30 Haziran 1941 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

30 Haziran 1941 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

30-6-941 vi | TAN m.” Adres değiştir. mek (28) Keş, 160 SAY u Dünyanın Siyasi Manzarası Finlandanm $ k'a doğru İlerleme mühim Üsten miye matuftur, Gi » Alan, bee bini yakından alâkadar eden iki mühim haber gelmiş- tir. Bunlardan biri, Almanla- rın Finlnâdanm şimalinde Ye- ni bir cephe tesis ederek Sov- yetlerin Buz denizindeki Mur- mansk limanına doğru ilerleme- İerine, diğeri ise Fin kıtaları» nın Aland adalarını işgallerine aittir. Sovyetlerin Buz denizindeki en mühim limanı, hava ve de- niz üssü olan Murmansk" siratejik ehemmiyeti tür. Geçen harpte h malzemesi bu liman tasiyle gönderilmişti, Bu lima nın hu harpte de ayni vazife- Yi güirmeğe namzet olduğu tah- min edilebilir. Almanların, ber halde mühim kuvvetler ve müdafaa tertihatı ile takviye edildiği zannedilen bu mühim wevkli az zaman i- çinde işgal edip edemiyecekli hakkında hiç bir tahminde h lunamayız. Fakat bu işgalin, Sevyetleri mühim bir üsten e İngiliz yar- asta sekteye önel beraber, zannedi- yoruz ki, Tngilirlerin Sevsetlere yapabilecekleri en büy'ük yardım, pilotlariyle be- raber en son sistem düzt beş yüz avcı ve bombarılıman (ay- yaresini derhal Rusyaya gön - dermek olacaktır. Bunun, Sov yet - Alman harbinin ve Tagi liz - Alman mücadelesinin mu- kadderatı üzerine, Alman $a nayi merkezlerinin ve liman - larının düne nazaran İki misli şiddetle bombardıman ediln sinden daha milessir o olacağı muhakkaktır. Adanın istilâsın- dan ve hattâ müessir bir suret- te bombardıman edilmesinden, hiç olmazsa Sovyet - Alman harbi devamına korkmuyan, fakat bir Almas zaferi karşı - smda kendini bu tehlikeye mu- hakkak surette maruz edde - den Ingilterenin bu yardımı y pabileceğini ve hattâ yapmağa mecbur olduğunu zannediyo- ruz. Mister Crpps'in İngiliz he - yeti ile beraber tayyare ile Moskovaya | gitmesi, Ingiltere- den Rusyaya hava yolu ile yâ- ni tehlikesiz ve çabuk olarak tayyare göndermek mümkün olduğunu göstermektedir. Aland Adaları: land adalanaın | yâni Almanya inlânda tarafın - harekettir, Aland, Cebelitarık ve Korfu gibi anahtar mevkilerden biri- dir. Korfu Adriyatiğe Niye - men Memel'e, Danzig. Vistül'e hâkim olduğu gibi Aland adala- rı da Finlânda ve bilhassa Bot- ni körfezine yâni Finlânda ile Wveç arasındaki deniz korido- runa hâkimdir. Sovyetleri, lândayı ve Isveç'i müşlereken alâkadar e- den Aland atlaları hu Finlânda körfezinin o mahrecini | tehdit etmek — suretiyle, © Sovyetleri Raltıktan tecride yardım ede- bileceği gibi, Botniyi kapatmak suretiyle de AL nı kesebilir ve İsveç demi iyle Almanyaya gelmesine mâni olabilir. Asırlardanberi bu (adalara hâkim olan muhtelif devletler bu adayı tahkim etmemişler ve tam bir bitaraflık muhafaza ct- mişlerdir. Müttefik devletler tahkim etmemek şartiyle, Fin- Hndaya vermişlerdi. Fakat Fin lânda, harbe tekaddüm eden ONE BEtbeL Ecnebi JTürki 1400 Kr, 1 sene 2800 Kr.