6 Temmuz 1941 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

6 Temmuz 1941 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

— — 6-7.941 #oprak Mahsulleri dfisi genişletiliyor! iie la İNEN nkara, 5 (TAN) — n İhsulleri ofisi, hububat mü - mbatına hız vermek için teş - Aş bni genişletmektedir. Bir ddettenberi kursa tâbi tulmak #tiyle yetiştirmiş olduğu 60İ müfettiş ile 40 muhesi - imtihanları bitmiş ve tayin - 9» başlanmıştır. . mübahaa olunan hubu- Daklinde bazı müşküllere lüf ettiği için yeni bazı ted- ler almak üzeredir. Verilen Pamuk ve Bakliye Mübayaatının da Ofise Devri İçin Hazırlıklar Toprak| malâmata nszsran bu sene için de yapdacak olan hububat mü - bayaasında fiyatlar geçen sene kış meweminde arttırılmış oldu - ğundan bir miktar daha yüksel- tilmesi bahis mevzuu değildir. Diğer taraftan pamuk ve bakli yenin de toprak mahsulleri iş - tigal mevzuuna girmeleri hak - kındaki koordinasyon kararı Ve killer heyetine sevkedilmiş bu - Junmaktadır. abeşistanda İtalyan Baş Kumandanı Teslim Oldu Bin Kişilik İtalyan Ordusu 6 Ayda | İmha Edildi ir) a- 4 e ik 5 Nalrobi 5 (A.A.) — Habeşistan «i İtalyan başkumandanı Ge- ii Gazzera'nın Gallasidama takasındaki bütün İtalyan İ bire 5 4) — Galla ve) | Ma'daki İtalyan kuvvetleri- teslim olması “üzerine sarki ika İtalyan imparstorluğun- İtalyan mukavemeti bil- tire, Habeşistan ve Somalide bir İtalyan mukavemeti kal ve sarki Afrikadaki ha- muvaffakıyetle neticelen- ir, *00 bin kişi imha edildi , S (A.A) — Şarki İtal) Afrikasındaki 200 bin kişi- İtalyan ordusu altı ay süren muharebelerden sonra iyle imha edilmistir. İn- kuvvetleriyle cenubi Af- ve Sudan kıtaatı içi İtalyan Afrikasında 3 bin bir cephede birbi- ayrı İ2 taarruz yap- etmişlerdir. İtalyan tebliği «A.) — Dün Malta SA, İngiliz ve İtalyan av le arasında muharebö- tey muştur, İki İngiliz tayya- kültür. Gece. da Av Pombardıaman sümişlerdir. #yarelerimizden dön - teşekküllerimiz li- tesiastım ve demirli bulu- Miş, Semileri bombardıman et palerdir. * Diğer İtalyan Ni tayyar takriben (7000 tonluk bir Tr Muavin kruvazörüne ta- bil ,,şlerek bu gemiye iki tor- Vazgebet ettirmişlerdir. Bu kru- abii, batmış nazariyle bakı aa Afrikada münferit bir ç ette kalan ve haftalardan - eği altında lanan ra garnizonumuz yi- ekiz kalmış olduğundan do- lim geteii sartlar altında tes muştur EF URİYE CEPHESİ Vichy Hatları Gerisinde Sabotajlar Beyrut Üzerine Tazyik Artıyor Londra, 5 (A.A) — Reuter'in Sahil boyundaki muhabirinin bil Girdiğine göre, Vichi hatlarının gerisinde mühim sebotaj bhâdi- seleri olmaktadır. Beyruttan Rayaka giden bir trene bomba atilmis ve mühim - mat yüklü vagonlar tahrip edil- miştir, Beyrut radyo İstasyonu da tahrip edilmiş ve Vichy tebliğ lerinin küçük bir mürsile ile verilmekte olduğu anlaşımıstır. Beyrut üzerine tazyik Londra 5 (A.A.) — Reuter &- İansının müttefik kuvveteri ez dinde bulunan hususi