1 Şubat 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 7

1 Şubat 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 7

Vödü CUMARİ ULUŞ ANKÂRA ASLİYE BİRİNCİ gesinin bir örneği ikametgâhınızın HUKUK MAHKEMESİNDEN Davk edilen: Ankara Cebeci Hestanesinde Kadın hastalıkları kovuşunda Ankara — Zir Asker Poligon direktörü binbaşı Tevfik karısı Sadiye'ye Dilekçenin özü: Kanunu mc deninin (129) ve (131) inci mad- delerine müstenit boşanma isteği: ren en gün zarfında cevab ver. Kocanız binbaşı Tevfik vekili avukat Abdurrahim tarafından aleyhinize acılan boşanma dilek - Müstakil Jandarma Tabur Komutanlığından : Ankara Müstakil Jandarma taburu hayvanlarının ihtiyacı olan Azami (55.000) asgari (50,000) kile arpa 172.1636 gününde açık ek- siltmeye konmuştur. Tahmin bedeli (4,400) lira, muvakkat teminat (330) hiradır. İsteklilerin şartnameyi görmek üzere tabur karargâ- Hondaki komisyona müracaat etmeleri ilân olunur. (226) — 1—30r meniz tebliğ makamına ürere ilân olunur. —407 geçmek ta İeel ilbavlığından : Kapalı zarf usulile eb-i İtme ilânı: iltmeye konulan iş (İçel vilâyeti ilbay evi inşaatı İlbay evinin keşif bedeli (27362) lira (65) kuruş ise de 935 yahı büdeesinden (20) bin Hiralık iş yapılacaktır. 2 — Bu işe ait şartnameler ve evraklar şunlardı A) Eksiltme şartnamesi umümiyesi D) Kârgir inşaata dair fenni şartname E) Hususi şartname F) Keşif cetveli, silsilej fiat cetveli, metraj cetveli. İstiyenler bu şartnameleri ve evrakı bedelsiz olarak İçel Nafıa Direktörlüğünde görebilirler. 3 — Eksiltme 22.1.936 dan itibaren 7.2.936 cuma günü saat 15 de ihale edilecekt.r 4 — Eksiltme kapalı zarf usulü $ — Eksiltmeye girebilmek kat teminat vermesi getirmesi lâzımdir. Bu işe gireceklerin ticaret odası vesikalarını ve isteklilerin bu inşaat bedeli tutarı derecesinde bir yapıyı muvaffakiyetle başarabil diklerini gösterir vesikaları ibraz edenlete İçel Nafra müdürlü; tarafından ehliyeti fenniye vesikaları verilecektir. 8 gün evvel Na. fta Vekâletine müracaat etmeye lüzum kalmamıştır. 6 — Teklif mektupları yukarda (3) üncü maddede yazılı saat. 'tan bir aaat eveline kadar vilâyet encümeninde getirilerek eksi /me komisyonu reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektupların nihayet (3) üncü maddede yazılı sa ate kadar gelmiş ciması ve dış zarfın mühür mumu ile iyice kapa tılmiş olması İüzrindir. Poastada olacak gecikmeler kabul edilmez. (165) 1—285 Genel- komutanlığı sa - İma komisyonundan: V— Eşdeki vasıflarına uygun (2500) zeytin yağı eksiltmeye konulmuştur. 2 — Bir kilosuna (120) kuruş değer biçilen (Z500) kilo sade ya. Binin ilk teminar (225) ra ve açık eksiltmesi 5-2-036 çarşamba Bünü saat onda. 3 —Bir kilosuna elli kuruş değer biçilen (500) kilo zeytin yağı. ım ilk teminatı (18) lira (75) kuruş ve pazarlığı 521936 çarşamba Künü saat (15) de Ankara jandarma genel komutanlığı kurağında komisyonca yapılacaktır. * — Şartnameler parasız olarak komisyondan alınabilir. Eksilt /me ve pazarlığa girmek istiyenlerin belli. vakıtta ilk teminatlarını komisyona vermeleri. (129) 1—236 laki vesikaları haiz olup ea Nafıa Vekâletinden : Betonarme köprü inşaatı eksiltme ilânıdır: Gaziantep vilayetinde Kilis . İslahiye yolu üzerinde (24300) keşif bedelli AFERİN köprü inşaatının kapalı zarf usulile € mesi 11.2.1936 salı günü saat 16 da Nafra vekâleti şose ve eksiltme