26 Şubat 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 2

26 Şubat 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 2

ör, SAYIFA 2 Bay Şuşnig Londraya vardı (Başı I. ci sayıfada) olfuğunu ve Avusturya ulusunun İngil- tere'nin dostluğunu takdir etmekte bu- lunduğunu söyledikten sonra: “— Eğer ziyaretimiz ingiliz — Avus- turya bağlarının kuvvotlenmesine hiz - mızt ederse çok memnun olacağız.,, Demiştir. Lozdra, 25 (ALA) — Avı B. Şuşnig, Deyli Eksprca gazete rya baş- ba sine verdiği bir mülâkatta, İngiltere'ye, Avusturya için para istemek maksadile gelmediğini ve Avusturyanın artık dilenmekten vazgeçti ğini söylemiş, A - vusturya maliyesinin bugün fena va - ziyette bulunmadığını — kaydettikten sonra, ingiliz bakaslarile yapılacak gö- rüşmelerde Habst hanedanının tah- ta dönmesi sorumunun münakaşa edil- miyeceğini ilâve etmiştir. Londra, 25 (A.A.) — Dün ileri sol fırkaları tarafından, işsizler fehine ter- tib edilen nümayişler, Avusturya baş- bakanı B. Şuşnig'in İngiltereden ko - vulmasını istiyen bir takrir kabul ve Avusturya faşist diktatörünün İngil - tereye ayak basması protcsto edilmiş - tir. Binlerce nümayişçi Hayd Parkdan gıkarak Viktorya istasyonuna doğru git- mek istemişse de, zabıta, enternasyonal marşınt terennüm eden nümayişçileri idareye muvaffak olmuştur. Bu sayede nümayişçiler Avusturya Başbakanı Vik- torya istasyonunu terkettikten on beş dakika sonra istasyona gelebilmiş - lerdir. Londra, 25 (A.A.) — B. Şuşnig Vik- torya istasyonundan otomobille hare - ket ettikten biraz sonra 300 kadar sot- yalist ve komünist tezabüratçı istasyon civarına gelmişlerdir. Hâdise olmamış- tır. Londra, 25 (A.A.) — Muhafaza « kâr Deyli Telgraf gazetesi: “İngiltere hükümeti, Avusturyanın müstakil, top- taklarının tamamiyeti temin edilmiş bu- * lunmasını istediğini bildirmiştir.,, di - yor. Bu gazecte aynı zamanda Başbakan B. Şuşnig ile B. Berger Valdeneg'in seyahati dolayısile ingiliz efkârı umu- miyesinin duyduğu memnuniyeti kay - dediyor ve sorumları biribizlerile karış- tırmamak icab ettiğini söyledikten son- Ta, yazısını şöyle bitiriyor: “Habeburgların tahta iadeleri bir fe- lâket olacak ve Romna uzlaşmalarının ye- miş vermesi hakkındaki umudları ta - mamen sıfıra indirecektir.,, Bütün gazeteler Avusturyanın, is - LEHİSTAN'DA hagiliz bakanları varşovada bekleniyor Varşova, 24 (A.A.) — İngiliz bakanla- rırın yakında Varşova'yı ziyanet etme- leri ihtimali Üzerinde yazı yazılmamak- tadır. Paris, Londra, Berlin ve Mosko- va arasında yapılan görüşmelerin şekli sarahatle anlaşılmadığı bir zamanda; Lehistan'ı iltizam edecek herhangi bir yersiz tezahürden çekinmekte olduğu anlaşılıyor. Varşova'da, İngiltere hükümetinin doğu andlaşması sorumunda bir hal su- reti teminine teşebbüs etmesi beklen- mektedir. Pat ajansının Lonüra bildirmeninin izahına göre, karşı mat yardım andlaş - elce Lehistan ile Alımanya n ile Rusya arasında yapılmış olan saldırışmamak andlaşmı'ları esası Üzerine dayanan istişari bir andlaşmaya çevtilmesi düşünülme