muhabiri bildiriyor: İngiliz İmparatorluk, kuvvet, Jeri “kumandanı ile hür Pranmz! kuvvetleri kumandanının birbi” rini müteakip (ittihaz ettikleri tedbirler neticesinde o müttefik kuvvetleri Tüdmür tayyare mey danını ihata etmişler ve Vichy kuvvetlerini öyle bir o vaziyete sokmuşlardır ki bunlar icin tes- Jim olmaktan baska bir çare kal mamıstır Tüdmürün şarkında kâin Nebek adındaki kücük Su riye köyünün işgali Tüdmürün teslim olmasını temin eden baş- lıcu sebeplerden biri ölmüştür. Bu köy Vichy kıtalarının siddet- li mukabil hücumlarına maruz kalmıştır. Bu hücumlarda Vichy kıtaları topçudan da müzaheret görmüştür. Buna Yağmen İngiliz topçusunun gösterdiği fevkalâ- de kabiliyet sayesinde Nebek €limizde kalmıştır. Vichy asker- leri cesaretle muharebeye devam etmekte olmakla beraber kuvei iyelerinin düştüğünü gös a elini BREMEN Deniz Üssü Bombalandı Londra 5 (A.A.) — İngiliz ha- va kuvvetlerine mensüp Blen- helm tipinde bombardıman tay- yareleri cuma sabahi gündüz) alçaktan uçarak Bremen'de -| niz üssünü bombardıman etmiş lerdir. Bu taarruz, İngiliz hava lerinin mezkür llman üze- rine ve diğer yerlere yaptıkla- zı devamlı bir gece hücumunu mütakip yapılmıştır Bu gece hücumunda Krupp fabrikaları- nın bulunduğu Essen sehri de siddetle bombardıman edilmiş- $ir. Hava Nezareti tarafından dün akşam meşredilen tebliğde, dok Jar mıntakasında büyük bir fab Tikanın çok alçaktan, ancak 50 kadem kadar bir irtifadan ucan bazı tayyareler tarafından bom bardıman edildiği kaydedilmek tedir. Bir cok tam isabetler ne tiçesinde yangınlar cikmis ve intilâkler olmuştur. Şehrin şi- mali garbisinde bulunan emtea Karı ile demiryolu iltisek nok- tasına da hücum edilmiştir. Bir marşandiz #reni ile bir tayyare meydanında bulunan tayyareler mitralyöz ateşine tutulmuştur. Blenhelm bombardıman tay- yarelerinin Frise adasındaki he- detleri o bombaladıkları hakkın- ————— OORDİNASYON HEYETİNİN BİR KARARI Ankara, 5 (TAN) — Güm - rük ve İnhisarlar Vekâleti a- lâkadarlara gönderdiği bir ta- | mimde münhasıran kendi is - tihsalâtı için müktezi iptidai | madde ve işletme malzemesi ithal eden sınai müesseselerin birliklere dahil olmasına lü - zum hâsıl olmadığı hakkında” ki koordinasyon kararını bil - direrek bu kararnameye Te sina müesseselerin yalnız kendi istihsalâtı için iptidai r K İ ! ! İ Me birliklerine dahil olup ol- İ madığına bakılmaksızın yar - | da ithal edilebileceğini beyan | Gemi j /A.Darlan Ankaradan Dönen Fransız Nazıriyle Görüştü Vichy, 5 (A.A) — Ismen Inö- nü ve Türk hükümetine Fran » sanın dostluğunu iblâğa memur edilen ve Ankaradan dönen Be- noit Mechin mareşal Petain ve amiral Derlen tarafından kabul edilmiş ve vazifesi hakkında ken dilerine izahat vermiştir. Müte- akiben Mechin kabine içtiman- da hazır bulunmuştur. Yarınki kabine toplantısından sonra bir tebliğ neştedilmesi muhtemeldir, , Askeri Vaziyet (Baş tarafı 1 