10 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

10 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKİN HALKIN HALRİN Sene 5 — No, 1742 Havacılığımızın kuvvetlenmesi! yolundaki çalışmalara yurdun her yanında açık bir hız verildi. Üçüncü sayfadaki tafsilâtı okuyunuz. Yunan Seçiminde Neticeyi Çerez Kabilinden O Vakit Te Öyle İmiş ! Bultan Abdüleziz, Üçüncü Napol- yon'un daveti üzerine Parise gittiği vakit, İstanbul Şehremini Munvinl Ömer Faiz efendiyi de — beraber götürmüştü. Ömer Falz efendi hoş söyler, doğ- ruyu görür, âfını esirgemez bir adamdı. O zamanın büyükleri ken- disinin — meclisinden, — #ohbetinden, çok hi Birgün, Hariciye Nazırı Fuat P Ümer elendiyi yanı Şehremini Kont Haussman'a İadei Riyarete gitti. Söz arasında, Kont THHausaman, Funt Paşanın tercümanlığı ile, Faix efondiden, İstanbul sokaklarının ne suretle ve ne kadar masrafla sula- tılmakta olduğunu sardu. Ömer efendi, gayet ciddi olarak gu cevabıi. verdi: — Bizde, — belediyenin - sokakları #ulamasına — İüzüm yoklur. Zlira bizim — başlıon — oaddelerimiz iki geçeli kahve, bakkal — ve berber dükkânlarile doludur. Bakkal pey- Dirin salamurasını, aşçı bulaşığını, kahveci telve — çanağını, — berber traş sularını hep kaldırıma döker- ler. İşte onun için bis, lehülhamt şehri sulamak — külfet ve maarafın- dan varisteyiz, Artık Fuat Paşanın bu dosdoğra Hfadeyi Kont'a tercüme edip etme- diğini Allah bilir! Tıflı Hükümet Partisi İdare ıılon ulıloıı 20203 Fiatı 5 karap Satılığa Çıkarilan Çocuk! Adliye Koridorunda Ken- dı Başına Bırakıldı Ucuzluk Sıyasası Ankara, 10 (Husasi) — Hükü- met başlıca İstihlâk mâddelerin! ucuzlatmak sıyasasına derin bir önemle devam edecektir. Bazı vergilerin de indirilmesi yelunda tetkiklere başlanacağını haber Kamutayın kış toplantı- bu işin sözgelişi edileceği Kazandı Fakat Muhalıfler Gırmedıler Sandık Başl: Başlarında - Kanlı Kavgalar Başgösterdi Atina, 10 (Hususi) — Saylav seçimi, dün sabah erkenden, gü- neş doğarken bütün Yunanistanda başladı ve güneş batıncaya kadar Sürdü. Seçim propagandaları iki aydanberi çok müfrit sebeplere dayandığı için sinirler haylı geri- mişti. Bunu düşünen hükümet, çok sıkı tedbirler almıştı. Atina- nın her terafı suvari ve piyade nekerlerile doluydu. Bütün büyük caddelerde atlı müfrezeler gezi- yor, her hanki bir hüdise çıkma- masına — çalışıyorlardı. —Ara sıra bir seçim sandığının başına, gös- terilen lüzum Üzerine kamyonlar içinde asker gönderildiği de görü- lüyordu. Rey sandıkları eksoriyet- ( Devamı 3 üneli yüzde ) İstanbulda Aç Kalan Milyonerler ! Çü üSeyyahlarınCeple- rinde Beş Para Yoktur Şehre Çıkarken aralarını Vapurda Bırakıyorlar Ne yalan söyleyeyim, dün bir Adtikacı ile F'"—. « niyetlenir- ken, dinlediklerim ııdıı antika Sevaplarla karşılanabilecegimi hiç —lııımı'hı itibarla, size, sakat bir telâk lııyı kapılıp ta: İ — Canım, antikacının cevap- & da okunur mu? Gazeteciler ©, mevzusuzluktan, İmkânsızlık- ne yapacaklarını şaşırdılar! Kabilinden bayat bir hüküm *rip geçmemenizi tavsiye ede- lirim 1 * Sandalbedestanında, 38 No. lı Sükkânın kapısındaki — sahneyi Rördükten sonra, antikacılara: (Devamı 10 uocu yüzde ) Tatanbula bey paralık haşri dokun. meayan bir sepyah grupu General Kondilir seçim propagandası söylevi veriyor | Dayısı Onu 500 Liraya Satmak İstemiş Rıza adında bir adam, Ali isminde — birisinden — davacıdır. Mahkeme neticesinde iki taraf ta suçlu sayılamıyor. Fakat işin ga- rip tarafı, bu eşi duyulmamış da- vanın kabağı, hiç suçu olmıyan başka bir biçarenin başında pat- hıyor. Vakıa bu davanın mağduru suçsuz yere ezilen ilk biçare de- ğgildir. Fakat davanın kısa tafsi- lâtına görz gezdirince göreceksi- nizki, haksız yere ezilmiş masum- ların en biçaresidir. * Davacı Rıza, — Mehmetpaşa | medresesinde baş odacıdır. İddi- asını anlatırken, mahkeme önüne çıkan her İnsan kadar saf ve günahsız. bir eda — takınıyordu. Ve yanında oturan sekiz yaşın- daki sevimli yavrucuğu göste- rerek: — Mustafa, — diyor, — benim merhum kardeşimin oğludur; ve anasının ölümündenberi de benim yanımdadır. Geçenlerde bir gün, birdenbi- re ortadan kayboluverdi, ve biz, tam iki hafta, Istanbulda ara- madık köşe bırakmadık, Davacı, mazsun yerinde otu- ran Aliyi göstererek devam etti: — Tam osurada, bu adam: i * Boşuna meraklanıp — aranı- ( Devamı 12 inci yüzde ) İtalya - Habeş Kavgası Macarlar Dun De Yenıldı Muharebenin Pat- lak Vermesi Pek Yakındır Paris, 10 (Hususi) — Italyan Başbakanı — Muzsolini'nin — evveli günkü sert ve şiddetli söylevin- den sonra Habeş - İtalya kavga- sının - kızıştiğı — iyice belli o'cu. Bir Habeş - İtalya muharebesinin BÖnüne geçmek isteğinde bulunan Ingiltereye karşı kafa tutar bir ifade taşıyan bu söylev, Doğu Afrikasındaki Italya kuvvetlerinin pek yakında Habeşistan toprak- larına saldırmıya — başlıyacağını açıkça anlatıyor. Gazeteler, bu söylevi tahlil ve tefsir — ederler- ker, A rikada şiddetli bir harbin bat ak Üzere olduğunu söy- lüyoclar. (Devamı 14 üneli yöüzde ) Bir Milyon Sepet încır İzmir 9 ( Husust ) — Filade- fiya'da bir müessese, balolarda kullanılmak üzere her birinde yedişer adet incir bulunan bir milyon küçük sepet İncir almaya talip olmuştur. | | | Macar Seget takımı dün ikinci maçını Taksim stadyomunda Fenerbah- çe - Güneş muhtelitile yaptı ve metice de 1 - 3 yenildi. 14 Üncü aayfamızdadir. Resimlar mz; Maçın — tafsilâtı gtan İki' görünüştür.