10 Haziran 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

10 Haziran 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

VA 6 İstanbuldaki dünkü maç. Ka Fener - Güneş karması macarları İstanbul, 9 (ALA.) — Macar profes yönel Seget takımı ikinci ve son maçını bugün Taksim stadyomunda Güneş - Fe- nerbahçe karışık takımı İle yaptı. Biz gün önce yaptığı maçta 3 - 1 yenilmesi- “ne karşın, bu ikinci karışık takımın ma- car profesyonellerine karşı alacağı so mucu merak eden büyük bir kalabalık maçı görmiye gelmişlerdi. Tam saat on yedide macarlar alana gıktılar. Halkı selâmladılar ve alkış'ar dAılar. Biraz sonra da karışık takrm ala - a çıkıyor ve sevgiyle alkışlanıyordu. Tören kısa sürdü. Fenerbahçeni: nel sekreteri B. Muvaffak Menem oğlu kısa bir söylevle konukları selâm- Tadı. 'Takımlar kargılaştığı zaman karış:) takımın şöyle sıralandığı görüldü : Bedii - Yaşar, Faruk - Reşad, Esad, Reşad - Naci, Şaban, Rasih, Fikret, Rebiü. Yargıç B, Şazi Tezcan Oyuna macaflar başladılar.. Fakat rüzgârı arkasına alan karışık takım, bu akını kolaylıkla kesti ve avuta - kadat dayanan bir inişle karşılık verdi. İlk dakikaların genel görünüşü şu dur : Karışık takım daha ağır basmakta dır. Rüzgüra karşı çalışmak zorunda ka- lan macar defansı, aslında da pek kuüv - vetli olmadığı için daha başlangıçta bo- le kuvvetli bir. hücum | | yendi karışık takımın üstünlüğü ile bitti. Bı Üç sayı şu suretle kazanıldı: Birinci gol: yedinci dakikada Naci nin ortaladığı topu kapan Rasih, hiç u- mulmıyan bir şütle macarların kalosine soktu. İkinci gol: Macar defansının çok bu- naldığı bir devre. 26 1ncı dakika, top kaleci alanı içinde dolaşıyor. Gene Ra - sih'in kuvvetli bir şütü işi tamamladı 'Top ikinci defa macar kaletinin ağla - rında.. Üçüncü gol: Otuz beşinci dakikada macarlara körner oluyor. — Naci güzel bir köşe vuruşu yaptı. Top, tam kale - nin Fakat kaleci tam güneşin hizasından gelen topu görmüyor. Macar beki kalecinin çıkış yapmasını beklerken Fikret yıl - ine doğru — süzülüyor. dırrm gibi bir gidişle topu kapıyor ve küçük bir plâse İle topu ağlara takıyor. Bu Üüç sayının dışında, katışık takı- mımn üstünlüğü göze çarpıyordu. Macar- lar biraz da talihsizlik yüzünden ke - *235 uapansun npy eyrparSey deçiKes ues kilen üç sıkı şüt, ya havalanarak ya - hud kalenin açığından geçerek avuta gttti İkinci devrede karıştk takımda kü - gük bir değişiklik göze çarpryordu: Şa- banın yerine Needet girmişti. İlk akı- nı karışık takım yaptı. Böyle olduğu halde topun karışık takımın yarı ala - nıma tıkılması gecikmedi. Uzun boylu ULUS gırlaştığı sıralarda bile karışık takı - man bekleri macar — akımcılarına sayı yapmak fırsatını vermiyen bir oyun çı- karıyor. Rüzgâr çok hızlandı. Beyaz bir toz bulutu, rüzgürm sürdüğü hizada içine aldığı topu ve oyuncuları da kaybede - rek alanın her tarafında dolaşıyor. Rüz gâra da karşı koymak durumunda olan karışık takım oyuncularının en sıkı ve kuvvetli degajmanları bile topu bir kaç metre uzaklaştırmağa yetmiyor. Macar yarı alanıma pek seyrek — geçebiliyor. Bu seyrek akınları da Segetin defansı Büçlük çekmeden kesiyor. 