24 Ekim 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

24 Ekim 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

241LKTEŞRİN, 1935 PERŞEMBE FN N Son haberler ; 2. ci sayıfada ! ON ALTINCI YIL Atatürk için kötülük düşünenler Türkiyonik sesi No: SI7 Adımız, andımızdır Ücey gün Hakimiyeti MitTye meydanıüda toplanıp komployu telin Edetikitden bir grup. En Büyüğümüze karşı hazır - lanıp vaktinde meydana çıkarıl - mış olan alçakça yağınçın yurdda ayandırdığı heyecan ve nefret bü- tün kuvvetiyle devam ediyor. Bir çok şehir, kasaba ve köylerimizde korkunç teşebbüsü lânetlemek için miting halinde toplanan halk yı - #ınları adın0 Ulu Önderimize çe- kilmiş olan & ıygı ve candan bağ - hılık telgraflı venı neşirde devam ediyoruz: Srvas, 22 (A.A.) — Türk ulu- sunun ve türk cumuriyetinin düş- manları tarafından yüksek varlı ğınıza suikast tertip edilmesinden ve bunun yarattığınız çelik idare tarafından önlenmeisnden ötürü cumuriyet alanmda toplanan bü - tün Sıvas halkı coşkun bir miting yaparak türk ulusuna ve türk yur- duna düşmanlık için - varlığınıza karşı kötü niyet besliyen hainl -7i tel'in ettiklerini huzurunuzda e - ğgilerek derin saygılarımızla arz - ederiz. Sıvaslılar adına Basel Edirnede: - Edirne, 22 (A.A.) — Suikast haberi batı ucundaki çocuklarımı- zın baştan başa sarsılmasına ve hınçlanmasına sebeb oldu. Tarihe başeğdiren türk ulusunun sembo lüne saldıracak elleri al kanları - mızla boğmağa her vakit hazır bulunduğumuzu bildirmek - için biriktiğimiz halkevi çatısında ün- lü varlığınıza çok daha esenli ve başarımlı ömürler dileyerek son - suz saygılar sunmağa karar ver - dik. — C.H.P. Edirne İlyönkurul Başkanı Akıncı Denizlide: Denizli, 22 (A.A.) — Ulu Ön- derimiz gözbebeğimiz Atatürk'e karşı suikast yapılmak istendiği - ai haber alınca bütün denizliler ;oplanarak canlarını feda etmeğe bir daha and içtiler ve hüküme timizin gösterdiği uyanıklıktan dolayı şükran duygularının yüce katınıza duyurulmasını - istediler bu kötü düsünceli alçakların ka- nunun en ağır cezasına çarptırıl - malarını betliyorlar. Miting Heyeti Başkası Ertan Kastamonuda: Kastamonu, 22 (A.A.) — Ca- nınıza kıymak istiyen alçakları la- netlemek için cumuriyet alanımda toplanan binlerce kastamonülu - ların hepsinin yğrunuza kanlarını dökmeğe bir kere daha and içtik lerini ve hainlerin en ağır ceza lara çarptırılmalarını sabırsızlıkla beklediğimizi arzederiz, ulu Ön ' derimiz. — Kastamonulular adına Arslan Dil hakkında Etimolojik ve Morfolojik '[I inci Anket I — İşik 2 — Parlak 3 — Sıcak 4 — Ateş 5 — Gök 6 — Sü 7 — Yer 8 — Toprak - torpak 9 — Yıldız 10 — Yıl D Yukardaki kelimelerin ilk ve asıl kökleri nele-dir? Bu kelimeler nasıl teşekkül etmişlerdir? Bu kelimeleri teskil etmek için köke ilâve olunan ek - ler nelerdir ve eklerin h birinin mana ve farkla bakımından rolleri ne ol - muştur? IV) Bu araştırma neticesinde: A - Türk dili kökleri, v,, B - Türk dili ekleri, ve, C- Tür': sözlerinin teşe! külü hakkında bir ka ide çıkarmak mümk müdür? Yukardaki ikinci dil anketimi- ze okurlarımızın vereckleri cevab- ları, gazetemiz yazı işleri direktör- lüğüne göndermelerini rica ederiz. Simdiye kadar aldığımız cevab lart sırasiyle kovduğamuz — gi bundar böyle de koyacağız. Ödemişte: 4; Ödemiş, 21 (A.A.) — Uğrun- da kanını, canını, nı seve se ve vermekten çekinmiyen Ödemiş halkı göz bebeği Atatürk'e el uza- tılmak istendiğini işitince yürek - ten kopan taşkın ve coşkun bir is- tekle cumuriyet alanında toplan - mış ve dünyanın en alçak insan - * lağı olan bu melunların bir an bile yaşatılmıyarak gebertilmesi bütün dünyaya türkün en ne dokunulamıyacağınım anlı masını ve bü isteklerinin yüce tanıza ulaştırılmasını coşkun terişlerle kararlaştırmış oldukla rını bildirir ve bütün Ödemişlile - rin sonsuz sevgi ve bağllıklarını sunarız. y Baykol, C H, P. baş- kamı Yayla, Halkevi Baş - kanı Baran Yahşıhanda: Kırılıkala; 21 (ALA.) — Sizi öz canlarımdan çok seven ve size bü- tün varlığıyla bağlı olan köylüleri- miz, alçak ulus düşmanları