incide) Minsk cephesinde hurp devam ediyor, Burada e sızan metörize kuvvetlerin Breşine su- yunu geçerek Smolens istikame- tinde ilerledikleri haber verili » yor. Fakat Sovyetler bu kuvvet. lerin k cephesindeki kuva- yi külliye ile irtibatlarını kestikle rini, ve Bresine önlerinde bu kuv vetleri tay yarelerle tahribe çalış- tıkların söylüyorlar. Cenup cephesinde harekât in- kişaf etmemiştir. Besarabya cep- hesinde de yeni bir şey yoktur. Almanların burada Prut nehrini geçtikleri hakkındaki iddiaları te eyyüt etmemiştir. Alman tebliğleri bir taraftan Minskte Sovyet ordusunun imha edildiğini söylerken, yine ayni cephede Sovyetlerin siddetli mu kavemetlerinden bahsediyor. Hal buki imha edilen bir ordunun mukavemete devam etmesi müm kün değildir. Alndan gazetelerinde de bir ta- kım şikâyetler görülüyor: Alman başkurmandanlığı Sovyetlere karşı evvelce tahmin ettiğinden fazla kuvvet sevketmiye, ve zayıflıyan hatları takviye için mütemadi - yen arkadan yeni kuvvetler ge - Hrmiye mecbur olmuştur, diyor - 1, Alman ordusunun Peripet ba- taklıkları civarında sivrisinekler den çok rahatsız olduğunu söylü yorlar, Alman tebliği yolların bozuklu ğundan bahsetıniye | haşlamıştır. Nihayet Alman gazete ve rad yoları Kızılordunun Alman hat - ları arkasında köprüleri ve yollar rn tahrip ettiğinden, benzin depo- larını ve zahire ambarlarını ber- hava ettiğinden, buğday tarlala- rını ve ormanları yaktığından şi- Stalinin son nutkunda tavsiye ettiği tedbirleri ordu derhal tat- İ bike başlamış, ve Alman ordusu bundan rahatsız olmuştur, Şüphesiz bu münferit hareket. ler, cephe arkasındaki çete harp- leri neliceyi tayin etmez. Fakat şurası muhakkaktır ki, on beş gür. İk çetin harbe rağmen Alman lar Kızılordunun mukavemetini kıramamışlar, Sovyet ordusunu, garpte Fransız da dm ları gibi, çevirip imi lemetmi ler ve hattâ hâlâ Sovyetlerin €s- ki hudutları arkasındaki ilk mü- dafaa hatlarına Bu müdafaa hattı Dinyester neh Ti boyunca uzanır, Bresine çayın- dan yukarı doğru çıkarak Baltığa kadar dayanır, Sovyet orduları Polonyada cereyan eden harbi i kaybetmiş, fakat ordularını mu »| hafaza etmişler, ve mâneviyatla. rmı bozmamışlardır, da da haberler alınmıştır. Bu- rada kışlalar ve top mevzileri mitralyöz atesine tutulmuştur. Beş bombardıman tayyâremiz kayıplır. ram Sovyet Tebliği (Baş tarafı 1 incide) Düşmanın Berezina nehrinden | kendine bir yol açmak için yap- tığı teşebbüsler kıtalarımızın a- teşiyle muvaffakiyetle geri püs- kürtülmüştür. Düşman suyun İs Stalin'in Nutku Münasebetiyle (Baş tarafı 1 incide) Fakat o vakit Rus ordusu ricat ederken arkasında düşmanın isti- çinde ve nehrin sahillerinde a -| fade edebileceği hiçbir şey bırak- fır zayista uğramıştır. Tarnapol civarında dün yaptı ğı muvaffakıyetsiz hareketler -| yazı sonbahar, sonbaharı kış ta-| geçen cihan harbinde subat 1918 den sonra düşman mühim tank teşekkülleriyle