22 Eylül 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

22 Eylül 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Italya kabinesi dünkü toplantısında komitesinin pe İma — pi e 18 — No. 6081 — Fiatı her inek 5 er beşler tekliflerini —— —e -— amaa — PAZAR —- 22 Eylül 1935 Telefon: Ingiltere ile Fransa Habeş ihtilâfında takip edecekleri siyasette an- laştılar 24240. (İdare) » 24249 Gtühel) Asagi 24248 (Matbaa) -20113 (Klişe) ra “beğlerin teklifini reddetti Ingiltere ile Fransa nacdi zecri tedbirler hakkında anlaştılar italyada harb ı harb hazırlıkları başladı, Na poli, Mesina, Palermo, Barideki halk içerilere çekiliyor Cenevre 21 (Akşam) — Cenev- rede dündenberi hafif bir nikbin- lik havası esmeğe başlamıştır. İtak Yanın beşler komitesinin teklifle- Fine vereceği cevaba intizaren de- İegeler arasında diplomatik mü- zakerelere devam ediyor. Dün bik hassa M. Laval ile Lord Eden ara- sında yapılmış olan konuşmalara bura mahafilinde büyük bir ehem- miyet verilmektedir. Bu görüşmeden sonra burada dolaşan şayialara inanmak lâzım gelirse, bu konuşma neticesinde İngiliz ve Fransız noktai nazarla- rı biribirine daha ziyade yaklaş- için takip edilecek siyaset- hakkında mevcud olan anlaşmazlıklar orta- dan kaldırılmıştır. Bugün Fransız tirilmiş harbe mani olmak kabinesinin yapacağı toplantıda İngiltere ile Fransanın İtalyan-Ha- beş ihtilâfında teşriki mesaisini tasvip edeceği umulmaktadır. Italyada tedbirler Roma 22 — İtalya, harp çıkar- sa, Napoli Palermo, Mesina ve Ba- riyi harp mıntakası ilân edecek, buradaki halkı sahilden uzaklaş- tıracaktır. Dün Afrikaya, yedi vapurla beş bin asker 1100 işçi gönderilmiştir. | Habeşistanın seferberliği Cenevre 22 — Adisababadan | gelen haberlere göre İtalyanın red | kararı resmi surette bildirilince | Habeşistan umumi seferberlik ES edecektir. Italya, beşlerin İteklifinireddetti Bu red, Cenevrede İ derin bir hayal sukutu uyandırdı Roma 21 (A.A.) — Reuter ajansı bildiriyor: İtalyan kabinesi beşler ko- mitesinin tekliflerini reddet- miştir. Bu bapta neşredilen res) mi bir bildirikte deniyor ki: «Beşler komitesinin gayret- lerini takdir etmekle beraber, kabine, yapılan tekliflerin, İ- talyanın hayati menfaatlerini ve haklarını hesaba katacak bir sonuç elde etmek için kâfi bir esas teşkil etmediği fikrin- dedir.» Kabine, salı günü tekrar top- lanacaktır. Cenevre 21 (A,A.) — İtal yan hükümetinin kararı bura- da büyük bir sukütu hayali mucib olmuştur. Uluslar sosyetesi konseyinin münasip göreceği her türlü İ çare ve tedbirlere baş vurarak andlaşmaya destek olmak ar- zusu umumidir. Paris 21 — Burada çıkan ha- berlere göre M. Musolini Stresada M. Laval ve Lord Eden ile görüş. mek niyetinde bulunuyor. Maama- fih Paris mahafilinde söylendiği. ne göre bu görüşme (Devam 4 üncü sahifede) arzusu Üç uçağa ad konacak Yeni alınan İstanbulda adı konacak yeni üç Ad koyma töreni çarşamba günü yapılacak- uçağımız gelmiştir. tır. Tören programı hazırlanmış- tır, Uçaklardan birinin kurdelâ- | sını ilbay B. Muhiddin Ustündağ, İ ve adları konacak a üç uşuğımızdan biri diğerinin kurdelâsını Halk parti- İstanbul