September 9, 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

September 9, 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

SAYIFA 6 < hi M K MEMPMA Şehir Bahçesi MÜNÜR NURETTİN Tanburi Refik - Kemençe Ruşet TEKLTKLLIKM MA birlikte konserlerine başlamıştır. Fiyatlarda zam yoktur EKLDTTEKEEEEE KN LDLDN DDDT YMA Fethiye Şarbaylığından: Su borusu ve hususi aksa mı mübayaası 1 — Fethiye belediyesince mübayaa olunacak muhtelif kutur. âa 7100 metre Jüte asfalte eksiz çelik su borusu ve hususi aksamı yana ve saire 28.8.035 tarihinden 11.10.1935 tarihine kadar 45 gün müddetle ve kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konmuştur , 2 — Tahmin edilen bedel 12750 liradır. 3 — Buüna ait şartname Pet! e belediyesine müracaatla görü ir. Ve isteyene beledsiz gönderilir. * — Eksiltmeye 11 birinci teşrin 1935 cuma günü saat 16 da Fethiye belodiye dairesinde belediye encimenince - yapılacaktır. İstekliler şartnameye tevfikan ve 5. ci maddede yazılı vesikaları havi tekliflerini bir saat eveline kadar Fethiye Belediye Risliği- ne vermiş veya bu saata yetişmek lüzüre posta ile göndermiş olma- lıdırlar. 5 — Teklif mektupları aşağıdaki vesikaları ihtiva edecektir. A — İstekli bir şirket olduğu takdirde şirketin sirkülerinin veya vekâletnamesinin noterden tasdikli bir suretini B — Yabancı tebaanımn on senedenberi Türkiyede mukim ve ti. caret sicilinde mukayyed olduğuna dair vesika v C — Teklif ettiği boru ve akşamı hususiye vana vç sairenin fennf evsaf ve teferrüatını gösterir liste, resim kroki. D — Muvakkat teminat makbuzu veya bank mektubu 6 — Muvâkkat teminat mikdart 956 lira 25 kuruştur. ŞönmÜR Nİ SÜi ea el aa gaa bamsa aa eç ae baiNEİ Ankara Otobüsler Direktörlüğünden: Otobüsler için şöför, biletçi almacaktır. İsteklilerin vesika. ve bonservislerile birlikte 15 eylâl 1935 gününe kadar otobüs direk. törlüğüne gelmeleri. (2492) 1—3943 Kaaalaaa a 1—3894 Adlive vekâletinden: 1 — Şartname ve resimlerine göre temyiz mahkemesi evine 587 adet elektrik armatörü, lambaları açık eksiltme suretiyle alınacaktır. 2 — Resimleri görmek ve şartnameleri almak istiyenler her gün Vekâlet levazım müdülüğüne müracaatla bedelsiz alabilirler, 3 — Tahmin edilen bedel (3127) lira 30 kuruştur. İsteklilerin yüzde 7,5 ğu olan 235 liralık muvakkat teminat makbuz veya bank mektubiyle birlikte ihale günü olan 13 eylül cuma günü saat 14 de Vekâlet levazım müdüriyetinde müteşekkil eksiltme komisyonuna müracaatları. — (2404) 1 — 3793 İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: 9.9.935 tarihinde pazarlığı yapılacağı — gazetelerle ilân olunan 20743 lira 15 kuruş bedeli keşifli Tire yaprak tütün ambarı inşaatt 20.9.935 tarihine müsadif cuma günü saat 16 ya talik edilmiştir. Talip olanların bedeli mukabilinde şartnameleri almak için her. gün ve zarfları vermek için de tayin olunan müddetinde Kabataş- taki alım komisyonuna müracaatları. (5211) 1—3887 IŞ arıyor Usulü defteri ve muzaafaya ve bileümle ticarf muımu!gıı hakkıyle aşina bir kâtip iş arıyor. Gazete idarehanesinde S. P. Tumuzuna bildinmeleri. 