26 Şubat 1942 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

26 Şubat 1942 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

GÜNÜ “resereaseremaaa Mektep | BUGUN sere TAN N MESELELER! veee J lerde Ziraat erliği Meselesi ASKERİ VAZİYETİ) Maarif Vekilliğinin bu kararı maarif programlarında yapılması zaruri tadilâtın temelini teşkil edecektir. Fakat biz, ziraat seferberliğinin şehir mekteplerinde müsbet neticeler Şarkta Kat'i Taarruz Başlamadan Mihverin Akdenizde Yeni Bir Darbesi Beklenebilir geber yükleşir.. Bütün dünyanın dükketi, tekrar öbür muharebe Senhelerinden daha siyade harbin ne- z dokunacak Pah ik öerrer eialerinin yaklaştığı bak > Almanyadan yükselen sekler de dikkat ve alkayı kavvetlendiriyor. Roryamın gmüthiş kışmın tesirine #M- Veten Rus ordurumun yıpratıcı mevzif İsarrastariyle maddi ve manevi epey. © eeemlan Alman ordosnnun gelecek mevsimini de ayni yernit altında Beirmerine imkân yoktur. Almanya, “oğu cephesinde işini bu bahar ve bu Yan bitirmek mecburiyetindedir. Ba- ve işa etti, Artık Rus ordusunun kanlı tecrübelerden aldığı derslar- den sonra yemi malzeme taarrazunun Sörpeizleriyie gafil avlınmasma pek e ihtimal verilemez. Yeni Alman ta- Miramu birçok kani muhürebelerden Mnru arazi bususunda yeri bir ipki Mİ gösterse bile, Rua ordusunun ta İmhasiyle neticelenmeğikçe Almanya hesabına menfi bir olur. Almam ordusu haş kumandan- taarrazdan önce bötün ihti. ufık tefarrüatma kadar be- ona göre tedbirlerini ikmat 5 tşikir İse de böyle hesap ve tedbirlerin ümit edilen neticeleri ver- Mekte ne İndar yanlış ve eksik çık- de geçen seneki büyük taarruzlar da söylenmiş ola nkat) sözler- hi Seraların yetielerinden pek: iy Kendisinden istenilen zaferleri güö- MÜ gününe, saati saatine vermiye ça- ve iiderlerinin hesaplarma tam irimatla bağlanmış olar Akm ör- İl we çok çetin meşakkatine yarım kalmış mevaflakıyeti ayal keriklığı doğurmemeş mndır? ordu bu kadar zayiat ve bu ka emekle yürüyüp sonra çekildiği â yollara doğru tekrar İleri atılır- rg* rr ia gi xP ğ i 4 taarruzda kati exfer vereceğine kani deği kullarda telebe ve öğret, menlerin * yardımı ile yazlık mahsullerin ekilmesi için Maarif Vekilliğince Kabul ve tebliğ edilen esasları büyük bir memnuniyetle © karşılamamak mümkün değildir. Bu esasların kabulünü icap ettiren sebepler herkesçe malümdur. Biz, bu nokta üzerinde duracak değiliz. Ziraat seferberliğinin bütün yurddaşlır tarafından ,elden ge İeni yapmak ve kendi yiyeceği. ni kismen olsun herkesin kendi kudret ve kabiliyeti ile yetiştir. mesin? taallük eden bu vata. ni vezifeden hiç bir vatandaşın kaçmacağını ümit etmiyoruz. Bizim üzerinde durmak is tediğimiz mesele, zirast işleri - nin ,halkının yüzde yetmişi müstahsil olan memleketimiz - de Maarif Vekilliği tarafndan ilk defa olarak önemle ele alım miş olmasıdır. Maarif Vekil. ginin bu kararı, yarının masrif prosdamlarmda © yapılmasında zaruri olan tadilâtm temelini teşkil edecektir. Bir taraftan meslek tedrisatı üzerinde incelemeler yapılır - ken, diğer taraftan ziraat em berliği çalışmalarım çin memleketin bütün kükür kuvvetlerini bir gaye etrafında toplamak büyük ve takdire değer bir iştir. Biz, bundan yarının ders programlarında Zirai bilgilere geniş bir yer ve- rilöceği mânasmı çıkarmak isti- yor ve ümit