12 Nisan 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

12 Nisan 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

wSAYIFA 8 ULUS 12 NİSAN 1935 cunllt ietdedliklemdii — — DIŞARDAN GELEN SON DUYUKLAR Yunanistanda Muhalif parti liderleri hapiste Istanbul, 11 (Telefon) — Ati- na'dan bildiriliyor: Birinci ordu karariyle harb divanının sorgu ükümevi muhalif parti liderlerin- $ Kafandaris, Papanastasyu, Milono ve Sofoli ile beş saylavın tevkif müzekkeresini kesmiştir. Ceza görenler Istanbul, 11 (Telefon) — Ati- na'dan bildiriliyor: Bugün Harbi- okulası azıyanlarından 4 yüz- nqı ile 5 yüzbaşı muavini yirmi- den on yıla kadar mahküm oldu- lar. Öteki sübaylar berilendiler. Sivillerden bir kişi on beş, iki kişi on, iki kişi de ikişer yıl hapse mahküm oldular. 19 uncu piyade alayı subaylarından beş yüzbaşı müebbed hapse, yüzbaşı yirmi- şer, bir binbaşı bir yüzbaşı seki- zer yıl küreğe, bir miralay 4 yıl mahküm oldular. Hüküm giyen subaylar rütbelerini de kay- betmişlerdir. Atina'da temizlik Istanbul, 11 (Telefon) — Ati- na'dan bildiriliyor: Ziraat Banka- s1 Genel Müdürü venizelist Kan- diko işten çıkarılarak yerine Di- yanı Muhasebat Genel müdürü ge- Şirilmiştir. ÂAzıyan generallerden biri İtalyaya sığınmış İstanbul, 11 (Telefon) — Ati- na'dan bildiriliyor: İtalya elçiliği hükümete, azıda harbiye okulası baskınını idare eden general Vi- İakas'ın motörle 12 adalara çık- tığını ve sıyasal mülteci olarak kabul edildiğini bildirmiştir. üRüneen aat Hüküm giyen komiteciler Sofya, 11 (AA.) — Nevrekop sü- &l kurulu eski bir subayın öldürülme- Bile ilgili olan Makedonya ihtilal ko- Mitesi üyelerinden üç kişinin ölüme, Üç kişinin de sonsüz kürek cezasına — Çarpılmalarına hükmetmiştir. Strase konuşmaları Çeşid ülkelere göre Stresa Londra, 11 ÇA-A.) — Fransız Sov yet andlaşması Avrupanın önemli yer- lerinde ve Cenevrede birçok düşünüş lere yöl açmıştır. Andlaşma Stresa gö- rüşmelerine geniş Ölçüde tesir yaupa- cak ustaca bir iş olarak görülmektedir. Fransız gazeteleri sevinc - içindedir; fakat Pariste fransız - sovyet andlaş- ması daha bir iskelet olarak görünü- yor. Berlinde andlaşma Stresa konfe- ransından önce İngiltereyi zorlamak için yapılmış gibi telakki edilmektedir Roma durumun aydınlanmasını yor. Deyli Telgrafın Varşova bildirmeni Polonyanın Framsa * Rusya andlaşma- S1 gibi bir birleşmeye karşı görünmek tedir, Amerika ve Stresa Vaşington, T1 (AA.) — Haber ve: rildiğine göre dışarı işler bakanı B. Hul — Cumur Başkanına İngiltere'nin Stresa'daki sıyasa: sunmuştur. Bu bekli- ı gizli bir raporla raporun — Londra'daki İçisi tarafından ve Bay Say - Üştükten sonra yazıldığı bil - Amerika men'le gi diriliyor. İngiliz bahriye bakanı Averofu söylediklerine örnek gösteriyor Londra, 11 (A.A.) — Bahriye bakanı B. Bölton deniz yapı üstermenlerinin verdiği bir yermekte bir söylev vererek: zırhlıların önce olduğu gibi bugün de donanmanın temeli olduğunu söylersiş. tir, Bakan söylediklerine bir örnek ola . rak Averof zırhlı kruvazörünü göster miş, 24 yaşında olan bu geminin kendi- sini kovalıyan modern tayyarelerden kaçmayı ve onların bombalarına — karşı koymayı başarmış olduğunu söylemiştir Belçika'da askerlik müddeti Brüksel, 11 (ALA.) — Ulusal korum komisyonunda, birçok saylavlar, sücl bizm-tin uzatılmasını ileri sürmüşler. Amerika'da yeni iki kanun Vaşington, 11 (AA.) — Herhangi bir dış savaşta Amerikanın katışmaması için tutulacak