23 Eylül 1934 Tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 4

23 Eylül 1934 tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 4

SAYFA: 4 a . TÜRKDİLİ Erkek OrtaMektebiPansiyonuna Kaydu Kabul VİLAYET MAKAMINDAN: Balıkesir Erkek Orta Mektebine mülhak Pan siyona birinci sınıf için Vilâyet idarei hususiye- si namına alınacak (20) talebenin aşağıdaki şart- ları haiz bulunmaları lâzımdır. 1 — İdarei hususiye namına Pansiyona ka- bul edilecek Leyli meccanilik musabaka imti- baplarına iştirak edecek namzetlerin haiz olma- ları lâzım gelen şartlar şunlardır: A — Türk olmak. B — Orta Mektepler talimatnamesi mucibin- €e 12- 16 yaş arasında bulunmak. C — Beden ve Ruhca hasta, Malül, olmamak. sakat D — Velisi kendisini tahsil ettiremiyecek ka- dar fakir bulunmak. E — Zekâsı, çalışkanlığı, ahlâkı mensup oldu- ğu mektepden alacağı Fotoğraflı vesika ile sabit olmak. F — Bu musabakaya münhasıran Balikesir Vilâvetinin Orta Mektebi bulunmıyan — kazalar yerli halkından veya vyinebu kazaların mülha- katındaki yerli halkın çocukları kabul edilecek- tir. Bu, cihetin hüviyet cüzdanı ve kaymakamlık- larca tasdik edilecek vesaikla ispatı lâzımdır. 2 — Birinci maddenin ( F, B, A, ) şartları hüviyet, cüzdanile (C. ) şartı kazalardaki etibba nın müşterek raporları; ayrıca Balikesir heyeti sıhhiyesince yapılacak muayene neticesinde nü- munesine göre verilecek raporla ( D ) şartı Be- lediye ve idare Meclislerinde verilecek mazbata- | larla ( E ) şartırise 30-7-934 tarih ve 298-115 numaralı tamimle kazalara bildirildiği gibi ilk mektep şahadetnameleri ve çıktıkları mektep idaresinden. alacakları mazbata ile tevsik edile- cektir. İlk mektep şahadetname derecelerinin ( Pek iyi ) ve (iyi ) olması şarttır. Yüukarıda da bildirildiği gibi taliplerin bilu- mum evsaf ve şartları haiz bulunmak şartiyle Orta mektebi bulunmıyan kazaların yerli halkın dan bulunması lâzımdır. 3 — Erkek orta mektebinin münhasıran birinci sınıfına kayt ettirilecektir. 4 — Musabaka imtihanı, Balıkesir Erkek orta mektebinden vali beyin veya tevkil edecegi Erkek Orta mektebi müdürünün reisliği altında Daımı Vilâyet Encümeninden: Balıkosir memleket hastahanesi için mübayaa edi- lecek, yöorli, malı 75 ton kok — komürü — şartnamesi mucibince mübayan edilmek ve |- toşrinievel - 934 tarihine müsadif pazar tesi günü saat on beşto iha- Te. edilmak. üzere- yirmi gün — müddetle aleni- mü- nakasaya — vazedilmiştir. Kok kömürünün beher tonunu — bedeli muhamme- ni 30 İiradır. Talip olanların yüzde yedi buçuk nis petinde depoziyolarını vezneye — teslim jle ticaret ©0. dası vesikasile birlikte yevmi mezkürda bu — hususa dair — fazla malümat almak istiyenlerin * daha — evel Bacümeni Vilâyete müracaatları ilân olunur, 4 — 178 Daimi Vilâyet Encümeninden: Güngörmez - İvrindi yolu üzerindeki Kınık ve Balıkesir - Edremit yolu üzerindeki Dereivi- ran köprülerinin şartname ve keşifleri mucibin- cedamiratı esasiyeleri 6-teşrinievel 934 tarihi- ne müsadif pazartesi günü saat on beşte ihale edilmek üzere yirmi gün müddetle aleni müna- kasaya konmuştur. Her iki köprünün bedeli keşfi 2202 liradır. * Talip olanların yüzde yedibuçuk nispetinde teminalı muvakkate makbuz ve ya mektuplarile | teşekkül edecek Komisyon tarafından yarldacak- lacaktır. 5— Musabaka imtihanı (Türkçe, Riyaziye Tarih, Coğratya) derslerinden ve tahriri olarak yapılacaktır. Riyaziyeden maada dersler için müsvedde kâğıdı kullanılmıyacaküır. 6 -— Türkçe imtihanı 1 - Teşrinievel-paza- rtesi, Riyaziye 2- Teşrinievel- Salı. Tarih ve Coğrafya 3- Teşrinievel Çarşamba günü içra edilecektir. 7 — İmtihan evrakı Komisyonca tetkik ve Vilâyet makamına takdim edilecektir. Netice Vi- lâyet makamınca ilân olunacakuır. 8 — Muhasebeyi Hususiye namına kayt mu- amelesi 29 - Eylül- 934 akşamına kadar devam edeceklir. Usulüne ve şarılara muvafık olarak müracat edenlere şartları haiz bulunanlara Ko- misyon reisliği tarafından hüviyetlerini bildirir fotoğraflı birer vesika verileceklir. Bu vesika |& yı ibraz etmiyenler imtihanlara kabul edileme- zler. & 9 - Yukarıdaki şartlar dairesinde İdarei Hususiye namına Erkek Orta Mektebi Pansiyo- yonuna birinci — sınıf — için — Leyli canilik imtihanlarında müsavi derevede muvaf- fak olanlardan Şehit çocukları tercih edilecek- tir. Bunun için İdare Meclisleri ve Belediyeler- ce verilecek Mazbatalara bu cihetin de derç edil- mesi İâzımdır. 10 — İmtihan neticesi Vilâyet makamınca ilân edilip Pansiyona kaydedilinceye kadar ia- şe ibate vesair bilümum masraflar kendilerine ait bulunacaktır. 11 — 915 numaralı kanun hükümleri dahi- linde Maarif Vekâletinin idaresindeki Mekteplere Leyli, meecani olmak isteyenlerin müsabaka imtihanları hakkındaki 6 -9-934 tarih ve | 35616 numaralı emirnamenin (10,11, 16, 17, 18) inci maddeleri müstesna bulunmak şartile diğer maddeleri ahkâmı aynen tatbik edilecek- tir. 12 — Vilâyet namına, yapılacak musabaka imtihanl-rı, Devlet imtihanından birer gün sonra icra edileceği için talipler Maarif Vekâletine ait imtihana iştirak etmek hususunda tamamen se- rbestirler. Bu sebepten dolayı da Vilâyet hiç bir taahhüdü kabul etmez. Daimi Vilâyet Encümeninden: | Balıkesir memleket hastahanesi ihtiyacı için listesinde muharrer 99 kalem eczayı ubbiye ve pansuman melzemesi şarinamesi mucibince mübayaa edilmek ve 6-teşrinieyel- 934 tarihine müsadif pazartesi günü saat on beşte ihale edil- mek üzere yirmi gün müddetle aleni münakasa- ya konmuştur. Mezkür melzemenin bedeli mu hammeni 669 lira 7O kuruştur. Talip olanla- rın yüzde yedi buçuk nispetinde teminatı mu- vakkate makbuz veya mektuplarile ve ücaret, odası vesikalarile birlikte encümeni vilâyete şartname ve İisleyi görmek istiyenlerin daha ev- el İstanbulda sıhhat müdüriyetine, Bahkesirde encümeni vilâyet kalemine müracaatları ilân olunur. 4—182 | ticaret odası ve ehliyeti fenniye vesikalarile 1 birlikte yevmi mezkürda şartname ve keşfini | görmek istiyenlerin her gün Encümeni Vilâye | te gelmeleri ilân olunur. 4- 185 | İ Mişlen Lâstikleri. | En temiz kavuççuktan yapılmış y muşak ve alâstikiyetli, dünyanın en S& lam lâstiği olan Mişlen lâstiklerini diğef markalara tercih ediviz. Çünkü bilümü E âlâsıiklerin feykinde olduğu sağlamlığl'd -i tecrübe edilmiştir. ' Mişlen süperkonfor lâstikleri ile ke” mali emniyette seyahat edilir. Her boX dan mevcudumuz bulunur. Mişlen lâstikleri Balıkaesir ve mülhakatı acanti Yanyalı zade H. NUSRET Zarbalhı ban-Balıkesir mec- | satılık ev yeri Kasaplar mahallesinde Bigadıç ve - ista$i? şosesinin birleştiği; İnhisar dairesinin - tam şısındaki 8 dönüm bahçe yeri satılıktır. BU şehrin en güzel ve ev yaptırmak için en D” bir yeridir. Parça parça istenilen mahalde? re ile verilecektir. Almak arzusunda bulu? Şeremetli zadelere müracaat etmelidirler Daimi Vilayet Encümenind? Susığırlık - M. Kemalpaşa yolunun 1 inei kilometresinde 60 metrelik ahşap ve 17? ecü kilometresinde 30 - 40 lık ahşap ve 0 met kilometresinde 14 metrelik ahşap köp”” rin şariname ve keşifleri mucibince tali? esasiyeleri 6- teşrinievel 934 tarihine mü” pazartesi günü saat on beşte ihale edilmek yirmi gün müddetle aleni münakasaya. vaf © İmiştir. | Üç köprüuün tamiratı esasiyesi 3587 ” 28 kuruştur. y Talip olanların yüzde yedibuçuk nisp€ teminalı muvakkate makbuz veya mektup!” leticaret odası ve ehliyeti fenmiye vesikalt” birlikte yevmi mezkürda şartname ve keşt”'| mesini görmek istiyenlerin daha evel Encül”” Vilâyete müracaatları ilân olunur. 4- 186 Daimi Vilâyet Encümeninde", Susığırlık — M. Kemalpaşa yolunun 0 " | kilometresindeki ahşap Yayaköy köprüsü ? namesi ve keşifnamesi mucibince tamir edi!”” ve 6-teşrinievel- 934 tarihine müsadif pazâ'” günü saat on beşle ihale edilmek üzere gün müddetle aleni münakasaya konmuştu”" | miratı mepbusenin bedeli keşfi 2595 lirâ | kuruştur. Talip olanların bu miktar üzeri!' yüzde yedi buçuk nispetinde teminatı muv& 4 te makbuz veya mektuplarile ticaret odas! | ehliyeti - fenniye vesikalarile birlikte Y8” mezkürda ve bu hususa dair fazla malüm&” || mak istiyenlerin daha evel eneümeni vild? müracaatları ilân olunur. ü —dö d (f BALIKESİR VİLÂYET MATBAASINDA BASILMIŞ