14 ve 19 uncu dakikalarda Bedii çok güzel iki plonjonla sayı ile bitmesi ik- timali olan şütü kesti Rüzgârın sıklığı oyunun genel akı- şinı tatsız bir hale sokuyor, Top kon- trolu pek zor, Uzaktan — atılan sütler daima kalenin açıklarından geçerek a- vutu. buluyor, Macarların kalecisi Rebilnin 25 in- ci dakikada a kışla kesti ğı bir gütü güzel bir çı- Oyunun denkleşmeye doğru gittiği görülüyor. Karışık takrm, Üstün bir e- nerji ile rüzgâra karşı oynıyan ma - carlar kadar güzel oynuyör. Oyun, bu şekilde sonuna yaklaşırken yargıç kır- kıncı dakikada karışık takımı bir pen altı ile cezalandırdı. Macarların sağ yardımcısı topu bir şandelle kaloye göndermişti. Bedi, bir çıkışla topu gloke etti. Bu sırada ma- car akıncı kaleciye bir şarj yaptı. Bu, ANKARA RADYOSU Bu akşamki program : 19,30 — 19,40 — Musiki: Sehumann Sana dargın değilim Wagner Yıldıza “Romance,, Nicielski Polonya halk şark Capua Güneşi Curtis Bana dön 'Teganni: K. Çekatowski Piyano: Ulvi Cemal DİN saati ay haftası 20,10 — Musiki Orkestra konseri (Plakla) 20,30 — Dans müsikisi 20,50 — Haberler. - anlaşılmaz penaltı cezası verdi Macarlar, bu penaltıyı göle çevirdi- ler Oyun gene karışık - takımın baxkisı altında. Rasih, yirmi üçüncü dakikada güzel bir şüt attı. Fakat, kalecisi topu gene kesti. usta macar Oyun bittiği zaman karışık takım, 3 — 1 üstündü. Fakat, bu bitiş gene gçok tuhaf oldu. Macar kaleci, Nacinin bir şandelini tutarken koşan Rasihe a- paçık bir tekme attı. Bu hareket açık ve su götürmez bir penaltı İdi. Fakat Şari Tezcan gene anlasılmaz bir düşü- nüşle oyunu bitirme düdüğünü çaldı Bisiklet yarışr İstanbul, 9 ÇA.A.) — Haber aldığı- mıza göre 31 ağustos utku bayramı şe refine güneş kulübü bir bisiklet yarışı tertib etmektedir. Yarışa İstanbul ve bölgesi iller idman bölgeleri ile istiyen Ankara Budun Bi dan Ha - gisi Değerli ilim adamlarımı mid Zübeyir, Ankara folkloru hakkında topladığı bilgile tında güzel bir cildde toplamışt Ankara Halkevi tarafınd dilmiş bu kalm ve olgun cild, Anka ranın tarih ve folkloru bakımızıdan çok uzu . yukardaki b al önemli bir boşluğu — doldurmaktadır Bu faydalı eseri ta Dr. S. Ragıb Atademir Physikı kimya Bir yıl önce gazetemizde birinci cil dini överek yazdığımız Dr. 8. Ragıbın Fiziki kimya kitabının ikinci cildi de güzel bir şekilde basılarak tamamlan - mıştır. İçersinde kristallerin yapılış - ları, erillerin teorisi, hararet, elektrik, ziya kimyaları, cisimlerin birbirine bağlılığı, komplex kimya, kütlelerin te siri kanunu, kinetik pek büyük emek - ler verilerek açık bir dille yazılmıştır. Kitabın sonuna 77 cildlik büyük bir bibliyoğrafya konutmuştur ki fransızca almanca, ingilizce bütün değerli kaynak eserleri toplamaktadır. — Yurdumuzun