| 1 . Japonyanın Vaziyeti: Ecnebi İl soa Kr. (| 800 j aylarda, Isveçin de Sovyetle - rin zararına olarak hu adayı| tahkim etmek temayülünü gös- termişti. 1940 martında Sovyet - Fin| harbinden sonra imzalanan mu ahede mucibince bu adanın va ziyeti hakkında Sovyet ve Fin lânda hükümetleri anlaşma yapılması tb. Bugün Fin - Alman kuvvet - leri bu adayı İşgal etmiş bulu nuyorlar. Bu işgalin hedefinin: donanmasının Baltık denizin: ve Botni körfezinde harekette bulunmasına mâni olmak, Fin Inâdaya deniz yoliyie Alman kıtaların daha süratle naklet - mekle ve Isveçten Almanyaya deniz yoliyle yapılan demir nak liyatını ğu anlaşılıyo «00 Kr. 3 Ay 150 . Ay apon kabinesinin, Sovyet - Alman harbinin başm - dani ordu ve donanma - sının iştirakiyle müstacel siya- si ve askeri meseleleri müzake. reye devam ettiği bildirilmek. tedir, Iki gün evvel de, Japon s rinin karsı da dahil olmak U- zere Japon tebaasından yirmi iki kişinin Moskovadan ayrıldı ğı haber verilmiştir. Japonyanın Sovyetler aley -| hine harbe girmesine, bir kaç ay evvel bu memleketle yaptı- ği ademi tecavüz paktının mâ-| ni olabileceğini düşünmüyoruz. Yaşadığımız garip zamanlarda! bazan muahedelerin, kelebekle| rin ömrü kadar hayatları olma- dığın hâdiseler bize öğretmiş- ür, Mesele, bugünkü (şartlar i-| çinde Japonyanın böyle bir ha- rekete teşebbüs etmekte Ja - ponyanın menfaati olup olmadı gı, bu hareket neticesi maruz kalacağı tehlikeleri göze alıp al- mıyacağıdır. Şüphesiz, Japonya için, bu - gün, garple çok zorlu bir düş- manla hayat ve memat müca - delesine giren Sovyetlere kar şı harp açmak için en müsajt bir fırsat çıkmıştır. deyim Sovyetlere karşı har takdirde, Amerika - bem ere öle düşüne- | bilir. Fakat bunun için Japon| vaselini tekrar değişti. Terek Cenubi Pasifike it em- peryalist emellerinden vazgeç - ek Çini ile de pması - ki Nan- in hükümet reisinin Tokyoda ki temaslarından ve beyanatın dan böyle bir mâna çıkarılabi- lir - ve bütün kuvvetleriyle Sovyetlere karşı dönmesi ieabe- der. Nİ Japonya, siyasetindeki derin hir değişikliğin Ameri - kayı bitaraf bir vaziyette bı kacağını ümit edebilir. Hâdiseler bu suretle cereyan ettiği takdirde, Sovyetlerin w zak şarkta müşkül bir vaziyete düşecekleri tabiidir. Ancak, Japonyanın, ler zararına temin edece; takbel ve muhtemel kazançlar! için, Amerikaya itimat ederek,| Cin ile bir anlaşma yapıp bu —— memlekette dört sene içinde a" zim zayiat ve müthiş bir ikti- sadi ve mali yıpranma pahasina elde ettiği yerleri, menfaatleri ve asker9 üsleri bir hamlede bı rakacağını tahmin etmek güç- tür, Bu takdirde dahi, Japonyanın Çini tahliye ederek askerlerini Sovyet cephesine nakletmesi için epeyce zaman geçecektir ve bunun, Sovyet tayyareleri- ları karşısında çok zayiatlı ola- nin ve denizaltılarınn tasrruz cağı aşikârdır. Diğer cihetten, Sovyetle- rin uzak şarkta müstakil bir ordular; ve mühim hava kuvvet leri ve bunları besliyecek büyük endüstri merkezleri vardır. estok'tan Japon ada - larına kadar mesafenin ancak 900 - 1004 kilometre olduğu