9 Şubat 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

9 Şubat 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

b B : : / yegüne emniyetleri olan Atatürk ka: SAYFA 6 9 ŞUBAT 1936 PAZAR DÜNKÜ MUHAKEMEDE Komplocular müdafaalarını yaptılar (Başı 1. inci sayfada) ziz şahsına kalkacak el hakkında gösterilen hassasiyetin ne kadar ye- rinde olduğunu izah eden B. Hâmid © Şevket, müddeiumuminin delillerinin, iddia hududunu geçemediğini söyledi 've B. Ali Saibin mazisini tahlil etti. masuniyeti refedi: dirken B. Ali Saibin söylediklerini bu eledeki suçsuzluğuna açık bir de- il olarak gösteren müdafan / vekili, — Aziz hâkimler! Türk milleti bir tek dil halinde ayaktadır ve siz- “Ortada filhakika bir slika: batı varsa, failleri hiç bir merhamet gözetmeksizin mutlaka (en giddeti — cezaya çarpılmalıdır. Fakat - bu işe “Aail diye getirilenler, eğer kiline isnad olunan hâdiseleri, vâl aları mukayese ederek reddetti. n kanunların hâkim olduğunu tek- rarlayan B. Hamid Şerket, gizli cel- 've hâdiseye asla temas etmedik- vi söyliyerek şöyle bitirdi Karar, 15 şubat cumartesi günü bildirilecektir kemede olarak - karşımda gördüm. On seneye mahküm oldu. A- Ki Saibi onlara soruyorlar. Ben mecliste kürdüm, demişim. 398 me- bustan biri gelip bunu söylerse ben Bunu nereden / duymuşlar. mecid isminde bir akrabamı mam. Adananın Kar da ben de türküm. Gergükün milli hu- dud dahilinde bulunduğunu ve hal- kının türk olduğunu Lozanda İsmet İnönü cihan efkârı umumiyesi huzu- runda isbat etti. Yahya ifademden rucu edeceği demiş. Bunu da aleyhimde de rak ileri sürüyorlar Yahyanın Anderinde ifadesi alındığı zaman is- tanı: isalu kazasın- ci sene evel ölen babam da türk, de tanıştığım - bir avukat / vasıta: ürttim. Ben edebiyata meraklıyır imın yarısı edebi: Yahyanın söyliyebilmesi mıdır? Üzeyirin yanımda yapma; deliği yoktur. Milli mücadelede yanım da kullandım. Ben Maraşa hiç gitme dim. Mektup meselesi için hiç bir şey söyliyemiyeceğim. Çünkü © t İstanbulda idim. Aziz hâkmilerim! 17 senedenberi Atatürkün arkasından — ayrılmadım. Şölünceye kadar da bu yoldan ayrıl mam. Ölsem toprağın altında böyle 'namusumu, çürütecek böyle bir aceraya niçin gireyim? / Dört aydanberi çok elem, sıkıntı, * Hamid Şevket |İnce Ali müdafaa için hazırladığı lâyi- okuduktan sonra reise döndü: Bay Başkan! / Vekâletini al- maznun İdris hakkındaki mü- 'da arzedeyim.,, dedi. " Müdafaa vekili İdrisi »südafaasın. ddi endişelerle ken: tini, Yahyanın ifadesi ay- en kabul olunsa bile bunların İdrisi edecek iafaanameden sonra reis Ali Sai- sinE yapmasını söyledi. Saib, ayağa kalktı. Çok heyecan. Sesi titriyordu. Elindeki notlara aıra bakarak müdafaasına başla- — Yüksek reisim! Ben tamamen ve bigünahım. Buna / inandı: içindir ki dört aydanberi yüksek esab verecek günü Buradan Atatürkün, mille cihan efkârı umumiyesinin huzu- temiz alınla çıkacağıma emi- Döct aydanberi bakuz yere tahrif kelime: iumumi da. kürd, dedi. Ben kürd değilim. da türk, anam da türktür. Be ü Haço ve Cemil paşa lerine istinad ettiriyor. kuruluşuna isyan eden H verilen emirle ben lrttam. Hadad hericinde onun desini alıyorlar. yuştuğum gün unutacağım. Mukad. bağlıdır. verilen mektuptan haberi bulunma- dığını ve bilhassa kaçakçılıkla hiç a. adar olmadığını anlattı. zun söylemeğe hakkı varsa caklarım var. Osman Talât İltekin bunun şey olduğunu / derhal i- serbest Şaban hükümete sadık bir adam olduğunu, verilen vaz ifa et Sözünü bitirip, hâkim- adaletine — İdris, son sözün sordu. İdris, hiç ağzını açmadı. Elile ve- kilini gösterdi. Onun müdafaasını fi gördüğünü anlatmak istiyordu. Sıra nahiye müdürü Şemsett gelmişti. Şemsettin müdafaasını ird üzer Olduğu kudu. Şemsettin müdı kukçu ve avukat d lerim saf duygularımı ve cereyanı hal yüce huzurunuza anlatmaktır.,, diye sözlerine başladı ve mü, beblerini, rüşvet yüzünden mahküm olmadığını anlattı. elinde hazırladığı rakmadığı, tazyik ve işken- celerden bahsederek kendini mü: HRae tü esurriern. ROMADA KURULACAK SİNEMA ŞEHRİ İtalyan filim endüstrisini geliştirecek olan şehir 600,000 metre murabbalık bir saha üzerine kurulmaktadır. İtalyan basını, Romada yapılacak si- 'nema şehri hakkında, geniş bir ölçüde tafsilât / vermektedir. Bu ye hafta başlamıştı el atma töreni ılmıştır. zetelerine — göre, “basın Romada bir sine a şehri kurmak - süretiyle, endüstri i- çin yeni bir