1 — 3966 Daima genç daima güzel KANZUK Bakteriyolog Dr. Ş. Atamanoğlu (Belsoğukluğu - Frengi) Hastalarını het gün ak şarm saat beş buçuktan sonra kabul erer. Adres — Adliye — saray karşı srrasında Altan sokak, Çulhaoğlu anartımanı No, ) 1 — 3520 SATILIK EV VE ARSA Yenişehirde İsmetpaşa cad desinde postane karşısında Lo- zan meydanına bitişik — olan beş odalı evde elektrik, hava ga- zı ve su vardır, Kabili ifraz olan arsası ile ve içindeki eşyası ile satılıktır. Görmek istiyenlerin i. gindeki bekçiye pazarlık için de telefon 2471 Ekreme müracaat edilmesi. Kiralık büyük ev Yenişehirde gen:!ıl İsmet İnönü ve Kâzım Özalp caddele- rinin birleştiği dört yol ağzında üç katlı kârgir ev son sistem ka. lorifer yatak odalarında sıcak s0. BYuk su; garaj. Yenişehirde Hilâliahmer kar- şısında Ali Nazmi apartma- nında doktor Cevat Arife mü. racaat, 1—3935 Elli senelik bir maziye malik ve dünyanın ber tara- fında takdir kazanmış gü- zellik kremidir. Cildinizin güzellik ve tazeliğini dak ma muhafaza oder, Balsa- min kremi memleketimizin kibar mehafilinde — rağbet görmüş ciddi bir kremdir, Çilleri ve buruşukları iza- le ederek tene fevkalâde » bir cazibe bahşeder, — Ruh- nüvâaz kokusu ile ayrıca yöhret kazanmıştır. Balsa- min kremi- katiyen kuru- maz. Teninizin lâtif taze- liğini, clldinizin cazip ta- ravetini ancak keemm Balsa- min ile meydana çıkarabi. Ürsiniz. Bir-defa Balsamin kullanan başka krem kuk | Tanamaz. — Tanılmış itriyat mağazaları ile büyük ecza- nelerde bulunur KİRALIK DAİRE Belediye karşısında Mermer- el apartmanında — konforu havi bir daire kiralıktır. Telefon 1997 M müractat 139097 - İmtiyaz gahibi ve Başmu harriri Falih Rıfkı ATAY Umumi neşriyatı Idare eder Yazı İşleri Müdürü Nasuh BAYDAR Çankırı ceddesi civarına V Utur — Basımevinde basılrı misyonumuza müracaatları lüzümu ilan olunur. (2317) ——— 1—3926 ZİRAAT BANKASINDAN: Bnkamıza aid Ankara memurlar kooperatifi binası da- hilinde yaptırılacak olan muhasebe bürosu inşaatı kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur. Keşif bedeli 826 liradır. İhale 20.9.935 tarihinde saat on birde Bankamız binasında yapılacaktır. Eksiltmeye gireceklerin mezkür tarihten bir saat eveline kadar her gün mükerrer muvak- kat teminatları ve Ehliyetnameleriyle beraber Levazım Müdürlüğüne baş vurmaları. (2471) 1—3917 Hususi Bizim Okul Direktörlüğünden: 1 — Okulun bulunduğu ev yol için yıkılmıştır. Okul Samanpa. zart civarında Albayrak okulu yanında evelce bulunduğu eve ta- şınmıştır. 2 — Kayıt için hergün saat ondan 17 ye kadar gelinebilir. 3 — İlk krsmın birinci sınıfına 929 doğumlular da almır. Tele fon: No, (2459) (2495) 1—3932 Polatlı arttırma eksiltme komisyonu Riy: setinden: 1 — Polatlıdaki kıtaat ihtiyacı için 360000 kilo kuru ot kapalr zarfla münakasaya konmuştur. 11 eylül 935 çarşamba günü saat 10 da Polatlıda topçu alayı binasındaki artırma eksiltme komisyonu odasında ihalesi yapılacaktır. 2? — Teminatı muvakkatesi (1215) liradır. 3 -- Toeklif mektuplarının en geç saat 9 da komisyonda bulun- durmaları 4 — Şartnameyi görmek istiyenler her gün öğleden sonra ka. 1—37365 Türkiye Büyük Millet Meclisi İdare heyetinden: 1 — Ekgsiltmeye konuları iş Büyük Millet Meclisi müstahdemini elbise, palto ve fotinleri, 2 — Tahmin bedeli (3331) üç bin üç yüz otuz Hra (25) yirmi beş kuruştur. 