6 Ağustos 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5

6 Ağustos 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5

e ç pi 6 AĞUSTOS 1935 SALI üüT Macar futbolcuları ve anketimiz Macar takamı İstanbulda ili oyun Kkcisinde de yenildi. Gazetelerin öre bu takım Uypeşt ku: Wablnün amatörlerinden — kurulmuştur. Bunu öğrenince daha çok — sevindim. Çünkü Ankara futbolcularını bugün i- çin yüksek tekniği olan ekiplerle kar- gılaştırmak doğru olmıyacaktır. Müm- kün olduğu kadar derecemize yakım ve bizden birkaç fazla şey bilenlerle oyna- mak yetecektir. Çünkü kuv vetli takım: Tarla oy ırsa çok sayı farsatı çocük- larımıza yılgınlık verebilir. Bu yardık. karımla gelecek takımın kuvvetsiz oldu- ğunu söylemiş olmuyorum. Galatasaray ve Beşiktaşın 1-2 kazanmaları macarla- gn kuvvetsizliğinden değil, belki bu i- ki kulübün daha teknik ve iyi oynama- larındandır. Bir arkadaşımın da söyle- diği gibi Avrupa futboleularının bizi muhakkak yeneceklerini — kabul etmek yanlış bir düşüncedir. Son aylardaki ka- zanmalar hep tesadüf sayılamaz. Türk futbolculuğuna da bir değer vermek ge- rektir. Üypeşt birkaç gün içinde Ankara ya gelecektir. Yarınki sayımızda prog- tamı yazacağız. Bugün karma takım i çin 'açtığımız anketin çevaplarını bas- mağa devam ediyoruz. Akşama kadar gelecekleri de bastıktan xonra, Evelce de yazdıiğımız gibi, kendi fikrimizi söy- Diyeceğiz. B, Hayri: Cihat - Âli Rıza, Asım - Rasim, İh- san, S. Ahmet - Apti, Mustafa, Ali Rı- za, Muzaffer, Ömer Anafartalar belediye karşısında Ka- dıköy salonunda B. Ömer: Cihat (G.B.) - Ali Rıza (A.G.), Be kir (M.G.) - Rasim (G.B.), İbrahim (Ç. K.), Bilâl (A.G.) - Gulli Selim (GB.) Muraffer (A.G.), Horan (Ç. K.), Kü- çük Ali (G. B.), Reşat (A.G.) Ç.K.P. B. Musa: Cihat (G.B.) - Ali Rıza (A.G.), Ab- düş (Ç.K.) - Bekir (M.G.), Rasim (A, B.), Bila! (A.G.) - Selim (G.B.), Abd (A.G.), Horan (Ç.K.), Muzüffer (A.G.), Reşat (A.G.) inden Çan B. Cafer: Ankaranın #por onurunu korumak İ- çin karma takım bizce şöyle kurulmalı- dır: Cihat - Ali Rıza, Bekir - İşkender, Rasim, Bilâl - Abdi, Niyazi, Orhan, Mu- zaffer, Küçük Ali Yardımcılar: Namık, Salih, Saffet, Abbas, Ahmet, Mustafa, Küçük Ömer, Selim, Salâhattin B. Şehap, G. bi fakat bazı bazı şeflere karşı yapılan bu zor örneği buhranın sebeblerini büsbü- tün ortadan kaldırmağa yetmedi. Bir gök teorisyenler ve rejimden almanlı « ğan yenilenmesi için bir mucize bek - izmin asıl liyenlerce, nasyonal - sosyı düsturu prestijini olduğu gibi muhafa- za etmektedir. Yolları üzerine dikilen bütün engelleri yıkarak başlanan işin sonuna kadar gitmek istiyenler onlar- dır. Hitler, Rayhşver şeflerinin bas - kısı altında Almanyanın süel kuvvetini organize etmeğe ve arsıulusal alanda, sejimin başlangıcında yapılan bir çok yanlışların Rayhşı içine attıkları “yalk nızlık,, tan kurtarmağa çalışırken onun başına iç bakımdan güçlükler çıkaran - lar, gene bu kimselerdir. Yahudilere karşı yapılan yeni hücu mda, Berlinde olan biten acıklı şeylerin soravsız, fakat gene nasyonal - s0e- yalist partisinin düzgün örgütlerinden olan kimseler tarafından yapıldığı an - kaşılmaktadır. Almanlar arsıulusal ba sını ve hele ingiliz basınını, Berlin ha- diseleri yüzünden dünya kamoyunu -2e- hirlemekle suçlandırmakta ve bu karı- şıklıklara, yahudiler tarafından yapıl - mış ve hakikate uygun — görünmiyen kışkırtmaları sebeb — göstermek iste - mektedirler. Hakikat şudur ki, bu gi- bi baskılar herhangi rejimde yapılırsa yapılsın, iğrençtir ve yahudi düşman- Tığı nasyonal - sosyalizmin başlıca et- kelerinden biri olarak kalmıştır. Fü- rer'in yanında butunan parti yönetmen- leri bu hareketin yanlış olduğunu, bu baskıların dünya kamoyunda Almanya A Ar ni alabilir. Böyle çıkacak bir takımın «xi bir so- nuç alacağını küvvetle umuyor B. A. Celâl Kansoy: Cihat (G.B.) - Ali Rıza (A.G.), Be- kir (M.G.) - Rasim (G.B.), İhtan (M. 6.), Semih (A.G.) - Mustafa (Ç.K), Salahaddin (6G.B.), Muzaffer — (A.G.), Sedat (M.G.), İhsan (G.B.) B. Ratip ve Atabay Kâmıran: Cihat (G.B.) - Ali Rıza (A.G.), Ali Rıza (G.B.) - Rasim (G.B.), Semih (A.G.), Bilâl (A.G.) - Salâhattin (G.B.) Muzaffer (A.G.), Niyazi (G.B.) - Selim (G.B.), Ali (G.B.) Altınordudan B. Remzi Tokat: Üypeşte karşı Ankara karma takımı şpu şekilde çıkacak olursa yüzde 99 ka- zanır. Cihat (G.B.) - Ali Riza (A.G.), Saf- fet (M.G.) - Bilâ) (A.G.), Rasim (G.B.). İbrahim (MsG.) - Selim (G.B.). Muzaf- fer (A.G.) - Orhan (Ç.K.), Niyazi (G. B.), Ali (G.R.) Akköprü İstantul caddesi 32 No. da B. Ahmet Çağlayan: Cihat - Ali Rıza, İbrahim - Ahmet, Rasim, Bilâl - Selim, Salâhattin, Ali. Muzaffer, Niyazi . — Çankırıda ürün Çankırı, 5 (A.A.) — Ilgazda bu yal ürünün geçen yıla nisbetle yüz- de kırk eksik olduğu bildiriliyor. Kuraklığa karşın Çankırı ve yöre- sindeki köylüler hava kurumuna veritlerde bulunmaktadırlar. Bun- lardan 20 köy 350 lira yükenmiş- tir. Polis haberleri Tarikatçıların duruşması Epiy önce İsparta'da tarikatçı- lıktan suçlu olanların sorgusunu yapmak üzere Eskişehire giden sorgu hakimi dün şehrimize dön- müştür. Haber aldığımıza göre ta- rikatcıların sorgusu bitmiştir. Es- kişehir hakyerinde yakında duruş- malarma başlanacaktır. Alacak yüzünden Terzi Nuri ile terzi Naci alacak yüzünden kavsaya tutuş - muşlar bu kavgada Naci Nuriyi bıçakla yaralamıştır. Suçlu tutul- müuştur. — ——— —-——— dün hakkında ağır zararlar şüphesiz biliyorlar. — Zararları azalt « mağa, hareketi yavaşlatamğa uğraşıyor Tar; fakât aynı zamanda nasyonal - s08- ylistleri de gücendirmemek — için, bu kargaşalıkların soravını örtmeğe çalı « Gene bu cümleden olarak, kısırlaştırma teorisine itirar etmesinden dolayı katolik papaslarına karşı yapılan baskı ve katolikliğe ya - pılafi sert hücumlar, rejimin soravlı yönetmenleri tarafından hoş görülmek- te ve âçıktan açığa haklı gösterilmek - tedir. Son olarak da, çelik miğfer ku: rTumunun bir çok şubelerinin kapatıl ması bunların şefi olan B. Seldte'nin iş bakanı sıfatiyle kabinede bulunma- sına rağmen, nazilerle çelik miğferler arasındaki eski önürdeşliğin ilk za » manlardaki