ve merkezleri - y surette mu ayyen sahalarda toplanmış bu- lunduğu, ayni zamanda Japon hava kuvvetlerinin Çin har - binde kemmiyet ve keyfiyet ba kımlarından, ük bir varlık göstermedikleri nazarı dikkate alınacak olursa, Sovyet hava kuvvetlerinin Japon adalarına yapacakları taarruzların Japon ya için çok vahim neticeler ver mesi il dahilindedir. Hülâsa: Japonya böyle hattı harekete karar verdi; dirde, çetin Çin sonra ve bu harbin temin etti- ği kazançlara veda ederek, ne de olsa meşkük - çünkü Sovyet (Devamı: Sa, 4, Sü, 7 de) bir —— TAN Kazanç vergisi mükelleflerinin 30 haziran pazartesi günü akşamina kadar yapmıya mecbur oldukları bir takım işler vardır ki, bunları sırasiyle aşağıda okuyacaksınız. o Kazanç Vergisi Mükellefleri Haziran Sonuna Kadar Neler Yapacaklar ? Ruhsat tezkeresi: 'azanç vergisi tediyesiyle mükellef her müessese ve sirket evvelce de yazdığımız gi. bi Haziran ayı icinde bir ruhsat tezkeresi wimva mecburdur. Ruhsat tezkeresinin ötedenberi işe devam edenlere ellerindeki ruhsat tezkeresiyle; ve y $€ başlıvanların bir istida ile i- ki fotoğraf ve 24 kurusluk pul ile beraber mensup oldukları kazanç tahakkuk şubesine mü- racaat ederek kanundaki harç- ları ödemeleri iktiza eyler * Kazanç vergisi: Ayni safi irat üzerinden ol- sun, beyanname esası üzerinlen olsun her mükellefe kazanç şu- beleri birer ihbarname göndere. name gelmemiş mükellefler var sa, birer istida ile şubeye vaği- yetlerini, yani ihbarname alma- dıklarını bildirmelerini -bilâha- re bir cezaya düşmemek baki- mından. tavsiye ederiz. Evvelee kendilerine vergileri hakknda ihbarname gelmiş olan mükellefleri vergilerini öderken bir kaç nokaya dikkat etmeleri Yâzımdır. Çünkü kaunn bazı mü- kelleflere.bu vergiyi bir defada ödemek mecburiyetini koyduğu £ibi veni vergi zamları sebebiy- Je de vergi mikdarında farklar vardır, »: Beyannameye tâbi ! mükellefler: nonim, eshamlı komandit kazanç dağıtan koopera- tif ve limited şirketlerde her hissenin vergisi ayrı ayrı hesap edilmekle beraber Haziran ayı içinde bir senelik vergi tama- men ödenmek lâzımdır. Aksi tak dirde © 10 cezaya tâbi olur ki bu cezadan dolayı mükelleflere rücu hakki da yoktur. Binaen: leyh yukarda yazılı sirkeler i barname ile tebliğ oluan ver- gilerini ve 3828, 4040 sayılı ka- nunlarla mevzu zamlariyle be- raber ödemekle mükelleftirler. Buna bir misal gösterelim: bu nevi şirketlerin hisse üzeri- ne hesan olunan vergisi faraza: Buhran Kazanç 20 100 olduğuna göre bunlardan buh- ran vergisine hiç bir zam yok- tur. Fakat kazanç vergisine 3828 numaralı kanunla 9450, 4040 sayılı kanunla “450 ki ce- man 9 100 zammedilmistir. Bi. naenaleyh bu nevi şirketler ver- Bir Japon Askerinin Not Defterinden Şer Rusya ile Almanya arasında ansizin petlıyan harp yeniden gözleri şarka çe- virdi. Bu arada herkes Japon- yarın ne yapacağını merak edi- yor. Halbuki Japonyanın beş senedenberi harpte olduğunu unutmıyalım, Bu, ne de olsa onu yıpratmıştır. Çin » Japon harbi- nin pek de kolay bir şev olma- dığını kavramak için bir Japon askerinin geçen seneki not def- terinden bazı parçalar nakledi- Bir çok muâyenelerden son- Ta askere alındım. Bugün fır- kama iltihak ettim. NUNUSANİ Sabah beste kalktık 12 KÂNUNUSANİ Öğleden evvel üniformaların teftişi ve diğer bazı işler. 