tarafın- dan size yapılmak istenilen suikast niyetini çılğın bir teessürle hab aldı. Bütün varlığımız sizin yurd değerindeki kıymetli vücudunu - za sarsılmaz siperdir. Sizin ulusu muz için me büyük bir Ata oldu ğunuzu bizim kadar anlıyan dü; manlar yalnız size değil ulusu muza da suikasta yeltenmişlerdir. Siz yalnız türklerin Jeğil bütra insanlık âleminin tapındığı yüce bütün insanlığın övün- ve medeniyet tacı iz. Size suikast medeni yet âlemine suikasttır. Biz o hain leri çiğnemek, parçalamak, size te eavüzü düsünen kafaları — ezmek için hepimiz ayak üstü bir isarc"” nize bakmektayız. Bizi size canı mızla yurdumuzla ve bütün varlı #emızla bağlamış olan — tanridan sizi hasımızdan çok uzun yıllar eksik etmemesini diler alçak sui kastçıların siddetle cezalandırı! - masını dileriz. Keskin ilçesi Yahşıhan köy- lüleri adına Sait, Yoahşıhan muallimleri adına Ömner (Sonu 5. ci sayıfada) Her yerde 5 kuruş ni dinlesinler: İTALYA -HABEŞİSTAN SAV Cephelerde kayda deger hiç bir hadise yoktur Roma, 23 (A.A.) — Basın ve propaganda bakanlığının 26 Nao. h bildiriği: General de Bono'nun yolla mış olduğu bir telgrafa göre, he7 nüz işgal edilmemiş bazı bölgeler halkının başeöğmesi ve uçakların keşif uçuşlarından başka her iki cephöde kaydde değer hiçbir hadi- se olmamıştır. Asmara, 23 (ALA.) — Yab. cı gazete aytarları Dagnerei'nin alınmasına büyük bir önem ver - mektedirler. Kontinantal Telgraf'ın iddia ettiğine göre, italyanlar artık Se belli vadisine hâkim bulunmakta dırlar. Royter Ajansının tahminine Uraylar kurultayı bugün açılıyor Uraylar kurultayı bugün sa>t 10,30 da Halkevi salonunda İç Bakanımızın bir söyleviyle açıla - caktır. İç Bakanımın söylevi.. * < sonra Başbakanımızın da bir söy- lev vermesi ihtimali vardır. Bu - nun arkasından kurultayın asbaş- kan ve sekreterleri seçilecektir. Kurltayda görüşülecek işler üç kısma ayrılmıştır: Bayındırlık iş- işleri, Uray gelirleri ve hayatı u - cuzlatma çareleri, (Sonu 3. cü sayıfada) göre, şimdi yağmakta bulunan yağmurlar Ogaden cephesinde ile- ri hareketlere engel olmaktadır. Fakat topraklar kuruyunca işgal hareketi devam edecektir. Adisababa, 23 (A.A.) — Kont Vinçi'nin beklediği italyan kon - solosu, Moşo demiryolu istasyonu- na varmıştır. Kont Vinçi, Moşo'ya giderek kendisiyle buluşacak ve birlikte Cibuti'ye hareket edecek - lerdir. Adisababa, 23 (A.A.) — İtal- yan uçakları kuzay cephesi üzeri- ne aşağıdaki bildiriği - atmışlar - ır: «Tigre halkma... Kıral üçüncü Viktor Emano - el'in ve Musolininin emriyle, Ge - neral dö Bono, Ras Guksa'nın oğ - lu son altes Haile Selasiye'yi Aa - laua ve Takazze bölgelerine ilbay tayin etmiştir. İmparator Jan'ın sarayı, italyan hükümetinin yar - dımiyle ihya edilmiştir. Onun e - mirlerine, bizim emirlerimizi ol- duğu gibi sayınız. » B. Receb Peker İstanbula gitti C. H. P. Genel Sekreteri B. R. Peker İstanbul'a hareket etmiş - tir. Pazara kadar orada kalacak- tır. İngiliz başbakanı ve sıyasal durum İngiliz başbakanı B. Baldvinin birkaç poru Londra, 23 (A.A.) — B. Bald. vin, Avam Kamarasında demiş - tir ki: « — Büyük Britanya, Uluslar Soösyetesinin dışında hareket et mek için hiç bir manevra yap At Nablemasliğek" halli, gerek İtalya, gerek Habeşistan v gerek Uluslar Sosyetesi için hak- kaniyet Üzere olmalıdır. Bugü güdülen sıyasadan ba yasa güdülmes Bir kere dalıa ilâve başımıza hareket eli a ; madık ve hiçbir zaman harb dü - dürererlş B. Bldvin, İngilt silzl İayrem arttırılması Tüzemunn * kaydederek demiştir ki: « — Kollektif güvenlik sıya - sası, ulusal müdafaa hizmetinde görülen eksiklikleri karşılamazsa bu sıyasayı güdemem. Uluslar s. : yetesinin bülün vasıtalarını tüket- tikten sonra da umudlarımızı ger- çekleştiremezsek, mücadeleyi bı- rakacak değilim. O zaman, ulus - lar sosyetesini tesirli kılmak için ne yapabileceğimizi düşünece - ğiz.» B. Baldvin, seçimin 14 - ikinci teşrinde yapılacağını, yeni parla: mentonun başkan seçimi için 26 ikinci tesrinde toplanacağını ve ea son, resmi olarak açılışımın da 3 ilkkâ "wağrar bildirmistir.