7 Ekim 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

7 Ekim 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

ULUS Dünkü spor hareketleri Ankara at yarışları - Karma takım ekzersizi - Fener, Leviskiyi yendi -Sovyet beden terbiyesi kurulu başkanının diyevi . Dün sonbahar at yarışlarının birin- Güzel havadan — istifade doldurmuştu. cisi yapıldı. eden halk yarış Ük hafta olmasına rağmen koşular çok Bilhassa birge seyircilerin çoğu terkettiler. yerini güzel sonuçlar verdi. bahse düşkün olan yarış yerini iyi kazançla Daha beş hafta devam edecek olan ya- ışlara hariçten gelen atlar fazlalaşmış tır. Bu yüzdeh koşular çok sıkı Ve he « yecanlı olmakta birge bahis de o nie- bette fazla işlemektedir. Aşağıda koşu- ların neticelerini yazıyoruz, ci koşu: Üç yaşında ve hiç ko yu — zanmamış yarım kan ingiliz tay- laca mahsustu. Mesafesi 1200 metre idi. Koşuya altı tay iştirak etti. Dünkü nüshamızda da yazdığımız gibi birin - ciliği Bay Halimin Bora ismindeki ta- yı kazandı. İlk koşusunu yapan Kuhi fur ikinci oldu. Fakat taylar koşuyu birbirine o ka- dar yakın — bitirdiler ki birinci gelen Jayla dördüncü gelen tay arasında ga - yet az bir mesafe vardı ve seyircilerin bir çoğu kazanan tayı tefrik edemedi- ler, Birge bahiste Bora'ya oynayanlar bir liraya mukabil dört buçuk lira aldılar. İkinci koşu: Üç ve daha yukarı yaş ta ve 935 senesinde 500 liradan fazla ikramiye kazanmamış arrkan ingiliz at ve kısraklara mahdastu. Mesafesi 1400 metre idi. Bay Ahmedin Macaristan - dan yeni getirdiği Şorampo ismindeki at başlangıç işareti İle beraber öne geçti ve güzel bir koşu kazandı. Bayan Bins'in Barç ismindeki atı ikinci oldu. Üçüncü koşu: Dört ve daha yukarı yaşta ve 935 senesinde hiç koşu kazan mamış yerli ve arab at ve kısraklara mahsşustu. Mesafesi 2000 metre idi, Bu koşuda sekiz at koştu. Birge ba- histe herkes prens Halimin Poruj is - mindeki atına oynamıştı. Fakat Poruj beklendiği kadar güzel bir koşu yap - madı. Bay Ahmedin Ünlü ismindeki a- tı kuvvetli bir mücadeleden sonra bir burun ara ile birinciliği kazandı, Po - tuj ikinci oldu. Birge bahiste Ünlüye oynıyanlar yedi lira kazandılar. Dördüncü koşu: Dört ve daha yuka- tı yaştaki arıkan ingiliz at ve kısrak - lara mahsustu. Mesafesi 1800 metre idi. Bu koşuyu da prens Halimin Mısırdan getirdiği Şurbara ismindeki kısrak ka- zandı. İkinci gelen Bay Akifin Kazba- dalyası taşıdığı — altı kilo fazla siklet yüzünden rakibini sıkıştıramadı. Beşinci koşu: Dört ve daha yukarı yöştaki yarımkan ingiliz at ve kısrakla fa mahsus handikaptı. — Mesafesi 1800 metre idi. Bay İskenderin Selteni hareket ye- rine gidinceye kadar biraz hırçınlaştı. ise de gayet sakin ve güzel bir koşu ile birinciliği kazandı. Bay Rüstemin No- nası ikinci oldu. Çifte bahiste Şorampo . Selten oy- fuyanlar sekiz lira kazandılar. A. H. ile birinciliği ... Rux sporcuları ne zaman