26 Ocak 1937 Tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 4

26 Ocak 1937 tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 4

SAYFA 4 İspanya Çarpışmaları | Malaga, 25 (Radyo) Dün Malaga âsiler tarafın dan havadan iki defa bom- bardıman e-ilmiştir nda bazı hasarat olmuştur. Cebelüttarık, 25 (Radyo) Marbellanın âsiler tara- fından alınması, bazı liman ların âstlerin eline geçmesi- ni icabettirmiştir. Grenada da son 24 saat te asiler 54 kilometre iler- lemişlerdir. Alada kasabası da âsilerin ellerine düşmüş- tür Londra, 25 — (Radyo) Anglikan kilisesi erkânından mürkkep bir heyet Madride gitmiştir. Bu heyeti Madrid hükümeti davet etmiştir. Belçika meclisi mebusanı ikinci resmi sosyalistlerden mürekkep bir grup yakında Valansa gidecektir. Valansiya, 25 — (Radyo) — dün radyo ile bütün li- beral — devletlere karşı bir beyanname neşredilmiş ve İspanya meşru hükümetine yardım iştenilmiştir. Paris, 28 (Radyo) — Ko münistler ve ajanları Yuna nistanda harp — maddelerin- den mürekkep bir stok te sis etmişlerdir. Bunun için 14,000,000 frank tediye et- miştir, — Bunlar İspanyaya nakledilecektir. Sen Jan Döloz, 25 (Rad yo) — Milis kuvvetleri Ma- drid civarında Çeros — Los. Anjelese karşı — yaptıkları taarruzda muvaffak olma mıştir büyük zaylata uğra mışlardır. - Diğer — cihetten Malagada âsilerin harekâtı gittikçe şiddet kesbetmekte dir. Âsiler İspanyol Fasından bir çok asker celbetnişler dir. Bunlar, Malga ve Mad rid cephelerini — takviyeye sevkedilmektedirler. Madrid, 25 (A.A) - Hükü met kuvvetleri yeniden Mad ridin şimali garbisinde Los Fransseze kökrüsü yanında üçyüz metre ilerlemişlerdir. Cumhuriyetçiler Anhilar me vkilnde kanatları altında ka- malı haç işareti bulunan düşman tayareleri görmüş- lerdir. Ayni zamanda bu ta yarelerin şimdiye kadar hiç bir cephede görülmiyen bir tipte olduğu anlaşılmıştır. Avila, 25 (A A.) Bur gos hükümeti damğalı kâ ğıd paralar üzerinde yapılan spekülâsyonu — ve buodan mütevelçid karışıkları - orta- dan — kaldırmak maksadile yakında — yeni banknot'ar ihraç etmek niyetindedir Bilindiği üzere Burgos hu- hümetinin damgalı peçata ları Londra piyasasında üze rinde yazılı kıymetinden fa- zlasına tedavül etmekte ve Valance hükümetinin dam gasız banknotlarındrn yüzde elli Ffazla değeri haiz bulu nmaktadır. Yeni ihraç olu- nan peçatanın karşılığı al tın mp yoksa gayri mekul mu olacağı malüm değildir? Bildirildiğine göre spekü lâsyonbular yağmacılardan külliyetli miktarda damgasız pçzatayı hiç pah a satın almışlardır. Bunların niyeti gizli surette peçataları dam - galattıktan sonra İspanyaya ithal etmektir Bir mütehassıs İngiliz mat bucusu bu işi deruhte eimiş. Litma Ş Valansla. 25 (A.A) — M, Azana belediye binasının | balkanunda binlerce kişi ta- | getiklâlidir rafından alkıslanan bir nu- tuk söylemiştir. M. Azana ezcümle demiştir. kı: İspanya halkı cumhuriyeti müdafaa etmek için icabet tiği müldetçe mücadele ede cektir. İspanya bir ecnebi tatilâsının arefesinde bulu nuyor. Tehlikede olan yal- nız siyasi rejim değil ayni memleketimizin Memleketimize yabancı ordular gönderril. mesinin umumi bir harb te hlıkesi doğurduğunu herkes bilir. İspanya barbını tahdit zamanda etmek ve yabancılar tarafından kendi toprakları mıza yüz kızartacak bir şe- kille tecavüze uğrayan bey- nelmilel kanuna riayet etmek vazifesi diğer devletlere dü- | şer harbı tahdit etmek için ) hspanya hükümeti fedakâr- lıklarda