ediyoruz. Mekteplerde yazlık ekim için İnaliye: ve tatbikat sahasına geçildikten sonradır ki, bu mü. talenmızın isabeti tezahür ede- cektir. Çünkü ziraat mekteple. rinin her hangi birinden me - zun olmamış veya kendi evinin bağında, — bahçesinde hiç bir mahsul yetiştirmemiş olan öğ. relmenlerin tamamen yabancı bulundukları bir işi hakkiyle başarabilmelerine ihtimal ver, rilemez. Kaldı ki, İstanbuldaki mek. teplerin bahçeleri talebenin te- neffüs yerinden ibarettir. Mü. #ait bahçesi bulunan ancak beş on mektep vardır. Bir kısım mekteplerin bahçeleri ağaçiz ve gölgeliktir. Bir kısım moloz ile doludur. Diğer bir kısmı kesme ve çiğnenmiş yerlerdir. Bura- larda beyhude mesaf sarfetmek ten ve peğice vermiyecek bir İş yapmaktan ise; bu mekteple. rin bahçelerini ilkin ziraat me murlarıma göstermek ve onla. rım tavsiyelerine göre işe baş lamak daha mavafıktır. liz, köy mekteplerinde muvaffakiyet ümitleri vardır. serisi beğ bahçe ve tarla işle- Yazan Si çok bilir ve görmüşler- Lütfi Arif KENBER ailelerine yardım etmek su- Bütün şehir ve kasabalar ve iyle ekim ve hasat işlerinde bilgi mahrumdur, Oku-| bahçesi bulunmuyan mekteple - dukları t at bilgisi kitapları bu bukımdan istifade ti demez. Halbuki lebesine tabiat, bi loji kitaplarında o peşin olarak kullandığımız maddelerin nasıl yetiştirildiğini kısaca öğretebi- lecek bahisler bulunsaydı hem müstahsil çocuklarının bilgile- ri arttırılır hem de müstahsil e olmıyanlara da istihsal sevgisi ve bilgisi aşılanabilirdi. Orta okulların tabist bilgisi | kitaplarının bitkiler kısmında! talebenin ömründe göremiyece-| ği faydasız ve Jüzumsuz olan ne batlar vardır. Bu lüzumsuzlar) rın yerine umumi ilgi şeklin. çalışmış olabilirler: Fakat şehir çocuğu bütün bu) rin yakınlarındaki arsalar iç de ayni durum mevcuttur. X4* Yizix mahsulleri yetiştir - mek kolaydır. Fakat her hargi bir mahsulün idrakine kadar muhtaç olduğu bakımı yapinak lâzımdır. Yalnız topra. ih işlemek, tohumu ekmekle iş bitmez. Her yazlık mahsulün iki defa çapalanması, otlarının temizlenmesi, hastalık veya bö. <ek uş ise bunların iödavi ve mücadelesi, muhafazası hep birer iştir, Bu işlerin yapılma zamam hazirandan başlıyarak idrak za- manları olan eylüle kader de. vam eder. Halbuki bu zaman mekteplerin tatil devresine isa bet etmektedir. Ne olacak* Ekinler kendi haline mi bıra- kılacak, yoksa işçi tedarik edi. derek mi bakımı yapılacak? İş çi için de tahsisat ister. Zirdat seferberliğinin "bu ba. kımlardan şehir mekteplerinde müsbet Deticeler verebileceğine ani değiliz. Fakat köy mek- sine aft mevzular pekalâ ko. mulabilir. A**k Me Vekilliği için bu- günkü durum önemli bir tecrübe başlangıcıdır. Bütün mevcudiyeti toprağına bağlı o. İn bir millet için bu tecrü- benin memleket için hayati ve sonsuz bir ehemmiyeti var dır. Gençliğe de toprak sevgi. sini aşılamak lâzımdır. Ana'top- rak öyle bir varlıktır ki refah ve saadet içinde yaşayabilme - miz onun sinesinde çalışmak ve onun vergili olmasını temin et- mekle mümkün olabileceğini genç Deslin anlaması ve öğren- mesi idir. gi | ALTMIŞINDAN SONRA BÖBREKLER... Altmışından sonra böbreklerin Böbreklerin iyi işlemediği, yaşlı in- lam kalmış olması pek nadirdir... Böb-| sanım vücudünde belli olur. Vücudün rekler, vücudü temizlemek için, biç| ötesinde