4.28 de yola çıktık. Hatsuyuki kru- vazöründe muazzam bir veda eti verildi. 13 KANUNUSANİ Bir parça deniz tuttu. Yolda bir çok ecnebi gemiler gördüm. - gilerini 100-4-100-4-20-220 lira olârak ödemeye mecburdurlar. (Teşviki sanayiden istifade eden müesseseler o hakkında aşağıda tafsilât vardır.) Bu nevi şirketlerin haricinde kalan meselâ kollektif sirketleri komandit, şirketleri hususi .şir- ketler ve beyannameye tâbi ti- cari ve sihai müessesat vergile- rini iki taksitte ödeyebilirler. Bittabi bunlar da kazanç vere! lerinin “4100 O zammını hesap ve ilâve eylemelidirler; Buna bir ynisal: Buhran Kazanç 20 100 50 9650 birinci zam 50 9, 50 ikinci zam 200 olduğuna göre tediye edilecek vergi kazancın ve zamların nis- fı olan 100 lira ile buhran ver- Risinin nısfı olan 10 liradır. Bu bahseylediğim keyfiyet beyannamelerinde kazanç oldu. Hunu söyliyen. veya asgari mü- kellefiyet suretiyle vaki olan tarhiyatı kabul eden mükellef- ler icindir. Fakat ihbarnamede hatalı he- sap veya asgari mükellefiyet mikdarında yanlışlık sebebiyle ihbarnsmelerin tebliği esnasın- da itiraz komisyonu nezdinde itiraz elmis olan mükellefler te. diyeyi tarhivatın tahakkukuna intizaren talik edebilirler. An- cak kendi beyanname ile vaki ikrarlarına isabet eden mikdarın nısfını tediye ile mükelleftirler. Diğer nısfın tedivesi itiraz neti- cesine kadar talik olunur. “x 4 Gayri safi irat üzerine vergiye tâbi mükellefler: yu mükelleflere de ihbarna- me tebliğ edilmis olmak lâzımdır. Ancak bu ihbarname. ler de yeni zamlardan evvel teb. Vi£ edildiğinden mükellefler ih- barnameye bakarak yeni zam mikdarmı görebilirler. Bu cesit mirkelleflerin verg'- leri gayri safi iradın ve varsa â- Idtı sabitenin yüzde muhtelif nis betleri üzerinden hesap edilmiş tir. Herhangi bir mükellefin isgal ettiği mahallin ve varsa alâtı Yazan: SAİT SELEN ! sabitesinin gayri safi iradı ye- künunu 100 lira farzedersek bu mükellefin ödiyeceği vergi şövle olmak lâzımdır. Mükellefin ka- nunda tayin olunan vergi nis- beti kacır? Bunu 9» 25 olarak kabul edelim; , 100 liranın “© 25 i 25 liradır. O halde mükellefin kazanç ver. gisi 25 liradır. Bunun beste biri buhran vergisidir ki bu da 5 li- ra eder. Zem kanunları olma- saydı, bu mükellef 30 Hra vergi mükellefi olacak ve Haziranda da nısfını yani 15 lirayı ödeye- cekti. Halbuki kazanc vergisine vaki zamlar sebebiyle: 25-4-25-4-5-55 lira vergi mü- kellefi olmuş ve Haziran aym- da ödemeye mecbur olduğu mik dar da 27 buçuk liraya baliğ ol. muş olur. * * 5 Teşviki sanayiden istifade edenler Teşviki sanayi kanunu muci- bince bazi müessesat kazanç ver gisinden muaf idi. Bu müesse- satı 3828 numaralı kanun (mil- li müdafaa vergisine) tâbi tut muştu, Bu suretle muafiyeti haiz si- nai müesseseler