29 Ocak 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5

29 Ocak 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5

—x 22 SONKÂNUN 1936 ÇARŞAMBA Ski oli ııpıv.ıd ekipimizi Munih belediye reisi kabul etti e çıkan bir almanca ga- Belediye reisi Tem- fel bugün öğleden evvel belediye min kabul salonunda ilk türk ski impiyad ekipini kabul etti. Bu ekip Garmiçeye — gitmek üzere Munihe uğramıştır. Konuşmada belediye reisi eski türk - Alman silâh —arkadaşlığından bahsetti. türk olimpiyad ekipinin şefi İlyas Ziya türk dili ile, kendilerine ya- lan dostca kabulden dolayı te- şekkür etti ve iki memleket arasın- daki dostluğu tebarüz ettirdi. Ka- bul esnasında bir çok halk, kulüb mensubları ve türk talebesi hazır bulunmuştur. Muğlada bademler çiçek açıyor Muğla, 28 (A.A.) — Burada ha har baharı andıran bir sıcaklıkla - geçi .yer. Sahillerde her taraf yeşillenmeğe haşlamıştır. Muğlada da bademler çiçek açıyor. Henüz kıştan bir haber yoktur. Tapuda tayinler Bursa tapu direktörlüğüne Konyı zektörlüğüne İsparta tapu baş Hasan Nafiz, Konya tapu direktörlü- #une Bursa tapu direktörü İsmail ta- yin edilmişlerdir. di. Amerikalılar hakkında, Japonya mnemleketin aralarında ihtilaf çıkma- ama imkân olmadığını söyledi. İngi- ingiliz - japon dostluğuna yardım et- mek olduğunu bildi zel bi . Bu sözler gü- zihniyetten ilham almakta ve kapıyı açık birakmakts dir. Fakat bu uzlaşma - ve uygunla; yasası, eğer Japonya Cenev- reye ve silahların tahdidi hususunda diğer devletlere sıkı bir surette bağlı der: Bu da, diş işleri bakanının, — Ja- dışarda, milletler arasında hüsnüniyetten faydalanmak yollarını bulmalarını temenni etmeliyiz. Uzak Şark'ta sulhun devamı ve sağlamlar- tırılması ancak bu süretle temin edi- ULUS'un romanı: Kırmızı Zanbak Yazan? Anatol FRANS Türkçeye çeviren: Nasuhi BAYDAR Mösyö Marten - Bellem sordu: — Önünde adım söylendiği vakit Cumur Reisi hiç itirazda bulunmadı mı? — Hayır. Bertiye, Marten'lerin irsi dü- rTüstlüklerini, servet durumunuzu ve hele, yardımları hükümet için faydalı bazı finans mahfillerine sizi Mesud tabiriyle, vaziyetinin mülhem oldu. İmzaladı. Kont Marten'in sarı çehresinde kırışık belirdi. Gülümsedi. Luvayye devam etti: — Kararname yarın resmi gazetede çı- kacaktır. Onu dizdirmeğe giden kâtibe re- fakat ettim. En emin yol bu idi. Hiç de bu- dala olmıyan Grevi'nin zamanında kararna- meler Elize ile Volter rıhtımı arasında geri alınırdı. olabilecek sağlıyan rabıta- ları ileri sürdü. Ve Cumur Reisi de, Garen'in icablarından Bunları anlattıktan sonra Luvayye bir is- URLUHAMBERLER Mısırda kabine buhranı Kahire, 28 ÇALA.) — Menhur'da ve “Tanta'da dünkü çarpışmalarda üç kişi öt müştür. Talebe, bugün - bütün mekteblerde grevlerine devam etmektedirler Kabine buhranı, değildir. henüz. halledilmiş Hauptman hakkında yeni bir vesika mı? Prag, 28 ÇA.A.) — Haber alını Köre, 1932 senesinde Harma Jüst adın - daki kadından, Hauptmana dair bir mek- tup almış olan, demiryollar memurların- dan Nitka, bu mektubu evvelce söylen çibi Şikago zabıtasına - değil, fakat