28 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

28 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Büyük müjde mA:dığımu “müjdeler Çok eerindiri: * Sancak meselesi -münasebetile iki “Göst devlet arasında iki dost ve...
 Bütün memleket sevinç içinde Hükıîmetı'mı'zin zaferi Atatürk, Başvekille Hariciye vekilini ve murahhaslarımızı tebrik ettiler
 Suriyenin bazı şehirlerinde manasız tezahürler Sancak hakkında verilen kararı protesto için dükkânlar kapandı Halepte bazı
 Milletler cemiyeti konseyı anlaşmayı tasdik etti Bütün hatipler Türk hükümetinin sulhperverlıgınden takdirle bahsettile M.

AKŞAM'ın Küçük İlânlarını Mutlaka Okuyunuz! KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ Pazar, Salı ve Perşembe günleri çıkar, sam - — İli w ——— — No. 6567 — Fiati her eee 5 kuruş PERŞEMBE — 28 KANUNUSANİ 1937 Bütün - Milletler cemiyeti konseyi pe Bugün sahife Telefon: 24240 (İdare) « 24249 (Tahrir) - 24248 (Müdür) - 20113 (Klişe) memleket sevinç içinde anlaşmayı tasdik etti Bütün hatipler Türk hükümetinin sulhperverliğinden takdirle bahsettiler M. Eden diyor ki: “Türk hükümeti ittihaz ettiği hattı hareketle beynelmilel huzura, Montreuxde olduğu gibi bir daha geniş mikyasta hizmet etmiştir,, Milletler Cemiyeti konseyi toplantı halinde Büyük müjde Aldığımız müjdeler çok sevindiri- cidir. Sancak meselesi münasebetile iki döst devlet arasında iki dost ve barış- &ver millete yaraşır tam anlaşma Yalnız bizi mesud etmedi. Bu-pek ye- rirde saadete iştirak eden kütle bü- tün medeni ve müncvver insanlıktır. * Gerçi biz elde edilen neticeden ön- €e de şüphe etmiş değildik. Çünkü bu İsabetli ve Şerefli zaferin “Türkiye cumhuriyetine mmovud olduğunu de- ha Ulu Şef meölisteki muazzam nüt- kunu söylediği dakika anlamıştık. Zira bilyorduk ki o gün: meclisin aktı altında dalgalanan ses, vaktile mehleketin ön karânlık günlerinde, düşmanın «vatan harimi ismeti için- de boğulacağınıs Türk mukadderati- na tebşir eden kahraman sada idi. Yalnız gö ve imanı dar olan bazı mahafil irgilmemişti deni- lemez. Avrupada ise hayli sinirli sâ- atler geçtiğini görüyorduk. Zira bü- tin garp fevkalâde bir maç karşısın- | İ da idi: Türk azmile, muhtelif siyaset en- İrikaları arasında bir mağ Cumhuriyet hükümetinin bu sa- Yaştan nasıl alın aklığile çıktığını âf- İlk bilmiyeni kalmamıştır. Türkiyede her yeni inkılâbı; her Yeni medeniyet muzafferiyetini alkış- larken bütün gönüller ayni ulu tim- sali görür; Dinç omuzları üzerinde bir dehâ küresi gibi parlıyan altın başile Ata» türk, Gene bu sefer öyle oldu ve İsmet İbönünün O yorulmıyan, pörsümiyen, ydınlık idaresi | pat etti, Anlağıl | dı ki Cumhuriyet Türkiyesinin iki değişmez prensipi vardır: 1 — Her hakka hürmet etmek 2 — Kendi hiç bir hakkını, hiç kim- eye çiğnetmemek! (Devamı 4 üncü sahifede) Fazıl Ahmed Aykaç Cenevre 27 (A.A.) — Anadolu ajansınm hususi muhabiri bildiriyor: İ Konsey bugünkü toplantısında İs- kenderun meselesini müzakere etmiş ve raportör M., Sandlerin raporunu tasvip etmiştir. Bu münasebetle söz alan Dr. Tev- fik Rüştü Aras aşağıdaki beyanatta bulunmuştur: ler tarafından takdim edilen karar suretini kabul edeceğimi beyan et Antakya 27 (A.A.) — Havas ajan- sı bildiriyor: | Suriye efkârı İskenderun hakkın- | da gelen haberler üzerine muhtelif şekilde tezahürata maruz kalmak- tadır. Bir çok şehirlerde nümayişler yapılmıştır, Şam, Halep, Humus, Ha- ma ve Dirzorda çarşılar kapanmış- tır. Antakyada Suriyeli Araplar