13 Eylül 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

13 Eylül 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

Öeininü ON ALTINCI YIL, No: 5076 Adımız, andımızdır. Süel uçaklarımızın Anadolu turu devam ediyor İki günlük uçuş tam başarı ile yapıldı Uçaklarımız ve uçmanlarımız Ankara uçak alanında Süel uçea'ilarımızın başladıkla- ri Anadolu turunun birinci ve ikinci günle i, öğrendiğimize gö - re, başarı ile bitmiştir. Bugün üçüncü gün, aynı programa göre uçuşlara devam edilecektir. Uçak bölükleri şimdiye kadar memleket içinde (tek uçuş) lar yapıyorlar - dı. Bu yıl uçuş, her alaydan birkaç bölük almarak, bölükler arasında bir yarışma gibi hazırlanmıştır. Bu turun uzunluğu 3000 kilomet - reye yakındır ve her gün genç uç- manlarımız 1000 kilometre kadar uçmaktadırlar. Bu yol, iki uçuşla aa 4 geçilmektedir. Yollarda süel öğ retim ve eğitim için faydalı keşif, fotograf, seyir ve sefer ve bom - bardıman ödevleri yapmaktadır - lar, Dün bir yazarımız alana rek uçuşları yakından görmüştür. Değerli uçmanlarımız - ödevlerini verilen programa göretam bir başarı ile yaparlarken neşe ve sağlık içinde görünmektedirler. Alana iniş ve çıkışları çok düzen- Hidir. Havada kartal gibi süzülen türk uçakçılarını gören halkımız- da kendilerini sevgi ile seyret - mektedirler. Çelik kanadları ile Karadeniz bölge- sindeki etüdler Tarım Bakanımız B. Muhlis Erkmen ile-doğu illerine giden uz- manlardan bir grup Karadeniz bölgesinde kalarak verilen direk tiflere göre incelemeler yapmak- tadırlar. Dönüşte Karadeniz böl- gesine uğrıyacak olan bakan, bu teknik grupun hazırlıyacağı pro jeler üzerinde önemli kararlar ve recektir. Ajansın verdiği habere göre; B. Muhlis Erkmen yanımda bulu - nan Tarım Bankası Genel Direktö - rü B. Kemal Zaim, Orman Genel Direktörü B. Fahri Bük ve diğer zatlar olduğu halde ayın on birin de Gümüşane'ye gelmiştir. Bakan C. H. Partisini ve şar- baylık ve aşevini gezmiştir. B. Muhlis Erkmen meyya ağaçları - nın arıtılması ve meyvalarda olan hastalıklar için ilimizdeki uzma- nn yaptığı işleri gözden geçirmiş, bütün bağ ve bahçelerde incele - meler yapmıştır. Bakan dün Trab- zon'a hareket etmiş ve varmıştır. Bakan Trabzon'da dört gün kala- ca!kır. Sovyet kurulu yarın İstanbula geliyor Ekonomi Bakanlığının çağrısı üzerine bir Sovyet kurulunun Kay- seri dokuma kombinasının açılma töreninde bulunmak üzere yakın- da memleketimize geelceğini ha - ber — vermiştik. — Yarın İstan bul'a varacak olan bu kurula sov yet ağır endüstri komiser yar - dımcısı B. Piatakof başkanlık etmektedir. Kurul aynı gün ak şam İstanbul'dan Kayseri'ye hare- ket edecektir. Almanya mektubları Almanya'dan dönen başyazarımız Falih Rıfkı Atay Görüşlerini “Almanya mek- tubları,, başlığı altında, pek yakında, Ulus'ta neşre başlıyacaktır. fotoğrafrmızın öbjektifi karşısında yurdumuzun bekçisi olan yiğit uç manlarımızın bugün de yarın da ( Sonu 3. üncü sayfada) K Gi sirademenia Dört aylık sıtma savıışının sonucu Ankara, Aydın, Antalya, Bur sa, Balıkesir, Eskişehir — illerinde, İstanbul'da Ya- lova - ilçesinde, Kocaili, Konya, Manisa, Sam - sun ve Simav il- letinde 1 mart tan 15 temmuz 1938 e kadar şu sıtma savaşı Ş0- nuçları alınmış tır: Dört buçuk ay içinde dok ! torlarımız. 919 VS bin 899 kişiye Srtma — savaşının bakmışlardır. sefi B. Retik Bunlardan 154 Saylk bin 700 yurd - daşta dalak görülmüştür. Bunun yüzde nisbeti 16.81 kadar tutmak- tadır ki cok iyi bir sonuç sayılabi lir. 169.198 erkek, kadın ve çocu- ğun kanlarına bakılmıştır. Yukar- da yazdığımız 919 binden çok baş vuranlardan 140.652 hastaya bakılmış ve kendilerine kinin da #ıtılmıştır. 12152 kişiye de korun ma bakısı yapılmıştır. Bu zaman içinde dağıtılan kinin 2076 kilo 844 gramdır. Bundan başka ço cuklar için ökinin ve kinin ampu lü harcanmıştır. Sıtmadan sıska laşmıs ve kuvvetsiz düşmüş olan lara da kuvvet hapları verilmek tedir. Bu yıl yukarda sayılan bölge lere Gemlik ve Ezine şubeleri ka- “tılmış ve çalışmaalrına başlamış- lardır. 