ktedir. Bu rmisakın, şarkf Avrupa'da, bu tarzda muahedeler yapmıyan — memle- ketler arasında yeniden ademi tecavüz misakları akti suretiyle ikmali mevru- ubahistir. Bütün bu misaklar, şarki Avrupa'yı ald istişari bir misak ile bağlanmış ola- caktır. ve Lehi: Şopen bayramı Leh - alman dostluğunu kuvvetlendiriyor Varşova, 25 (A.A.) — Frederik Şo- pen'in 125 inci yıl dönümü münasebetiy- le Dresden'de tertib edilmiş olan leh- alman genlikleri, bu şenliklerde nazi re- islerinin huzurunu ve Lehistan heyeti- ne gösterilen samimi muamceleyi kay- deden leh gazetelerinde büyük akisler uyandırmaktadır. “Kürjer Polski,, gazetesi, leh - a- man anancelerinla yeniden ihya edilme- sinden bahsederek, 18 inci asırda Dres- den ile Vatşova arasındaki münasebet. lerin pek sıkı olduğunu hatırlatmakta. dır. İNGİLTERE'DE İngiltere'de şiddetli fırtmalar yar Londra, 25 (A.A.) — Şiddetli bir fırtına, İngilterenin hemen her tarafın- da hüküm sürmektedir. Fırtına yüzün. den, yol ve demiryolu gidiş geliş ciddi surette müteessir olduğu gibi, birçok vapurlar da, Manş ve şimal denizi liman- larına sığınmaya mecbur kalmışlardır. Hizmet uçuşları yapan birçok bom- bardıman tayyareleri de mecburen ye- Te inmişlerdir. YUGOSLAVYA'DA Yugoslav İçeri İşler Bakanı tiklâlini muhafaza uğrunda harcadığı Slovonski Brod hâdisesini gayretleri kaydediyorsa da liberal ve işçi gazeteleri Avusturya bakanlarının İç sıyasasını takdire kadar varmıyorlar. Liberal “Nevs Kroniki,, gazetesi, de şunu yazıyor: “Avusturyanın istiklaline — taraftar olmak sıyasası bizim orta Avrupada barış ve güvenliğin duruluğuna dair o- lan gayelerimizle alükadardır. Londra hükümetinin Avusturya hü- anlatıyor Belgrad, 25 (A.A.) — İçeri İşler Ba- kanı B. Popoviç, gazeteciler tarafından sorulan bir soruya cevab olarak bilhas- sa şunlarır söylemiştir: “— Slavonski Brod -nııhuıılııı ayrılık taraftarı Praskiç tahrikleri son- ucunda tevkif edilmiş olan on kişinin tahliyesini istemek maksadiyle, sarhoş birçok köylüler tarafından yapılmış o- lan hareketler derhal bastırılmış ve sü- kümetine, bu gayeyi temin için gereken künet katiyetle udc:dıhıpu. maddi ve manevi yardımı temin etme- ye yönelmiş bulunduğunu görmekle ingiliz ulusu memnundur. Ancak şunu da ifade edebiliriz ki, Şuşnig hüküme- ti, Büyük Britanyada ileri fikir besli - yenlerin tasvibine mazhar değildir., Londra, 25 (A.A.) — Avusturya ba- kanları B. Mak Donald'a yaptıkları kısa bir ziyaret esnasında bütün kabine üye- — keri ile tanıştırılmışlardır. Bu kısa zi - yaretin sıyasal sorumlara temas imkâ- ganı vermediği sanılmaktadır. Bu so - rumların müzakeresi ingiliz bakanları- nın ayrı ayrı Avusturya bakanlarını öğ- Jeden sonra ötelde ziyaret etmelerile bazlıyacaktır. B SR İSPANYA'DA Katalonya'nın kaynaşması Hüi ş 'Tarragone, 25 (A.A.) — Mebus Tri- asdebes, Katalonya mahalli fırkası ta- rafından tertib edilen nümayişler esna- sında, binlerce taraftarları önünde söy- lediği bir Butukta, “Katalonya'nın bu ruhu asla ortadan kaldırılamaz,, demiş- tir. Eeki