berisinde peyda olan gizler, durmadan işledikleri içim, en önce öl-| bilhassa gör | kapaklarınn sltmdaki tiyarlıyan uzuvlardan biri de böbrek-| şiş, böbreklerin iyi İşlemediklerine a- lerdir. sonra seğlam | imetti kaldıkları nadir olarak görülen böb-| simini geçirmiş olan bayanları © ka- ekler bile dayanıksız olurlar ve pek! dur üzeri, yanaklarda peyda olun sar- çabuk hastalanırlar. kıklar da böbreklerin iyi işlememe:) sonra böbreklerin s-| sinden ileri gelir, yanımı oldukları türlü türlü bahane, |, Genetik Meat yorma çikan lirle meydana çikar, Yaşıı odam bi, | bastalıklar, böbreklerin irtiyarlaması. ve midi dı m acele ettirirler. m Soğuk, böbreklerin htiyarlamış ole eze albümin — çıkarır... BİG) duğunu daha giyade meydana çıkarır. Onun için, kış mevsiminde, yaşlı 'n- sanlar arasında böbrek hastalıkları ar- tar, Soğuk havalarda. daha İyisi bü” H doksan beş bile olsa, Almanya beş menfi Stimali de mazarı #ntarak böyle bir ihtimalin ağı ağır neticeyi ve bu netice- ifade için batıda bekliyen İn- f # £ Tİ Hogilz milleti aleyhine niş. buman için Atlam- girişmiş, banun i- 9e Manş sahillerini zap- İngitereyi istilâ öle tehdit et bunun için Afrika mmbarebesi. eödehale etmiştir, Ingiltere aley- 7 piş hi B ÇA EŞİ 3 ; : burekette kendi ke ziyade diğer milletle .. Kuvvetlerini kallanacaltır ö Bakst İngiltereye İeargi tevcih edi- mi am bir sulh taarruzunun inü- fak olması ve İngilterede İrakiki bir HALLOJ BROADWAY! Mevsimin en büyük musiki ve “BÜYÜK CAZ, Rekorlarını kırmış olan bu güzel filmde ALİCE FAYE 14 Güzel şarkı Ayrıca: ŞARK BALETİ Bu akşam için yerlerinizi evvelden aklırınız. Her kalbo en büyük heyoranı veren... yer ye lr çe tal Her göze iztirapla yaş doldurm.? Senenin en güzel aşk roman Bu Akşam LÂ Günah BARBARA oSTANWYCK - FRED 1041 senesinde yarattıkları eşsiz film Bütün gönülleri dile getiren en güzel eserdir. “ Programs. Möveten: VALT DİSNEY'in en son şaheseri rıyan, yünden bir karın kemeri onları! muhafazaya pek iyi hizmet eder. İ Böbreklerin yorgunluğunu, ihtiyar» lağımı meydana çıkaran bir sebep de, baharlı, biberli yemeklerdir... Altmı- İsme geçirmiş olanlardan bazıları, iş- tihalarmı arttırmak, vücude kuvvet ge. trmök fikriyle baharlı, biberli yemek- lere fazls rağbet gösterirler. Halbuki böyle yemekler böbrekleri harta eder, Altmışından sonra -erkekleri- ea- hatsrr eden bir hal de prostat şişkin. Niğidir, Ba uzuv şişince idrar yolunu daraltır, sonra yavaş yavaş kapatır. İlk yıllarda sonda insanı kurtarır. Fa. kat bir saman gelir, ameliyata Bizum görülür. Bereket versin ki peosta çişkinliği simdi, erkeklik hormonu gırmenlariyle tedavi edilmektedir... Ra haber, alt- mışmı geçirmiş her erkeğin kulağımda ALİCE FAYE'nin, Amerikanın birinci densözü BETTY GRABBLE ve JACK OAKİE JOHN PAYNE tarafından yaratılın 1 | dan birin: İ ideler söyleten, Nedimi bülbül gibi İvet ilüçlarma de ziraat nebatları yetiştirilme-| 3' İpar gat Sn beğ “| za, © kadar büyük o kadar etrafh bir İrar avdet bul tân kıp mevsiminde, böbrekleri kav. | Sekine küpe olmalıdır. Bir zaman gelir ki, o küpe pek riyade işine yarar, garkı #llmini Otekdim odiyor. söylüyor. — (BAĞDAT DADISI) LE Sinemasında Gecesi PARA AŞK-KANIN RUDOLF FERNAU - MAC MURRAY'ın 1 — HOLLYWOOD'da YILDIZLARLA MÜLAKAT PARA. AŞK... ve arararananana Şehir