yalnız kazanç vergisi mikdarınca milli müda- faa vergisi vermekte ve fakat zamdan müstesna kalmaktaydı- lar. Bu sene bu (milli müdafa; vergisine) de © 50 zam yvapıl- misir. Şu hale göre muafivete tâbi sınai müesse, kazanç kanu. nundeki usul ve mikdara göre ve "e 50 zamla (milli müdafaa vergisi) verecektir. Bu mükelleflere şube kazanç vergisi tebliğ etmistir. Bunlar evvelâ bir istida ile ve muafiyet ruhsatnamesinin musaddak kop- yasiyle şubeye müracaat ederek kazanç vergilerinin terkinini is- teyeceklerdir. Çünkü muafiyet ruhsatnamesini haiz bir sınai müessest için mevcut kanunlar. la şube hem kazanç vergisi ve hem buhran vergisi ve hem de milli müdafaa vergisi ve zammı. nı tahakkuk ettirmekle mükel- leftir. Binaenaleyh mükellef- ler bu tahakkukattan kanunen haklı oldukları muafiyetlerin tatbikini istiyeceklerdir ki bu- nun için bir istida ile beraber, muafiyet ruhsatnamesinin mu- saddak suretini şubeye verecek- lerdir. Mevcut kanunlara göre muafiyeti haiz sinaf bir müesse. seye faraza: >. 100 Lira Kazanç vergisi 20 ” Buhran vergisi 100 ” M.Müdafaa vergisi 50 ” Müli Müdafaa vergisi zammı 20 * tahakkuk yapılmak icap etmişse mükellef müessese bundan val nız kazanç vergisi muafiyeti o- lan 100 liranın terkinini alev ve diğerlerini müessesenin nevine göre ya tamamını Haziran ayı İ- cinde veya nısfını Haziran ayın. da diğer nisfını Kânunevvel a- yında ödevecektir, * * — Burada dikkat edilecek bir noka vardır. Gerek kazanç vergisi ve zamları ve gerekse milli müdafaa vergisi ve zamları masarif meyanına kay- dolunamaz. Gecen sene kanun bu noktayı mesküt geçtiğinden bu zamlar ve milli müdafaa ver. gisinin masarif meyanına kaydı eaiz idi. Bu sene bu esiz değil- dir. 7 — Beyannameye tâbi baz: müesseseler sene içinde taahhüt vergisi olarak vaki tediyelerini kazanç beyannamelerinde sube. ye bildirmiş oldukları takdirde verecekleri vergilerden bu taah. hüt vergisi tediyelerinin mahsu. bunu istemek hakkına malik tirler. Yani 940 senesinde taahhüt vergisi olarak faraza 100 lira te. diye eden beyannameli mükel lef, şubeye verdiği kazanc be- yannamesinde bu tediyelerinin Bstesini evrak müsbite ile bil dirmiş ise vereceği vergiden bu tediye isteklerini tenzil edebi- lir. Bunun için iki yol vardır. Ya evvelce'bunun hesabini şu beye müracaatla yaptırmış ve bakiyesini ödemesi lârımdır. Yahut bu muameleyi yaptırma. maş, Simdiye kadar muamelesini yaptırmamış olan mükellefler bir istida yazarak (kazanc. zam, buhran) vergisi mikdarlarını, hangi mal sandığına veya mües. seseye yatırdığını bildirerek ver isinden tenzilini istemelidir Bu istidaya tediyeyi natık vesaikin, suretleriyle beraber raptı lâzım- dır, Vakit dar olduğundan ta- hakkuk dairesi bunu tetkik ile tahsil kısmına tahsil edilmeme. sini yazamaz. Binsenaleyh mü- kellefler kendileri hesabını ya- parak tediyeve borçlu oldukla- rı mikdarı tahsil kısmına tedi- ye ve bakiyesini tecil muamele. sinin ikmaline intizaren tediye etmemek haklarıdır. Bu yazdıklarım her mükellef icin lüzumlu şeyler