bilgi yayım tarihinde ilk olarak böyle bir kitabın çıkarılması sevinçle karşı lanacak bir hizmettir. Bugünün gen; liğini en son zamanların bölümlerine kadar çıkaran ve n yeniliklerini top Tayan bu gibi kitablara eriştiğinden ne kadar kutlularsak yerindedir. Fizik ve siye ederiz. galryor. Bu gidi hattına ve iyi şütörlere malik olan karı- 1 çıkarmatı uzak bir ih Nitekim, birinci devre 3-0 Bu ba ayırmıyorlar .. ve kafalarına hakim olan macarlar, to- pu karışık takımın kalesinin ön ımın eh çok a- açık bir favul idi. Yargıç cezalandır- Fakat Faruk, kaleci; şarjdan kurtarmak İçin marke edince Yarış, iden madı. ikinci bir yadır. Devlet Demiryolları ve Limanları Umum Müdürlüğü ilânları Ailelere mühim tenzilât Bu yaz, mezuniyet ve istirahat günlerinizi en sıhhi ve eyi şartlar içinde geçirmek istiyorsanız Devlet Demiryol- larında ailelere yaprlan büyük tenzilâttan istifade ediniz. Bu tenzilât; beş kişilik bir aile için Yo 64 Sekiz kişilik bir aile için de *?t 70 nisbetindedir. (1335) 1—2338 İLAN Muhammen bedeli (2730) lira olan muhtelif şekil ve eb'atta zımpara taşları 8 temmuz 1935 pazartesi günü sa- at 15.30 da kapalı zarf usulü ile Ankarada idare binasında — Batın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 205 liralık muvakkat temi- — hat ile kanunun tayin ettiği vesikaları, kanunun dördün- €ü maddesi mucibince işe girmeğe kanuni manileri bulun- madığına dair beyanname ve tekliflerini aynı gün saat 14.30 a kadar komisyon reisliğine vermeleri lâzımdır. Bu işe ait şartnameler parasız olarak Ankarada mal- zeme dairesinde, Haydarpaş ada tesellüm ve sevk müdürlü ğünde dağitılmaktadır. (1305) İLAN —— 10.6.935 tarihinden itibaren Kırıkkale - y rıkkale arasında yolcu münakalâtı — Otobüsü servisi ihdas edilmiştir. 10.6.935 günü yalnız Ankaradan Kırıkkaleye 11.6.935 — gününden itibaren de hem Kırıkkaleden Ankaraya hem de Ankaradan Kırıkkaleye hareket edecek ray otobüslerinin hareket saatleri aşağıda yazılıdır. Kırıkkaleden K. 8,50 Ankaradan K. 18,40 Ankaraya V. 10,50 Kırıkkaleye V. 20,40 Kırıkkale - Ankara arasında ihdas edilen ray otobüsü servisi dolayısile gündelik Ankara banliyo katarlarında / değişiklik yapmak zarureti hasıl olmuştur. Kayaştan Ankaraya saat 18,21 de Ankaradan Gaziye t 19.33 de ve Gaziden Ankaraya saat 20 de kalkan ban- liyö katarları 10.6.035 tarihinden itibaren aşağıdaki tari- |— feyi takip edeceklerdir. 729 katar: Gazi K. 19.16 Üreğil K. - 19,22 Mamak 19,28 Saimekadın 19,31 Demirlibahçe 19,34 M Cebeci 19,38 Kurtuluş 19,42 Yenişehir 19,45 Ankara V. — 19,49 K. 19,58 Fişekhane 20,40 Gazi V. 20,08 730 katar: Gazi K. 20,20 Fişekhane 20,26 Ankara V. 20,30 (1333) 1—2327 1 — 2294 Ankara - Kı- için gündelik bir ray * <.LAN Muhı_mmm bedeli ile miktarı aşağıda yazılı elektrik — Malzemesi 24, 6. 