5 Mart 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

5 Mart 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

SAYIFA & Posta, Telgraf ve Telefon işlerimiz (Başı I. ci sayıfada) Hdare bu yıl, devletten dilediği tah- sisatı alabilirse İstanbul - Ankara tele- fot hattını da kabloya tahvil edecektir Kablo yapıldığı takdirde konuşma, şa - hir içi konuşmaları gibi büyük kolay - Jeklarla ve gok net olarak olacaktır. Böy- kelikle nöbet beklemek, sıra -beklemek gibi mahzurlar kalkacaktır. Bu işin | - kinci bir tercih cephesi de, hattı; kab - loya çevrildiği zaman konuşma ücret - lerinin indirilmesi de imkân dahiline gizmiş olacaktır. Bugün Ankara - İs - tanbul konuşma ücretinin indirilmesi - ne imkân yoktur. Çünkü müş: çoğa- lacak ve bugünkü hat isteği karşılıya - mayacaktır. Halbuki kablo yapılınca bu lli taraflı zorluklar örtadan kalkacak İetanbulla rahat, mümkün olacaktır. 'Tekfon hattı kablo içine alındığı za- man mevcud telgraf telleri de bu kablo- dan geçmek süretile idare bu hat d rinde çok mühim olan bakım mawraf ve Sek, ucuz konuşma külfetinden de kurtulmuş bulunacaktır. Ayni zamanda İstanbul ve Ankara ara- #ında mevcud olan teller toplattırılarak başka yerlerde bu malzemeden istifade edilebilecektir. Memurlar ve şark meselesi Zaman zaman İstanbul gazetelecin - de yazılan ve posta telgraf memurları - yen bir müddet için şarkta ya mecbur tutulacakları yolun - devlet kurumu lıştır. Posta idaresi her gibi ülkede şark ve garb iki mın - taka ta kurumunda old ğu gibi posta İdaresin- çe yapılan değişiklikler de bunu isbat etmektedir. Devlet kurumlarından alınacak para Posta idaresi bir kanun lâyihası na- zırl ile düşüncelerini bildirmek Üzere Ba - ve Bayındırlık Bakanlığı yolu kanlıklara göndermiştir. devlet dairelerinin posta lerine tâbi tutulması, Posta telgraf | graf istenmekte esi devlet dairele ve bir kısam yarı resmi kurumlara çok geniş ölçüde parasız hizmet etmekte ve posta telgraf servislerini hiç bir ücret almadan yapmaktadır. Halbuki telgraf idaresi hükmi şahsiyeti haiz ti- posta cari mahiyette bir kurumdur. Bu kurumun parasız iş yapması ba- ti Ülkelerindeki emsaline göre tabil ol- mayan bir iştir. Posta idaresi yaptığ: hizmetleri kıymetlendirmek — ve bütün yaptığı işler karşılığı olazak alınan pa- raları verimli bir şekilde yeniden vücu- da getirilecek tesisata harcamak iste - mektedir, k flk defa vaki ol - şey d Tesisatı eksiksiz ve tesişatların müş bir en uzak yerlere kadar yapmış memleketlerin hemen hemen hepsinde devlet kurumlarının posta ve graf muhabereleri ücrete bağlıdır Posta idaresi tenziltâlı devlet — kurumlarına fe tatbik edecektir. Ve gereklendiği zaman alına tu ve belli bir mikdara bağ Böylelikle işler k. ktır Posta idar ULUS anmış ve bir kısım makine de olmuştur. İdare işlerin d mesi için bunların hep yenilenm gerekli bulmaktadır. Devlet velgraf v posta muhabereleri ücrete bağlı olursa hem bunları yapmak imkânı hasıl ola - cak, hem de böylelikle iş hacmi küçül « müş olacaktır. Yeni posta kanunu Posta kanununun bugünkü ihtiyaç - larr karşılıyacak bir şekilde bir duru- ma konması için araştırmalar yapılmak- tadır. Mükim ve esaslı araştırmaları ge reklendi! yeni kanun hasının, kamutayın teşrin aylarındaki toplantı- sına yetiştirilmesine çalışılacaktır. Feminizm toplantısı için pul Istanbulda toplanacak olan u arası feminizm kongresi hatrrası üzere özel bir pul bastırtılacaktır. nun 1 çin bir kanır hazırlarmış ve Kamutaytan mezuniyet isten tir. Köylerimizin posta ve telefon servisi İdarenin 1935 yılı bütçesinde 1 Gi tahsisat kanul edilebilirse posta telefon servisini