ise de bun- lârm tatbiki maliye memurla- Tinim ve müessesat memurları- nın ihtisası işidir. Mükellefler Rerek kendi kendilerine ve ge- rek memurlarına şu süalleri s0. rarak işlerini kontrol edebilir- r. Ben ruhsat m? Baris ihbarname geldi mi? İhbarnamedeki vergi hesabi doğuru mudur? Yanlış ise ne yapmalı veya yapılmıştır? tezkeresi aldım Vergilerin cinsi, mikdarı ve! zamları nedir? Kanunen bir defada mı, vok- sa iki taksitte mi tediyeye tâ biim? Teşviki sanavi musfiyetimin tafbikini istedim mi? Bu tediyelerin deftere kayıt sureti nasıl olacak? Taahhüt vergilerinin mahsu- bu yanıldı mı? Bütün bunların kanunda ce- vapları vardr. Bunları sorup öğ- reniniz. GOZU İİ GULLİYAR Yazan: Sevim SERTEL 14 KANUNUSANİ Yangçe hehri üzerinde Shan- gai'den 3 deniz mili mesafede- yiz. Görünürde hiç bir şeyler yok. Saat on bir hâlâ karaya çık madık. Karnım acıktı, Üç Ja- Pon tayyaresi üzerimden uctu. Simdi uzaka bir yandın gözü - küyor. 1145 de karaya cıktık Ayağım bir parça sişti. Orava buraya frlamıs Çinli cesetleri gördüm. Belki yarın ben de bir kac tanesinin hakkından gele - ceğim. Yarın saat öğleden sonra iki- de harekete geçeceğiz. Evvelâ Kikoşivan'daki 11 inci alay ka" rargâhına gittik. Yolda üşüt - müş olacağım. Fena halde ba- m ağrıyor. Su bulmak çok güç. 15 KÂNUNUSANİ Bütün günü ihtiyatlarla bir- likte karargâhta geçirdik. Dün öbette durdum. Nezlem arttı. Susuzluk çok #üc.. Keşke bir an evvel cephe- ve gitsek.. (Burada notlar bi- raz karışmıştır. Belki de mü- csdele esnasırida yazmağa asker vakit bulamadı.) 16 KÂNUNUSANİ Henüz harekete geçemedik. İlk defa olarak yıkandım. Bir parça rahatladım. 18 KANUNUSANİ dım. Gündüzki muharebede bi- zim ordu da büyük zararlara uğradı. 20 KÂNUNUSANİ Yine bütün gece ateş içindey- dik. Gün kızgın mubarebenin otlasında ağardı ve yine büyük müharebenin ortasında gece oi- du. Büyük Çinin muazzam ova” ları içinde kaybolduk. Bu gece ay pri pril parlıyor. Yiaoçiaçai'ye hücum etik, Ev- velisi gecedenberi harbe devam ediyoruz. Ordumuzun Zararı yine büyüktür. 21 KÂNUNUSANİ Fengciaci'ye hücum ettik. 3 bölük hemen hemen tamamen mahvoldu. Çinin. carpısmada gösterdiği cesaret ve haleti ru- hiyeyi yabana atmamal! 22 KÂNUNUSANİ Bugün biraz istirahat edece - Kiz. Üç günlük bir muharebe de oldukça sarsılmış bulunuyo” ruz, 23 KÂNUNUSANİ İstirahat keyfimi biraz Ye- rine getirir gibi oldu. Fakat di- zanteriye tutulmuşum. Fena halde kıvranıyorum. Bütün g€- ce tüfek sesleri susmadı. 24 KANUNUSANİ Sabahtan aksama kadar ateş devam etti. Şafak vakti bir a- ralık siperin içinde kuşların cıyıltılarını işittim. Bütün gün top atesi altındaydık. Hücum müthişti. Bizim bataryaların harekete görmeyişine hayret et- Snobism'e Dair Yazan: Sabiha SERTEL Şevin opportumism'in ay. rılmaz vasfıdır, Öpportu- nist, realitenin içinde inkişaf e- den zıddiyetlerin seyrinde, bu zıddiyetlerden kendi menfaatine | uygun hükümler çıkarır, bu men. fnatlere göre zıddiyetlerden isti- fadeye çalışır. Menfaatlerin bu ayarlanması seyrinde gâh sağa, | gâh