taarruzlarını No- vorrad, Volinsk istikametine tev cih etmiştir. Bütün gece kıtala- rımız bu mıniskada düşman tanklarına muvaf/a'yetle taar - ruz etmişler ve düşeni ağır bir hezimete Uğratarak şarka doğru ilerlemesine mâni olmuşlardır. Besarabya mntakasında tank - ların himayesinde mühim piyade kuvvetleriyle harekete geçen düşman Prut nehrini birkaç nok- tadan geçmiyve muvaffak olmuş ve bu muvaffakiyetinden İstifa- de etmek İstemiş ise de kıtaları- mızın mukavemetiyle karşılaş - mustır. Tayyarelerimiz düşmanın hava meyvdanlarını ve molörlü birlik- lerini muvaffakıyetle bombardı- mar etmişlerdir. Düşman tayya: veleri av tayyarelerimizle vap - tıkları muharebelerde ağır zayi- sta uğramışlardır. Henüz iamamlanmıyan rakam lara göre, tavyarelerimiz 4 Tem- muz günü 43 düşman tayyaresi tahrip etmislerdir. 27 Tayyare» miz Zayi olmietur. Dünkü tebliğ Moskova, 5 (A.A) — 4 Tem- muz gününe ait Sovyet tebliği: Divinsk, Torisa, © Dobrevic. TTarnspol istiksmetlerinde şid- detli muharebeler cereyan etmiş tir. Cephenin diğer bölgelerinde isgal ettikleri mevkileri sıkıca tutmakta olan kıtalarımız ara - zimiz dahilinde kendilerine bir yol açmiya tesebbüs eden düş- manla muharebeye tutulşmuş- lardır. Divinsk istikametinde vukua selen muharebelerde kıtalarımız düsman tanklarına ağır kayıplar verdirerek mevkilerini sıkı su- rette tutmuslardır. Yalnız düşmanın muharebeye ihtiyatlarını da sokması üzerine- dir ki, kıtalarımız en yakın yeni mevzilere | çekilmişlerdir. Ayni zamanda Lepel bölgesinde de a- kâyet ediyorlar. Anlaşılıyor ki,| | ğir muharebeler olmuştur. Bu- rada kıtalarımız düsman tank cü- zütamlarının bircok hücumlarını muvaffakıyetle geriye püskürt- müslerdir, Öğleden * sönra kuvvetli “bir tavvare hazırlık faaliyetini mü - teakıp düşman cüzütamlarımızı sarka doğru birçok kilometre ge- ri çekilmek mecburiyetinde bı- rakmıştır. Bütün gün Tarnapol Yolu civarında hakiki muhare- beler cereyan etmiştir. Burada Sok büyük düşman motörlü cü - zütamları kıtalarımızın cephesi- ni cenubü serkiye doğru Yarmı- ya teşebbüs etmistir. Bu muha- rebeler oğnasında kıtalarımız ye- miden ezim ve sebat göstermiş ve düşmanın faik kuvvetler tara- fından yapılan hücumları tar- dedilmiştir. Hava kuvvetlerimiz düşmanın tayyare meydanlarına ve moför- Tü cüzütamlarına darbeler indir- miş, bunlarin ileri hareketlerini tutmuştur. Düşmana ağır zayiat verdirmiştir. Persembe günü 62)“ Alman tayyaresi odüsürülmüs- tür, Alman zayiatı müthiş Moskova, 5 (A-A.) — Mosko- va radyosu Alman kayıplarının 700.000 den aşağı olmadığını ve Alman işgali altındaki bölgeler- de yüz binlerce Alman askerinin yerde serili bulunduğunu söyle- mektedir, En iyi Alman kıtaları tahrip edildi Moskova, 5 (A.A.) — Pravda- ın yazdığına göre, en iyi Alman kıtaları ve malzemesi tahribata uğramıştır. Faşist propagandaci- Alman ordusunun yenilmez» cihana ilân etmişlerse de, 11 günlük