bulunmuş — ve silâh sevkiyalının kontrala tabi totulmasını kabul etmiştir Fakat bumhuriyetin otorite sine ve hükümetin hâkimi yetine dokunulmasına mü saade etmiyeceklir. Fas hakkında da M. Az ana şanları söylemiştir: Fas İspanya için daima bir endişe mevzuu olmuştur Fakat Fastaki haklarından vazgeçeceğini asla ümit et memelidir. Madrid, 25 (Radyo) Âsi tayareleri bugün de Ma dridi bombardıman etmiş lerdir. Birkaç kişi ölmüştür Valansya, 25 (Hususi) — muhabirimizden: Sol cenah cumhuriyetçileri, partisi de mpkrat memleketlerin, İspa nyaya gönüllü göndermele rini! rica etmek üzere radyo da neşriyat yapmağd karar vermiştir. Roma, 23 (Radyo) — İs panya gönüllülerine ait İn- gilterenin — notasına İtalya cevabını pazarteriye edecektir. Malaga, 23 (Radyo) Şehir âsi tayyareler tarafın edil- dan — bombardıman miştir. Bombalar bir kaç kişiyi öldürmüştür Balıkesir ticaret ve Yanayi odasından: Balıkesir Vilâyeti merke- zinin Asariçi mahallesinde (15) numaralı evde oturan Türkiye Cumhuriyeti taba- asından olup Balıkesir şeh | vi çarşısınında Basmacılar so kağında (69/ numaralı dük- kânı ikametgâhı Ucari ittihaz ederek 934 yılındanberi tu- | hafiyecilik ticaretile — iştigal ettiğini beyan eden Sadettin oğlu Kemalettinin — unvanı Heareti bu kerre (Kemalettin Serpen) olarak - tesçil edil diği gibi bu unvanın imza şekli de Türkçe el yazısile K, Serpen) olarak - ticaret kanununun 42 inci madde sine göre Balıkesir Ticaret ve sanayi odasınca 901 si cil sayısına — tesçil edildiği ilân olunur. İlân numarası: 161 tevdi | ÜRKDİLİ — Balıkesir Vılâyet Daimi Encümeninden: £ ı Kapalı zarf usülile ihale edilmek üzere eksiltmeye konulan Balıkesir - Edremit yolunun 75 —- 00 82 -- 476 inci kilometreleri arasındaki — tamiratı esasiye işine talip çıkmadığından 82 937 tarihine kadar bir ay içinde ihale edilmek üzere 7 1 937 tarihinden itibaren pazarlığa bıra - kılmıştır 2 — Tamirat işinin keşif bedeli (14652) Jlira 48 ku- muvakkat teminat (1098) lira 94 kuruştur. 3 Bu işe ait keşifname ve evrak şunlardır: A — Eksiltme şartnamesi B — Feni şartaame C — Keşif cetveli D — Mukavele örneği H — Nafia işleri şeraiti umumiyesi İstiyenler bu şartname ve evrakı Balıkesir nafia mü- dürlüğü veya dalmi encümen kaleminde görebilirler. 4 İhale 8 - 2. Y37 pazartesi gününe kadar encüme- nin içtima günleri olan pazartesi ve perşembe günleri ya pılacaktır. İstekliler muvakkat teminatlarını malsandığına yatırdıklarına dair makbuz veya banka mektuplarile bu müddet zarfında Balıkesir vilâyet dalmi encümenine müra caat edebilirler. 5 — Eksiltmeye bu gibi işlerle uğraşdığına dair nafia vekâletinden verilen selâhiyet vesikası ibraz edenler gire- | bilir. ö Muvakkat teminat malsandığına mende para ve tahvilât alınmaz. ruş yatırılır. Encü C.H.P.Başkanlığından Eskişehir Cumhuriyet Halk Partisine ait olup 6 Şubat 937 Cumartesi günü satılacak olan Sakarya matbaasında mevcut tabı makinelerile hurufat ve sair matbaa levazı- matının miktar ve cinslerini gösterir İistenin bir sureti aşa- gıya çıkarılmıştır. Matbaaya mütehhassıslar tarafından 3700 lira kıymet taktir edilmiş olup bedeli bir buçuk e- nede ve üç müsavi taksitle ödenecek, yalnız birinci taksit bedeli peşindir. Taliplerip Eskişehir Cumhuriyet Halk Par- tisi İlyön Kurul başkanlığına müracaatları Eşya Ve Levazımatın Cinsi Keski, pedal tabi makinesi, dikiş makinesi (eskisi), di) kiş makinesi (yenlit), Amerikan pedal, iki adet