28 Ocak 1937 Tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 4

28 Ocak 1937 tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 4

Balıkesir iera Memurluğundan: Hakkı İsmaile borçlu Din keiler mahallesinden Halil Efe oğlu — Mehmedin vere- sesi karısı — Feride ve kızı Fatma ve oğlu Cemalettinin boçlarının temini için haciz edilmiş olan aksaray ve nam diğer terazi başı mevkiinde vaki gün doğusu Fevzi oğlu | Hüseyin veresesinden oğlu Ramazan batıtı yol koyrazı Yörük oğlu İsmail ve Ku laksız oğlu kahveci Kerim ve kahvesi Abdullah bağla tım ayıran yol ve — kiblesi Aba oğlu —Mustafa karın Fatma — ve Zarbalı Havva ve Semiha bağlarile çevrili ve halen yeni ekil miş ve içinde yirmi kadar yemiş verir ağaç mevcut ve 3 dönüm B9 sıradan ibaret olan bu bağın 7 Hisseden | iki bissesi açık artırma ile satılacaktır. Artırma | 3 937 tarihine tesadüf eden pazar- tesi günü saat 16 da başlı yacağından almak istiyenle rin bağ hissesinin. muham men kıymeti olan 1430 ku ruşun yüzde, 7,5 nisbetinde pey akçatile Balıkesir icra dairesine — gelmeleri gün konulan pey gayrimet kızları ve | dikli kulun mühammen kıyı nio yüzde 75 şini buülmadı | Bt taktirde en son artıranın | taahhüdü baki kalmak Şar tile artırma 15 — gün daha geri bırakılacağı yani i5 3 937 Tarihine tesadüf eden pazartesi günü — sat (6 da başlıyacağı ve o gün en çok artırana kati ihale ya pılacağı ve bu babda yazı lan şartname Icra dalresin de açık — bulunmakta olup görmek — istiyenlerin iera datresine gelineleri ve ipo tekli alacaklılarla diğer ala. caklıların gayrimenkul üze- rindeki — hakları — hususile falz ve masarıfla dair olan iddıalarını evrakı müsbitesi le birlikte yirmi gün içinde tera dairesine bildirmedikle ri taktirde hakları tapu si cilile sabit olmadıkca satış bedelinin — paylaşmasından hariç kalacakları ve artırma dan doğma rüsumu dellali yenin müşteriye ait olacağı | ve gelmeyenlerin vaz geç- miş sayılacakları ilân olunur. Gemiler ıcîîiim keşil Deniz nakliyatı ilmi araş- tırmalar enstitösü sisli ve karanlık havalarda gemile rin yollarını şaşırtmalarına madi olabilecek bir hususi makine vücuda getirmiştir. Bu makine, yakınlarda bu lunan herhangi bir cisimden ittişar eden elektro maga tik dalgaların zaptedilmesi prensibine — dayanmaktadır. Gemi, bü süretle sis içinde yoluna devam ederken, bir gemiye, bir kayaya veyahut sudan yükselen her hangi bir manlaya yaklaşırsa, bu ma kine harekete gelmekte ve gemiye yolunu değiştirmesi lözumunu bildirmektedir. Gürcistanda kitap, gazete, kütüphane Bugün Sovyet Gürcüstan da gönlük umumi Ürajları 627 bin nüsha tutan 43 ga zete İnlişar etmektedir. Bu g ler Gürcüce, Rusca, | bulunmaları | ve arazi ve | nisbetinde pey | peşinen vermeleri ve artır | bulonduğu ve | artıranlar ı ice, Türkmence, ak- 'lılııkersiı 'icıa" ae Memurluğundan: Zahireci Musaya borçlu Şamlı nahiyesinin Armutalan| köyünden hacı Şaban oğlu | Hüseyinin borcunun temini | için haciz edilmiş olan mez: kur köy hududu dahilind ve on beş dakika mesafede Ge vaki doğusu yol poyrazı hık gün batısı Hüseyin ağa tarlası kıblesi Mehmet ağa değirmeni ile mahdud ve 161 Zürra arsa üzerinde bi na edilmiş ve üst katta 3 oda ve bir kuyu ve pençe re ve alt katta bir oda ve , hayvan bağlamağa fmahsus mevkiinde gün mezar mahal ve un bir çift taş ve — aşşağı katta — bulunduğu ve bu değirmen tapu budut dahi linde 7 dönüm miktarında ve içinde 3 metreden 7 met reye kadar irtifar bulunan TÜ senelik ve 10 san- 15 santime kadar meşe ağaçları ve S0 kadar dut ve kavak ağaçları mev- cut koruluk ve değirmen bir taşlı yaz günleri gayri fenni bir havuzla ve kış mevsi- 4-5 ay kadar ha- vuzsuz döndüğü