geliyorlar? Her yıl olduğu gibi bu aylarda spor cu gençliğimiz Sovyet Rusya futbolcu. lariyle birkaç «por şubesinde karşılışa taklardır. Konuklarımız 12 birinci t -3 tin cumartesi sabahr İstanbula gelm's bulunacıklardır. Ertesi gün öğleden sonra, İstanbul karma takımiyle futbo! oynıyacaklar; gece de cekırim karşılaş. maları yapılacaktır. Ayın on dörd” * gece güreşler başlıyacaktır. Ertesi » * günü ikinci futbol maçr vardır. Gecesi de cskrim yarışmalarına devam edile. cektır. 16 birinci teşrin çarşamba akşa- mr da güreş müsabakaları tamamlar caktır. Rus sporcuları 18 birinci teşrin cu - ma günü saat 8,10 treniyle Ankara'yı gelmiş olacaklardır. Burada da iki fut bol maçt ve eskrim, güreş karşılaşmala. vt olacaktır. Futbol maçları 19 cumartesi ve 21 paazrtes günleridir. Geceleri de serasiyle cakrim ve güreş maçları yapı dacaktır. Ayın 22 sinde İzmir'e gidecek - olan konuklar orada da ikişer maç yaparak gre aK Cumuriyet bayramında bulunmak üzere şehrimize döneceklerdir. Bayram akşa mu İstanbul'a, oradan da memleketlerine gideceklerdir. Sovyet gazetelerinde oküduğumuz haberlere göre, rust sporcuları bu g-ri için hazırlanıyor ve çok çalışıyorlar, Takımların tesbiti için birçok — deni yapılmış ve maçlarla oyuncular Iyi bir hale getirilmişlerdir. Hele futbol takımı nın Üzrinde çok durulmaktadır. Rus futbol takımının en son olarak şöyle çı karılması düşünülmekte imiş: Şoreta Starostin I Peterin Fedorof StarostinlI Lapçin Yakuşin Smirnof Dementiyef ?''n Belki bir iki değişik ile İstanbul, İz- mir ve Ankara'da futbolcularımızla kar şılaşacak bu takımın oyuncularından ço ğunu Rusya'ya giden ve burada kendi - leriyle karşılaşan sporcularımız tanımak tadırlar. Rus ulusal takımı Cek futbolu. na karşı başarı kazanmış, değerli bir ekiptir. Bu sebeble kazanmak için genç. lerimizin çok çalışmaları lâzımdır. Sevinerek görüyoruz ki futbol fede rasyonu bu defa yarısmaların yapılacağı üç büyüle şehirde birer kamp kurmuştur Eskrim ve güreş federasyor ulusal takımlarımızı hazır bir vaziyette bulundurmaktadır. Umarız ki takımları- mız her üç şubede de başarı kazanırlar. Gençler birliği - Karma takımla ekzersizini yaptı Ankara futbol kurulunun Gazi Ter biye enstitüsünde açtığı kampta futhol. cülar tam bir disiplin altında çalışmak - tadırlar, Hazırlanan programa göre tek 've toplu antrenmanlar - yapılmaktadır. Öteygün A, ve B. karma takımları kar şılıkir bir ekzersis yapmışlardı. Dün karma takım Gençler Birliği ile oyna . mıştır . Bu maçm birinci bölümünde karma takım şöyle çıkmıştır: Natık, Nuri, Ali Rıza, Naemi, İsken der, Ziya, Niyâazi, Bilâl, Muzaffer, Hak- kı, Mustafa, Oyunun otuzuncu dakika. Bekir ve Ziya. nın yerine Nihad girmiştir. İkinci bö lümde karma takım: Natık, Bekir, A- H Rrza, Nazmi, İhsan, İskender, Bilâl, Niyazi, Muzaffer, Hakkı, Mustafa şek. Tinde çıkmıştır. Gençler birliği: Cihad, Saffet, A. sım, Ahmmed, Hasan, Ahmed, İhsan, Mü nür, Niyazi, Salâhaddin, Selimden ku- rulmuştu. İkinel bölümde Niyazi karma takıma alınmış ve yerine Keşfi girmiş. tir. Gençler birliği bu ekzersizi 2-1 ka- zanmıştır. Karma takım çok umud veri. ci değildi. Fakat gençler birliğnden a. İmacak oyuncularla iyi ve kuvvetli bir takım meydana geleceği şüphesizdir. Eğer Leviski takımı da getittilirse da- ba önemli olan rus maçlarından önce karma takımımızın kuvveti anlaşılacak- tır. İlgililerden bunu temin etmelerini beklerken, gençlerimize de nefes ka. zanmak için çok çalışmalarını tavsiye ederiz. Türkiyeye gelecek sporcular Haklkanda B. Mantsev'in diyevi Moskova, 6 (A.A.) — Beden terbi. yesi yüksek kurulu başkanı B. Mantsev, gazetecilerle yaptığı bir konuşmada demiştir ki: — Türkiye ile Sovyet Rusya ekip. leri arasında yapılan temaslar iki dost memleket kültürel münasebetleri Üze- rinde önemli tesirler yapmaktadır. Şimdiye kadar Türkiyeye, bu sefer yollamakta olduğumuz ekip kadar ka- labalık ve kuüvvetli bir spor ekipi yol. Tamış değiliz. Esasen şimdiye kadar hiç bir defa hiç bir memlekete aynı zaman. da bu kadar çok spor şubesi deleğeleri- ni içine alan bir ekip göndermiş de- ğiliz. Yakında yapılacak müsabakalar, he. le futbol ve güreş müsabakaları, spor bakımından çok önemli olacaktır. E. kiplerimizi tertib ederken, fikrimizce çok cifldi bir rakip telâkki - ettiğimiz türk ekiplerinin cok kurr—>>') oyrmları. Remin trmız da sında Nurinin yerine nı göz önnüde bulunducduk. Karşımız- da çok kuvvetli ve çok iyi hazırlanmış bir türk spor ekipi bulacağımıza inanı- yoruz. Hele güreş müsabakaları, futbol müsabakalarından daha çok heyecanlı olacaktır. Aynı zamanda Türkiye ve Sovyet Rusya tenis ve eskrim ekipleri ilk defa olarak karşılaşacaklardır., Fener - Güneş karması bulxarları nasıl yendi? İstanbul, 6 (A-A.) — Şehrimizde b lunan bulgar Levski takımı ikinci ma çını bugün, Fenerbahçe Güneş karışık takımı ile oynadılar. Oyuna tam 15 de başlandı. Oyuna karışık takım başladı ve 3 . 4 çapras plase hemen bulgarların kalesiue indi. Rasih'in şutu biraz yukardan git. meseydi bulgarlar ilk dakikada bir go! yiyeceklerdi. Kaçan bu fırsata rağmen. karışık takım üstün bir oyunu devam ettirmğe muvaffak oluyor. Altmcı * kikada Fikret'in çok güzel bir korner vuruşu dört muhacimimizin kafası ara snda kayboldu, 11 inci dakikada, karışık takım hakiki bir gol tehlikesi geçirdi. Seri bir deplasmanla topu kaçıran bulgar sağa- çığı. Altr metreden bir şut çekti. Necde. tin fevkalâde soğuk kanlılığı olmasay dç bu şut gol olacaktı. Birax sonra karışık takım bir gol fer satr daha yakıladı. Topla yıldırım gi! inen Niyazi, çizgi üzerinden geri çevirdi fakat Naci vaktinde yetişemedi. 