1935 pazartesi günü saat 15 te kapalı zarf — dsulü ile satın alınacaktır. B İ Bu işe girmek istiyenlerin 1208,04 liralık muvakkat te- — Minat vermeleri ve kanunun tayin ettiği vesikalar ve işe /| girmeğe manii kanuni bulun madığına dair beyanname ve teklifler ile aynı gün saat 14 e kadar komisyon reisliğine — yermeleri lâzımdır. Bu işe ait şartnamcler parasız olarak — Haydarpasada tesellüm ve sevk müdürlüğünde ve Anka- rada malzeme dairesinde dağıtılmaktadır. (1303) Muhammen bedeli 146 kalem muhtelilülcins elektrik malzemesi 16119,15 1 — 2292 İLAN 18 ile 28 yaş arası gençlerin askerlikle alâkası olmayan ve bedenleri sağlam görülenlerinden imtihanla hareket şakirdi alınacaktır, Girmek istiyenler orta mektepten diplomalı olacak- lardır. Lise diploması bulunanlar müsabakasız alınırlar, Müsabaka imtihanı 20.6.035 perşembe günü Ankarada umumt müdürlükte Haydarpaşa, İzmir, Kayseri ve Ada- nada işletme müfettişliklerinde yapılacaktır. İsteklilerden orta mektep diploması gösterenlerin bu şehirlere imtihan için gidip gelmeleri parasız yapılır. İs- tidalar ve diploma suretleri yukardaki makamlara 15.6.935 € kadar gönderilmiş ve nereden trene binecekleri bildi- rilmiş olmalıdır. İmtihanda kazananlara şimdilik 30 lira kadar ücret verilecektir. 6 ay sonra telgraf imtihanı ve- renlerin aylıkları 45 liraya artırılacaktır. (1260) 1—2252 KuruZ Olur. Satılık ev ve arsa Yenişehirde Mimar Ke- mal mektebi civarında 8 ©- dalı bir ev ile paşalar tepe- sinde bir arsa satılıktır. 2291 telefona müracaat. 1—2124 Tahsildar aranıyor Merkez eczanesine soru- lacaktır. 1—2256 'Temiz ve saf hava al mak istiyenlere Dikmen gazinosu Yeniden açılmıştır. Her nevi ve ucuz içki bulunur; vesait 15 kuruştur. Geç vak- te kadar vardır. 1 — 2298 öteki iller de girebileceklerdir. Kilyos - Hürriyet Silahdarağa köprüsü - Topkapı - Flor- kimyanın modern temellerini bilm k, bügünün en göz parlatıcı bulmalarırın özünü öğrenmek istiyenlere bu değ rli eseri tavsiye ederiz. tepesi - karmıştır, Bu sayıda (Türk Kuşu) açılma törenine a- it (25) resimle şu yazılar vardır. 3 mayıs — Server Ziya Gürevin Atatürk — Behçet Kemal Çağlar l_ll_llllllllllllllllllllllIIlIIIIIIIIIHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIMIIIIMIIIIIIIIII||l|||ll|l||lllll||lllğ HAVACILIK VE SPOR ğ Türk kuşu açılırken verilen söylevler Türk kuşu üyelerile bir konuşmz Türk kuşu derslerine başlarken Öğretmen Bay Anohin'le Romanof'un duyguları Motörsüz uçuş ve önemi E Uçman — Ferid Ziya E Talim uçuşları için basit bilgiler — P. Z. E Sporda, müsabaka idmanlarında yaş — Vildan Aşir Z Güçlü E Yenilen erkek (hikâye) — Server Ziya Gürevin ğ Bin uçak ve on bin uçman — Şakir Hazım Gökmen ZX Türk kuşu için gazetelerimizin görüşleri ğ Bu zengin sayıyı bütün okurlarımız görmelidirler. Z Havacılık ve Spor en zevkle okuyacağınız bir dergi dir. Havacılık ve Spor, özel bir (Türk Kuşu) sayısı çı- Z AUK IIKOL KKK DKOCKAKRAKAKK OKT OKKD YAL CONT KIT KU KORUNNAK KA AAA KD KUK ALAKATIDAAA SK FOKUU LA TI KU AA ADK CK KOĞK CABA TAKANAĞAKIKARALLA I1 dil KAZANI/ YN