anlaşılar ağaçlarile beraber değirmen bir yapan ve:8 timden minde açık — arttırmıya çıkarılmış olduğundan talip olanların birinci arttırma olan 1-3 937 tarihine tesadüf eden pazar. tesi günü saat 16 dan itiba- ren — İcra salonunda hazır ve artlırmaya iştirak edeceklerin değirmen ağeçların mu hammen kiymeti olan 350 liranın yüzde yedi — buçuk akçasının ma şartnamesi ilân taribin den itibaren herkes tarafın dan görebilmek üzere açık tayin edilen işbu günde artırma bedeli gayrimenkul muharhmen kıyımelinin yüzde yetmiş be şini bulmadığı taktirde en son artıranın taahhüdü baki kalmak şartile artırma 15 gün daha temdit edileceği yani 15 3 937 tarihine tesa- düf eden pazartesi saat 16 da yapılacağı günü bu borç 2280 numaralı kanuvua temas etmek — itibarile gün konulan pey — yine muhammen kiymetin yüz o de yetmiş beşini bulmadığı taktirde borç — beş seneye tabi tutulacağı gibi taahhütlerinden kurtulacağı ve ipotek ahi bi alacaklılarla dığer alâka- darların gayri menkul üze rinde hakları hususile faiz ve masarıfa dahil olan iddi tecile alarının evrakı müesbiteleri. le birlikte lcra dairesine bildirmeleri aksi halde hakları tapu si- cilile sabıt olmadıkca — satış bedelinin — paylaşmasından hariç kalacakları ma günü hazır bulunmaya nların müstenkif ad edile- 20 gün içinde ve arlır. cekleri ilân olunur. bazca, osetince, ve Yunanca neşriyat yapmaktadırlar Gürcüstan Sovyet Sosya | list Cumhuriyet dahilinde şehir, kasaba ve köylerde mevcut kütüphanelerin ade- di 3200 dür ve bu kütüp- | hanerdeki kitap adedi 5 milyonu geçmektedir. Ya- | İniz Tiflis kütüphanesinde | milyona yakın kitap vardır. ise | | bah ve | fından | Bandırma iora Memurluğundan: İstanbulda - Sirkecide k> misyoncu Hasan Tahsine bin lira borçlu Bandırmada Bent başı mahallesinde Salim oğ:- lu Recep Nazminin ipotekli mahallde kâin sağı Balçıklı Sefer ve solu Kuş İsmail ve Muhar- arkası mukaddem rem ve şimdi borçlu Nazmi | hanesi ve Mustafa ve Recep veresesi ve Osman çavuş ve Veli ve önü yol ile mahdut altında bir ahur ve üstünde bir oda bir so fa bir bacalı ufak mutbah ve sokağa açılır bir kapu ve | toprak döşemeli ve tahta ta vanlı bir oda ve ayrıca cüm le kapusu yanında bir mut bina ve bahçenin 460 arşın mikdarında lapu kaydında gösterilmiş Isede | binanın arka kısmındaki tah minen yirmi dört metro mu rabbaı bir yeri bu bahçeden tefrik edilerek mahalleden berber Muharrem gayri res mi satılarak —anın — tara tahta — perde — ile ayrılarak bir oda ve önüne bir mikdar bahçe ayrıldığı görülmüş ve borçlu Nazmi bu yeri ipatekten evvel ga yri resmi — şekilde sattığını ve ipotek alacaklısı da 1po- tekten sonra — satıldığını id dia etmekle bu cihet mu- muhakemeten hal - edilmek dava hakkı şartile hane ve satın alana veri mek ve bahçenin tamamının satılma sına karar verilmiş ve ha penin tamamına allıyüz li ra kiymet takdir edilmişdir. ı İpoatek sahibi a caklılarla diğer alâkadarla rla diğer alâkadarların irtifak hakkı — sahiplerinin işbu gayri menkul üzerinde ki hakları — ve hususi faiz ve masrafa dair olan iddiaları nrevrakı müsbitelerile yirmi ve gün içinde icraya bildirme- lori ve hakları tapu *'cil ile sabit olmadıkça satış bede linin paylaşmasından hariç bırakılacaktır 2 İlk arttırma 25-2 937 perşembe günü saat onbeş te Bandırma İcra Memurlu- ğu odasında — yapılacak ve arttırma bedeli muhammen Bandırma Belediye bir kiler | ÜRKDİLİ yetmiş be takdirde en son arttıranın taahhüdü ba- kıymetin yüzde şini bulmadığı ki kalmak şartiyle arttırma edile 937 cuma günü ve 15 gün daha temdit rek 12-3 saal öonbeşte yapılacak arttırma 2280 No. hh kanun mucibince muhammen kıy metin yüzde yetmiş beşini bulmadığı takdirde ihale ya pılamıyacak ve satış geri bı- ahkâmı uğru rakılarak — kanun dairesinde borç tecile yacaktır. 