sertliğiyle devam ettiğini gösterecek özdedir. « Nasyonal - sosyalizmi silahlanma ve alman erkinin yeniden — kurulması için kullanan Rayhşver şefleri, enin- de sonunda hitlerizmin bu ekstremlet unsurlarının yaptıkları — çalışmaların kendi kalkınma sıyasalarını bozacak ve Almanyanın arsrulusal alanda kazan mak zorunda olduğu güven ve şerefe zarar verecek özde olduklarını anlıya- caklardır. Bu şefler bu gibi metod- lara karşı tedbir almak gerektiğini an- dadıkları gün hükümet içinde bu İş hakkında lazım gelen baskıyı yapmak- tan çekinmiyeceklerdir. Alman nat - yonal - sosyalizminin içinde bulundu- ğu bulran işte o zaman had bir şekil uyandırdığını ULUS Hastalıklardan korunm; yollarını gösteren filimler Sağlık ve sosyal yardım bakan- Jıiğının türlü hastalıklardan ko. runma yollarını gösteren on Üç parça filmi memleketin her tara- fında dolaştırılmakta ve genel si- nemalarla halkevi salonlarında halka, talebeye, öğretmenlere, as- kerlere parasız gösterilmektedir. Filmler gittikleri şehir ve kentle- rin büyüklüğüne göre bir hafta, on gün kadar kalmaktadır. Şimdi- ye kadar hemen bütün il ve ilçele- re gönderilen filmler bazı yerler- den ikinci ve üçüncü defa geçmek- tedir, Bu filmler şunlardır: Frengi nedir, nasıl geçer? Sıt- ma, çocuk bakımı, sağlısal su, ve- remi erken tanımak ve eyilemek, karasinek tehlikesi, nezlenin öne- mi, ana südünün değeri ve önemi, sıtma savaşında yeni metodlar (doktorlar için), uzun ve sağlık i- çinde yaşamanın yolları, Savsanın cezası (nülus kâğıdı almayanlar için), Villi ne için yıkanmak isti- yor? Sağlığı korumağa alışmak. Bunlardan frengi hakkındaki yedi, sıtma filmi altı, çocuk bakı- mı için olanı sekiz, diğerleri birer kısımlıktır. Bakanlık bu filmlerin sağlık propagandası için olan de- ğerini göz önünde tutarak yeni i- ki film daha almaktadır. Bunlardan biri süt, diğeri geçi- ci ve bulaşık hastalıklar içindir. İsviçrede Zürih şehrinde bir sösyete bakanlığa (kanda düş- man) adlı yedi kısımlık yeni bir fi- lim hakkında önergelerde bulun- maktadır. Bu film frenginin fena- Hklarmı, ne gibi araçlarla geçtiğin” ve adamı ne hale koyduğunu can- li bir surette göstermektedir. Ba- kanlık bu önergeyi incelemekte- dir. Finans bakanlığı yönetkeri geldi Evelki gün İstanbula gittiğini yazdığımız finans bakanlığı yönet- keri B. Faik Baysal dün sabah şeh- rimize gelerek işine başlamıştır. Ankara uçuş istasyonu Hava yolları kurulu Ankara u- çuş istasyonunda telsiz telgraf, telefon ve radyogğonyometro istas. yonları kurmağa karar verrmiştir. Bunlarla beraber yapılan diğer ins- tarasyonlarla Ankara Uçuş istas- yonu modern bir istasyon hali- ne getirilmiş olacaktır. RADYOLAR ANKARA 19.30 . Çocuk saati 19.40 - Musiki: Sarasate: Dans Espagnole Rachmaninolf: Sörtnade 'Tahome: Simple aveu Edip Sezen: Violonsel Vwi Cemal: Piyano 20. —- İnhisar vekâleti saati 20.10 . Musiki: Haendel; Trio Necdet Remzi Keman Ulvi Cemal: Piyanç İSTANBUL Almanca ders Dans musikisi (plâk) Haberler Eğge caz, türkçe sözlü eserler Konferans Stüdyo