22 Eylül 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

22 Eylül 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

ON ALTINCI YIL. No: 5085 Adımız, andımızdır. Balkan olimpiyadları dün başladı Fener stadı görülmemiş derecede kıılabalıktı- Dün yunanlılar [taıyan ka blneSİ reddettl dört, yugoslavlar iki; türk;romen, bulgar birer birincilik aldılar - Yarışmalara bugün devam edilecektir Altmmcı Balkan oıımp!yıdımnu ıwmbolıerındın blrl İstanbul, 21 (A.A.) — Günün erken saatinden başlıyarak Ka dıköyüne akın eden kalabalık öğ- Bolu ormanları yîlllly()l' Yanan Sebeti ormanı, Bo- lunun en değerli ve önem- li ormanlarından biridir Bolu, 20 (A.A.) — Bolunun Seben, Köroğlu ve Aladağ or - manlarında yangın çıkmıştır. Kör- oğlu ormanında ağaç dibindeki otlar yanmaktadır. Ağaçların yan- maması için hemen 200 işçi çıka - rılmıştır. Aladağ'da orman yan - ğgınının söndürülmesi için Çarşa: 1 ba kamunu ve Mudurnu ilçesi köy- lerinden işci çıkarılmıştır. Seben ormanındaki yangım dün sabah sı- ğir kuyruğu deresinden başlamış ve öğle vakti Derleyüp orman sos yetesinin sözbağlı maktama goeç- miştir. Bu maktada on hektarlık bir yeri yaktığı zaman dumanlar Bolu üzerinde güneşi beş on daki- ka örtmüştür. Hemen askere ha - ber verilmiş ve il jandarma komu- tanı ve orman direktörü ve ens - pektörü ile komiser yangın yerine yetismişlerdir. Yangının etrafı on köyden toplanan halk ile çevril - miştir. Yangın alanı buçlanmıştır. Bir rüzgâr olmazsa akşama kadar Seben yangınının söndürülmesi ( Sonu 3. üncü sayfada) leye doğru stadı doldurmuştu. Al- tıncı Balkan oyunlarının başlıya- car Fener stadına koşanlar akayın Atatürk sovyet ku - rulunu kabul etti İstanbul, 21 (A.A.) — Cumur Başkanı Atatürk bugün saat 18 de Ekonomi Bakanı B. Celal Ba- yar hazır olduğu halde Sovyet bü- yük Elçisi B. Karahan ile birlikte ınleı sovyet ağır sanayi kömiser muavini Piatakof'u kabul etmiş ve iki saat yanlarında alıkoymuş lardır. İstanbula altı yunan deniz uçağı geldi İstanbul, 21 (A.A.) — Altı deniz uçağından katınç yunan ha- va filosu bu sabah 8,15 de Çanak- kaleden havalanarak saat 10.35 de Büyükdere'de denize inmişler- dir. Yunan filosu havada uçak fi- lolarımız tarafından karşılanmış- tır. Büyükdere'de süel uçak komu- tanı ve subaylarımızla türk hava kurumu İstanbul direktörü B. İs - mail Hakkı, ve daha bir çok kim- seler yunan uçakçılarını karşıla - mışlardır. Yunanlı konuklar Parapalas fazla postalar ayırmasına karşın, vapurları ağız ağıza dolduruyor, tramvaylardan, otomobillerden ve arabalardan taşarak caddeleri dolduruyordu. Saat 14 de Fenerbahçe stadına girenlerin gördüğü görey şu idi: Bütün tribünler dolmuştu. Ala- nın üç tarafını çeviren bu tribün- lerin büyük bir kalabalıkla tama- men örtülen şekli, insanım gözüne görkem bir görey çiziyordu. Orta- da yemyeşil alan onu çeviren düz- gün ve çok güzel pist, sonra bu de- koru bir at nalı şeklinde çerçeve- liyen dolu tribünler, Fenerbahçe alanına bir Avrupa stadı ifadesini vermişti. Kalabalık arasında Tekitler Bakanı B. Ali Rânâ Tarhan, Ge- neral Fahrettin, ilbay B. Muhittin Üstündağ, yunan elçisi Sakeralo Pulos limanımızda konuk bulunan yunan filosu komutanı Amiral Se- kalaryo ve kurmavı, yunan yugos- lav, Romanya ve Bulgaristan elçi- likleri ileri gelenleri ve general konsolosları göze çarpıyordu. (Sonu 6, mer sayıfada) 22, EYLÜL 1935 PAZAR Bolu ormanlarındaki yangın söndil- rüldü. — Balkan olimpiyadları buşladı, — Mersin limanından Suriyeye ilk defa kavun ve yaş üzülm gönderildi. — İtalya beşler komitesinin — Habeşistan seferberliğe hazırlanıyor. önergesini reddetti, Her yerde 5 kuruş Habeşistanm kabul ettiği beşler önergesini Cenevre çevenlerı bıı' anlaşma imkanı avıyorlar - Habeşistan genel seferberliğe hazırlanıyor Roma, 21 (A.A.) — Bakanlar kurulu beşler komitesinin öner gelerini reddetmiştir. Karar şu şekildedir: Beşlerin. önergesini reddeden B. Musolini Bakanlar kurulu, beşler komi- tesinin raporunda bildirilen öner- 'f Bütün ölçülerin düzenlenmesi için Ulusal protip getirildi Ölçü ve ayarlar direktörlüğünün çalış - maları müsbet sonuçlar veriyor Ekonomi Bakanlığınca 1934 yı- lında Paris'teki arsulusal olçuleı bürosuna ismarlanan plâtin i umdan yı.pılıuş 42 numaralı logram protipi Paris büyük elçiliği araciyle Ankara'ya gönderilmiş - tir. Protip ileride elverişli bir yer- de saklanmak üzere şimdilik ba - kanlık demir kasasına konulmuş- tur. Arsrulusal ölçü bürosunun sü- 'yesiz etüt rıpo;':;)lu %ı bu türk ulusal portipi Mg. 4! ağırlığında ve 46MI. 4844 - uylu - mundadır. Protipin kesin şeha - İngiltere kıralının üçüncü oğlu evleniyor Dük dö Glücester ve Ledi Aliş Montagır Londra, 21 (A.A.) — Dük dö Glusester ile Ledi Alis Montagu Duglas Skot'un nikâhları Vest - minster kilisesinde 6 ikinci teşrin- de yapılacaktır. detnamesi süresiz tasdiknamede yazılı sonuçların önümüzdeki arsı- ulusal ölçüler konferansınca onay- lanmasından sonra Ekonomi ba - kanlığımıza gönderilecektir , ... Ölçüler kanununun memleke- timizde tatbike konulduğu ve öl- (Sonu 6. mot sayıfada) geleri öğrenmiş ve bunları derin bir incelemeye tâbi tutmuştur. Bakanlar kurulu, beşler komite si tarafından sarfedilen gayreti takdir etmekle beraber, bu öner - geleri kabul edilmeye imkânsız ol- duğuna karar vermiştir. Çünkü bu önergeler, İtalya'- nın hayatiğ hak ve asığlarımı ni - hai ve Fili bir surette gözönüne alabilecek sonuçlar vermeğe elve- (Somnu 2, ci sayıfada) Kültür Bakanımız geldi Kültür Bakanımızın dün durakı. alınmış bir resmi Kültür Bakanımız B. Saffet Arıkan dün İstanbul'dan gelmiş ve durakta karşılanmıştır. B. Ari. kan öğleden sonra Bakanlıkta or- ta öğretim programları üzerinde çalışmıştır. Yoldan: Tuna ve Vidinden Belgrad'a kadar yir- mi yedi saatlik bit Tuna yolculu- ğunun, hele ayın on beşimici gece- si yapılırsa, ne kadar güzel ola- cağı tasarlanabilir. Şimdi Tuna'da suların en faz- Adakale Balkanlara giden atkadaşımızdan. la azaldığı zamandır. Ve yava;ş gitmiye mecbur kalan vapur, size iki kıyının bitmez tükenmez gü- zellik hazinelerini doya doya sey retmek imkâniını veriyor. (Sonu 2. ci sayıfada) Adakale'de perk we Lütlloktmlürem yapıtdığı ve satridığı carşı