B. Hik üçüncüsünün O kurdelâsı. ha- B, si başkanı mi, ni alan miyetli vatandaş mühendis Abdürrahman Naci kesecektir. bunları satın | Balkan olimpiyadı dün başladı İlk gün nde Yunanlılar 4, Yugoslavlar 2, Tü irkler 1 birincilik kazandılar Yukarıda solda: Altı Balkan milletinin bayrağı bir arada. Altta: yaparken, yukarıda sağda: Yüksek atlama müsabakalarından bir gö | Yunan hava i filosu geldi Yedi uçaktan mürekkep bir | Yunan hava filosunun şehrimize | geleceğini yazmıştık. Uçaklardan birini idare edecek olan Yunan hava kuvvetleri kumandanı gene- ral Repas birdenbire hastalan- mış ve yola çikamamıştır. Bu mü- | naşebetle yedi uçak beklenirken | j altı uçak gelmiştir. ““DÖŞÜNCELER Tatlıcı ve börekçiler Eskiden Saraçhanebaşında börekçi ve tatlıcı dükkândan geçi! li, Bakla.” vaların en ballisı, böreklerin en pufu, ka- dayiflerin ön sırma tellisi Saraçhaneba- #nda satılırdı. Eskiden Beyoğlunda bir iki alafranga | pasta satan tatlısu frengi randevü yerin. | den başka tatlıcı dükki yoktu. Ben eskiden bu caddede tavuk göğsü ve keş- kül satan: bir ie görmedim. Eskiden «Babâli caddesi» (o denince akla, camekânları kitapla dolu, kırtasiye- , | cileri dillere destan bir yokuş gelirdi. Belki bir lokanta, belki bir iki kahveci bu yokuşta yer tutmuşlardı, fakat işte hepsi o kadar... Zamanlar var ki, İstanbulun ayrı ayrı alış verişi yerlerini değiştiriyor. Saraçhanebaşındaki tatlıcılar, mahalle biciler, börekçiler, Kapalıçarıdaki ke- | bapçılar Beyoğluna taşındılar. Beyoğlun- | daki apartımanların moda mağazalar | nın bir okkalı parçası ise Saraçhanebaşı- na göç etti, Babıâli caddesinde piyazcıdan, lokan: | tacıdan ve kahveciden geçilmiyor. İstanbuldaki bu alış veriş yer değişim- de göze çarpan bir şey var: Yemek içi mek, hele ucuz yemek .içmek satıcıları piyasayı tutuyorlar. e Yakında bu şehir İ büyük bir mahallebici ve onun yanında açılmış kocaman bir kebap, köfte ve pi- yazcı dükkân biçimine girecek, Orhan Selim Altıncı Balkan olimpiyadı mü- | sabakalarına dün öğleden sonra Fenerbahçe stadında büyük bir seyirci kalabalığı önünde başlan- mıştır. Müthiş bir rüzgâr esiyor ve ortalığı toza dumana katıyor- du. Bütün tribünler dolmuştu . Onur tribününde bakanlardan B. Ali Râna, general Fahreddin, ilbay ve şarbay Muhiddin Üstün- dağ, İstanbul Halk partisi baş- kanı B, Hilmi, bir çok saylavlar ve memleketin güzide simaları bulunuyorlardı. Tam saat iki buçukta halkın müthiş alkışları arasında ve ban- donun çaldığı marşa ayaklarını uydurarak önlerinde bayrakları | Türk milli takımı geçid töreni üş, altta; 800 metre koşulurken bulunduğu halde alfabe sırasil, i Arnavut, Bulgar, Rumen, Yugor lav, Yunan ve Türk atletleri sa- haya çıktılar. And merasimi | © Atletler dizildikten sonra atlet İ Ateş İbrahim ortaya gelerek olimpiyad andını içti ve altı Bal- kan milleti atletlerinin dört ucun dan tuttukları olimpiyad bayrağı İ törenle direğe ' çekildi ve o esna- da olimpiyad marşi çalındı. Altı Balkan milleti direğe çekilen olimpiyad bayrağı önün- de hürmetle durdular. Açış söylevleri Bu törenden sonra inhisarlar (Devamı 5 ci sahifede) atletleri,