: (Arkas var) takibat.