7 Mart 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

7 Mart 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

A Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğü İ Satın Alma Komisyonu ilânları MERKEZDE YENİDEN YAPTIRILACAK BİR TRANSFORMATÖR BİNASI Bedeli keşfi 4211 lira S0 kuruş olan yukarda yazılı inşa- /— at askeri fabrikalar satın alma komisyonunca 20 Mart 935 ihinde çarşamba günü açık eksiltme ile yaptırılacaktır. tname bedeli 22 kuruştur. Ve komisyondan verilir. Ta- - liplerin muvakkat teminat olan 315 lira 87 kuruş ve 2490 —Numaralı kanunun 2 ve 3. maddelerindeki vesaikle mezkür / gün ve saaatte komisyona gelmeleri (486) -30TON DEMİRCEVHERİ 35TON MANGAN v 'Tahmini bedeli 2700 lira 0 yukarda yazılı malze - “—me müteahhid nam ve hesa- bina askeri fabrikalar satın İma komisyonunca 20 mart 1935 tarihinde çarşamba gü- “nü saat on beşte açık eksilt- —mc ile satın alınacaktır. Şart- name bedelsizdir ve komis - yondan verilir. Taliplerin —Mmuvakkat teminat olan 212 lira 50 kuruş ve 2490 numa- ralr kanunun 2. ve 3, madde- lerinde yazılı vesaikle mez - kür gün ve saatte komisyo - DA müracca ' |ar /502) kz —850 BİT“ONMANC NPZLİ BAKIR — Tahmini bedeli 900 Tira olan yukarda mikdarı yazılı manganezli üakır müteah - hit nam ve hesabına askeri fabrikalar satın alma komis. yonunca 20 mart 1935 çar - şamba günü saat 14 de açık eksiltme ile satın alınacak - *ır, Şartname bedelsiz olup komisyondan verilir. Talip- lerin 67 lira 50 kuruş , ve 2490 numaralı kanunun 2 ve -3. maddelerinde yazılı vesa- ikle mezkür gün ve saatte komisvana müracaatları $ (501) 1—851 KASNAK KAYIŞLARI 1—833 ra olan yukarda yazılı kas - nak kayışları 12 mart 935 tarihinde salı günü saat on beşde Askeri Fabrikalar Sa- tınalma kornisyonunca pa - zarlıkla — satın alınacaktır. 'Tediye şartlarında değişik - lik yapılmıştır. Şartname 427 kuruş mukabilinde ko - misyondan verilir. Talible - rin muvakkat teminat olan 5520 lira ve 2490 numaralı kanunun 2 ve 3. maddelerin- de yazılı vesaikle mezkür gün ve saatta komisyona mürara-''-— (503) 1 —859 50 ADET GRAFİT POTA 50 ADET ÇELİK İZABE- <t İCİN POTA Tahmini bedeli 4000 lira olan yukarda mikdarları ya- zılı potalar Askeri fabrika - lar satın alıma komisyonun- ca 19 mart 1935 tarihinde salı günü saat 15 de açık ek- siltme ile satın alınacaktır. Fenni şartnamede değişik - lik yapılmıştıı. Ve bedelsiz olarak komisyondan verilir. Taliplerin 300 lira muvak - kat teminat ve 2490 numa - ralı kanunun 2 ve 3. madde- lerindeki vesaikle mezkür gün ve saatte komisyon? müracaatları (487) Kurulı » Serveti flinun 18:'1 UYANIŞ yerine çıkar 44 senedir durmadan çıkmakta olan bu haftalık resimli gazetenin Ankara'da satış yeri AKB A Ki- tapevidir. Senelik abone 10 lira. Sayısı 20 kuruş. Aydın Belediye Başkanlığından: Aydın şehri umumi elektrik tesisatının yapılması ka - palı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur. 1 — Tesisatın keşif bedeli “50.872,, lira “97,, kuruştur. 2 — Şartnameler ve fenni projeler “250,, kuruş mukabi- linde Aydın belediyesinden alınacaktır. (Posta ile gönde - rilmesini istiyenler ayrıca “50” kuruş göndermelidirler.) 