Tiyatrosu Temsilleri - Dram Kısmında PARA ga “Necip F. Kısakürek'in “Para,, adlı piyesi ile “Gherardo Gherardi,, nin (Oro Puro) yani “Halis Altın,, adlı eseri arasında büyük bir TEVARÜD tardır., A pır ai j dar yepranmış mevsulardan biridi Fakat bu mevzu İ- yi kullanırsa mü- eliline şöhret ve para getirebilir roller olduğu Zira Tevarğd bizi düşündürecek | kadar kuvvetlidir. Bu yak laymalar— yalnız simden — İbaret Yaran mesi ( orunar | hükim eseri, Necip Pi gibi edebiyatta Oda | değil, mizamsenle de yalluşma hâkim mevzular vardır. Para da|deta (Para) ile (Has alt) “Mey ve mahbub", "beng -ü- bide,|bir çok noktalarda hemen hemen bir gibi eskiğenberi bürün şairlerin ekse-, fark yok gibidir riyn buluştukları dört yol ağızlarm- (Pars) wn başmda şu cümle vardır: teşkil eder, Divan edebi.) “Vaka meçhul bir tarihte, meçhul bir atından bugünkü edebiyata kadar şa-| memlekette geçer. Gharardi'nin. pi- iler ir irler, o müeüilfler “Para, ' yesinde de “Garip iddiali bir şiyes» ieveuu üzerinde hayli kalem çalmış- | kaydını görüyoruz. lardır, Bikiye parlak “teşbi Ter il Eşhas arasında acaip münasebetler bam eden, Füzuliye tasavvufi şikâyet. | buluyoruz: (Para) daki banker (Has #smeler yazdıran, Nefiye parlak ka-| Altın) As avukattır. Fakat karakter tamamen birdir ve diğer şahıslar da Birinci ve fkinci polis merarlarma varıncaya kadar aşağı yakar: birbirle. rine bensiyorlar. İri enerin (met) Terinde de çek benzerlikler o göüyorur — Hele bam cümlelerde ayni fikirleri ieledik ve okuduk... Yaltız burada Tevarld piyesin yar pısen olduğu gibi almıyor; meselâ (Para) da bankerin benzi oymat- tırılan rol Gherardi'nin eserinde yok- tar. Orada Iki farki karekteri bir tek adamda görüyoruz. (Para) pivesinin (Oro puro) dan alındığını ulu arta biç bir zaman iddia etmiyorum Mak- sağım sadece bir “müşâhede, yi kay- detmekten ibarettir. ***k A rörtlere ve mizansene gelelime Beste, en mühim rold müstes- na bir cerstetle armurlarıma yüklenen Hadi Hün olduğu halde artirileri W- mumiyetle muvaffak olmuş addede- biliriz, Bilessn hüsüsl itip rolünde Sami Ayanağlu oldukça | ehemmiyeti olan rolüne çok mütevazı bir çerçe- ve içinde daha ziyade kıymet verme- ini bildi, Neyyire Ertuğrul ile Mab- mut Moral ve Avni Diligi ba pi- yeste pek ucuzs harcandılar, Hele Neyrire'yi bu kadar lüzumsuz yere #iztrant'irrta kullanmak hiç doğru değildi, Noter rolünde . Mümtar Ener pek canlı bir (lp yasatnıya muvaffak ol- Aleyhinde savrulan her terisin birldu, Esrar kahverisi Dayı rolünde Beh makes bulmamasma imkân yoktur. |zadn yarattığı kompozlayon tİp Dir Vaktiyle cinsi roman yazan Xavier deİtablodur. Türk sshnesinin bu büyük Montepen'ler, Ponson de Terail'ler İsimasi, u'ucık bir fiske fle onnlandır. Jules Mary'ler kendilerine “Büyük il- dığı rolleri tiyatro tarihinin umutal. ramiye”, “Pars kuvveti, gibi eserlerle İmaz sayfalarına hâkkeylemek için ne rağbet temin edebilmişlerdir. yapıyor? Behandın gelecek nesillere yadişir bırakacağı bir hetre serisi Realist edebiyatında ise insanların İvaz mıdır? Türk sanatinin manevi en cok karakterlerini belirten bu mev» |çahsiyeti valizinde birim Kokleni'mi- vin bir albümünü bulunduruyor mu? O sayfalar arasmda Yalı Uşağmdaki (Deli) yi, Hamletteki (Mesarct) yı ve paradaki (Dayı) yı görecek miyia”,. (Sonn 4 