sola temayül eder. İcap eder: | se realiteyi, tekâmülün kamuınla: | rını inkâr eder, geriye, irtiema ka. | dar gider, ican ederse iteyi, tekâmülün kanunlarını in. kâr ederek realitede mevcut ol- mıyan fantezilere sapar. Geriye 'nun ifadesi oldur Snob cemiyetin normal tekâ- | mül seyrinde, bütün hadiseleri fantaztik hayallerle izah eder, ini reali öld dışında tuttu- in, inkisaf etmekte olan ce ğe saper. (Türk, de frenk takliteileri gis | bi). Bu taklidin cemiyetle, rea- lite ile hiç bir münasebeti yoktur. Fakat © kendini kütlelerin fev- kinde tuttuğu için, realiteyi fan teziye feda eder. Cemiyetin bulü- ranlı devrelerinde ise, bu buhran. larin o getireceği menfaati sarsılır kaygu hal irticaa geçer. Mazinin külle. rini karıştıran bir mistie olur, Tekâmülün kanunları, Ecleetic st'i, sofist'i ins devam eder. Snob hadiselerin im kişaf seyrinde, zıddiyetlerin ç pışmasiyler o parçalanmasiyle ve birleşmesiyle meydana gelen “a mül ve inkılâbın karşısında der- hal mevki dej rr. Cünkü Sn bism, opportunism'in gyrii sfıdır. On sekizinci ezirda bir çok sel sit dimağlar, içtimai nizama, kral. | ığa, asriete, meclise, vesaireye| müva ene ve âhenk getirecek bir | formül ararlarken, bir sabah we yandılar. Krallığın, asaletin ve. meclisin yerinde yeller estiğini | gördüler. Bu zıddiyetler içinde en doğru müvazene, derebeyliğin mevcudiyetine bir temel vazifı gören bütün içtimni sartları ve. derebeyliğinin yarattığı zıddiyet. leri atmaktı, Tekâmül sikzak yür üşlerden, mücadelelerden son- ra bu zıddiyeti tasfiye etmiş ol” du. Fakat snob, bilgi madi surette değişen obicetiv. realite ile Mya için fan- mandır ki, tabiat ve cemiyet kas. Dunlarının dısında bir fantezi o. madığını anlar. *x Tashih: Dünkü yazmın 18 inci sa tırında: (birleşmesi) kelimesi (yerleş- mesi) şeklinde çıkmıştır, 32 İnci setır- da: (cürüleri) kelimesi (cezası) şek- | linde çıkmıştır. 89 uncu satırda (uh- telif) kelimeni (muhteli) şeklinde çrk- *| 91 inci. satırda | (sirişeseği). leceği) olacaktır, 111 İnci satır. | da (gözlükle) kelimesi (güzellikle) sek linde çıkmıştır, Okuyucularımdan özür | dierim, —— Türk Hava Kurumu Madalya Hazırlıyor | "Türk hava genel merkezi, ku: | ruma ie bulunan va - | tandaşi ihar nişanesi, olmak üzere madalya dağıtmağı karar vermiştir. Bu cümlederi | olarak 1000 tene gümüş ve 2000 tane de bronz madalya hazırlan: mağa başlanmı: dımlar her hızla devam ci Maarif Vekili Ankaraya Döndü Evvelki gün şehrimize gel miş olan Maarif Vekili Hasan Ali Yöcel burada hususi işleriy- 1e meşguloli e dün akşamki Anadolu ekspresiyle o Ankaraya dönmüştür. Maarif Vekili Haydarpaşada Istanbul Maarif müdürü ve er kânı tarafından uğurlanmıştır. Valiler Halkın İhtiyaçlarını Tetkik Edecekler ş Dahiliye Vekâleti vilâvetler | yeni bir tamim yollâmıştır. Bi tamimde valilerin kendi hudut. | ları dahilinde ve muayyen Za - | manlarda $ıkı teftişler yapmalar, | istenmiştir. Valiler bu teftişlerinde halkı (Sonu; Sa: 4; Sü: 4) ihtiyaçlarını tesbit edecei anlamağa çalışacaklardır