komisyonu odasında yapılacaktır. tme şartnamesi ve buna müteferri diğer evrak (121) kuruş Eksi mukabilinde şose ve köprüler reisliğinden alınabilir. Muvakkat te- minat (1822) lira (50) kuruştur. İsteklilerin yapmış oldukları işlere aid vesikaları eksiltmeden n az sekiz gün evel göstererek Nafıa vekâletinden ehliyet vesikası almaları lâzımdır. Teklif mektuplarının 11.2.1936 salı günü saat 15 € kadar Anka- rada şose ve köprüler reisliğine verilmesi Iâzımdır. (80) — T—232 İçel übaylığından: Kapalı zarf usulile eksiltme ilânı: 1 — Eksiltmeye konulan iş Mersinde inşa edilecek ilk okul bi ışaatın Keşif bedeli (43786) lira (37) kuruş ise de 935 yılı büd. 'tesinde mevzu (23665) liralık iş yapılacaktır. — Bu işe ait şartnameler ve e A) Eksiltme şartnamsesi z B) Mukavele projesi C) Nafia işleri şeraiti umumiyesi D) Kârgir inşaata dair fenni şartname E) Hususi şartnamı F) Keşif cetveli, silsilei fiat cetveli, metraj cetveli. İstiyenler bu şartnameleri ve evrakı bedelsiz olarak İçel Nafla Direktörlüğünde görebilirler. 3 — Eksiltme 22.1.926 dan itibaren 7.2.936 cuma günü saat 15 de ihale edilecektir. * — Eksiltme kapalı zarf usulü ile yapılacaktır. 5 — Eksiltmeye girebilmek için isteklinin (1775) kat teminat vermesi bundan başka aşağıdaki vesikaları göstermesi lâzımdır. Bu işe gireceklerin ticaret odası vesikalarını ve isteklilerin bu inşaat bedeli tutarı derecesinde bir yapıyı muvaffakiyetle başara bildiklerini gösterir vesikaları ibraz edenlere İçel Nafıa müdürlüğü tarafından ehliyeti fenniye vesikaları verilecektir. 8 gün evvel Na- fra Vekâletine müracaat etmeye lüzum kalmamıştır. 6 — Teklif mektupları yukarda (3) üncü maddede yazılı” saat - ira muvak- olup tan bir saat eveline kadar vilâyet encümeninde getirilerek eksilt - e komisyonu reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta - ile Könderilecek mektupların nihayet (3) üncü maddede yazılı saate ka- $ar gelmiş olması ve deş zarfın mühür mumu ile iyice kapatılmış ol ması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (168) 1—281 törlüğünde olacaktır. (231) Ankara Belediyesi Su İşleri Direktörlüğünden : 1 — Su işleri direktörlüğü için 6 ton külçe kurşun ve 1700 kilo salmastra açık eksiltme ile satın alınacaktır. 2 — İstekliler bu işe aid şartnameyi Su işleri direktörlüğünde görebilirler. 3 — Bunların oranlanmış tüm tutarı 2162 Tiradır. Muvakekat te- minatı 162 liradır. 4 — Eksiltme 122936 günü saat 15 de belediye su işleri dire 1—394 İ. H. Kırıkkale Gücü Ba şkanlığından: Gücün mührü kaybolmuştur. Yenisi yaptırılacağından kıymeti yoktur. 1—400 Ankara çimentoları Türk Anonim Şirketinden : Hissedaran heyeti umumiyesinin fevkalâde içtimar Ankara Çimentolar Türk Anonim Şirketi Hissedaran Heyevi Umumiyesinin fevkalâde içtimar 20 şubat 1936 perşembe günü saat 16 da Sümerbank Umum Müdürlük bi- nasında akdedilecektir. İdare meclisi Müzakere Ruznamesi Şirketin masarifi umumiyesile ba mukavelename mü- düriyete ve yhut her hangi bir vazifeye memur edilen kim- selere umumi veya hususi hasılattan tahsis edilen yüzde- ler ve muhtelif amortisman bedelleri gibi Şirketçe tediye veya tefriki mecburi olan mebaliğ Şirketin hesab senesi nihayetinde tanzim olunan senelik mevduat ve muvazene t olunn hasılattan badettenzil baki kalan atı safiyeyi teşkil eder. Bu suretle — hasıl olacak teminatı safiyeden evvelâ 96 (5) ihtiyat