bakan ve şimdi Katalonya fır- kast reisi olan Prançois Cambo, katalon hareketinin İspanya camiasına — karşı değil, fakat lıguıyı tamiası içinde bir hareket olduğunu söylemiştir. DAĞINIK DUYUKLAR Çin hükümeti bir amerikan üni- versitesine 2 yüz bin dolar tazminat veriyor Şanghay, 25 (A.A.) — Maliye bakâ- nı, 1927 de çıkan Nankin büdisesinden dolayı amerikan müessesesi olan “Nan- king ünivereity,, ye 200000 dolar taz- minat; teslim etmiştir. Bu bâdisede a- merikalılar başta olmak üzere, bazı ya- bancılar Nankinin Komingtang milli- yetperver orduları tarafından işgalin- den sonra bu orduların şiddet ve cebir hareketlerine maruz kalmışlardı. 87 saat durmadan yüzer şampiyon Bucnos - Ayres, 25 (A.A.) — Aryan- tin yüzücüsü Pedro Kandioti Santaf —Buenos - Ayres arasını 87 saat 19 da- kika yüzdükten sonra bırakmış ve bu suretle 1933 denberi 71 saat yüzme ile gene kendisinde olan dünya rekorunu kırmıştır. Siyam'ın müdafaa bakanımı yaraladılar Bangkok, 25 (A.A.) — Bir adam, bir futbol maçından sonra otomobiline binmek üzere olan müdafaa bakanına ateş etmiştir. Bakanın yarası ağır olk- madığı sanılıyor. Londra, 25 ÇA.A.) — Londra kıral taraftarı olan siyam mahfilleri Bangkok sulkastinin büyük bir sıyasal manası olduğu kanaatındadırlar, Zira, müdafaa Bakanı kıralın memleketinden ayrılma- sına sebeb olan hidiselerde mühim bir rol oynamıştır. Singapur, 25 ÇAA.) — Dün sabah ulusal müdafaa bakanı aleyhine yapı- Tan suikasd münasebetile — salâhiyetli kaynaktan bildirildiğine göre, bakan, gâldırima uğtadığını görür görmez ta- bancasını çıkararak saldırgana ateş et- miş ve onu ağır yaralamıştır. Bakanın yarasınm ağır olmadığı res- men bildirilmektedir, Paraguay da Uluslar Derneğin- den çıkıyor Assompsion, 25 (A.A.) — Paraguay hükümeti, uluslar derneğinden çekile- ceğine dair uluslar derneğine verdiği motada, Bolivya hakkında yapıldığı gi- bi silah ambargosunun bir taraflı ola- rak kaldırılmasını protesto etmiştir. Jurnal gazetesi Paraguay'ı mü- dafaa ediyor Paris, 25 (A.A.) — Gazeteler, Para- guay hükümetinin uluslar derneğinden gekilmek bususundaki kararını mevzuu bahsetmektedirler. Jurnal gazetesi, “Pa- Taguay,,1 müdafaa ederek diyor ki: “Uluslar Derneğinin yaptığı büyük bir tezada şahid olmaktayız. Barışı mu- hafaza etmek maksadile saldırgana ta- vaşı uzatmak için müsaade etmektedir. Paraguay, Uluslar Derneğini terket- t. Çünkü, kendisine yeniden saldırıma Uuğramamak hususundaki teminat veril. medi. İsviçre ulusu askerlik müddeti - vin uzatılmasını kabul etti Bern, 25 (A.A.) — Reyine müracaat edilen İsviçre ulusu, askerlik hizmetinin uzatılması hakkında federal meclisler ta- rafından kabul edilen kanunu 431.902 reye karşı 506.845 reyle kabul etmiştir. Cenevre, 25 (A.A.) — Askert hizmet müddetini uzatacak olan yasa hakkında gdün halktan toplanan reyin neticesi * Jurnal dö Jönev,, yabancıların il - bam ettikleri fesada, bozgunculuğa ve kaygısızlığa ve nihayet ulusal korun « manın icablarını anlamajmazlığa karşı kazanılan bu ulusal zaferi kutlamakta - dır, BUGECE NÖBETÇİ ECZAEVİ —— Hamamösünde HALK ECZAEVLERİDİR FRANSA'DA Sinemayı mücessem gösterecek bir dürbün yapıldı Paris, 25 (A.A.) — FPilimleri müces. sem şekilde güstermeye müsald yeni bir dürbünün keşfi sinemada devrim yapa- caktır. Meşhur fizik bilgini Ogüst Lu- mier 1500 renk arasında öyle iki tane- sini bulmaya muvaflfak olmuştur ki bunların birleşmesi eşyanın hangi şart- lar içinde fotoğrafı alınmışsa o şartları göz şebekesinde tekrar kurmaya imkân vermektedir. Bu yeni gözlükler iki cam- dan müteşekkildir. Bunlardan biri ma- vimtıraktır ve yeşil, sarı, portakal ve kızmızı renkte şuaları geçirmektedir. Öbür cam sarımtırak tenktedir ve ye- #il, mençkşe, endiğo ve mavi renkte ih- tizazları geçirmektedir. Bu surctle gür, neş ışığının bütün renkleri tekrar teş- kil edilmiş oluyor. Bu dürbünler göz- teri katiyen yormıyan tabil beyaz bir renk vermektedir. Ogüst Lumicr yarın bilgiler akade- misinde bu prensip üzerine çevrilmiş Sterseskopik bir filim — gösterecektir. Akademi üyelerinden her biri birer ta- ne iki retikli dürbün alacaklar ve per- deden dışarı atılarak üzerlerine sıçra- mak istiyen bir lokomotifi görecekler- dir. Akdenizde fırtımalar Toslon, 25 (A.A.) — Fırtına, dün Atlantik denizinde olduğu gibi, Akde- niz kıyılarında da yeniden başlamıştır. Ciolat mevkiinde bir med olmuş ve dal- galar bazan 20 metre yilııelılığı kadar çıkmıştır. SOVYETLER BİRLİĞİNDE Yeni bir acun hava rökoru Moskova, 25 (A.A.) — Sovyet taye yarecileri bir tayyarenin çektiği $ pla - nörle yaptıkları bir uçuşta yeni bi acun Tökoru tesis etmişlerdir. BIR_L_EâIK DEVLETLER'DE Sellerin tahribatı Nevyork, 25 (A.A.) — Kayalık dağ- larla Misisipi nehri arasında seller tah - kişi yaralanmıştır. Hasar yarım milyon dolar tahmin edilmektedir. ALMANYA' DA B. Hitlere aid hatıra kutlandı Münih, 25 (A.A.) — B. Hitlerin 15 yıl önce büyük bir toplantıda programı- mın 25 tezini izahettiği günün yıldönü- mü dün merasimle kutlanmıştır. Mera - simde ulusal sosyalist önder muavini B. Hes ile himaye müfrezeleri başkanı B. Himler, Bavyera başbakanı B. Zibert ve başka bazı kimseler hazır bulunmuşlar. dir. Bavyera bakanlarından B. Vagner bir nutuk söyliyerek şunları demiştir: “ — 15 yıl önce ilân edilen 25 umde- de © zamandanberi hiç bir değişiklik ol- mamış ve bir kelimesi bile çıkarılma - mıştır. Bu tezler istikbalde de aymı ka- lacaklardır , Almanya bütün sorumları “görüşmeğe hazırmış Berlin, 28 (A.A) — Korespondans Diplomatik e& Politik gazetesi, İngilte. te — Almanya temasları hakkında tef- sirlerde bulunarak diyor ki: “Almanyanın, az çok uzün bir za. mandamberi görüşmelere mevzu olan so rumları müzakereye âmade bulunması tabii ve âşikâr bir şeydir. — Almanya Londra bildiriminde sikredilen yeni so rumu, yani hava sorumunu müzakere- ye hazır olduğunu bildirdiği zaman bir gök yabancı gazeteleri bunu öbür so. o rumların müzakeresi reddedildiği şek- Jinde tefsire yeltendiler. Halbuki AL Mmânyanın doğu andlaşması hakkındaki teklifleri ve Tuna anlaşması bakkında