muharebe . esnasında Almanlar en iyi tümenlerini ve hava filolarmı kaybetmişlerdir. Simdi muharebenin cereyan et- tiği muharebe meydanları, bu tümen ve kuvvetlerin mezarı ol- muşlardır. Büyük yangınlar Londra, 5 (A.A) — “BBC. “D.N.B.,, ajansına göre, Sovyet »skerleri bütün mevzilerinden sekilmektedir. Ufukta munzzam yangınlar görülmektedir. Stali- lardır. | nin emri mucibince Kızlordu- lar, terkettikleri yerlerde ne varsa yakıp tahrip etmektedir. Sovyetler müdafaa çeteleri teşkil ediyorlar Moskova, 5 (A.A.) — Stalinin millete hitaben söylediği nutku müteakıp hükümet merkezinde ve taşrada halk tarafından mi - tingler vapılmıştır. Opolsevla is- mi verilen ve gerek cephede. ge rekse de düşman gerilerinde İs görebilecek silâhlı vatandaşlar - dan mürekkep müdafaa ceteleri- ne simdiden binlerce gönüllü ya- mamış, Napoldon ordusu yiyecek gıda, yürüyecek yol bulamamış, kip etmiş ve nihayet Napoldon perişan ve muzmahil ricate mec- bur kalmıştı. Şimdi Stalin, yoldaşl, â im lin, şlarina ayni taktiği tevsiye ediyor. “Ricate mecbur olduğunuz yerlerde bü - tün yolları bozunuz, köprüleri atınız, ormanları; benzin ve erzak depolarını yakınız. Hayvanları öl dürünüz, düşmana bir damla ben zin, bir kilo buğday, bir avuç mı- sır bırakmayınız. , diyor. Ileri cek olan Alman ordusunu bü ihtiyaçlarını da beraberinde ge - tirmiye mecbur etmek istiyor. Bu, tâ 1812denberi Sovyetlerin takip ettiği taktiktir. Çünkü Rus- yanın €n büyük müttefiki mesa- fedir, Sovyet orduları yüzlerce, binlerce kilometre geriye çekile - bilirler. Fakat onu takip edecek galip ordu ilerlediği yerlerde yi- yecek ve benzin bulamazsa, mü- nakale yollarından istifade ede - mezse, üslerinden uzaklaştıkça zayıflar ve harp uzadıkça zafer mağlübiyete çevrilir. 1939 da Hitler Sovyet Rusya- ya, bu memleketi bir darbede ye- re sermek imkânlarını tetkik et- mek üzere bir Alman generali göndermişti. Bu general orada birkaç ay tetkikat yaptıktan son- ra Berline dönmüş ve verdiği ra- porda, Sovyet ordusunun mağ - Jüp edilebileceğini, fakat bu de- rece geniş bir ülkeye öldürücü bir darbe indirmenin güç oldu - ğunu bildirmişti. Mesafenin ge - nişliği Sovyet Rusyanın hayat kaynaklarına kaf'i bir darbe in - dirmiye mânidir, demişti. İşte Stalin, ilk hamlede Alman- ların kazandığı muvaffakıyetler karşısında, Sovyet Rusyanın bu hususiyetinden istifade edeceğini söylüyor, Halbuki Almanlar Sovyet Rus yayı süratle mağlüp etmek ihti - yacındadırlar, İngiltereye biran evvel kat'i darbeyi indirebilmek ve harbi bu yıl sona erdirmek i- çin Sovyet harbini eylüle kadar tasfiye etmek mecburiyetindedir. Harp uzarsa, Uktaynanın zengin buğdây ve misir bir çöl bulursa, Kafkas petrolle- ri tahrip edilmiş olursa, Alman- ya galip dahi gelse âkibeti meç - hul bir tehlikeye sürüklenebil; Onun içindir ki, Stalin, vazi - yetin vahametini kabul etmekle beraber, bedbin görünmüyor ve vat daha çok