3 — Eksiltme 15 Nisan 1935 pazartesi günü saat 16 da Aydın belediyesi daimi encümeninde yapılacaktır. 4 — Teklif mektupları 2490 sayılı artırma ve eksiltine kanununun hükümlerine göre yukarda tayin olunan gün ve saatten bir saat önce belediye başkanlığına makhuz mu- kabilinde verilmelidir. B $ — Yüzde yedi buçuk muvakkat teminat parası “2816,, liradır, 6 — İsteklilerden aranrlan vesaik şunlardır: A — Ticaret odasından tasdikli iktidarı mali vesikası B — Nafta vekâletinden tasdikli ehliyeti fenmiye vesi - kası (491) 1—835 SAN Ankara Levazım Amirliği Satınalma Komisyonu İânları İLAN İzmir müstahkem mevki efradının ihtiyacı için 303000 kilo un kapalı zarf usulü ile satın alınacaktır. İhalesi 11 mart 935 pazartesi günü sa- at 15 de İzmir'de kışlada müstahkem mevki satın al- ma kamisyonunda yapıla - caktır. Mühammen bedeli yirmi sekiz bin yirmi sekiz liradır beher kilosunu tah- min edilen fiatı dokuz kuruş yırmi beş santimdir temina- ti muvakkate akçesi 2103 li- radır şartname suretini her gün komisyondan görebilir- ler istekliler kapalı zarfları ihaleden bir saat evel ko- misyona vermiş bulunacak- lardır. Münakasasına iştirak edecekler 2490 sayılı artırma ve eksiltme kanununun 2. in- ci ve 3. üncü maddelerinde ve şartnamesinde yazılı ve- sikalarla birlikde ihale sa- tınalma komisyonunda ha- zır bulunmaları (391) 1—639 İLAN Askeri Sanat mekteble- ri ihtiyacı için 2400 kilo ma- karna ile 300 kilo arpa şeh- riyesi 23 mart 935 cumarte- si günü saat lâden 17 ye kadar açık eksiltme sureti- le satın almmacaktır. İstekli- Bayram Martın on beşinci cuma günü Kurban Bayramıdır. *Bayram Namazı s D 6 32 Alafranga I2 31 Alaturka (522) 1—884 1 — Hayır işlerine ve yeni gıkan kitablara aid ilânlardan 96 15 tenzilât yapılır. 2 — Zayi ilân bedelleri mak. tu yüz otuz kuruştur. 3 — Tebrik, teşekküir, evlen- me vefat ve katı alâka ilânla vından maktuan beş lira alınır ABONE ŞARTLARI Müddet — Dahilde Hariçte Seneliği 17 Lira 30 Lira GAŞ D, B , GAkke -Ü e Posta ücreti gönderilmiyen $ M mektublara cevab verilmez. çin de eksiltme tahmin be- deli olan 675 liraya muk-- bil S0 lira 63 kuraş ilk pey akçesini Kırıkkale Askr Fabrikalar muhase'eciliği - ne yatırarak belli saatten e- ler şartnamesi için komisyo | Vvel komisyonda hazır bulun- na müracaatları ve iştirak i- | maları. (478) 1—sii Dr. CEMS'in . Nasll' llacl En eski nasırları bi- ie pek kısa bir zaman- Tahriini hedeli 85400 li- n ŞARK MALT HULASASIDIR. Her eczahanede bulunur. Bamanti Fabrilası Ankara - Yenisehir. Tel: 1842 Ankara Va ilişinden : d Vi 'Uracııtlan. (530) Tefrika: 18 M ADK San icne e'nin kitabı Yazan! Aksel MUNT ğ Türkçeye çevirta: Nasuhi BAYDAR l Pastör gibi yeni cihanları, Koh, Erlih ve Behreng gibi eyileşmez sanılan hastalıkların ilaclarını keşfedenler, araştırmalarından ge- Ti durmamak için, her türlü yasaklardan ve her türlü yabancı müdahalelerden uzak bu- dundurulmak gerek değil midir? Zaten dile- dikleri gibi harekette kendi başlarına bıra- kılabilecekler o kadar azdır ki parmakla sa- yılabilir, bunların dışında kalanlara gelince; bunlar en