sryasa bugün B. Ruzvelt ile B. Hul arasında görüşülmüştür. B. Hul cumur başkanı, daha tamam olmamakla beraber dış sıyasanın — bü- günkü ince sorumları Üzerinde izahat vermiştir. Eyi haber alan kaynaklara göre B. yana B. Klark ile B, Nay ta- rafından tekli£ edilen kararlardan ya- nadır. Bunlar da savaşçı devletlerin si- lah alrmına bir ambargo konulmasını ve savaş gitmek — isti amerikalrlara gerekince Ruzveli alanlarına pasaport ver- memek hakkını cumur başkanına veril- mesi istenmektedir. Amerika'da (nazilere karşı) bir kanun Nevyork, 11 (ALA.) gün imzaladığı “nazilere karşı, der' vi — Valitin bu . taşıyan bir kanuna göre herhangi bir din ve xka karşı propaganda yapmak t suç olacaktır. Kanuna karşı koyanlar üç aydan üç yrla kadar hapis ve iki yüz do- lardan beş bin dolara kadar da patra cç - zasına çarptırılacaklardır. Amerika bayındırlık projesi Vaşington, 11 (ALA.) — Ayan ku: rulu bayındırlık 38 milyon dularlık projesini onamıştır Bir milyon dolar rüşvet Vaşington, 11 (A.A.) — Göçmenler idaresinde avukat olduklarını söyliyen bazı azılara bir takım yabancılar bir milyon dolar rüşvet vermişlerdir. İş bakanlığı tarafından — yapılan araştır- malar, ülkeden koğulmak istenen kim- selere amerikan tebaalığını temin için verilen paraları meydana çıkarmıştır. Bu yolsuzluğu yapan işmenler hakkı: da kanuni cezalar verilecektir. Amerikada savaş için yeni bir kanun Vaşington, 11 (A.A.) — Kurultay, harb sanayli ile ulusal servetler üze- rinde cumur başkanına geniş kontrol Ünlü Sovyet planerist- leri geliyor Moskova, 11 (AA.) kurumunun - Türk uçku kabul - ederek Türkiyeye gitmekte olan Ünlü Sovyet planeristlerinden Ossoavlachim, Serge, Anokhine, Michel ve Romanov dün O - desadan vapura binmişlerdir. Hepsi de tışını retorlarını kırmış — olan uçücü- Bunlardan Anokhine Tas Ajansının bir bildirmenine şunları söylemiştir : — Yapmakta olduğumuz yolculu- ğun amacı türk sporcuları ile tayyare- cilerine Sovyetlerin planetizmini — ve paraşütizmini göstermektir. Bizim Tür- kiye yolculuğumuz rus - türk sporcula tı arasındaki dostluğu daha ziyade pe- kiştirmiye yarıyacaktır. Türkiyenin spor tayyareciliği ile Sovyet uçku ku- lübleri arasında çok sıkı bir anlaşma yaratmayı ödev biliyoruz., Anokbine ile Romano Sovyet Rut- yanın planerizm ve paraşütizminin ge- lişmesini gösteren resimlerden albüm- leri de götürmektedir. Alman tayyareleri Litvanya sınırında uçuyor Konas, 11 ÇALA.) — Silute'den alı- nan duyuklara göre altı tayyarelik bir alman hava filosu üç gündenberidir. Lit- vanya sınırı Üzerinde, durmadan uçuş talimleri yapmaktadır. Bu filo gene bun- dan iki ay önce bir ağır topçu alayı yer. leştirilmiş olan Tilsiti karargâh olarak kullandacaktır. Tayyareler Niman su - yunun sol kıyıları üzerinde ara verme- den uçmakta, su boyunca dolaşmaktadır. ——— hakkı veren Mak Svain kanun layı sını onamıştır. Bununla beraber bu ka: nun, cumur başkanmın savaş - içinde salâhiyet çerçevesini adam akıllr da- raltmaktadır. Kanun gerekince cumur olmaksızın silah altına gçağıramıyacak ve ve mecburi askerlik yöntemini kuramı- yacaktır. Amerikan ordusu büyüyor Vaşington, 11 ÇA.A.) — Ordu erat sayısını 118.700 den 165 bine çıkaran B. Ruzvelt o- başkanı kongrenin kararı eratı kanunu cumur başkanı namıştır. .. Barış polisi 4 nisan tarihli Niyus Kronikl gt zetesinden: Ellerinde suçluları yola getirecik silah ve vasrta bulunmıyan polisler * den ne beklenir? Onun gibi barışı