leği üzerine gene o kadına gön kendi dermiştit. Herma Jüst, Hauptman'ın suçlanı rılacağını henüz kimselerin aklında bile yökken yazılmış olan bu mektubun, Ha- Nitka bu mektubun ancak son sayıfa sını bulabilmiştir ki bunda, Bayan Jüst, Lindberg'in çocuğu çalındığı sırada Ha- uptman kendi evinin şarap mahzeninde bulunmakta / olduğunu / bildirmektedir. Bu sayfada tarih yoktur. Ancak - Nitka bütün mektubun en aşağı iki yıl önce yazılmış olduğunu temin etmektec Yeni deniz sorağları Vaşington, 28 (A.A.) — Tecim ba kanlığı memurları, hükümetin, kongrenin ibi ile yaptırmak niyetinde oldu parça süper posta vapurunun pro- nberi tetkik etmektedir Bu projelerin neşredilen suretlerine bakılırsa bu dev cüsse gemilerin inşasın da acrodinamizme hassaten önem veri - decektir. Bunların dığarda güverteleri ol- mıyacak ve lümbozlar sımsıkı kapalı tu- tulacaktır. Geminin içerisinde - hararet Türscesi sabi Ancak bu pençerelerden içeriye deniz havası giremiyecektir. Moskovadaki türk resim sergisi kapandı Moskova, 28 (A.Â.) — Modern türk vesim sergisi dün kapanmıştır. 28 gün ziyaret etmiş Çinde bir barut deposu patladı. Pekin, 28 (A.A) — Nankin ya- kınında Mantuko'da hükümete ait olan bir yerde barut deposu pat- lamış ve 50 evi yıkmıştır. Azerbaycanın 15 inci yıldönümü Moskova, 28 (ALA) — Sovyet Azerbaycanının on beşinci yıldönü - mü - münasebetiyle, — Merkezi İcra komitesi 59 işçi mühendis, çiftçi ve münevverle kızılordunun Âzerbay - can fırkasına mensup bazı kuman - dan ve askerleri dırmıştır. Tefrika: 98 kemleye kendini attı. Orada, gözleri ve bur- nu ile Madam Marten'in omuzlarını tadarak : — Zavallı dostum - Gambeta'nın zama- 'nında olduğu gibi, cumuriyetin kadınsız ol- duğu artık iddia eç ler tertib edersiniz, Bu sırada Margöri: Fin şarkısını söyliyordu. Mösyö Marten: , gereken formi bir iki mek vazifesi bende idi. da olduğunu biliyordu. Luvayye: — Hemen gidip yakalamalı, dedi. Ve selam vererek: nezaretin büyük salonlarında, güzel eğlence- gerdanlığı ve küpe- leriyle kendine aynada bakarak mücevherle- — Bildiriği yazmak lâzım, dedi. düşündüm. Nezaretime aid kısım içi buldum: “Vergiler- le değil büdce fazlalariyle i Luvayye omuzlarını kaldırdı. — Olur şey değil; az kaldı unutuyordum. Harbiyeye, kendisine danışmaksızın, dostu- nuz Larivyer'i koyduk. Kendisine haber ver- Askerlerin devam etmekte oldukları bul- var kahvelerinden birinde onu bulmak kabi di. Fakat Mösyö Marten generali YUNAN : SEÇİMİ MUTLAK EKSERİYETİ NE Lİ- BERALLER. NE CUMURİYET- ÇİLER, NE DE VENİZELOS MU- HALİFLERİ BAŞ, MIYORLAR. (Başı 1. inci sayfada) B. Venizelos ne diyor? Atina, 28 ÇALA.) — Pairas gazetesi B. Venizelos'un bir dostuna yaptığı be- yanatı neşretmektedir. B. Vncizelos demiştir ki: “Sıyasa adamı sifatiyle ben artık - yaşarıyorum. Ben, ancak bir hatırayım. Sabık bir dev let adamıyım, Şimdi ise Kiberal partinin basit bir ferdiyim, işte o kadar Yeni kabine nasıl olacak? Atina, 28 (ALA.) — Atina ayanısı bil.