şiddetli tahdidlere ve hattâ yasak- tâbi tutulmalıdır. Biraz daha ileri gide- diyeceğim ki canlı hayvanlar - üzerinde yapılan tecrübelerin ameli faydaları dar bir ve içinde kalmaktâadır;-çünkü insan ve hayvan vücudları arasında patoloji ve fizyo- i bakımından çok fark vardır. Sonra, bu crübeleri neden yalnız hayvanlar üzerin- yapmalı? Canlı insatılar üzerinde böyle crübelere girişmek fena mı olur? Ömürle- in geri kalan parçasını hapishanelerde p tüketmeğe mahküm olan caniler, ka- lenmiş kötüler, cezalarının azaltılmasına şı, insanlığın eyiliği için vücudlarını uyguları ilâcla iptal edilmek şartiyle -« neden bazı tecrübelere tahsis etmemelidir: Hâkim, siyah takkesini başına geçirme- önce, suçlulara ölümle “sotia kadar ağır er,, arasında hıyar hakki vermeğe li olsaydı, eminim ki, yukarda de- übeyi istiyecekler çok bulunurdu. Ku ve iştah için en birinci deva | Ankara mıntaka sanatlar mektebine alınacak olan sa- deyağı, zeytin yağı, sabun ve saireden ibaret yedi kalcnı ak 7. 3. 935 gününe tesadüf eden perşembe günü saat 3 pazarlığı vilayet encümeninde yapılacaktır. İsteklile- |rin yüzde yedi buçuk nisbetindeki teminatlarile birlikte 1—832 ÖZ ALMANCA Halis bir alman kadını (muallim) çok ucuz ve çok istifadeli dersler garanti ile veriyor, Müracaat posta kutu 173 1—893 1—840 ALTINCI BÖLÜM Ramo şatosu Yazın Paris, gülüp eğlenen Paris'e men- sub olanlar için pek neşelidir. Ancak, siz çalışan Paris'in mensublarından iseniz iş değişir; hele Viyyet mahallesindeki iskan- dinavyalı yüzlerce işçi arasında çıkan tifo yahut Monparnas'daki italyan dostlarınızla onların sayısız çoduklarına musallat olan kuşpalazı. salgınları ile savaşmak mecburi- yetinde iseniz... İtalyanların sayısız çocuk- larından bahsettiğime bakarak sanmayınız ki iskandinavyalrların çocukları yoktu. On- ların da ötekiler kadar çocuğu vardı ve he- nüz çocuksuz olan birkaç aile ise, doğacak- ları dünyaya getirmek için - ekseriya bir ebe kadın bile bulamıyarak ve yalnız benim yardımıma kalarak - sanki bu mevsimi seç- mişlerdi. Tifoya tutulamıyacak kadar kü- çük olan çocuklar kızamığa veya boğmaca- ya yakalanmıslardı. Hiç birinin fransız dok- torlarına verecek parası yoktu ve bütün but- lara, elimden geldiği kadar, bakmak bana düştü, İşin alaya gelir tarafr yoktu; yalnız Viyyetteki iskandinavyalı — işçilerden otuz kadarı tifodan yatıyordu. Böyle olmakla be- raber, her pazar günü, gene vakit bularak, ötekilere eyi örnek olacağımı söylüyen dos- tüm İsveç papazının dileğini yerine getir - mek üzere, Ornano bulvarındaki İsveç ki- Tisesine gidebilyordum. Kiliseye gelenler yarıyarıya azalmışlar. dı; bunların yarısı yatakta hasta yatıyor ve- ya yatakta hasta yatanlara bakıyordu. Pa- pas, sabahtan akşama kadar ayak üstünde, SATILIK ARSA Çankırı çaddesinde askerlik şubesi yakınında yirmi metrelik eadde üzerinde ve köşe başında Üç yüz iki metre: Ankara ecza - nesine müracaat. 