3 — Arttırma sini ilân tarihinden itibaren şartname- herkesin — görebilmesi için icrada açık bulundurulmak- tadır 4 edecek Arttırmaya — iştirâk alıcı muhammen | kıymetin yüzde yedi buçuk nişbetinde pey parasını ve ya Milli Bankteminat mek tubunu getirecektir. Daha fazla malümat almak isti yenlerin İcraya müracaatları | ilân olunur. * » DOKTOR EKREM KAFİZ BAYSAN Bilamum deri, saç, lırnak — haslalıklarile her şekil firengi. belso- tklüğü ve — yümüşak kuarha hastulıklarını id rar yolu ydarlıklarını, darı en son davi eder Hastalarımı hükümet caddesinde numara 56 da hergün saat on beş ten sonra kabuleder ademi ik üsüllerle t * . * » - . » » . , * . » - * - » * " - - * 3 . * . » * ; * » * » * » » » * . . - . H » * : * .. h un aa eesken sesueKMn ————— —— TÜRKDİLİ başka her * Pazartesinden gün çıkar Siyasal gazete.. Yıllığı: — 800 Kuruş Altı Aylığı:400 Sayısı: 3 Günü kuruştur, ADRES BALIKESİR TÜRKDİLİ geçmiş sayılar 25 a ANKARA Avukat Ekrem ARGUN Ve 3 Şeriki Ziya SIDAL Tanınmış değerli avukatla rdan. dır. Hernevi hukuk. ceza davalarınızı emniyetle tevdi edebilirsiniz. Temyiz ve Devlet Şürasında murafaa kabul ederler. ADRES =.w - - z - ANKARA Sanayi cad- 52 desi ALİ RİZA manı NUMARA :3 5 Apart “ AFPAPARA Her Tecimenin En Büyük Dileği: Satış Sürümünü Arttırmaktır. FAK AT Satışta Birinci Şart: “REKLÂM,, DIR. Satacağınız Malınızı Herhalde Reklâm Ediniz. * Ve Bu Reklâmlarınızı ; (TÜRKDİLİ) ne Veri TÜRK DİLİ Balıkesirin Biricik Ga zetesidir Her Yerde Okunur. $ Eskişehir C.H.P. | Riyasetinden: Bandırmada yeni spor sahasındaki mecranın 150 met relik kismın 4567 lira SÜ kuruş keşif bedelle inşaatı ya- pılacaktır Buna ait ma'i ve Ffenni şartname ve proje 23 kuruş bedelle belediye muhasebesinden verilecektir. İhale açık eksiltme usuli ile yapılacaktır. 2 Açık eksiltme encümeninde yapı'acaktır. 937 salı günü saat 15 de Belediye Eksiltmeye iştirak edecekler 249X) sayılı kanunun 3 ün cü maddesi mucibirce mecburdurlar Eksiltmeğe iştirak edebilmek istenilen vesikaları ibraz etmeğe için 342 lira 56 kuruş muvakkat teminatı Belediye veznesine yatıracaklardır Keyfiyet istekli olanlarca bilinmek üzere ilân olunur. Pazarköy Nahiyesin- de Deve Güreşleri 22937 Sal ulun fakir çocul nü miştir 30 20 10 5 Başa Başaltına Ayak Pazarköy 1 menfaatine deve 9-1-4 . . nehiye merkezinde ok güreşi tertip edil Lira mevcut tabı. makinelerile hurufat ve sair matban matının miktar ve cins'erini göslerir İlistenin bir sureli aşA” ğıya çıkarılmıştır. Baskanlığındanf Eskişehir Cumhuriyet Halk Partisine ait olup 6& Şubat 937 Cumartesi günü satılacak olan Sakarya matbaasındA Matbaaya mütehhassıslar tarafınd levazi 3700 lira kiymet taktir edilmiş olup bedeli bir buçuk s€ & nede ve üç müsavi taksitle ödenecek, yalnız birinci taksi' | bedeli peşindir. Taliplerip Eskişehir Cumhuriyet Halk Paft tisi İlyön Kurul başkanlığına müracaatları Eşya Ve Levazımatın Cinsi Keski, pedal tabı makinesi, dikiş makinesi Çeskisi), dih K kiş makinesi (yenisi), Amerikan pedal, om | Basım Yeri İl karım Genel Direktörü ve İy Çı otörü tesisatı, keski, küçük demir kale, | büyük kale, esi ve Başyazmanı: FUA Basın evi alsiyon bisiklet, T BİL'AL iki adet elekti el pedalı, büyük el peda! zımba makinesi, 57X82 tabı makinesi, el keskisi, 6 katf | hurde hurufat, 25 adet hurufat kasası telif tipte hurufat, çizgi, anterlin. garnl fotogr” makinesi 10X15, 3 adet makine numerotörü, | el num! rotörü, kanatlı masa mühtelif klişeler, 16 hurufat kasat? Bahkesir saylavı H KARAN 25 kasa'da mubh” | 15 adet tahtf |