tank, daha çok top, daha çok tayyare yapmıya davet ediyor. Eden Dedi ki (Baş tarafı 1 incide retlerini arttıracağız. Kürelarz üzerinde Hitlerin hayat şartları ile bizimkilerin ayni zamanda bulunacağı bir yer yoktur. Sov- yetler Birliğine ve Hitlerle mü- cadele edenlerin hensine vardı *- her şeyi o Yapacağız. Alman Tebliği (Baş tarafı 1 incide) Bütün cephede musnnidane muharebeler henüz devam et - mekte olmakla beraber Sovyet istihbarat o bürosunun bügünkü tebliği Alman kuvai külliyesinin bazı şehirlere vardığını itiraf etmektedir. Hâlen Alman ileri hareketi, de varılmış olan son hattaki muhtelif noktaları geçmiş bu- Tunmak'tadır. Bu hudut, eski A- vusturya - Macaristan ve Rus hududunda ve Prut nehri ü- zerinden Çernov'e'ten başlıya- rak simale doğru Kovel'in sar- kında ve Minsk şehrinin garbin den gecerek müstshkem bir hat şeklinde Minsk ve Vilna kasabalarmın arasında Duna - burg şehrine varmakta ve son ra Duna nehrinin ocenup kıyı” sını takiben Riga'nın şerkında Riga körfezine müntehi olmak-| ta idi. Şimdiki cephenin gerisinde Sovyet kılalarından şuraya bu- raya dağılmış muhtelif ve bü vük aksamın temizlenmesiyle iş| tigal edilmektedir. Sovyet tayyare meydanlarına ve tayyare teşekküllerine ezici bir tarzda vurulan ilk darbeler- den sonra Alman hava kuvvet- leri şimdiki halde karada yapıl- makta olan harekâta iştirak et- mektedirler. Bu kuvvetler mu- barebelere doğrudan doğruya iştirak etmekte ve düşmanın ge risinde bulunan münakale yolla- rını ve bilhassa şimendiferleri tahrip eylemektedirler, Rusya dahilinde bulunan demiryolları oz ve dağınık olduğu icin bu harekâtın neticesi (o seyriseferi tamamiyle tatil etmekte ve düş manın ricatini müskülâta uğrat tığı gibi ibtiyat kuvvetlerin (leri sevkini de gayri kabil bir hale gelirmektedir. Baltık denizinin başlıca li - manları olan Riga ile Libau'nun zaptı ve Alman donanmasının sarki Balfıktaki mütemadi hü - cumları neticesinde odüşmenm hareket imkânı daha ziyade tah- dit edilmiş bulunmaktadır. Simdi umumi vaziyet şu şe- kilde teressüp elmektedir: 1. — Sovyetlerin merkezi Av rupaya karsı taarruz projeleri tamamiyle ve kat'i surette ber taraf ir, yakınlarında Sov | 2. — Hudut yet kıtaları tarafından tesis o- lunan muazzam cephe yarılmış ye paramparca edilmiştir. Bul Kıtaların esaslı kısımları tama- mivle imha edilmiş bulunmakta dır, 3. — Sovyetler asker mev - cudu, mühimmat ve tayyare miktarı bakımından, şimdiye ka dar cereyan eden imha muhare- beleri neticesinde o kadar zayıf düşmüşlerdir ki bu zayiatın te- lâfi edilmesine imkün yoktur. 