1— 854 Tur, hastalarla yoksullara yardım ediyordu. Bun- dan daha eyi yürekli kimseye rastlamadım, diyebilirim. Sonra, adamcağızın parası da yoktu. Bütün bu didinmelerinin — mükâfatı olarak hastalığı da evine getirmişti. Sekiz çocuğundan iki büyüğü tifoya, beşi kızamı- ğa tutuldular, en küçük ise iki franklık bir gümüş parayı yuttuğundan, az kaldı, barsa- ğ ğümleniyordu. Nihayet, sakin ve eyi, ük bir adam 'olan İsveç konsolosu da çıldırıverdi. Bu hikâyeyi size sonra anlatı- rım, Yukarda, Monparnas mahallesinde, vazi- yet daha ağır olmakla beraber, birkaç sebeb- ten dolayı, bana daha ehemmiyetsiz görünü- yordu. Bu mutsuz italyanlarla, ekseriya ters kendini beğenmiş ve nazlı olan kendi yurd- daşlarımdan daha kolay anlaştığımı — söy- lemeğe utanıyorum, İtalyanlara gelince; ül- kelerinden Fransa'ya yalnız her güçlüğü karşılayan sabırlarını, neşelerini ve daima sevimli olan hal ve tavurlarını getirmiş olan bunlar her vakit memnun, müteşekkir olan biribirlerine karşı elden geleni yapmaktan geri durmıyan adamlardı. Salvatore'lerde kuşpalazı çıkar çıkmaz, süprüntücü Arkan- gelo Fusko, hemen işini bırakıp en sadık bir hastabakıcı gibi çocuklara bakmağa başladı. Üç kız da kuşpalazına yakalandılar; büyük kız öldü ve ertesi gün bu korkunc hastalık analarına da geçti, Yalnız, Petruçyo, hangi hiç bir yanı tutmıyan çocuk, sırrına erişil- mez Tanrının iradesiyle, bundan kurtuldu. Hastalık bütün Rusel çıkmazına sirayet etti; hemen her aile hir veya birkaç hasta ve her ailenin de birçok çocuğu vardı. İki çocuk hastahanesi ağzına kadar dolu idi. Bunlarda bir yatak boşalsa bile bu yoksul da tamamen ve kö- künden çıkarır. Umumi deposu : İn- giliz Kanzuk eczane- si, her vezanede bu- Ciddi ve mü- essir bir nasır ilâc- dır. Tunur, Kanzuk öksürük şurubu: öksürüğü kati şekilde durdu- 1—361 yabancıların çocuklarından birini ona yatır- mak imknâsızdı. Bunun içindir ki onlara Arkangelo Fusko ile beraber baktık. Bak- mağa yetişemediklerimiz ise, kendi kendi- lerine eyileştiler veya öldüler. Yalnız başı- na böyle bir salgınla uğraşmak zaruretinde kalmış herhangi bir doktor, yüreği ne kadar nasırlanmış olursa olsun, böyle bir macerayı titremeden hatırlayamaz. Bütün bu çocuk- ların boğazlarını temizleyip ilaclamak için saatlerce olduğum yerden kımıldamıyor- dum; o vakitler yapılacak daha bir şey yok gibi idi. Hele nefes borularını tıkayan ilti- hablı parçaları alıp çıkarmak imkânsızlaş- tığı vakit! çocuğun yüzü gözü sararıpta so- luk alamaz olduğu ve yıldırım hızı ile girt« lağı yarmak gerektiği vakit!.. Çocuğu yatıracak bir masa bile bulun- mayan böyle yerlerde cerrahi müdahaleye kalkışmalı mıydım? Pis yatağın üzerinde mi? Yahut anasının kucağında mı? Bu yağ lambasının ışığında mı? Süprüntücünün yar dırmcılığıyla mı?... Kendimden daha eyi bir cerrah bulmak için yarını bekleyemez miydim? Bekleyebi- lir miydim? Beklemeğe cesaret edebilir miy: dim? Yazık! ertesi günü beklemiştim, vakit geçmişti ve çocuğun öldüğünü gözlerimle görmüştüm. Hemen müdahale etmistim, ve muhakkak ki çocuğu kurtarmıştım; sonra, müdahale etmiş ve çocuğun bıçağım altında can verdiğini görmüştüm. Böyle bir vaziyet- te kalmış doktorların çoğununkinden benim halim çok daha kötü idi, çünkü kuşpalazın-, dan ölürmden korkar gibi korkuyordum ve büu korkudan hiç bir vakit kürtulamadım. (Sonu var)