da koruyabilmek için Uluslar Derneğine bağlı olan det* letlerin elinde bulunan büyük kuvvet * ler ve icabında bu kuvvetleri kullar * mak isteği bulunmalıdır. Uluslar Derneğine bağlı olanlarıt zayıf olmaları, onun dışında bulunuğ saldırış yapmak dileğini besliyenleri büsbütün bu işi yapmağa sürükler, Kal di ki Uluslar Derneğine bağlı olan u * luslar arasında da az çok gerginliklef ve geçimsizlikler vardır. Bir örnek alalım, italyan ordusu * nun günden güne büyütülmesi Fransa: nın hiç de hoşuna gitmemektedir. »« Almanyanın silahlanması karşı * sında andlaşmaya girecek ve Uluslar Derneğine bağlı ulusların tek başına ona karşı koyabilecek derecede silah * lanması ve makerini artırması da gere kecek mi? Bunun önüne geçmek için — barışl kökünden sevdiğini vöyliyen —uluslaf gerçekten elbirliği edip yanyana gelse- ler, o zaman Almanyayı da bu küme içerisine sokmak ve yahut — onsuz bif grup yapmak pek Alâ mümkün olabis lecektir. Durumun zaman zaman gecekli göt terdiği şudur ll Uluslar Derneği ece rinde kollektif bir kuvvet bulundur * mak ve bunu zaman rzaman çoğaltıp zâ- man zaman azaltmak mümktn olacak » tır. Fakat bu kollektif sistem yaşatıla » caksa silah tahdidine lüzum vardır. Fakat bacış — pollsi, kendi — karşısında tepeden tırnağa kadar silahlı kimseler karşısında vasıtasız olarak da çalışa * Maz, 4 Türk Maarif Cemiyeti Çiçek balosu I8. 4, 1935 Davetiyeler Cemiyet merke- zile İstanbul eczanesinde bulunur Milli Müdafaa Vekâleti Satın Alma Komisyonu ilânları İLAN Aşağıda cins ve mikdarı yazılı 7 kalem mutabiye açık eksiltme suretiyle satın alınacaktır. İhalesi 20. 4. 935 cu - martesi günü'saat 14 dür. Muhammen fiatı 3010 liradır. Talipler nümunelerini görmek üzere her gün M. M, V. sa- —— tın alma komisyonuna müracaatları. Eksiltmeye girecek- — İerin belli gün ve saatında 2490 numaralı kanunda göste- — rilen vesaikle ve teminatı muvakkatesi maliyeye yatırıl- — Mış 225 lira 75 kuruşduak vezne makbuzu ve yahut banka — Mektubiyle birlikte satın alma komisyonuna gelmeleri. Adet S00 400 500 500 600 400 500 (731) İLAN Hayvan çulu Keçe belleme Yem torbası Gebre Kıl kolan k İstanbul Komutanlığına — bağlı kıtalar — için 200 ton — yına teklif edilen fiat paha- — İt görüldüğünden tekrar ka K | zarfla eksiltmeye konul — Muştur. Beher — kilosunun Rtahmin edilen fiatı 10 ku - fuştur, İhalesi 14 nisan 935 zar günü saat 15 dedir. uvakkat teminat 1500 li - ır, İstekliler teklif mek- ihale saatından e - bul — Komutanlığı n alma — komisyonuna — Wermeleri, (704) “1—1214 Sapile ip yular başlığı Zencir yular sapı 1 — 1269 İLAN 1 — Beher tanesinin tah- min edilen fiatı 70 lira olan 500 tane mahruti çadıra iha- le günü talip çıkmadığın- dan yeniden kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. 2 — İhalesi 14. 4. 935 pa- zar günü saat 11 dedir. 3 — Muvakkat teminat 2625 liradır. 4 — Şartnamesini 175 kuruşa almak — ve örneğini görmek istiyenlerin her gün eksiltmeye gireceklerin de muvakkat banka — teminat mektub veya maliyeye ya - tırılmış teminat makbuzla- riyle kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı vesika- larla birlikte teklif mektub- larını ihale saatından en az bir saat evel M. M. V. Satın alma komisyonuna vermiş bulunmaları. (685) 1 —l1182 İLAN Ön bir kalem tahta çivi ve saire ambalaj malzeme- si açık eksiltme suretile sa- tın almacaktır. Muhammen bedeli 1293 liradır.. İhalesi 21. 4. 