18 ve 23 üneti dakikada, Rasih'in iki güzel şutunu Levski kılesinin direğini yalayarak avuta gittiğini görüyoruz. Oyrn çok hızlı devam ediyor. — Birg”- evelki hareketsiz ve cansız oyunun ye . tinde bügün takımımızın cidden muvaf fakivetli bir oyun çıkardığını görüyoru 32 inci dakikada; Şaban'ın Niyazi'ye pasr güzel bir inişten sonra Rasih'e geç- ©. Rasih yakından bir plase ile karre takımın ilk sayısını kazandırdı Dört dakika sonra Şaban, kısa bir sürüşten sonra on metreden attığı “vir şutla bulgar kalesine ikinci golü atrver. “. Bulgarlar ikinci gölden sonra çok hızlandılar. Karışık takamın kalesi önür * tehlikeli vaziyetler hasıl oluyor. 84 iç'in sıkı bir şütünü Necdet yakaladı. Birinci devre 2 . 0 karışık takımın üstünlüğü ile bitti. İkinci devreye bulgarların vuruşu ile başlenddi. V 't ilk inişi gene karışık kım yaptı. Bulgarlar, güneşi de arkaları na aldıktan sonra vaziyete hakim olma- ga çabalıyorlar, Karışık takım buna im- kân vermeyen güzel bir oyun - oynuyı Bu devrede Rasih'in yerinde oyn Necdetin (Güneş) çok çalıştığı görüli yor. Yedinci dakika: Soldan bir ini Fikretin bir şutu tamamladı. Top — kalr direğine çarptı ve geri geldi. Topa * san bulgar müdafi' kafa ile korner y- mak istedi, Fakat yetişen Niyazi' topü çizgi üzerinden çevirdiğini ve Nee detin vyole bir şutla üçüncü gölu a7” taktığını görüyoruz. Dokuzuncu dakika: Sağdan bir hücu mu bulgarlar favulle kestiler Niyazi'nin vuruşunu Naci kalâ ile kaleye yol! * Fakat top golpost'a çarparak geriyr döndü. Üçüncü goldan sonra oyun biraz gevşer gibi oldu. Çok sert oynıyan bu' garlara karşı, sakatlanmamak için »- yapmadıkları görülüyor. Çoğu rusla, için hazırlanan oyunculardan — kürülr tlerm için bu taktik çok yerinde idi. Bugarlar hücum üstüne hücr — ya yorlar. Fakat bunların hiç biri tehlik bir hale gelemiyor. 31 inci dakika: Durmadan tekme atan bulgar sağ müdafli hakemin ihtarı mt hakaretle karşıladı ve dışarı çi 36 mer dakika: bulgarlar ceza - visi içinde Necdete çelme taktılar Penal tew sunu Nocdet göle çe e karısık takımın 4 - O galibiyetivle bitti Mürebhiye arryanlara 'Türk tebaası bir Prnasız Bayanı yüksek aileler yanında — mürebbiyelik arıyor. Â. R. rumuzu ile bakmevimire müracaat. ı— 44 saslbicr Be | KARARARARA MMIWAN; San Michele'nin kitabı: Bir yılda yirmi altı dile çevrilmiş tek eser Kitabcılarda arayınız Yazan: Aksel Munle, türkçeye çeviren N. Baydar Basıldığı yer: Ulus Basımevi f Askerı Fabrikalar Umum Müdürlüğu g Satmn Alma Komisyonu ilânları 652 ÇİFT EFRAT FOTİNİ Tahmin edilca bedeli - (3325) lira (20) kuruş ölan yukarda miktarı ve cinsi yazılı malzeme askeri fabrikalar Umum Müdür. lüğü satın alma komisyonunca 25/B. Teşrin/935 tarihinde cu. ma günü saat 14 te açık eksiltme ile ihale edilecektir. - Şartname parasız olarak komisyondan ve- rilir. Taliplerin muvakkat temi. mat olan 249 lira 39 kuruş ve 2490 numaralı kanunun 2 ve 3 maddelerindeki — vemaikle mez- kür gün ve saatte komisyona müracaatları. (2901) 1—4503 650 KİLO YUMUŞAK KÖSELE Şartnamesinde değişiklik ya. pilan we tahmin edilen edeli (1980) lira olan yukarda mikda. TT ve cinsi yazılı malzeme As £ fabritkalar Umum — Müdür. satın alma komisyonunca 18/1. Teşrin/935 tarihinde cuma caatları. 