üncü sayfağı) Şehrin temizliği yurddaşlarn te- mizliğe riayetleriyie kabildir, yatroda şakstan hep o değil mi? Para mevzuu, Insanların ruhuna gi- debilmek için ana yollardan en ehem- miyetlisidir, Böyle mevzular, parlak! cümlelerle parlak fikirler söyletir ve, sikışlanır. Ediplerin çoğu böyle kuv- müracaat etmişlerdir. üyük yurteu gair Namık Kemal bile meşhur vaveylâsma biberli, baharlı bir salça koymak İstediği zaman bü- tün müslüman âlemini sarsan Kerbelâ laclasmdan yardım istemişti. Para da böyledir. Onu karşı hissedilen nefretle İrarişik muhabbet parayı hâkim mevruların ön safa sürmüştür. içindir ki, meselâ Tevfik Parat ör yemapârek adl Ey m dem Gl e Kimei: yala rengi baar arsa Üznerüe “Bir izden Ya gümüşdendir & ye Beyitleri “Rübab” sım parlak mağ- melerinden birini teşkil eder. Necip Faml Kakürek öe bu mev- ron ele alarak Şehir Tiyatrosuna bir piyes verdi, Eser o kadar klâsik mu- valfakıyet desteklerine dayanmıştır ki, onun ancak alkışlınmak için yazıldı- #ma bükmedebiliriz, Insanların en xi- yade nefretle sarıldıkları: Da desi Bakr 'müfterin, bu eleven parlar surette tahlil edilmiştir ki, buna tek- incnk söylenmemiş bir fi- umamış bir yenilikle afiede- biliriz. Necip Fazıl, “Para, da bu söylene memiş fikri, bulunmamış yeniliği ket Sedememiştir; çünkü piyesi avangard bir şekle sokarak kurtarmak çibetine de gidememiştir. O halde Oetan 'nun şöhenerlerinden olanı “Les âilairen sont les affaires,, İ, senaryo kalan o Zola'rın “Pu Henri Lavedan'm “Petard,s dir hiç bir psikolojiye, hiç dayanmıyan kelime muvakkat bir alkış derintisinden baş ka nedir? #** Yarma aştığında ba eserle bir İtalyan tiyatro müellifinin eseri arasında büyük bir benzerlik gördü. Eümlü yardım, Bu benzerliğin adr kuv- vetine göre değişir: “Adapte" olar; “intihal, olur; olur da olur, Ben iki eser arasmdaki münasebete müellifin şairliğini düşünerek Çtev ACI BİR KAYIP Emine Turel'in oğlu, Melek Tu- rel'in sevci, İktisat Fakültesi son #- İn talebelerinden Halit Türel'in Meliha Üster'in babaları, İzinir ke- İreste | tücrarlarından Feyzi Mehmet Üster'in kayın babası, Mehmet İkbal Türel, Mustafa Tahmi Türel'in kar- deşleri Rifat Atabek'in dayın şebri-| mizin tülün Hiorarlarımdan ve Şişli Terakk! Messi Encümen âzasından © | EMİN LÜTFİ TUREL Kwa bir hastalığı müteskip vefut etmiştir, Cenazesi bugün saat 12 de 26.2.9942 Bir "İkaz Sayhası,, Yazan, ULUNAY Germe: Eyüpien Eğirnekapım sna doğru yaya © çıkmıştım. Mezarlıkların arasından geçen bu Yol, vaktiyle yürünecek değil, kışın çamur dan sökülecek, yazın da tozdan seçi lecek halde değildi Bugün bu yolun Eyübe inen kısmı tamir edilmiş, paket 3 kaldırımı döşenmiş, genişletilerek â- dam akıllı bir cadde haline konulmuş; iezarlıklardan yer almak suretiyle genişletiliyor. Burada mezarlıklara karşı bir Pi- yer Loti âhi koyuverecek değilir, Zi- ra dünyadan ellerini eteklerini o mevtalaf son uykularını İstanbulun en güzel, en Keldir, Gü kibar yerlerimi, semtlerini. mahallele- rini seçmişlerdir. Bugün Şişhane de- nen ve Kalabalık apartınan adalariy- le dolu olan mahalleye vaktiyle me- yit yokuşu derlerdi ve bugünkü Ati- ia babçesi de dahil olduğu halde iki taraf mezartiktı, Aysspaşadaki © mu- ozzam apartmanlar mezarcı Mambut ağı veresesinin mezarlıkları üzerine yapılmıştır. Eyyöbün en