935 pazar günü saat 14 dedir. Talipler vasıfları görmek üzere her gün M. M. V. satın alma komisyonuna müracaatları. — Eksiltmeye gireceklerin — belli gün ve saatında 2490 No, lu kanun-« la gösterilen vesaikle ve maliyeye yatırılmış 69 lira 98 kuruşluk vezne makbuzu ile birlikte satın alma ko - misyonuna gelmeleri, (732) 1 — 1267 BİLİİ 1 Her birinin tahmin e- dilen ederi 800 kuruş olan 2500 tane battaniye kapalı zarfla eksiltmeye konulmuş- tur. 2 — Şartnamesini para - sız almak örneklerini gör - mek istiyenler her gün öğ - leden sonra komisyona uğ- rayabilirler. 3 — İhalesi 27. 4. 935 cu- NUNSSYNUİRL KI NLKLNTKIKIRUA. Ankara Belediye Reistiğ İlânları İLAN 1 — 500 adet bahçe ka- napesi yaptırılacaktır. Ke- şif bedeli (6405,5) liradır. 2 — Şartname ve keşif- namesi görülmek üzere Fen kalemine gelinecektir. — * 3 — İhale 22.4.1935 tari- hine rastlayan pazartesi gü- nü saat 15 de Fen Müdürlü- ğü odasında kapalı zarfla yapılacaktır. 4 — Muvakkat teminat 481 liradır. (792) 1—1357 Arsa aranıyor Kocatepe veya civarında ve- ya Yenişehirde — satılık arsa a- ranıyor. Telefon: 3666 martesi günü saat 1l dedir. 4 — Muvakkat teminat 1500 liradır. 5 — Eksiltmeye girecek- ler artırma eksiltme kanu - nunun 2 ve 3 üncü madde - lerinde yazılı — vesikalarla muvakkat teminat mektub veya makbuzlariyle birlikte teklif mektublarını ihale sa- atından enaz bir saat evcl M. M. V. satın alma komis- yonuna vermeleri, (806) 31397 Satılık ev İstasyon Mukaddem cad- desi üzerinde Poyracı ma- hallesi dökmeci sokağı hane numarası 46 cadde üzerinde ev ve arsaya talip olanlar kar şısındaki bakkal — Kerime müracaat olunur. Arsanın sahibi Mevlüd ANKARA BEŞİNCİ İCRA- SINDAN: SATIŞ İLANI Keçeci zade Mehmede selsilen borçlu eski Türk eli ye- ni Ulus kıraathanesinde Hıfzı ve Sadıktan haciz edilen 75 san- dalya; beş tavla, bir beş takım natgile bir asma saat, iki saç soba, bir vantilator 20 nisan 935 tarihine müsadif — cu- marteti günü saat 14 belediye satış yerinde birinci açık artır- ma ile satılacağından talip ola: ların o gün satış yerindeki me- müte- yazıhane, ilan o- lunur. 1—1403 ANKARA ASLİYE BİRİNCİ HUKUK MAHKEMESİNDEN: Erzurum Mahallesinde Kale sokağında (5) numaralı evde Hacı Mehmed oğlu Ali Orhanın biraderi ayni hanede mukim iken 332 de askere giderek hayat ve mematı meçhul olan Mehmedin gaipliğine dair muhakememizden çıkan 21-2-935 tarih ve 935/254 €sas numarasiyle verilen hüküm mahkeme divanhanesine talik e- dilmiş olduğundan tebliğ maka- mina kaim olmak üzere ilan olu- nur, (802) 1—1398 murumuza müracaatları Kiralık İç Cebecide otobüs durağır da 4 odalı ve konforu havi bif hane kiralıktır. Telefon 1317 müracaat. 1—1404 ANKARA ASLİYE BİRİNCİ HUKUK MAHKEMESİNDEN: Davacı Recep ile dava olunan! münvver arasında cereyan eden boşanma davası neticesinde tarar feynin boşanmalarına dair muha* kememizin 6-4.935 T. ve 260:279 ilamı münevverin ikametgühınıt meçhuliyeti hasebile divanhane- tebliğ makamına kaimı olmak üzere ilaft i—1408 ye talik edilmiş olduğu olunur. Sayın Ankara Halkının dik * katine: Mahallelerde bazı HAYAT suyu diye satıldığı & anlaşılmıştır. HAYAT — suyu arabalarının ürzeri elli metre uzaktan okunacak — kadar bü- yük yazı ile HAYAT yazılı ve mühürlüdür. Ankaranın et temiz ve leriz Suyumu içmek sularımı için herhalde Üzeri yazılr o- lan HAYAT'suyu arabalarım- dan suyunuzu almalısınız. 1—1407 TALALAMARVTNLA Vx VAS BZ NULN LA KASAALAMA KONO CD TKLAĞ AA BANALAN AD tüi ö üi e