köylünün ayağına ka mermleketin dar götürmek maksadile çeşidli yerlerindeki 5-10 nahiyede birer tecrübe yapılacaktır. Bu nahiyelerde her köyı sta işletmek ve tele mak istenmektedir. Bu, posta ve tele n en uzak köşelerine ve en ufak köylerine kadar yaymak amacı da olan posta id, 1 daki çalışmas Tecrübe yapılac kün olduğu kadar mu gelişmiş yerler o! Ja seyyar postacılara erazinin v Çorum'da ilkyaz Çorum, bucaklarında bahar belirir Kibİ oldu. Çorumun etrafını çevreleyen yamaçlar morarmaya, düzlükler yeşer - meğe, güneş tatlı tatlı gülümsemeğe basiadi 'Çorumun baharına doyum olmaz ve Fakat inan da olmaz,, diyorlar. Takvim yapraklarında, gerçi koca karıların for- tınaları kesilmiş ve eksilmiş değildir birer . Bu- çıktığını Her yaprağını çevirdikçe bire (kaca karı) fırtması çiğder sonra bahar geldi diyebiliriz iğdem müjdeledi. üyorsun nuanla — bezabe erin gördük orumda baharı AL çalı, kandil çalı, yaydığın tepe - eri renk renk çiğdemlere bbi . Dün gördüm, bizim mahallenin çocuk » lart bir söğüd dalına çiğdemleci iliştir- mişler, sokak sokak gzezerek, ilâhi okur gibi yanık yanık haykırıyorlardı Çiğdem çiğdem çiçeği, Alaca, bulaca saçağı Dam üstünde boyunduruk Dura duta yorulduk. Dura dura yorulan bu ,afacanlara, avuç avuç bulgur, kıyıma, yağ veriliyor, BULGUR PİLAVI pişiriyorlar, kapışa kapışa yiyorlarmış. hepsi toplanarak itrafın yeşerdiğini kuşların cıvd - & eşin renkleştiğini ni karlar kış günlerinin uyuşuk gidermiye çalışıyorla Çorun da parkı gel n gezinti yerlerinin başın - Yazın kızgin güneşinde parkın serin ve koyu gölgelikli ağaçlık- yananlar, nda ferahlar, bir gün çalarlar.,, Par Felekten hoşça a havu: ları al alel - usul bir kaç renk çiçeği vardır. hakim başkanımız bunu göcmüş, ve İğe rarımnı da almış bul aktadır ... — Adın ne? Memed Nerelisin? Osmancuklu... Kaç yaşındasın?. Yirmi beş. Niçin dileniyorsun?, Fakirim.. — Çalışsana.. Çorumdaki, yığın yığın dilencilere #orun, muhakkak ki, size, buna yakıl karşılık vereceklerdir. Hele — içlerinde bazı kör, bazı topal, bazı çalık gibi gö" T n bir sakallısı var ki, alim allah yeytana bile papucu ters giydirir. O ka- dar profesyönel ki, insanım acımak ve merhamet hislerini gıcıklamak için ne diller döküyor! İşittim de sevindim. Çorum, beledi- ye meclisi bir toplantısında, şehirdeki dilencilerle (mücadele) ye karar ver » miş. Belediyemizin değerli üyelerini al- Başlarız. Bana kalırsa bu, mücadele yal« nız Çoruma inhisar otmemelidir. Her kasaba, her şehtimizde de bir (Dilenci- lerle savaş kurumu) kurimalıyız. Fakat bu, cemiyet teşekkül ederse şöyle bir madde de ilâve edilmeği unut- mamalıdır: (Dilen den cera lere para verenler - k para alınır.) idyoya, vü. İn ilak- alışık Çoktandır gözlerin İarım radyo sesine ha olduğu bucslayıp, duruyor Evelki gün, Halkevinde radyo gör- mek, musikinin ahenkli nağmelerine gönül Üzmek bana bahardan daha tatlı geldi Ne olurdu, diyorum, Halkevindeki bu, biricik radyo her akşam bize, ses ve Cevdet BAYKAL de €e çalışan memurlarımıza bölünmez | yon liraya yakındır. Halbuki idarenin telefonla - verilece Atatlirkün bir beykeli ile de niha- n Çorum parkı renklendirilmeğe, ün olan yurdun her köşesinde bütün geliri $.$ milyonu geçr tecrübenin ân sonuclarla bi han ile çalışmaktadırla dir reklendi yetsiz bir değer çin idare pratik ve tatbiki kolay £ şekillendirilmeğe; tarhlandırılmağa muhtaçtır. Umarım ki, asında Telgraf cihazları birçok yerle Muştur. nağme sunsa idi. Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğü Milli Müdafaa Vekâleti Satın Alma 4 Komisyonu ilânları nü saat on beşte açık eksilt- me ile satın almacaktır. Şart name bedelsizdir ve kamis - yondan verilir. Taliplerin muvakkat teminat olan 217 lira 50 kuruş ve 2490 numa- ralı kanunun 2. ve 3. madde- lerinde yazılı vesaikle mez - kür gün ve saatte komisyo - na müracaatları. (502) 1—3850 KASNAK KAYIŞLARI Tahmini bedeli 85400 li ra olan yukarda yazılı kas - nak kayışları 12 mart 935 tarihinde salı günü saat on beşde Askeri Fabrikalar Sa tımnalma komisyonunca pa - zarlıkla — satın alınacaktır. Tediye şartlarında değişik - lik yapılmıştır. Şartname 427 kuruş mukabilinde ko - misyondan verilir. Talible - rin muvakkat teminat olan 5520 lira ve 2490 humaralı kanunun 2 ve 3. maddelerin- de yazılı vesaikle mezkür gün ve saatta komisyona müracaatları. (503) —1 —859 YENİDEN BİR EVRAK MAHZENİ İNŞASI 3 mart 935 tarihinde kapa- ı zarfla yaptırılacağı - ilan ulünan yukarda yazılı inşa- atım fenni şartnamesinde de- ğgişiklik yapılmıştır. Binaen- aleyh, mezkür ilanın hük- mü yoktur. Bedeli keşfi 13983 lira 40 kuruş olan bu inşaat 14 mart 935 tarihinde perşembe günü saat 15 de askeri fabrikalar satınalma zomisyonunda kapalı xarfla ihale edilecektir. Şartname vedeli 70 kuruştur. Ve ko- misyondan verilir, Taliple- rin muvakkat teminat olan 1048 lira 76 kuruşu havi zarf- iarını mezkür gün saat 14 dd kadar komisyona vermeleri ve 2490 numaralı kanunun 2 ve 3 cü maddelerindeki ve” saikle ihale saatında komis- vonda bulunmaları. (452) 1—744 ara Levazım Amirliğil Satınalma Komisyonu Hanları İLAN 920 tırnak numaralı doru beygir 20-3-935 tarih çarşam- ba günü saat altıda akköp- rüde at pazarında bilmüza- yede satılacaktır. Tahmin edilen kıymeti 2,50 liradır. Talipler vakti muayyende müzayede mahalline gelme- leri, (477) 1—789 Satılık Ulu Kapı caddesinde Ört- meli sokakta evelce meçhul Asker Mektebinin içar ile oturduğu ev satılıktır. Ta- lip olanların Ser Attar Za- deler Ticarethanesine Mü- racaatı. Telefon. 1283. i—781 Satın Alma Komisyonu ilânları MERKEZDE YENİDEN YAPTIRILACAK BİR TRANSFORMATÖR BİNASI Bedeli keşfi 4211 lira 5S0 kuruş olan yukarda yazılı inşa- at askeri fabrikalar satın alma komisyonunca 20 Mart 935 tarihinde çarşamba günü açık eksiltme ile yaptırılacaktır. Şartname bedeli 22 kuruştur. Ve komisyondarı verilir. Ta- liplerin muvakkat teminat olan 315 lira 87 kuruş ve 2490 numaralı kanunun 2 ve 3. maddelerindeki vesaikle mezkür gün ve saaatte komisyona gelmeleri (486) 1—833 Yapı ilanı Yapı: 1 — Ankara Hr. Mp. Merbut kıtaları binası: Keşif bedeli (240,652) liradır. 2 — Ankara Hr. Mp. Mülhak kıta ve Revir binası: keşif bedeli (268,000) liradır. 3 — Ankara Hr. Mp. için üç ahırla bir hangar: Keşif bedeli (219824) liradır. 4 — Cebeci Merkez hastahanesi Tadilât ve tamiratı: Keşif bedeli (105,393) liradır. Yukarda isim ve keşif bedelleri yazılı dört inşaattan her biri ayrı ayrı taliplere veya dördü birdet bir talibe iha- le edilmek üzere kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konmuş- tur. Şartname ve projeleri bedelleri mukabilinde vekâlet in- şaat şubesince verilecektir. İhalesi: 21 - 3 - 935 perşembe günü saat onbirde komisyonumuzca yapılacaktır. Muvak- kat teminatları: Merbut kıtaları binasının (13282) lira (60) kuruştur. Mülhak Kıta ve Revir binasının (14470) liradır. Üç ahırla bir hangarın (12241) lira (20) kuruştur. Cebeci hastahanesinin (6519) lira (65) kuruştur. İşbu teminatlar kanuni şekilde yazılmış banka mektupları veya mal san - dıkları makbuzları olacaktır. Eksiltmeye girecekler 2490 No, lu kanunun 2 ve 3 cü maddeler ile şartnamede istenen belgeleri teminat ve teklif mektuplariyle birlikte ihale gü- nü en son saat ona kadar komisyona reisliğine vermiş