800 ADET LASTIK TAKOZ 'Tahmin edilen bedeli (820) li- ra blan yukarda miktarı ve cinsi yazılı malzeme Askeri Fabrika. İar Umum Müdürlüğü ma komisyonunca 2 935 tarihinde pazartesi günü sa at 14 te pazarlık ile ihale edi. lecektir. Şartname parasız rak komisyondan verilir. Talip. lerin muvakkat te lira (50) kuruş ve 2490 numaralı kanunun 2. ve 3. maddeterinde ki vesaikle mezkür gün ve saat te komisyona müracaatları. (2803) (2804) Yüksek Ziraat Enstitüsü . Rektörlüğünden: Yüksek Ziraat Enstitüsünün bir senelik ihtiyacı olan aşağıda yazılı 7 kalem sabun, soda ve saire alınacağından hizalarında gi î : ne günü saat 16 te açık eksiltme İle ihale edilecektir. Şartname para. sız olarak komisyondan verilir. Taliplerin muvakkat plân (146) liza (26) kuruş ve 2490 numaralı kanuınun 2 ve 3. maddelerindeki vesaikle mezkür gün ve saatte komisyona müra- teminatı 1—4376 at oli n al. teşrin. ola. lan (61* 1—4377 terilen muhammen bedeller üzerinden 24-10-935 perşembe günü at 15 açık eksiltme ile ihale edileceğinden mezkür ihâale saatına kadar muvakkat teminatı tutan 186 lirayı enstitü veznesine yatırıp alacakları makbuzla İdare ve İhale komisyonuna müracaatları. Pa. rasız şartnamesini ve nümunelerini görmek istiyenler enstitü İda- re'Müdürlüğünden istemeleri. (2898) Miktarı Kilosu Cinsi 4000 . 5000 1 Saburi 1000 - 2000 « 1S0 kutu 250 Gr. Brasso 1250 - Pırıl 1000 Adet 500 ” uzunluğundi 150 ile beraber. Soda. İstanbul kristal İstanbul süpürgesi 120 - 130 santim pürge sapı Sifon süpürgesi sapı Fiatı 32 9 35 25 25 kuruş 12,5 12,5 1—A4s13 Jandarma genel komutanlığı Ankara satınalmakomisyonundan: 1; Eldeki nümune evsaf.ve boylara uygun olmak şartile (3000) kaput ve (15,000) takım erat kışlık elbisesinin dikimi (imaliyesi) ayrı, ayrı eksiltmeye konulmuştur. 2: Her iki işe alt şartn>orler Ankara jandarma genel tanlığı kurağındaki komis komu- w parasız olarak her gün almabilir. 3: Eksiltmeye gireceklci şartaamede yazılı belgeleri havi tek. lf mektuplarını, ve eksiltmesi için de teminat makbuzu veya ban- ka mektuplarını eksiltme saatından evvel komisyona vermiş bulu- nacaklardır. 4: 3000 kaput imaliye tahmiri bedeli (3600) ilk teminatı (270) lira ve açık eksiltmesi 24.10-935 perşembe günü saat (10) da. $: 15,000 takım kışlık elbise imaliyesi tahmini bedeli (24,000) ilk teminatı (1800) lira ve kapalı zarf usulü İle eksiltmesi 25-10- 935 cuma günü saat (10) da komisyonda yapılacağı. (2897) 1—4514 Ankara İlbaylığından: Açık bulunan Keskin ve Balâ tahsil müfettişlikleri için Lise mezunları arasında 11 ilk teşrin günü müsabaka imtihanı yapıla- çaktır, İsteklilerin belgeleriyle birlikte imtihandan bir gün önceye kadar müracaatları ilan olunur. (2903) 1—4507