orkestrası Radyo car ve tango örkestra- ları. Bayan Emine İlsan. Şan. 21.35 Son haberler - borsalar 2145 Şehir tiyatrosu artistlerinden 1 Galip. konuşma, Profesör Ferdi Ştatser. Piya- no solo. 1830 18.50 19.40 1945 20.15 20.30 21. VİRA S —- B., Celal Bayarın gezi sinden iki resim B. Gelal Bayar Moskova durağında uğurlanırken Yadart fabrıması mübhendisi B., Faxlı Tutg ile Ereğli dokuma fabrikası mü- hendisleri Leningrad'da B. Celal “ İtalyan Faşizmi kan Bayar'a izahat — verirlerken isltiyOT ;; S omemerre (e yermu Brüksel'de bir hadise Brüksel, 5 (A.A.) — Elli ka - dar komünist Brüksel arsmlusal sergisindeki italyan pavyonunun önünde toplanmıştır. Mermer mer- divenlerin en üst basamağına çı - kan komünist saylav Lahant, bu sıra çok kalabalık olan halka söz söylemiş, ve 1914 ağustosu ile 935 ağustosu arasında bir kıyas yapan propaganda kağıtlarını halka da- ğrtmiıştır. Komünist saylav demiştir ki: «— Harp tehlikesi bugün ye - miden baş göstermiştir. İtalyan fa- şizmi, barış ve özgürlük içinde ya- şamak istiyen Habeşistan'ı kana boğmak ve ateşe vermek istiyor.» —a GİRİTTE Grevcilerin çıkardığı bir patırdı çabucak bastırıldı (Başı 1. ci sayıfada) Hadise derhal bastırılacak Atina, 5 (A.A.) — Röyter ajan- sı bildiriyor: Sü Bakanı Kondilis Girid'teki asker ve sivil ileri ge lenlerle görüştükten sonra harp gemileri ve uçaklar göndermeye karar verdiğini bildirmiştir. İç Ba- kanır» bir bildiriğine göre Kan İiye b yi grevcilerin sıyasal et - kiler altında hareket ettikleri ka- naatindedir. Grevcilerin Giridte ki cephaneliklerden birini ele ge- çirdikleri söyleniyor. B. Çaldaris Münihe gidiyor Belgrad, $ (A.A.) — Yunan kanı B. Çaldaris, Münihe 6$ re Bledden hareket etmiştir. Sükün yeniden kuruldu Atina, $ (A.A.) — Hükümetin Gi- râtten gencral Bokopulosdan aldığı bir bildiriğe göre sükün lade edilmiş ve Pavyonun şeref salonuna gi - ren göstericiler oradaki italyan gardiyanlarla — karşılaşmışlardır. Kısa bir boğuşma olmuştur. Bu boğuşma sırasında Musolini'nin bir portresini parcalamak - istiyen bir gösterici hafifce yaralanmış - tur. Derhal çağırı'an polis, gösteri- cileri kolaylıkla dağıtmış ve içle - rinde saylav Lahant da bulunan ik kişiyi yakalamıstır. Saylav biraz sonra özgür bıralı Yarım saat için kapatılan ital- yan pavyonunun etrafımndaki ko vuma tedbirleri kuvvetlendirilmiş- o ——— — grevciler sükünetle dağ başla: mışlardır. Atina, $ (A.LA.) — Röyter ajansının öğrendiğimize göre Kandiye tsarşılıkla- rımda 6 ölü ve 40 yaralı vardır: Süküs net şimdilik iade edilmişse de yeniden hadiseler çıkması ihtimali vardır. Yola çıkan deştroyerler dönüyorlar Atina, $ (A.A.) — Telefonla saat 24, Girid genel ilbayı işçi kışkırtmaları hakkında çektiği bir telgrafta Kandi- yede sükünun tamamiyle iade edildiği- ni bildirmektedir Genel ilbay, ayni za . manda çıkardığı bir biliriğde halkı ra- hatça işlerile uğraşmaya çağırmaktadır. Giride gönderilmiş olan iki destro- yer sükün iade edildiğinden geri dön- mek emrini almışlardır. sağıık'yurd.'ı Hastabakıc, arıyor