19 Mart 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

19 Mart 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

SAYIFA & PYALYA'DA İtalyan hava müsteşarı Roma, 18 (A.A.) leri bakanlığı müsteşarı, Eritre - deki hava kıtaatını teftiş etmek için yapmış olduğu seyahatten Hava iş- dönmüstür. Trablus panayırı açıldı Trablusgarp, 18 (A.A.) — Zi- raat bakanı B. Rossoni, bütün hü- kümet memurları, genel vali B. Balbo, ayan ve mebusan meclis - leri ile faşist fırkası mümessilleri hazır olduğu halde Trabulusun dokuzuncu panayırının açış resmi- ni yapmıştır. Bakan, bu münasebetle bir söylev söyliyerek faşist hüküme - tin ameleye ve lejiyonlar efradına ve Afrika toprağında İtalya tara - fından vücuda getirilmiş bulunan esere sıkı bir suertte bağlı oldu - ğunu söylemiştir. Açış resminin icrasından son « ra panayırın pavyonları ve 200 - teknik sergisi gezilmiştir, Panayı- ra Portekiz, Mısır ve Cezayir ve Tunus da resmen iştirâk etmişler- dir. Bakan ve diğer zevat, panayır müteşebbislerini tebrik etmişler ve sergiden halkın alkışları arasında çıkmışlardır. Bu sırada askeri kı- taat, askeri mer> -— vapmışlardır. BELÇİKA'DA Belçikada yeni para tedbirleri Brüksel, 18 (A.A.) — Resmi izete bugün, bir zamandanberi Belçika frangının maruz bulundu- ğu hava ayunlarının önüne geç « mek üzere iki iradeyi krali neşre- diyor. Yabancı döviz muamelelerinin kontrolu ile mükellef bir ulusal kambiyo ofisi kurulmuştur. Bu o fis; devletin kefaleti altında ça « lışacaktır. Bu kurumdan maksad normal ticaretin muhtac bulun - duğu kambiyo muamelelerine tam bir serbesti temin etmekle bera - be rihtikâr ve iddialara son ver « mektir. Döviz alım satımı, ulusal ban - ka, ulusal kambiyo ofisi ve bu gi- bi muamelelerde ötedenberi aşina bankalar tarafından yapılacak, fakat bnudan böyle bu kurumlar ofisin kontrolu altında iş göre - ceklerdir. gdüşersiniz. İkisi de Uvazi e kuvvetleri bildiğimiz şekile de tak: yolunuza edersiniz. (5).. b) Dağı çapraz (Şekil 17). Farz edelim ki resimdeki gibi n eder ve diren inerken dönmek ruz, yani incn için dağın sağına doğru, aşağıdan bakan için de dağın Soluna doğru gidiyoruz. Fakat biz bütün bu hareketleri kendimiz için düşünüyoruz . Şu halde biz dağın sağına giderken sola dönmek istiyoruz demektir.. Çap - raz inmede kaide; vadi kayağına kuy« veti vermek idi. Binaenaleyh dağ kaya- Kt kuvvetsiz amma ilerde olarak vadi kayağına muvazi gelecek idi. (1) Şimdi dağ kayağını sapan vaziyetine getirii gene tazyiksiz (2). Dönmek istediği- miz anda mahut şekilde kuvvet veterek üzerine geçeriz (İ). o zaman gene mahüt kalde mucibince 0 kayak bi- ze yol gösterir ve oldukça seri bir sü- ratle bizi sola çevirir. Vücud hep önde olmalıdır. Geride o- lursa düşülür. (4) ve (5).. Vücud san- ki vadiye atılıyormuş gibi korkmadan ileri meli, eller geride bulunmalıdır. Tam dönünce (6) aztık (1) numarada- ki dağ kayağı vdi kayağı ve vadi ka- yağı da dağ kayağı < marada yapılacak rinde kuvvet olmuyan yanına çekm ziyetinde olu yapmak için yu « karda söylediğimi gibi kayağı dış kenatı üzerinde çekmek lâzımdır. ve bu kolay- dır. İç kenarı üzerinde çekerseniz. kart sürüklersiniz. Bu hem zor hem de düş - menize sebeb olur ve kayak kara batar. Sonu var) SUU La İleletinin an O; ugün 25 milyona | meğe çalış sayıs him (Hava ve faa © ti) adındaki teş başarmağı üzerine a Ce tayyare modeli yapmak y müd Sovyet Rusya' arecilik propa gandası yapmak vazifesini Üüzerin rakamlarla dolu iki vaşmalarını temin edecek, 500 bin mo- gir. | törsüz tayyace (plânör) tayyarecisi ve ğindeki paraşütle atlama kulesi. Kuleden bir kişinin atladığı, bir ikinci- nin de atlamağa hazırlandığı görülüyon nü açmadan önceki vaziyetinde; bu adamın altında, ondan evel atla - mışların açılmış paraşütlerile yereinmekte olduklarını görüyorsunuz. : *&Şğ .!k plânda, henüz açılmakta olan ve açılması tamamıanmamış olan o1 paraşütü, ondan sonraki plânlarda daha önce tayyareden atlamışların otuzu geçen paraşütleri göze çarpmaktadır. Ikunılı, itk plânda tayyareden henüz atlamış olan bir genci paraşütü- | mak fırsatın tiştirecek, 10.000 tane de ta; caktır. Hiç ş malara muvazi olarak 1935 te bir mil - yön paraşütle atlama talimi görz önüne Ossoaviahime mal edilen bu çalış- ma programını süsliyen sayılar bize, her şeyden önce, tayyareciliğin sovyetler- halka