güzel sxtla- rı mezarlıktır. Boğariçinin en menza- rası lâtif yerleri olan Küçüksu, Gök- su, Rumelihisarı tekmil merkumlara tahsin edilmiştir. Belediye önünü #l- maşa yavaş yavep (ölüler İstanbalı olduğu gibi istilâ edecek ve dirilere barmacak yer kalmıyacaktı, Mezarlrk- ların bir kısmı yola alımarak bir kesme, ortadan kaldırdarak ölüler gehrin i- ginden barice çıkarılıyor. Bu iribariz. ben bu vâdide yapılan icraata hiç de muarız değilim, Fakat yol genişlet mek için bilinmeden bir sanat âbidesi- win tahribini doğru bulmam. Bana 1- kaz sayhasmı yazdıran âmil geçen- Jerde Tas lağım Eyüplü bir dostumas irşadıdır Bana matemli bir suratla; — Edirnekapı mezarlığında hattat Rilkam'ın yazımı olun mezar taşı ölüm dı kalmadı! Amanl,, Dedi Yazıları bugün yok denecek derece- bes gibi tepesinde kaldırımcıların bala 'yosu sallanan mezür taşı Rikmin ho cası için yazdığı bir taşlar. Hattâ bu taşın bir de “lejend” : vardır. Rikmn taşı yazıp bitirdikten sönra rüyasında hocasını görür, Uştadı: — Rikum! Der, Ben sana böyle mü talim ettir? Taşıma yazdığın yazıdan ki “ayn. m kusurunu görmedin mi? Onu derhal tashih et öc öyle taşıma hekkettir., Rükım, ertesi günü koşar ve höce- sının ölümünden sonra bile hatakıni tashih eylediki harfi düzelti Bugün bütün hat meraklılarınca 9 mezar taşındaki Çuyn) kadar mütekâ- emil bir harf yazı tarihinde mevcut de- ğildir. İşte o taş belk! ben ba satırları yam zarken bir tokmak Garbesiyle parçam lanmıştır. Bu müzelik eserin muhük- kak ölümden kurtulması için doğru- dan doğruya Valimiz LâtfI Kırdara, sanat namına dahelet ediyoruz, Eğer hocasını geçen Rükım'ın eseri oradan kurtarılıp kendisine lâyik olan bir ye re nakledilirse Râkrmin hocası mez“ rında rabatsız edildiğinden dolayı hiç müteessir olmıyacaktır; hattâ belki da sakirdine rüyasmda dere verdiği gibi İstanbal valisinin de röyasma girip kadirsinaslığından dolayı onu teşekkür edecektir! Rikim'ın eseri Dr. LAtfi Kırdarın gifalı lütfunu bekliyor, Bir Muallim Öldü Düretmanler Cemiyeti Relsliğimien yakkdar 2 eği Mana ka Tenim #8 Kirkarur'u. aramızdan © Belim barbetıği" meryem “mame Bütün Karilerimizin beğendi- ği mevsimin en büyük filmi Nişantaşmda Rumeli enddesinle 2 No, Yu Melek iin o kaldılar Tak cenaze namazı Teşvikiye camiin- de eda edildikten sonra, Zincirlikuyu. da sw mezarlığa detned ) “ÖLÜM Nusaybin Cümhuriyet müddeiumu- rüd) diyeceğim. Olur a, Gherarde Gherarde'nin 1930 dn yazı ve Berlinde Schiller temsil edilen bu piyes - asrında- o uzun mesafeleri bir saniye. de atlıyarık meden burada da şairin geniş muhayyilesine ilham yaprakları yağdırmasn? Ahmet Algan'ın ve Yüksek Afühendis mektebinden Hamdi Tekiner'in kayın, pederleri avukat Ali Rira Anar vefat günü Cağeloğ- camlinde öğlen namasmı (o müteakıp cenaze Bamazı kılindıktan sonra Mer- kerefendideki | hususi o makberesine demedilecektir, Allah rahmet eylesin, VİVİAN KANUN... KRİSTEN TEN HEİBERG 3 ÜNCÜ HAFTA Türkçe sözlü şarkı sezir filmlerin ep güzeli ALİ BABA Kırk Haramiler Besteler: AHMET YAZMAN Okuyanlar: NEVZAT - SU. ZAN . GÜZİN - SEMİHA - NUMAN ELHAMRA SİNEMASINDA gm» “REBEKA” Filminin Kahramanı LAURENCE OLİYİER ve VATERLO KÖPRÜSÜ'nün Unutulmaz Kahramanı LEİGH İZTIRAP GECELERİ Filmini yarattılar. Pek yakinda SÜMER SİNEMASINDA samur

Bu sayıdan diğer sayfalar: