21 Kasım 1934 Tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 3

21 Kasım 1934 tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 3

21 İKİNCİTEŞRİN Şt ua nana sunane HK AAA RERAMENEEMEE GA NEGENANA NN ; Yazı Müsabakası GeHREKSERHEGEKRAK S ERENE ERRR N | 19- 8 İmansız AÂli. İki gündenberi köydeyiz K"Rm güneş her tarafı ya- kıp kavuruyordu. — Köy deli kanları zaybek — elbisesile meydanda kurumlu dolaşıyo rlar, Ve'yalnız Memiş ağanın oğlu —Mehmet bey; dü- ğününün çok şerefli olacağı. andan bahsediyorlar. Bu dü. ğünün zenginliği, köyde çal- kalanıyor. Hem — şehirden sivar köylerden akın, akın Belen >düyüncüleri hayrette bırakıyor. Köyün ileri gelen efeleri bir arada oturuyor; etrafta karı, kız, çoluk, cocuk pür Neşe, — öyleniyorlardı. — Bir aralık iki, üç ol silâh atıldı. Bunu — düyan delikanlılar davalu önlerine — kattıktan sonra büyük bir alayla dere- ye doğru yürüdüler. Ben hayret etmiştim! emi- nimki köy düğünü görmemiş olanlar da hayretten kendil- elerini alamazlar. Çünkü, böyle bir anda herkes telâşa düşüyor mey- danda gençlerden hiç eser kalmıyor. Sonra misafirler bilhassa köyün kıvrak yos maları telâşa düşmüş no ya- kâcaklarını bilmiyorlardı. Bir lâhza evel dereye do- ğru ağır ağır ilerliyen alayın arkasından ben de kendimi salıverdim. Gençler derenin — yanına vurdıkları zaman - silâhlarımı Çıkarıp havaya — atoş ettiler. Silâh gürültüleri sında tarafı çınlatan bir nare yü- kseldi | — Hey. .. Hey .. Hey...Var | ol efeler. Âdot üzere ufak bir mer- asimden sonra geriye dönüy- orduk, Bayrağın altında bi- zimle beraber tellenmiş bir dana vardı ki: Bu düğün evine sarı efe tarafından hediye edilmiş gü- zel bir hayvandı... O taraflar - da ün salan bu sarı efe ağ- ir başlı, geniş omuzlu, — iri vücutlü, pola biyikli bir ka- badayı! Köye girerken kıvrak yaş- maklara yan bakışile ta kalplerine kadar nüfuz eden. Bu.. Kızlar hakkında türlü, türlü efsaneler uydurdukları #fe yine bu. *e kahkahalarını bilmem onu çok mem- nün etmiş — olacak ki: Ar- zümuzu bu akşam — gümüş ışıklarilo yıkıyordu. Meyd- anda sislerle karışık taşkın ve kırmızı işıklara mehtap ta birlikte — katılarak - ortal gı daha eyi aydınlatıyordu.. * Ay neşeli salıveriyor; yıldızlar Harkes şen ve şatır eylen- | iyor. Sarı — efe çalğının yan tarafına oturmuş delikanlıları idare ediyor; arakıra şişe- den bir iki de atıyordu.. İki Üçel silâah sesi ve gayet yi birat kişnemesi efeyi harekete getirmişti. Olduğu yerde biraz davranarak se- | sin geldiği yere — dikkatle baktı ve hekledi.. Bu çok sürmedi Azğın bir at üzerinde sa- Ba sola saldıran biri görün- | bu tatlı müamelesinden daha $ . 5 : B için kadınların ön kısmı- na — firladı. Düşüncesinde (Ğ yanılmamıştı Saçları dağılmış atlı ser- seri davulculorı gel z küfü- rlerle durdurduktan — sonra kadınların üzerine yürüyor- du. Efe beygirin önüne ge- çerek: — Ali yapma oğlum! Ay- ıp senin efeliğine dedi Fakat bu sözlerinin arka- sını coşgun bir kahkaha ta- kip etmişti. Ali eyilerek efoye! — 0... Sen ha! Sen bur hergele dedi. Öyle bir. kırbaç attı ki ofe neye uğradığım anlamamıştı Ani bir surette Aliyi attan indirdi götürüp — bir yerde uyutmak istiyordu Yine ta- tlılıkla, — Oğlum Ali cahillik ya pma! Git yat dedi. Fakat manasız müdahale- leri ile can sıkan Ali efenin yüz alarak Ne... gideyim ha! me ydan size mi kaldı bo? Diyip galiz küfürler sav- urarak bir iki de atmıştı Doğrusu tahammül edilir şey doğildi. Rfe kendine yapılan küst- ahça müameleden — okadar kızmıştı ki kendinji tutamıy- srak tabancasını çekip Aliye doğru!'ttu. Alj hâlâ gülüyor, alay ediyor, gizlice çepkenin altına hüren eli yavaş yavaş tapancasını çıkarıyordu. Ffe gür sosile haykırdı — Çıkar köpek tabancanı, İmani yok gâvur Ali Bğlen- ce günü çocuklara haram edilir. mi be? Yazık senin V£Seliğine.. Bu gsözlerden sonra güvur aliye dikilen sözler onu ye- | rde Berili gördü: Efe istem- ıyorık elini pis kana bulaş- tırmıştı. Aljain başına yaklaşarak: — Serseri oyun bozanlı- gın mükâflıtın gördünmü? Dedi ve kollayarak meçh ul bir semte doğru yürüdü gilti. göktep S 2.Ş.B.No.6I M. Hor e AVUKAT H. Tevfik - Sadık DAVAVEKİLİ YUSUFK KENAN Yazıhanesi hükümet caddesin- ! Frkek — Örta de Ahmet çeşmesi karşısında Merkez ve kazalarda her nevi dava kabul ve surat- | le neticelendirilir | e ) Mezİ dü, Efa bunu pek eyi tanıdı- olunur. doğru buaktı. W — | - — eüde gelirilmiş eseridir. alabilirsiniz. PEK YARINDA LİLİAN HARVEY in Çıldırtan dudaklar İlâhi Artist NL NML LA N İ i îiü“ıiîüıııı Şehir Sinemasında Bu akşam Bu filim hakiki vesikalara istinaden ve milyonlarca dolar sarfile ve birkaç in- sanın hayalına mal olmak suretile vü- Bufilinide harbi umuminin meşhur kör- kunç casusu E. 3 ile Mabei mayin kör- 4 kunç maceralarını ve İskajarak denizin- ada ne güzel karşılaştık be GAŞ de harbiumuminin akıbetini hazırlıyan Alman ve İngiliz donanmasının müthiş muharebesini tahtelbahir ve tayare harp- lerini torpil endahtını, batırılan dritnot, tahtelbahir ve hava harbinde yanarak denize düşen tayarelerin feci akıbetini, Londranın bombardımanı işinde casus- ların oynadıkları rolleri, karada tüyler ürperten takipleri, büyük bir heyeean ve alâka ile takip «deceksiniz. Ayrıca Foks jurnal. Dünya haberleri.. Movkilerimiz numarolıdır. Biletlerinizi gündüzden ) ) L L LLMANL AMl ahkesir erkek mektebi Müdürlüğüuden: Erzakın — ocinsi Ekmek Koyun eti Kuzu eti Sığır eti Sadeyağı Zeytinyağı Mercimek Nohut Bezelye Pirinç Poynir Kaşar Soğan Patates Şeker Sabun Makarna ve kuskos İrmik Un Süt Yoğurt Soda Kuru üzüm İncir Zeztin tanesi Kuru fasulya Asgari — kilo 3000 300 250 100 140 40 50 100 100 100 25 25 15 100 Azami - kilo 3500 350 600 5O0 250 100 100 120 100 250 80 50 350 250 280 120 180 50 70 120 120 120 30 30 20 120 Moktebimiz pansiyonunun mayıs 935 gayesine kadar ihtiyacı olan 26 kalemden ibaret erzak ve sajresinin iha- leleri 21-11 934 çarşamba günü saat, 14 de yapılmak üze- | re 1-11.934 tarihinden itibaron aleni münakasaya çıkarıl- mıştir. Şarinameler her gün mektepte görülebilir. Talip- ler ihale günü mektepte müteşekkil mübayaa komisyoouna (yüzde7,5 nispetinde teminatlarile) müracaat eylemeleri ilân olunur. (273) Subesinden. Tayare cemiyeline uil hükümet caddesindeki arsa müzayede suretile | satılığa çıkarılmış olduğundan peşin para ile al ej bulur madığı takdirde | kür arssnın birinci berecede ve birindi sırada cemiyete ipotek sure- tile de taksitle satılacağından talip olanların şublemize müracaatları ilân (268) SAYFA 3 Balıkesir Milli Emlâk Müdürlüğünden: Muhtelif miktar ve mevkide 21 parça tarla Z2 senelik ve İvrindide bir dükkânın bir seneliği icara verilecek ve 8- '12- 934 tarihinde ihalesi deflerdarlıkta iera edilecektir. Fazla malümalt al- mak isteyenlerin Milli Emlâk Müdürlüğüne müra- caatları, Balıkesir Evkaf Müdürlüğünden: Edremit kazasının Edremit merkezile Zeytinli ve Kizıl keçili mıntakusındaki mazbuta ve mülhakua zeytinliklerin 934 mahsulü on gün müddetle müzayedeyo çıkarilmıştır. hâlesi 21-11-934 çarşamba günü saat 15 de içra edilece- İğinılrıı talip olanların yevmi mezkürde Edremit Evkaf da- iresine mürları ilân olunur. | — Daimi Vilâyet — (271)| (258 — 2) Encümeninden: Balıkesirde evelee yanmış olan Mitat Paşa mektebinin keşifnaıııe'w şartnamesi mucibince mübrem aksamının yeniden inşası 3 Kânunuevel 934 tarihine müsaidf Pazartesi günü saat 15 le açık — eksillme Vilâyet makamında müteşekkil Encümeni vilâ- yette münakasaya konmuştur, ile verilmek üzere Bu inşaatın bedeli keşfi 3990 Tira 70 kuruş ve leminatı muvakketesi 300 liradır. Mü- nakasaya meslek haysiyet ve itibarı malisine ilimat olunan ve belediye ve ya devairi saireye ve yahut serbest olarak birkaç betonarma binayı bilâ münazaa metin olarak vücude ge- tirmiş olduğuna dair vesika ve ticaret odasına mukayyet olduğuna dair makbuz ibraz eden mühendis, mimar ve kalfalar işlirak edebilirler. Bu suretle talip olanlar yevmi mezkürda vaktı muayyeninde vesaiki mezköre ve teminalı mu- vakkate makbuz veya mektuplarile makamı vilâyette müteşekkil eucümeni - vilâyete ve bu hususta malümat edinmek ve bilâ bedel şart- -name suretini almak ve plâm görmek istiyen- ihale gününden evelki günlerde Encümeni vi- lâyet kalemine müracaal etmeleri ilân olunur. Daimi Vilâyet (262) Encümeninden: Balıkesir Sıhhat dairesi ihtiyacıiçin 500 li- ralık kinin münakasaya vaz ve müddeti temdit edildiği halde şerait dermayanı surelile talibi tarafından teklif ettiği bedel haddi lâyık görül- mediğinden 3 - kânunuevel 934 tarihine mü- sadif pazarlesi günü saat on beşe kadar bir ay zarfında pazarlıkla verilmesine karar verilmi- ştir. Talip olanların teminatı muvakkatelerile birlikte yevmi mezkürda Encümeni Vilâyete gelmeleri ilân olunur. (odi Balıkesir Satın Alma Komisyonundan: Balıkesir kıtaat efradının ihtiyacı için 20 şer -bin kilo lâhna, pırasa, ispanak ve 83 bin kilo ka- rmbahar, 5 bin kila kereviz, 300 kilo beyaz pe- ynir, 400 zer kilo kaysı ve vişne,erik reçeli 24- 2. Teş. -934 tarih Cumartesi günü saat 14 den ilibaren açık indirme suretile satın almacakur, Taliplerin şartnameleri görmek için her gün ve artlırmıya iştirak için de yüzde yedi buçuk mu- yakkat teminatlarile birlikte artlırrma günü mu- ayyen saalte kolordu satın alma komisyonuna müracaatları, 4 — 243