dük- kânlarını protesto makamında kâ- patmışlardır. Hiç bir hadise vukuu bildirilmiyor- | sa da, yarın için Halepte gayet mü- him bir nümayiş hazırlandığı haber verilmektedir Halep 27 (AA) Bügün Halep- İde iki büyük nümayiş yapılmış ve sehir baştan başa kapatılmıştır. Be- yannameler tevzi edilerek talebe İs- | İ kenderunü kurtarmak için. silâh ba- | sına davet edilmetedir.. Bu beyanna- melerin Vatanilerin teşvikile dağıtıldığı; (Devamı 4 üncü sahifede) mekle Cumhuriyet hükümeti nammna bahtiyarım. Ayni uzlaşma fikirlerile meşbu olan Türk ve Fransız hükümetleri ek- seriya çok devamlı ve faal müzakere- lerden sonra, mümtaz raportörünü- zün lütufkür yardımı ile, şimdi yük- stk otoritenizle tasdik edeceğiniz an- laşmaya vâsıl olmuşlardır. Ekselâns Sandler size raporunda | Sancak meselesinin doğru bir izah- | (Devamı 9 uncu pe Suriyenin bazı şehirlerin- de manasız tezahürler Sancak hakkında verilen kararı protesto! için dükkânlar kapandı Halepte bazı tezahüratta bulunuldu, fakat polis Eni dağıttı — Yanlışlıkla İspanya üstünden | rim. Hükümetimizin zaferi k, Başvekille Hariciye vekilini ve murahhaslarımızı tebrik ettiler | “Bu eser Cumhuriyet hükümetinin milli meseleler | üzerinde ne kadar şaşmaz bir dikkatle durduğunu ve onları en makul tarzlarda intaç için cesaret ve feragatla hareket. edebileceğini gösteren yeni bir £ bir örnek olmuştur , İstanbul 27 (AA) — eği İ miyeti konseyinin bugün Hatay Eli 5 | kındaki kararı çıktıktan sonra ha | reiye vekili Dr. Tevfik Rştü Aras | İ tarafından Atatürke çekilen tazim | telgrafı şudur: | Hatayın mukadderatını tayin eden İ karar bugün konseyden çıkt, Bu karar, eğer başarılmış bir iş sayılabi- lirse, bu muvaffakiyetin âmili başta Kümilist Türkiyenin kuvvet ve kuğ- İ reti olmak üzere her zaman €n iyiyi ve en doğruyu göreni irade ve ilham- larıdır, Emrinizde çalışan bir nefer olarak vazifem başında bütün kuv- vet ve cesareti daima Büyük Şefimin teveccüh ve itimadından alıyorum. Bu değer biçilmez teveccüh ve itimada kendim ve heyet arkadaşlarım namı- Da en derin minnetlerimi arzeder ve sonsuz tazimlerimle ellerinizden öpe- Aras Atatürk bu-telgrafa aşağıdaki ce- I | vapla mukabele buyurmuşlardır: Hatayın varlığı Cenevrede tasdik eee Büyük Şef: Atatürk — Bu ne hal be?.. Ateşe mi düştün?.. | olunurken göndermiş olduğunuz tek İ grafı aldım. Türk ideal ve iradesinin, milletler | arasında başka bir ufuk açarak te- | celli ettirdiği bu başarı münasebeti- le kiymetli çalışmamızın yüksek de ferhii bir kere daha takdir ettim. i Sizi ve gayretli murahhas arkadaşla- rı tebrik ederim. K. Atatürk ATATÜRKTEN İSMET İNÖNÜNE TELGRAF Ankara 27 (A.A) — Relslcumhur Atatürk başvekil İsmet İnönüne şu telgrafı çekmişlerdir: Hatayın mukadderatını tayin eden kararın konseyden çıkmış olduğunu hariciye vekilimizin şimdi aldığım tel grafnamesinden (o anladım. Başarı mış olan milli davada takip oluanan medeni ve insani usule, arsıulusal lâ- yik olduğu kiymetinin verileceğine şüphe yoktur. (Devamı 4 üncü sahifede) ! Yeni tarihi tefrikamız « İttihad ve Terakki » nin son devrelerinde suikasdlar ve entrikalar il Cemiyet nasıl battı, “ Teceddüt, fırkası | rika hakkında, meme) niçin doğdu, nasıl dağıldı? Yani MUSTAFA RAGIB Yakın bir devrin şimdiye kadar neşredilmemiş en sahih vösikala- ra istinaden yazılmış meraklı bir safhasını tasvir eden bu tarihi tef- 5 inci sahifedeki tafsilâtı okuyunuz! A YEERAEEUNEEAAERASEEEAEARAASABEELAAASASEAAEEEEEBANAAASAIE sag 1 ger rs