3 — Eksiltme 161x.935* parartesi günü Büyük Millet Meelisi İdare Heyetinde şaat 15. de yapılacaktır. * — Bu işe algirsartname Meclis Daire Müdürlüğünden alınabi. lir. $ — Eksliltme açık yapılacaktır. 6 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin muvakkat teminat tutarr olan (250) iki yüz elli Hiralık banka mektubunu dördüncü maddede yazılı saatten bir saat evet Meclis İdare Heyetine 1935 senesi ticaret odası vesikasile birlikte vermeleri lâzımdır. (2380) 1—3810 Jandarma Genel Komutanlığı Ankara satınalma komisyonundan 1 — Kemahta seyyar Jandarmha birliği ihtiyacr için (139700) ki- la ekmek ve (273800 kilo arpa 26. 8. 935 tarihinden 9. 9. 935 günü sonuna kadar kapalı zarf usulü ile eksiltmeye konulmuştur. Ek - siltmesi 10. 9. 035 salı günü saat dokuzda Kemahta seyyar fandar. ma birliği karargâhındaki komisyonca yapılacaktır. 2 — Birinci nevi bir kilosuna on iki kurüş fiat biçilen ekmeğin tutarı (16764) lira ilk teminatı (1257) Tira (30) kuruş ve bir kilosu- na (9) kuruş fiat biçilen arpanın tutarı (24642) lira ve İlk teminatı (1848) Hira on beş kuruştur. 3 — Şartname parasız olarak Kemahta komlayondan alınabilir. 4 — Eksiltmeye girmek istiyenlerin eksiltme saatından bir saat eveline kadar içinde kanun ve şartnamede yarzılı belgeler bulunan teklif mektuplarını Kemahta komisvona vermiş olmaları ( 2302 ) 1 — 3724 VAXİKEKLKTEL Leyli ve neharf BOĞAZİÇİ LİSELERİ FEYZİÂTİ BOĞAZİÇİNDE: ARNAVUTKÖYÜNDE: Çifte Saraylarda Kız ve erkekler için ayrı bölüklerde kurulmuş, ana kınıfiı, ilk kısmı, orta okul ve lise smıflarını havi ulusal bir mücsse sedir. Yıllardanberi kazandığı muvaffakiyetle tanınmış — olan moktep kayıtlara başlamıştır. Kayıt için hergün sant ondan on altıya kadar mektep yönetimine baş vurulabilir. İstiyon lere mektep tarifnamesi zönderilir. Telefon: 36.210 1—360 Eski Hisesi Tokat Şarbaylığından: 26. ağustos. 1935 tarihinde kapalı zarfla eksiltmesi bildirilen içme suyu tesisatı, ihale tarihine yetişemeyen taliplerin teklifle rinin kabul edilmemesi yüzünden bu husustaki şartname ve keşil. name ve projeleri mucibince ve 2490 numaralr kanuna tevfikan kırk beş gün müddetle kapalı zarfla yeniden eksiltmeye konulmuştur. 1 — Eksiltme 15 birinci teşrin 1935 salı günü saat on beşte To. kat uray kurağında yapılacaktış. 2. — Tesisat, memba suları, isale mocraları, sü deposu mşaatı, şehir şebekesi tevziatı ile şartname ve projelerinde yazılı teferrü. atı ihtiva der. 3. — Tesisatın şehir şebekesi font, sair kısımlar çelik boru ile yapılmasına göre keşif bedeli 149,136 lira 31 kuruş ve bütün tesl satın çelik borü ile yapılmasına göre keşif bedeli 143804 lira bit kuruştur. Eksiltme bu iki şekil üzerinden teklif yaprlacak beledi yece tercih edilecek şekil üzerinden ihale edilecektir. 