bu- lunacaklardır. (462) i—782 İLAN Müteahhit nam ve hesa- bına olmak üzere Kars Gar- nizonu için 158,642 kilo un kapalı zarfla eksiltmeye ko- nulmuştur. İhalesi 7 mart 935 perşembe günü saat 14 dedir. Muvakkat — teminat 2047 liradır. Eksiltmeye gi- recekler ihale günü ve saa- tından evel teklif mektup- larını Kars satınalma komis- yonuna vermiş bulunmaları. BİR TON MANGANEZLİ BAKIR Tahmini bedeli Ö00 lira olan yukarda mikdarı yazılı manganezli bakır müteah - hit nam ve hesabına askeri fabrikalar satın alma komis- yonunca 20 mart 1935 çar - şamba günü saat 14 de açık eksiltme ile satın alınacak - tır, Şartname bedelsiz -olup komisyondan verilir. Talip- lerin 67 lira SO kuruş ve 2490 numaralı kanunun 2 ve 3. maddelerinde yazılı vesa- ikle mezkür gün ve saatte komisyona müracaatları (501) 1—851 MERKEZDE YAPTIRI- LACAK MONTAJ MA- HALLİ TEVSİ'İ Bedeli keşfi 8720 lira 30 kuruş olan yukarda yazılı in- şaat 14 mart 935 tarihinde perşembe günü saat 15 de askeri fabrikâlar satınalma komisyonunda açık eksiltme ile yaptırılacaktır. Şartna- me bedeli 44 kuruştur. Ve komisyondan verilir. Talip- lerin 654 lira 23 kuruş mu- vakkat teminat ve 2490 nu- maralı kanunun 2 ve 3 mad- delerindeki vesaikle mezkür gün ve saatta komisyona mü: racaatları. (451) 1—743 Süd anası istiyenlere Temiz ve görgülü bir ba- yan iyi bir ailenin çocuğu - na bakmak ve emzirmek işi- ni ve evin bütün işlerini yapmak üzere iş arıyor. 2119 N. telefondan isteyini 1—844 Pazarlığı 6-3-935 çarşamba günü saat 14 dedir. İstekli- ler şartname ve nümunele- rini görmek üzere her gün öğleden sonra M. M. V. Sa- tmalma komisyonuna müra. caatları. Malzemenin tah - min edilen bedeli (264) lira (45) kuruştur, Pazarlığa gi- receklerin belli gün ve saa- tında maliyeye yatırılmış 39 lira 67 kuruşluk vezne mak. buziyle birlikte M, M. V, Sa- (385) 1—636 unalma komisyonuna gel- meleri, (476) 1—788 Ki İLAN İLAN " .. Umum Baytariye deposu 1 — 450 metre muhtelif — ihtiyacı için (215) adet ki- renkte yaka çuhası açık ek- | lidasması erkekli dişili (215) | siltme ile satın almacaktır, çift menteşeli demir çember 2 — Eksiltme 11-3-935 pa- Ç215) çift maa vide sandık | sartesi günü saat 11 dedir. alpu pazarlıkla alınacaktır. 3 — Şartnamesini parasız İLAN Askeri fabrikalar ihtiyacı içir pazarlıkla alınacağı ilan olunan ve tahmini bedeli yüz bin lira olan kimya mal- zemesinin muvakkat temi- natı ilanda yanlışlıkla 4000 lira olarak yazılmıştır. Bu muvakkat teminatın 6250 li- ra olduğu tashihen ilan olu- nur, (454) 50 ADET GRAFİT POTA $0 ADETÇELİK İZABE- Sİ İÇİN POTA 'Tahmini bedeli 4000 lira olan yukarda mikdarları ya- zılı potalar Askeri fabrika - lar satın alma komisyonun- ca 19 mart 1935 tarihinde salı günü saat 15 de açık ek- siltme ile satın alınacaktir. Fenni şartnamede değişik - lik yapılmıştır. Ve bedelsiz olarak komisyondan verilir. Taliplerin 300 lira muvak - kat teminat ve 2490 numa - ralı kanunun 2 ve 3. madde- lerindeki vesaikle mezkür ve saatte kömisyona müracaatları (487) 1—832 almak ve örneğini görmek istiyenlerin her gün öğleden sonra Ko. na uğramaları. 4 — Tahmin edilen fiatı 2025 liradır. 5 — Eksiltmeye girecek - lerin 151 lira 87,5 kuruşluk teminat mektup veya mali- veye yatırılmış teminat mak- buz ve artırma eksiltme ka- nununun 2 ve 3 ncü madde- lerinde yazılı vesikalarla bir- likte eksiltme günü ve saa- tında M. M. V. Sa. Al, Ko. da bulunmaları, (415, 1—753 30 TON DEMİRCEVHERİ 15 TON MANGAN » Tahmini bedeli 2700 lira olan yukarda yazılı malze - me müteahhiıl nam ve hesa- bına askeri fabrikalar satın alma kömisyonurica 20 mart 193$ tarihinde carsamba gü