elektrik motörü tesisati, keski, küçük el pedalı, büyük el pedalı zımba makinesi, 57 X82 tabı makinesi, el keskisi, & kasa hurde hurufat, 25 adet hurufat ka: 25 kasa da muh - telif tipte hurufat, çizgi, anterlin, garnitür, 15 adet tahta ve demir kale, | büyük kale, alsiyon bisiklet, fotograf, makinesi 10X15, 3 adet makine numerotörü, | el nume | gotörü, kanatlı masa, muhtelif klişeler, 16 hurufıt kasası Sancakta D 0 KT 0 R Olup Bitenler EKREM WAFİZ BAYSAN 25 (AA.) Gazetelerin Sancaktan ve Bilumum deri, saç, lırnak — haslalıklarile | Suriyeden aldıkları haber- ler: Türkler aleyhine hare her şekil firengi, belso- ukluğu ve — yumuşak kete geçmek için — bir çok şubeli ve Türk olmıyan ki- karha haslalıklarını id rar yolu darlıklarını, ademi ikildarı en son nsüllerle ledavi eder Hastalarını hükümet caddesinde numara 56 da hergün saat on beş .ıf WMWMWMWMMWWM Ankara, mseelerin teşbih ve bunlar dan çeteler — teşkil edildiği bildirilmektedir Sancak havalisinde yeni: den teşkil — edilmiş Çerkes bölükleri gönderilmektedir. Bundan başka bir - takım Arap çeteleri teşkil edilmiş ve bunlar da Sancak mın- takalarına gönderilmiştir. Halep — civarında teşbih edilen bin beş yüz Araba Reyhaniyeyi basmak vazife. TÜRKDILİ Pazartesinden başka her ıüııçılıır Siyasal gazete.. | 800 Kuruş — | Altı Aylı[ı 400 Sayısı: Günü ııçmlı ınyılu 25 kuruştur. ADRES: BALIKESİR TÜRKDILI *i verilmiştir. Halepte Taşnak Ermeni - ! ler de Sancağa gönderilmek üzere Fransızlar tarafından gizlice teşvik edilmektedir. Hudutlarımız Fransızların” itimat ettikleri kimselere silâh dağıttıkları maneze aşiretini de teşkil ettikleri görülüyor Kırıkhanda Taşnaklardan üç yüz kişilik müsellah bir çete teşkil edilmiştir. Bun- civarında dan başka hudatlarımız üze. rinde Fransızların — mühim | lerden gayri eşhası - teşbih ettikleri anlaşılmaktad 4 %..ı..ıı..ıııı.ı-ı..ıı.ı.ııı.ı.ııı.ııııı.-ıııı.. hareketlerde bulundukları ve asker gönderdikler ve Türk- Çıkarım Genel Direktörü FUAT BİL'AL ’ı ÇNLÜ siünn ııı' ANKARA Avukat Ekrem ARGUN Ve? Şeriki Ziya SIDAL Tanınmış değerli avukatlardan. dır. Hernevi hukuk, ceza davalarınızı emniyetle tevdi edebilirsiniz. Temyiz $ ve Devlet Şürasında murafaa kabul ederler. : ADRES ANKARA Sanayi cad- desi ALİ RİZA Apart- manı NUMARA : 3 & ; Her mır[n Büyük Dileği: Satış Sürümünü Arttırmaktır. FAKAT Satışta Birinci Şart: “REKLÂM,, DIR. Satacağınız Malınızı Herhalde Reklâm Ediniz. Ve Bu Reklâmlarınızı (TÜRKDİLİ) ne Veriniz-; MERLEY A S TEREMNNA Balıkesirin Biricik Gazetesidir Her Yerde Okunur: Y SARL AA YAZ SN YA YEZEL PD SPDİ AA Z KDAYA A RARASAA RARARA Balıkesir Tapu Sicil Muhafızlığından Mahallesi Cinsi Abalikadim Ev Köyü ve nahiyesi İvrindi nahiyesi Hududu Sağı ve önü Hasan — hanef arkası evi Hudut ve bulunduğu yer yukarda yazılı evi İ nahiyesinden Süleyman oğlu Ahmet 327 şenesinde ma: vi 8 lira bedelle nahiyeden Dadalı oğlu Ali ve mahdu Osmandan haricen — satın almak suretile 0 zamandan senetsiz ve nizasız tasarruf etmekte ve balen zilliyet lunmakta olduğundan bahisi, namına tescil ettirmek senet almak istediğinden tasarruf hakkı tahkik - edil üzere 7 2 937 pazar günü mahalline memur gönderiler ektir. Bu ev hakkında tasarruf vesair suretle hak iddi bulunanlar varsa bu ön gün içinde tapu sicil muhafı$? ğına yazı ile veya mahalline gelecek memura mü eylemeleri lüzumu Hân olunur. İyul ve Başyazmanı: Balıkesir saylavı H. KARAN Basım Yeri İl Basın evi