- diriyor: Sıyı tin kurulmasının uzunca bir zamana ihti- yaç göstereceği kanatindedir. Kıral, is N mahfiller, yeni hüküme- tişarelerine ancak bütün saylavlıkların kati sürette malüm / olmasından başlıyacaktır. Kıral, bütün seçimde nisbi n memur edecektir bintiyle gayet gi Saylavlıkların kati surette malüm ol- ması üzerine başbakan B. Demir dim edecek ise de kıral bu istifayı anı * kabine meselesinin hallinden sonra edecektir. B. Sofulis, Çaldariz ve Metaksas, tanı bir milli birlik kabinesi teşkiline yardı ma hazır gibi gözükmektedrler. Kondilis ne diyor? B. Kondilir garetecilere demiştir — Her me bahasınâ olursa olsun, me lekete mesul bir hükümet lâzımdır. Bugünkü vaziyet, yeni bir seçime mü- aaade tmemektedir. Parti şefleri, y ut geniş bir temerküz kabinesi kurmak - süre de, hükümet bulranına - bir çare - Yeni hükümet, en evel ye- H esasiye kanununu vücuda Öteki meseleler Seçi Atina, 28 (AA) — seçimlerinin kati südür: Çaldaris halkçıları 69, Kondilir — Te etokis halkçıları63, Metaksas grubu. 7, Kocamanis grubud, Bu süretle ve resmi neticeleri Venezilist —aleyhdarı 143 kürsü elde etmiş oluyor. — Kocanızı da verir misiniz, kon! Döşartr girdiler. Pol Vans: — Tebrik ederi Madam, siz bize, — Umarım ki ke gelmiyorsunuz.. Pol Vans, Madam Marten'in nezaret bi- nasındaki daireye sordu. Terez bağırdır Pol Vans devar salon- seyredeceğiz. Madam Marten: — Mösyö Pol Vans, kabine değişimleri size pek hafif meşrebce ediyor. Onlar çıkarken locaya Pol Vans'la Jak Fakat Terez, Döşartr'a dönerel — Daha ne! hayır. Imkânımı var? — Hiç olmazsa, Madam, nezaretlerde ve Elize'de verilen balolara gideceksiniz ve biz- ler de, oralarda sizin, esrarlı sihrinizi bir sanat sayesinde idame edeceğinizi, ora- larda bile, her zamanki gibi, nasıl tahayyül edilen kadın olarak kalacağınızı hayranlıkla ikada bita - raflık kanunu Vaşington, 28 (A.A.) — Saylavlar ku yulunun dış işleri encümeni, bir reye kar Bu proje, 29 şubatta müddeti bit - mekte olan muvakkat bit 'nun yerini tutacaktır. Kanun - projesi, flik kanunu- sürette ambargo koymakta, cumur başkanına, normal kontenjan ha- ricinde yapılacak her türlü harb malze le iptidai maddelere ambargo koy- mak salâhiyeti vermekte ve anorma! ti için finansal kredi Vaşington, 28 (AA.) — Bonus hakkındak afın 'dan da kabulü üzerine iki milyar - dört 'yüz doksan bir milyon dolar kıymetinde elli dolarlık bonolar çıkarılacak ve - bu bonolar 15 haz tibaren poste gi- şelerinde ödenecektir. Bu bonoların cak muhariblere ödenmesi için yeni kredi! açılması hakkında bir kanun projesi ve - rilecektir. O zaman enflasyon taraftarı bulunanların eline, bu bonoların ödenme için yai bir fiduciaire para kullanı) masını ileri sürmek fırsatı geçmiş ola - caktır. kanunun — senz Vilno mahkemesi Varşova, 28 (A.A.) — Garbi. beyaz Rusya'da bir komünist partisi kurmuş olmaktan suçlu on yedi kişinin Vilno'da sorguya çekildikleri sırada, bunlardan Serj Pritiçki rasında bulunan polis muhbirlerinden Yakob Sçelçuk'un üzerine bir kaç el si- lâh atmış ve kendisini ağır surette yara- lamıştır. Mütecaviz, kendisini kovalayan jan- ine, çifte rovelverle ateş ederek kaçmıştır. O esnada bulunanlardan biri yaralanmıştır. Cani, merdivenleri iniyorken, arka - ından atılan bir kurşunla yaralanarak, 'vet yakalanmıştır. Mahkeme - tatil » inüş ve halkın içeriye girmesi yasak: edilmiştir. darmaların da üze ran, 28 (ALA.) — Stefani ajansın. sıyasal mahkeme, son Fieri isya- aa iştirakten suçlu birçok kimseleri gıyaben mahküm etmiştir. Dört ma, üç kişi müebbed küreğe ve ü de on beş sene hapse mahküm edilmiştir. 