akçesine tahsis ve saniyen umum hisselerin itfası için 96 (5) birin- ci itfa'akçasına ve salisen itfa edilmemiş olan hisse sened- lerinin bedelleri tesviye olunan kısmına *0 (6) nisbetinde birinci temettü itasına kifayet edecek meblağ ifraz edil- dikten sonra baki kalan kısmın: 7 (10) u meclisi idare azasına mütebakisinin 9 (60) 1 ikinci itfa akçası olarak düriyete ve yahut herhangi bir vazifeye memur edilen kim- ayrılacağı gibi 9 (40) 1 ikinci hissei temettü olarak hisse senedleri eshbma tevdi edilir, Ançak şu ikinci itfa akçesi ev. velemirde (6001) den (12000) numaraya kadar olan hamile muharet eshamın itfasına ve bunların ikmal itfasından sonra (1) den (6000) e kadar olan nama muharrer eshamın itfasına hasredilecektir. Her iki nevi eshamın tamamen itfasından sonra artık itfa akçası namile hiç bir meblağ tefrik edilmiyerek tamamen ikinci hissei temettü olarak hissedarana tevzi edilecektir. Balâda muharrer her iki enin işbu şirket mukavelenamesinin müddeti zar- lası müessislerce mukarrer olduğundan şayet itfa muamelesi bu müddet zarfında ikmal edilemiyecek olursa ikmaline kadar şirketin müddeti temdit edilecektir. Maddenin muaddel şekli: Şirketin masarifi umumiyesiyle ba mukavelename mü- düriyete ve yahut her hangi bir vazifeye memur edilen kimselere umumi veya hususi hasrlattan tahsis edilen yüz- deler ve muhtelif amortisman bedelleri gibi Şirketçe tedi- ye veya tefriki mecburi olan mebaliğ Şirketin hesap sene si nihayetinde tanzim olunan senelik mevcudat ve muvaze- 'e defterinde tesbit olunan hasılattan badettenzil baki ka- lan mikdar temettüatı safiyeyi teşkil eder. Bu suretle hasıl olacak temettüatr safiyeden evvela yüzde (beş) ihtiyat akçesine tahsis ve saniyen itfa edilme- miş olan hisse senetlerinin bedelleri tesviye olunan kısmı- 'na yüzd (altı) nisbetinde birinci temettü hissesi itasna kifayet edecek meblağ ifraz edildikten sonra baki kısmın 'yüzde (10 on) u meclisi idare azasıma, mütebakisinin yüz- de (elli) si umum hisselerin itfa akçesi olarak ayrılaca- ğr gibi yüzde (elli) si de ikinci hissei temettü olarak hisse senedleri eshabına tevzi edilir. Şirket hisse senedlerinin mukavelename müddeti de itfası mukarrer olduğundan müddet zarfında ikmal edilemiyecek olursa ikmaline k: dar şirketin müddeti temdit olunabilir. 1—306 Ankara Çimentoları Türk Anonim Şirketinden : Hissedaran heyeti umumiyesinin adiyen içtimar Ankara ları Türk Anonim şirketi hissedaran heyetf umumiyesinin alelâde içtimar 20 şubat 1936 perşem- be günü saat 14,30 da Ankarada Sümer Bank Umumi Mü- dürlükte akdedilecektir. Müzakere Ruznamesi 1— İdare meclisi ve murakıb raporlarınım okunması 2 — Bilânçonun ve kâr ve zarar hesablarının tasdiki ve idare meclisinin ibrası, 3 — Müddetleri biten ve tekrar intihab edilebilen iki idare meclisi azasının intihabı. 4 — 1936 yılı murakıblarının tayini ve ücretin tesbiti 5 — İdare meclisi azasının ve murahhas - azanın hakkı huzur ve istihkakının tesbiti. 