mal edilmek istenildiğini gös. eiliği halka mal etmek sö- lınabilir: olduğunu, paraşüt biri tayıpare. kul- 1 bilmek şartile hattâ emin bir bulunduğunu isbat etmak; öteki- si tayyarecilikle yakından meşgul ol. vererek hayacılığa sevgi besletmek, Halbuki, biraz eyice ve derince dü. şünülürse, bir memlekette parı lamayı eyice öğrenmişle! rusu pareşütle atlamağa olanların çokluğu, ulusal mından hesablara eyice alışmış korum bakı- gereken, kuvvetin varlığını katılması değerli sayaşçı bir ordularda ve leri ordusunda muhtelif Avrupada irleşik de rika * bugüne kadar yapılmış olan manevra « lar, tecrübeler göstermiştir. ki tayya - le düşmanın gerisine, münasib yer- akıncılar lerine havadan paraşütlerle akmak ve gene paraşütlerle makine- yer müsald olursa herkesin bildiği boylar- da top bırakmak kolay, zadar da harb ir tüfek, cephane salıvermek — ve kolay olduğu bakımından tesirlidir. Amerikada bir manevrada iki tane on beşlik top tayyâreye yüklenmiş ve ma. hevra sahasının münasib bir yerine in- dirilmek suretiyle manevranm - gidişi, topları ve askeri gönderen kumanda- nın dileğine göre değiştirilmişti. Paraşütle atlamak görünüşte bir spor olmakla beraber, görülüyor ki memleket müdafaası bakımındaan ihmal edilemiyecek kadar ileri ve özlü bir İş- ti Sovyet Rusya'da, tayyareciliği halka mal etmek kaygusile, tayyare meydan- larında, umum? halk bahçelerinde pa. raşlitle atlamağa yarıyan bir sıra kule- ler yaptırılmaktadır. Resmini koydu- ğumuz kule, Moskova'da "Maksim Gor- Ki kültlr ve latirahat parkı,nda kurul. muştur ve 28 metre yüksekliği olan tip. tedle, İkinci tiplerin yükseklikleri 41 metredir. Amatörler ilk defalar, bu kuleler- don atlıyarak, paraşütle atlamıya alı- şırlar; bundan sonra tayyareden atla- mlar başlar ve tayyareden atlama, 450— 600 metreden yapılır. — Atlıyanlar a « rasında çokluğu okulalılar meydana ge. tiriyor.. Paraşütle atlamak, ması ne kadar kati olursa olsun, adam- da bir çekingenlik, bir korku duygusü uyandırmaktadır. değişi- paraşütün açıl- Nabiz. atışı yor ve anormali oluyor.. Fakat atlama talim ve tecrübeleri ilerledikçe bu duy- gular ortadan, kendi bolmaktadır... Parayütle atlama tecrübeleri, Sov- yet Rusyada o kadar çok ileri gitmiş bulunuyor ki birçok gencler, 7 — 8 bin « dar birçok kendine, kay- metre yüksekten atladıktan sonr: kikalarla paraşütünü açmadan, bulut tabakalarını delip geçerek hava- da düşmekte ve praşütlerini yere an- cak 100 — 200 metre kaldığı zaman aç. maktadırlar.. Böyle bir atlayış yapan bir sovyet paraşütçüsünün, havadan düşüşü bo- yunca neler duyduğunu, ,başından ne- ler geçtiğini kendi ağzından anlatan bir yazıyı başka bir gün okurlarımtza sunacağız. Koyduğumuz resimler, dikkatle göz- den geçiri paraş Sıl yapıldığı ve bir tayyareden — tay. ie atlamanın aa. yarenin yük taşıma kabiliyetine göres- otuz, kınlc hattâ yüz kişinin atlıyabile- ceği ve bunun netice itibarile askerlik: çe ne kadar mühim olduğu kolayca gö- rülecektir, Bü yazı ve koyduğumuz ve- simlerlte hem Sovyet Rusyada paraşlit. le atlama işine verilen değeri, hem bir gelecek savaşta paraşütle atlıyan kıta- ların görebilecekleri hizmetleri kısaca anlatabilmiş olduğumuza inanıyoruz. 19 MART 1935 ÇARİZ Sbvyetlerde paraşütle atlama çalışmaları e #mimiz kulecen atlaman üzü” lan bir genci gösleriyo' La "“;m' yavaş yavaş yere li inen tam açık bir paraşütün tepesinden görünlşünü gösletli Kuleden paraşuatle atlamış olan İ/ kıza paraşüt kemerlerini sök! için yardım ediliyor. o Venizelistler neredefl para buldular? Atina, 18 (AZA.) — Yanan — vl! bankası ilerigelenlerinden iki zat, di bankalarda tahkikat yanavak, vı—nîıı'ı". isyanının para cihetinin ne suretle !© min edildiğini meydana çıkarmağa mur edilmişlerdir. Atina'da ihtilalcileril muhakemesi başladi Atina, 18 (A A.) — İhtilik cilerin ilk grubunun muhakem” si başlamıştır. Pilsudski'nin doğum yıldönümü Varşova, 18 (A.A.) — M"e; şal Pilsudski, kendi yıldönümü ©* rasiminde bulunmak üzere Vilt?” ya gitmiştir. Bu merasim, bütü? Lehistanda pek parlâk ktulans caktır. Şehirler donatılmıştır. Bir yarışta kaza Pâvia, 18 (A.A.) —— Ticiff nehrinde yapılan bir baı.kçı“,' müsabakası sırasında motorlu lf" kayık devrilmiştir. Bu kayığın * çinde bir takım hükümet memt? ları bulnuuyordu. Dört kişi oll';:l tür. Bu arada Pavia'nın fedi kâtibi de vardır.