6 kişi bernet etmiştir. Bir bulgar generali nişanlarını Htalyaya hediye etti. Roma, 28 (A.A) — İstefani jansı bildiriyor: İtalyanın zecri ted. birlere mukavemetini artırmak üze- re yapılan altın verimleri — arasında bugün eski bulgar sü bakanı general Volkof tarafından yapılan verim kay da değer gö General, bütün generallık ve ba- kanlık nişanlarını Duçeye gönder - miştir. Generalin karısı da nişan züğünü ve ecnebi dövizi olarak mü-. çalışmaları Holu, 28 (AA.) — Halkevi ler yübesiyle parti başkanının işleri mahallinde temi Köy dernek odaları, köy yolları, Düzeltme 26 tarihli sayımız! fasaıda; aekadeşna opt İ tayın “İstanbulun asma köprü gh yazmelal aai DB tertib hatası olmuştur. Oku, rımızdan özür diliyerek bu son ranın doğru şeklini yazıyoruz: — “Atatork'ü İstanbul'da bir köprü ile ebedileştireceklerini medenler, Atatürk'ün milli ve nelmilel — tarihe kendi Türkiye esenyle, bizzat düşünerek n dü fransız müstemlekelerinde çıkan ka - rarnamelerin metnini milletler cemiyeti- ne vermiştir. Fas'da alınan tedbirler kında ayrıca malümat verilecektir. İtalya ve petrol ambar Roma, 28 (AA.) — Salâhiyettar. i talyan mahafili petrol ambargosu düktar sonra me olacağına dair bazı Halyada yeniden silâh altına alınanlar Roma, 28 (A.A.) — 1918 doğur otemobil kıtaları efradı 1 nisanda çağı rılacaklarken 1 şubatta silâh altına| rılmışlardır. İtalyan propaganda müsteşarı Pariste ——— 28 (A.A.) — İtalyan propa < ganda bakanlığı müsteşarı B. Dino Alfis — him bir para veritte bulunmuştur. birlikte götürmeme izin tes? im, Madam, dedi. hiç olmazsa siz beni tebri- gelm itear eadarı, yerleşip yerleşmiyeceğini gun ve m etti: yorum. lerin de nasıl kim bir düşünceler ilham Pol Vans gene sözüne devamla: — Ben Madam, pek sevgil nan gibi: ğim; çünkü bana pek doğru olarak şu cevdk verilebilir: * 'ne yapıyor ki?” Fakat ben, açlık, aşk ve ö- Tüm, yani hayatın bütün bu iğrenç veya ulvi — ra etmiyormuş da kudret sahiblerine kırta- yecilik iktidarından ve laf ve güzaf dev- letinden başka bir şey kalıyormuş gibi, rından ve kendi abdallıklarından başka dev- —— let reisleri ve nazırları bulunduğuna makta olmalarıdır. Şu sözü söyli eri, Peşte'den buraya gelmiştir. ——— üstadım Rö- “Bundan Siriüis'e ne?” demiyece “Şişman Si is küçücük dünya; Kalk üzerinde çok kuvvetli bir tesir ol tiyar insanların iktidar hül- hattâ yasına kendilerini kaptırmalarına biraz şaşı-. Ve aat Barikttide olenier, ei inan- 'en pek ha insanmış: “İnsanlara, şahid ve hâ- kim olarak İstihza ile Merhamet'i verelim." Madam Marten gülerek şu cevabı verdi: — Fakat Mösyö Vans, bunu yazan siz, kendinizsiniz. Kitablarınızı oküyorum boj