4 — Eksllem, ve fennf şartnamelerile fenni izahat ve şerait ve keşifnameler, plânlar, profiller, makta'lar, projeler ve sair evrakı istekliler yedi yüz elli kuruşla Tokat şarbaylığından alabilirler. $0 kuruş posta ücreti gönde:*n istekliler adreslerine de derhal gön- derilir. (2435) 1—3901 Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: 25 eylül 1935 tarihinden 31 mayıs 1936 sonuna kadat Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsll 375-425 talebesi ile 100-120 müstahdemi. ainin sabah öğle ve akşam yemeklerinin 20 eylül 193S cuma günü aat 15 de pazarirkla ihalesi icra edileceğinden taliplerin izahat "e şartaamesini parasız olmak üzere Enstitü İdare Müdürlüğüne ihaleden bir saat eveline kadar tü veznesine yatırarak alacakları makbuzla birlikte İdare ve hal» komisyonuna mütacırtları 1 temm Türk Hava Kurumu BÜYÜK piyangosu, Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir 19 uncu tertib $ inci keşlde 11 eylül 935 tedir Büyük ikramiye 35,000 — liradır Ayrıca: 15,000, 12,000, 10,000 — Hiralık amiyelerle 20.000 Hiralık bir mükâfat vardır. YKANINIKININI KABRIYST KI KI KI XI KI SA Eskişehirde Yenice hamız mı eksiltmesi Evkaf Umum Müdürlüğünden: Eskişehirde yapılacak Yenice hamamının tesisatile birlikte in. şaatı, kalörifer tesisatı tay ve İştirak şartı tadil edilerek yeniden kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur. Muaddel şekle göre bu işin muhammen keşif bedeli (krrk bin dört yüz doksan dört) liradır. Madde 1. — Bu inşaat için istekliler dır: A — 1,2, 3, 4, 5, 6 sayılı avan proje ile 7 numaralı pllin ve (A) harfli hamam arsası rellivesi, B — Eksiltme ve fennt şartnameleri, € — Mukavele örneği R İstekliler bu evrakı (2.03) iki lira üç kuruş karşılığında İstan- bul, Ankara, Eskişehir Evkalf müdürlüklerinden alabilirler. Bu evrakı alabilmek ve eksiltmeye girebilmek için isteklilerin müştereken mesul olmak şartile betonarme ve su mütchassıslariyle teşrikl mesai ederek ba ayarda ve mikdarda nizasız iş vücuda ge tirmiş olduklarına dair resmi vesikaları göstererek Evkaf İnşamt Müdürlüğünden ehliyet vesikası almaları lâzumdır Madde 2 — Eksiltme 20,9.935 tarihine gelen cuma gü da Ankarada Evkaf Müdütlüğünde toplanacak eksiltme komisyo nunda yapılacaktır. Madde 3 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin (3038) v bin otuz sekiz lira teminat vermesi ve bundan başka aşağıdaki w. sikaları ayni günde saat 15 şe kadar komisyon reisliğine teklil mektubu derununda teslim etmeleri lâzımdır A — 2490 mumaralı kanunun 17 inci maddesine uygun muvak kat teminat. B — Ticaret odasında kayıtlı bulunduğuna dair 935 tarihli ka nun! vesika, 4 — Kanuna göre tanzim kılmacak teklif mektupları yukarda ikinci maddede yazılı saatten bir saat eveline kadar Evkaf İnşaat Müdürlüğü dairesine getirilerek eksiltme komisyonu reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektup. lar da nihayet vakti muaynenine kadar gelmiş olması ve dış zar- fın mühür mumu İle eyice kapatılmış bulunması Lizımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (2417) 1—3838 Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: Bu yıl Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsünün Ziraat, Baytar Fak kültesine Kız ve etkek ve Orman Fakültesine yalnız erkek para « sız Leyli paralı leyli ve nihari talebe alınacaktır. Enstitüye yazıla- bilmek için aşağıdaki şartlara uymak gereklidir. 