4. — Şimdiki bütün Sovyet cephesi, eğer hâlâ bir cepheden | bahsetmek münasebet alırsa, tam bir ricat halindedir. Alman ve müttefik kıtalar düsmen şid detle takip etmekte olup Stalin hattı denen hatta yaklaşmakta dırlar, Bu hat, Sovyetlerin Karade- rizden eski Sovyet hududu ar- kâsından baslıyarak evvelâ Din vester nehrinin sarkma ve da- ha ötelerine Bitomi'den gece- Başvekilin Son Nutku (Baş tarafı 1 incide) Giornele d'Italla gazetesi bu be- yanatı Türkiye ile mihver dev- letleri arasındaki siyasi münase betlerin tavazzuhu için yapılmış mühim bir tesebbüs telâkki ot mektedir. İtalya, Türk harici si- yasetinin aldğı yeni cereyandan memnuniyet duymaktadır. İtal- va Türkiyenin milli inkisafını daima müsait bir nazarla kargi- lamış ve bu hususta Türk men- İsatlerini her zaman takdir et» miştir. — —— ——— rek simaledönen ve Dinyester bölgesine ulaşan bir Sovyet mü- dafaa mıntakasıdır. Stalin hattı yukarı Dinyeper mecrasinı ta- kip etmekte ve Vitebsk Köprü- sünden geçerek Pleskov'a ka dar uzanmakta ve daha sonra Pelsuş gölünün sarkına ve Nar- va'ya doğru imtidat etmekte ve nihayet Finlânda körfezine mün *ehi olmaktadır. Ecnebi kaynaklardan gelen haberlere göre son beş sene zar- fında bu hat müdufaaya cok el- verişli bir hale getirilmiştir. Fa kat inşası her tarafta tamamlan- madığı tahmin edilmektedir. Ma- âmafih Sovyet kıtaları, m8 0- Jursa olsun, bu hattı müdafağya teşebbüs edecektir. Fakat bu hususta (fazla ümit besliyemi- yecekleri tahmin olunabilir. Fevkalâde tebliğ Berlin 5 (A.A.) — Alman baş kumandanlığını» fevkalâde teb - © liği: Minsk etvannda muhasara € dilmiş bulunan Sovyet ordusun- dan yirmi bin kisi siyast komi- serlerini öldürdükten sonra or- dudan firar etmişlerdir. 1 Alman tankları Moskova istikametinde ilerliyor Londra, 5(A.A)—B.B.C.İ Stokholmdan ve Berne'den ge“ İen haberlere göre Sovyet kuv« vetleri artık Alman tanklarının ileri yürüyüşünü durdurabilecek bir vaziyette değildir. Yakında Alman tanklarının o Moskovaya varmaları muhtemeldir. Esir Sovyet siyasi Komiserleri harp esiri addedilecek Berlin 5 (AA.) — “Stefani Alâkadar mahfillerde bugün bes yan edildiğine göre, esir edileni Rus siyasi komiserleri harp esiri «sxerlere . yapılan omuameleyg tâbi tutulacaklardır. Fin kuvvetleri ilerliyor Berlin 5 (A.A.) — Alınan ha berlere göre, Finlânda ordusu a razinin müşkülâtına ve fena ha valara rağmen buz denizi boyun ca ve Murmansk sahillerini ta- kiben ilerlemektedir. Sovvet kı“ taatınin müannidane müukave- meti kırıldıktan #onra Fin kuv vetleri Liza mıntakasına vaf- mışlardir Sovyet kıtaları takip ediliyor i Budapeşte 5 (A.A.) — “Macar tebliği, Ricat etmekte olan Sov vet ktaları takip edilmektedir. Slanislav ve Kolome'yi isgal e den kıtalarımız Tnlester üzerine doğru ilerlemektedirle; rini geçinciye kadar hava kuv - etlerimizi arttırmıya devam © Fena Bizi ancak bu tatmin e- debilir. İngilterenin tek bir harp gayesi vardır. O da, milletlerin hür olması, daha temiz ve daha mesut ve sulh emniyeti içinde yaşıyacak bir dünya kurmak İ- cin elbirliğiyle çalışmak ve Hit- imi ler kudretini kırmak - İrem Belediye Reislerinin İzin Alma Şekli Ankara, 5 (TAN) — Belediye reislerine ne suretle ve hangi makam tarafından izin verilece- ğini