izahat istemes; esasen müzakere halin- DIŞARDAN GELEN SON DUYUKLAR İtalya asker gönder- * mekte devam ediyor — (Başı I. ci sayıfada) Napoli, 25 (ALA.) Konte Biankamar no vapurunun hareketinden sonra, bu * gün Lombardiya'dan gelen nasarn Saurü vapuru, mühimmat, erzak ve amele ile bareket edeceği gibi, Lconardo de Vindi vapuru da amele nakledecektir. Bugünden itibaren muhtelif yerler * den, muhtelif sınıflara monsub kıtaların Mesina'ya akın edecekleri bildirilmekter dir. B. Musolini'nin Mesina'ya gelerek bunların hareketi esnasında hazır bulun ması muhtemeldir. İtalya - Habeş sınıfında bitaraf mıntaka sorumu Londra, 25 ÇALA) — Deyli Ekspres bildirmeninin haber verdiğine göre, A« disababadaki İtalya sefiri, Afdua ile Ado arasında, 6 kilometrelik bir saha- ya teşmil edilmek istenilen bitaraf mım takayı geçmek üzere Göçenelere verileti — müsaadeyi prensip miştir. Habeş hükümeti, bu husustaki tek. lifi kabul etmiş ve müzakerelere belçi- kalı ve isveçli zabitleri de iştirak ettim mek teklifinden de vazgeçtiğini lma ey lemiştir. Sanıldığına göre, İtalya bükümeti, Habeşistanın, sorumu hakeme havalt etmek hakkındaki notalarma cevab ver” mediği takdirde, Habeşistan imparato- ru, davanın hallini Uluslar Derneğine borakacaktır. itibarile kabul et- Eski italyan savaşmanları kendi « lerinin seferber olduklarını bildirdiler Romsa, 25 (A.A) — İstefani ajanın bildiriyor: Eski savaşmanlar kurumus nun ulusa! komitesi dün aylık mutad toplantısında, (medeniyet ödevini göra mek üzere) doğu Afrikasına hareket eden kıtalara muhabbetli bi rselam dermiş ve siyab gömleklilerin göni hareketlerini metederek bütün eski sas vaşmanların kendilerini seferber bit balde tuttuklarımı bildirmiştir. ribat yapmaktadırlar. 4 kişi ölmüş ve 130 | Yeni kuvvetler toplanıyor. Roma, 25 (A.A.) — Sü bakanlığı müsteşarı evelki gün Katan ve Sirakü» zada tahaşşüd etmiş olan askerleri tefe tiş ettikten sonra bu sabah Mesinaya varmış ve orada doğu Afrikasma git. meye anık bulunan askerleri de — teftiş etmiştir. Şehirde büyük bir faaliyet ve hares ket vardır. İçinde zabitler ve askerler ve harb malzemesi olduğu halde dün akşam Napoliden Mesinaya gelmiş olan Kont Biyankamano vapuru bu sabah Mesinaya gelmiş ve oradan da bir çok asker ve malzeme almıştır. Bu geminin içinde 100 kadar zabitle 2600 nefer ve üç bin ton malzeme vaârdır. Müuhtelif şehirlerde piyade ve top. çu, istihkâm kıtalariyle mütehassıs ame leler gelmektedir. Bunlar Leonardo Da- vinci vapuruna bineceklerdir . BULGARİSTAN'DA Bulgar - Yugoslav sınırı Selya, 25 (A.A.) — Bulgar — yu * goslav komitesi, sınırda açılması karar » laştırılmış olan yeni geçidlerin açılması- na aid tedbirleri görüşmüşlerdir. Şimdi polis ve gümrlk servvislerinin çalışmakta oldukları yerlerde hemen geçidler açılacaktır. Komisyon, yarın yapacağı son töp- lantıda nihaf protokolu onayacaktır. Eski bir saylav tevkif edildi Sofya, 24 (A.A.) — Eski antanı de- mokratik — saylavlarından B. Paderof Burgaz'da tevkif edilmistir. TAMĞÜNECDERÜ a a ieSiçil ti Ç B e