1 — Lise mezuniyet imtihanını veterek Bakaloryasını yapmış veya Lise olgunluk diplomasını almış olmak (Bakaloryasını yap- mamış veya olgunluk diplomasını almamış olanlar Enstitüye alına- maz), Ve türk tabiiyetinde bulunmak lâzımdır. ? — İstanbul Üniversitesinin Fen Fakültesinden naklen gele- çek olanlar orada okudukları sömesterlerden, muvaffak - olmuşlar ise, ikisi kabul edilerek Baytar, Ziraat ve Orman Fakültelerinin U- çüncü sömesterlerine alınırlar. Ancak Baytar Fakültesine girenles rin bu fakültenin birinci ve ikinci sömestrlerinde okunan Anatomi dgrılııı de ayrıca devam etmeleri ve Zirsat Fakültesine gitenlerin Ziraat stajını yapmaları gereklidir. 3 — Enstitüye girecek talebenin yaşı 17 den aşağı ve 25 den yu- karı olamaz. Nihari talebe yüksek yaş kaydına bağlı değildir. 4 — Parasız leyli talebeden mesleklerinin Kizum gösterdiği be- den kabiliyeti ve sağlamlıkları hakkında tam teşkeküllü bir hasta evi kurulunun raporu lâzımdır $ — EBüstitüye yazıları talebe Uki ay içinde, yeniden - sağlık ve sağlamlık muayenesinden geçirilerek ertiklerinin lüzam gösterdi. ği beden kabiliyetini gösteremiyenlerin enstitüden ilişiği kesilir. 6 - Ziraat Fakültesine girecek talebe Ankarada Orman Çiftil. Binde 10 ay staj görmeğe mecburdurlar. Bu staj müddetince talebe ye 30 lira aylık verilir. Yatacak yer Çiftlikte parasız sağlanır. (Sta- jiyer talebenin yemesi ve içmesi de enstitüce sağlandığı takdirda kendilerine bu 30 lira verilmez). T7 — Parasız yatı talebesinden staj veya okuma devresi içinde, sonradan meydana gelen mücbir hatler dışında olmak Üzere kendi- liğinden stajını veya okumasını brrakanlardan veya cezel olarak çı- hrılınlırdı_ıı bükümetçe yapılan masrafları ödiyecekleri hakkında 'rrislmkEı'ı'i:ı:şxen gnnkııutırlllteen tasdikli bir kefaletname almut Si itüye girmek istiyenler vukarda yazılı rapordan ka ı_ıü_hıı kâğıdını, aşr kâğıdını, polis veya Uı:nylıkhı u= :xzıdm kâüğıdını. orta mektep ve İiselerde görmüş oldukları süci ersler hakkındaki ehliyetnameleri iliştirerek el yazıları İla yaza- cakları pullu bir dilekce ile ve altı tane Fotoğrafı İle birlikte doğru« ca Ankaradı Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğüne başvururlar. 9 — Pulsuz olan ve 8 inci manddede yazrlı kâğıtların ilişik olma- dığı dilekceler gelmemiş sayılır. 10 - Vaktinde tam kâğıtlariyle başvuranlar arasından — kabul edilecek talebe diploma derecesine ve rma *i Tüçltirliz başvut arihlerine — göre Hi — Cevap istiyenler ayrıca pul göndermelidirler. 12 — Başvurma zamanı temmuzun on beşinel gününden eylâlün 30 uncu günü akşamına kadardır Bundan sonraki basvurmalar ka- bul edilmez. La207T ÜRUNRANU İ veri k evrak şunl muaddel ü saat 16 .. .. şeLedisdi. O ilm gF F e Harita Umum Müdürlüğünden: 1 — Mühammen bedeli (3543) lira Harita Genel direktörlüğü keta erleri için (35) bin kilo un pazarlıkla satm almmacaktır. * — Şaıtnameyi görmek istiyenler her gün ve pazarlığa gire- reklerin de (265) lira (73) kurüş teminat mâkbuzlarile 16,0.935 pa- xartesi Baat (14) de Cebecide Harita Genel Direktörlüğü satın al- ma komisyonuna gelmeleri. (2477) 13019 aKĞK ni lli