bazı vilâyetler Dahiliye Ve- kâletinden sormuşlardır. Vekâ - let belediye reislerinin mezuni- yet taleplerinin meclisin tasdiki- ne arzedilmesini ve mezuniyet - lerini, mahallin en büyük idare Amirlerinin muvsfakatiyle İsti - mal eylemelerinin doğru olaca - ğını alâkadarlara bildirmiştir. zılmıştır. Bu teskilât hem İngi- liz anavatan muhafızlarına, hem de Sırp şetniklerine benzemek - tedir. Bu çeteler 1812 ananesine uygun bir hayat sürerek düsman işgali altında bulunan topraklar- da müdafas, imha ve sabotaj f- aliyetinde bulunmaktadırlar, Düşman işgali altına gecen mintakalerda Alman topcu vetlerini taşıyan frenlerin dur- durulması ve imha edilmesi gibi çete muharebelerinin bssladığı evvelki günkü tebliğde bildiril - mişti. Opolsevia cetelerinin tec- hizatı ikmal edilince bunların Alman kıtalarının basına büyük #aileler açacaklar muhakkaktır. Beyoğlu Vakıflar “Direktörlüğü İlânları KIRALIK EMLÂK a Aylağı Semti Mahallesi Sokağı Ne, Cinsi Lirakuru Beyoğlu (o Kuloğlu 'Tornacıbar 3 üncü Va- 9 uncu 2 5 kif handa daire Pangaltı o Pangaltı Seymer 10 Ev 4 09 Beyoğlu (O Hüseyinağa (OÖğüt 1 ği 20 00 Ortaköy o Ortaköy Dereboyu Tivi ” Beşiktaş o Şenlikdede oo Yeniyol ar nr Beyoğlu o Şehit Muhtât “Tarlabaşı Me 21 00 Pangaltı o Kocatepe Cumhuriyet oo 65 Dükkân ? 00 Galata o Yenicami Yermenesiler o 118 ” w o Büyükdere Büyükdere (| Çöyr 16/1 Fırın mahalli o 2 00 K, Paşa o Bedrettin Havuzkapısı 7 Dükkân 70 Galata © Yenicami Fermeneeiler o 118 ” no .” Kemankeş o Camialtı aralığı 5 - 2 00 » Müeyyeizade o Aynolilokanla o 4 » B/9 hisse sw mM Yenicami M, Ali paşa han 41» Yazıhane v0 zi 5 e 10 Hasköy O Keçecipiri (Okmeydanı Oo 1GG — Arsa baraka ido Ortaköy o Büyük ayazma 12 5oda La Galata oo Kemankeş Oo 6 ici vakıf han Kahve ocağı o 31 00 İ4 de yapılacağından isteklilerin Beyoğlu Vakıflar Midürlüğü | Akarat Mümeyyizliğine müracaatları, 43457) Bilecik Vilâyeti Daimi Encümeninden : 1 — İnönü - Kütabya yolunun O 000 ve 6 -* 350 kilometreleri arasındaki şose tamiratı esastyesi ve imaldtı #maiye inşaytı 3/TAMI tari” hinden itiğaren 20 gün müddetle kapalı zarf usuliyle eksileneye konul. muştur. İnale 23/7/941 Çarşamba günü saat 15 de Vilâyet Daimi Hac. men toplanma salonunda dar, kuruş olup, muvakkat teminat 1152 | yapılacak! 3 — Keşif bedeli 15871 lira 28 ra 84 kuruştur, 3 — İsteklilerin 2400 sayılı arttırma, eksiltme ve ihale kanunu mü- cibince Urazına mecbur oldukları teklif mektuplarını teminei mektup veya makbuzlariyle Ticaret Odası verikalarnı ve işin devamı inüddetine ce iş başında bulunacağına düir mühendis veya Fen memurundan slm- miş taahhütname mütcahhitlik vesikasiyle bu iş için tetil gtnleri bariş olmak üzere en Az üç gün evvel müracaatla vilâyetten alınmış feni eh Jiyet vesikalariyle birlikte saat 15 e kadar Encümene vermiş Gimalâri | Hizmdır. 4 — Bu öze ut keşif evrakı Nafia müdürlüğünden görülebilir. «3961) G2) | |