13, EYLÜL 1935 Silel uçaklarımızın Türkiye hava tu » runun ikinci günü başı 'ler komitesi italyan - habeş anlaşımı ıyla geçii — İhakkında konseye bir rapor verecek — Bakanlarımızan etüdleri devam ediyor. — Her yerde 5 kurus Beşler komitesi konseye bir rapor verecek MN ASA ARD D ee Z T Kararlara başeğmeyen cezaya çarptırılacaktır. İtalyan basını İngiltereye hücum ediyor - B. Horun yeni söylevi - Mısırda sücel - hazırlık Cenevre, 12 (A.A.) — Bugüne | kadar iki tarafı barıştırmağa gücü yetmiyen beşler komitesi, onay- İanmak üzere, konseye bir rapor hazırlayıp verecektir. Eğer iki taraftan biri, uluslur sosyetesinin kararına baş eğmez de harba girişecek olursa, 16 mc: maddede gösterilen ekonamik ve finansal cezalara çarptırılacaktır. İzvestiya'nın bir yazısı Moskova, 12 (A.A.) — Radek İzvestiya gazetesinde italyan - ha- beş anlaşmazlığını inceliyerek di- yor ki: “— Sövyet Rusya şu fikirde dir ki, uluslar sosyetesinde kalmış olan devletler barış için savaş - mak istiyorlarsa sosvete onlara ge- niş imkânlar verebilecektir. Dün ya kamoyu, barışın elbirliğiyle ko- runması sisteminden yana ingiliz- lerin yaptığı harekete büvük bir önem vermektedir. Sovyet Rusya ile Fransa ara dım paktına karşı ingiliz idare çe venlerinin aldığt durum, barışın uluslar sosyetesi cercevesi - icinde ve onun yardımiyle berkitilehile ceği unmyadlarını uyandırmıstı. Fa> kat deniz silâhları hakkındaki in- iliz - alman uzlasması bu kanaa ti çok hafifletti. Çünkü Almanya bunun İngilt in Baltık denizin den ve dolayısiyle Baltık devlet leri yani doğu avrupası işlerin den el çektiği anlamına aldı. Ba- zı ÂAvrupa gazetelerinin İngiltere tarafından Akdenizin doğu bölge sinde harba karşı yapılan savaşın ingiliz çıkarlarını korumak pren - sipinden doğduğunu yazmaları İn- giltere'nin barışı tutmak yolunda ki isteklerine karşı ileri sürülebi lecek bir belge olamaz. Bunun böyle olması ingiliz barış savaşı - nım ciddiliğini isbat eder. İngilte: renin bu barış sıyasası sebebi her ne olursa olsun barışın korunması örada yapılmış olan karçılıkir yar. 3 ile ilgili bütün devletlerin yardı - mina değer - Ancak - İngiltere'nin böyle bir vardims güvenebilmesi için kendisinin yalnız Süveyş ka- nalı ile değil, fakat barış eserinin tehlikede olduğu her hangi “bir nokta ile de uğraşacağının olarak bilinmesi lâzımdır açık Cöebevre Bobüşmaları — hakkında sevyet görüşünü anlatan B. Karl Radek Barış için devletlerin elbirliği- le yapacakları savaş, bunları birt- birlârine güvenmeyi ve bir arâdav hareket etmeyi öğretecektir. Böy- le bir savaş uluslar sosyetesini ve! kuvvetlendirecek en iyi yoldur. (Sonu ? inci sayıfada) Tüze Bakanımız Epi zamandanberi İstanbul'da bulünan Tüze Bakanı Bay Şükrü Saraçoğlu'nun bu sabah şehrimize gelmesi beklenilmektedir. Uçak piyangosu Dün çekilen numaralar 6 ıncı sayıfamızdadır Üzüm ve incirlerimizin korunması İzmirde tecimerler fiatları gene düşürdü ler. Bunların isimleri teşhir edilecektir Ege bölgesindeki üzüm ve in - cir fiatları üzerinde ihracat teci- merlerinin diledikleri gibi hareket etmeleri ve üretmenin zarar gör- mesi dolayısiyle Türkofis, devlet adına esaslı tedbirler almış ve köy- lünün yıllardanberi sayısı belli kimseler elinde oyuncak olan hak- larını korumaya karar vermişti. Alınan tedbirlerin tatbiki, devlet kontrolu altında — bulundurmak gayesiyle de fiatlar üzerinde na - zım ödevini görmek üzere İş ve Tarım bankalarının finanse ettiği bir sosyete kurulmuştu. Eze bölgesindeki yüzbinlerce yurddaşın hayatını bağladığı ve her safhasiyle vakından ilgilendi. gimiz bu önemli mesele, ihracat - çılardan Türkofis'in kabul ettiği en az fiattan asağı oferto yapma- maları hakkında söz alınarak bir sonvca bağlanmıştı. Ekonçmi Bakanı B. Celal Ba - yar'ın İzmir'de, devletin alıman kararları kesin olarak tatbika ka rar verdiğini ve türk köylüsünün Tncirlerimizi kutularına yerleştiren bir tlrk kızı hakkınım hiç bir suretle sömürül - mesine göz — yumulamıyacağını FSoat 5. rmer sayıfada)