1—397 İdare meclisi kuruz olur. İV/ Zeircak e) Ankara P.T.T Baş mi Ankara - Kayseri telefon devresi / inşasına muktazi 3172 tene çam direk kapalt zarf usulü ile K. Hamamda eksi'tmeve konul. muştur. Bir direğin muhammen bedeli 525-420 kuruştur. Muvak. ürlüründen kat teminat 1007 İira elti kuruştur. İsteklilerin şartnameyi gör rek üzere K. Hamam P. T. merkezine ve baş müdürlüğümür büresunu mürasaatları. (161) 1260 Armatd LEVaziin Alını siğı Da, Alma Komisvonu ilânları İLAN Tetanbul levasım âmirliğine beğli müemeseler için kırk ton va. de yağının 14 şubat 936 cuma günü saat on beşte Tophane satın 'alma komuyonunda kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır. Tahmin « bedeli beher kilosu 90 kuruştur. İlk teminatı 2700 liradır. Şartna. mesi 180 kuruşa İstanbul levazım âmirliği satın alma komisyonun- dan alınabilir. letekli stından bir saat evel komisyona vermeleri (203) 1—547 ALAN 1 — İzmir müstahkem mevki Kıtaatının 266000 kilo un ihtiyacı kapalı zari uşulü ile eksiltmeye konulmuştur. . 2 — İhalesi 17 Şubat 936 pazartesi günü sadi onbeşte İzmirde kışlada müstahkem mevki satın alma komisyonunda yapılacaktır. 3 — Tahmin edilen tutarr 35610 liradır. 4 — Beher kilo un miştir. in on üç kuruş S0 santim fiat tahmin edil. 2670 lira 75 kuruştur. yonda görülebilir. ret odasında kayıtir oldukla göstermek mecburiyetindedirler. 8 — Eksiltmeye iştirak edecekler 2490 sayılr kanunlun 2 ve 3 ün- cü maddelerinde ve şartmamesinde yazılı vesikalarla teminatı mu- vakkate makbuzlarını ve mühürlü teklif mektuplarını ihale saatın. dan en az bir axat evel komisyona yermiş bulunacaklardır. (245) İLAN . Bursa, Mudanya ve Bandırma garnizanları için.$93 ton ün satın Aalınacaktır. Tahmin edilen bedeli “38.020" liradır. Mubtclif. garnir zonların unları ayrr ayrı taleblere ihale olunabilir. Şartnamesi Bur. sa satın alma komisyonundadır. Eksiltme 20.2.936 perşembe - günü aat 16 da Bursadaa #keri satın alma kemisyomu binasında olacaktır. Eksiltme kapalr zarf usuliyledir. Muvakkat teminat 6226 lira 50 kuruştur. İsteklilerin ticaret odasında kayıtlı olduğuna dair ve < sika göstermeleri lâzımdır. Teklif mektupları 20:2036 pe /saat on beşe kadar satın alma komisyonuna verilmiş olacaktır. (249) 1—104 İLAN Ankara levazım âmirliğine bağlı müessese hayvanatı için 360 yulafın Haydar Paşadan Ankaraya kadar sülüş tarife Üze nakliyesi satana aid olmak üzere 17/şubat/936 pazartesi günü saat 'on beşte İstanbulda Topanede satın alma komisyonunda kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır. Tahmin bedeli beher kilosu 6 kur ruştur. İlk teminatı 1620 liradır. Şartname ve"Rumunesi komiek yonda görülebilir. İsteklilerin kanun? vesikaları ile teklif melee tuplarını ihale saatinden bir saat evel komisyomna vermeleri. (244) i—40r Ankara Tapu Müdürlüğünden: Ankaranın Keçiöreninde çoraklık taş ocağı mevkiinde kâin bir kıta bağın Bekir oğlu Mustafa veresesi tarafından senetsiz tasarru. fattan namlarına tapuya tescili istenilmektedir. Bu yerin mülkiyeti hakkında tahkikat ve tetkikat yapılmak üzere AAZ.1936 çarşamba Künü saat onda yerine memur gönderileceğinden bu yerde benim Hakkım var diyenlerin ellerindeki belge ile birliktç Ankara ikincl muntaka tapu sicil muhafızlığına yahud tayin cilen günde yerine Yaracak olan memura baş vurmaları bildirilir. (229) v Tesdz Ankara Belediyesi Su İşleri Direktörlüğünden : 1 — Su işleri direktörlüğü için biri 100, diğeri 150 mam. Jük ikü tane voltman su sayıcısı satın alınacaktır. 2 — İstekliler bu işe aid şartnameyi sa işleri görebilirler. 3— Bunların oranlanmış tüm tutarı 585 lirağız. Muvakkat temi- at d0 Vira 87 kurştur. * — Eksittme 182936 da saat 15 de İtfaiye müydanında bu işleyi irektörlüğünde direktörlüğünde olacaktır. (230) 1—393 AM s