devir açmıştır. Bu sinema şehri eski Romadaki Rus ında meydana getiril Yapı 600.000 metre murabi Jolduracaktır. Sinema şehrinin kurum. cektir. lık bir yer Üzeyi mıyacağını söyledi. Yahya, hazırladığı müdafaayı re ise verirker göre bazı şey- ler söyledi ve müdafaanamesinin ay 'nen okunmasını istedi. Okunması yir- fazla süren bu müda- Yahya, ikrarlırını red 've masumiyetini iddia eyliyı Maznunlar müdafa ce müddeiumumi B. Baha Arıkan söz aldı ve şunları söyledi: — Avukat Hamid Şevkelten baş layarak Yahyaya kadar devam eden müdafaanın merkezi sikleti. benim şerefim ve haysiyetim oldu. Bunların hiç birisine cevab vermiyeceğim. Bu- iki sebeb vardır: Çünkü bu darbenin davasıdır. Bir rejim, lavasıdır. Hamid Şevket bir i- lim meselesi açtılar. Bulunduğum mevki dolayısiyle, vazifem ol: 'na cevab vereceğim. “Biz müddeiumumiden - garo asa ir iddianame bekliyorduk.,, dediler. Filbakika benim iddianamemde ga- rodan bahsedilmemiştir. Yalnız 1925 tabılı açsın. lar ve okusunlar “İkrar tecezzi ka- bul etmez.,, “İkrar mukirri ilzam Bunlar eski ceza nazariyeleri- icdaniyenizi teşkil '€den her şeydir. Mahkemeye birçok deliller arzettiler. Hiç biri bir tesi Yaz. Fakat ufak bir mürekkep S1 her şeyi temin eder. Garo bunu yazar, Hamid Şevket bunu mü- talca etsinler; © zaman konuşalım. Bu projede bütün endüstri, teknik 've modern vasıtalar kullanılmıştır. Bu, büyük sinema şehri Amerika ve Avrupa devletlerinin sinema müesseselerine te- fevvuk edecektir. Sinema şehrinde ide yapılacak o- lan büyümeler için de yer birakılmış- Sinema şehrinde bir çok tiyatrolar ya- pılacaktır. Bu tiyatroların hacimleri ve gekilleri başka başkadır. Ve ileride de her bangi bir ihtiyacı karşılıyabilir bir büyüklüktedir. Küçük çapta bir tiyat- o da yapılacaktır. 've gerekse üzerinde bir mücadelci”“ kanuniyeye kati kanuniyeyi ortadan kaldırıyor. verdiği inin mahkemesinden böyle bir sözü çıkmamış farzediyorum. Müddeiumumi derhal cevab ver — Söyledim, — Zapta geçiyor, diye mü- A nakaşanın önüne geçmek istedi. vukat devam etti: — Ben söylenmemiş sayıyorum. Siz zapta geçirtmek suretile tarihe B. Hamid Şevket 283 üncü mad. deyi okudu ve tezini anlattı. Nihayet dönerel — Son sözü kanun gene suçlulara bırakmıştır. Bir diyeceğiniz var mı? diye sordu. Bütün maznunlar: — Yoktur, dedil Heyeti hâkime nn düşünülerek kararın şubatın 15 inci cumartesi günü saat 13 de tef. him edileceğini reis taraflara bildir. li. Saat 15 idi. Muhakeme, beş saat sürmüştü. Nöbetçi eczaneler .1936 tarihinden itibaren iki ay müddetle, şehrimiz eczaneleri yukar- daki cedvele göre nöbetçi kalacak- dardı Atahir, Jâburatuvar - ve anbar yapı- ir yerde - toplanacaklardır. Marangoz atelyesinin yanında fotograt atelyesi yapılacaktır. Artistlerin makyay gardırop ve yemek salonları ortada »- kunacaktır. Sinema — şehrinin elektrik santralı 3200 beygir kuvvetinde olacaktır. Sinema şehrinin büyük kapısında kiz lokol yapılacaktır. . bek leme odası, posta, telgraf ve telefon İni releri bulunacaktır. darı ayrıca Parkın içinde genel direktörlük ve memurların daireleri yapılacaktır. De- volopman atelyesi yapılacaktır. Fili le büyük biz, B. EDENİN KANAATİ Sulh için İngiltere silâhlanmalıdır (Başı I. inci sayfada) Japonyanın halihazırdaki seti, Almanyanın kuvvetli bir şe- kilde silâhlanması, fransız yet andlaşması ve Almanya Japonya, Almanya ile Macaristan maları yapılacağı hakkındaki ri- vayetler İngiltere hükümetir zönünde tuttuğu noktalardır. Söylendiğine göre, bu son an- laşma, geçen birinci kânunda bir av gezisi sırasında B. Gömböş ile B. Göring arasında yapılmıştır. İtalya'nın Almanya ile bir uz- laşma yapması ihtimali de Lond - rada gözönünde tutulmaktadır. Londra, 8 (A.A.) — Deyli tel. grafın haber verdiğine met ingiliz kuvvetlerinin lanmasını bir an önce tamamla- mağa karar vermiştir. Bu suretle, tasarlanan programın büyük bir 1939 yılına kadar tatbik e- iş bulunacaktır. Bu gazete, programın istilzam edeceği masrafa karşılık —olmak üzere bir milli müdafaa istikrazı yapılması azim. olacağını ” yi yor. Bu masraf 300 milyon ister- lin lirası olacağı tahmin edilmek- tedir. İngilterenin bu husustaki kara- rını icabettiren arsıulusal duru- mun son inkişafıdır. Deyli telgraf, gelecek ay basın- da avam kamarasında buna dair izahlar verileceöini ilâve ediyor. Yakalanan kaçakçılar Geçen bir hafta içinde güm- rük muhafaza örgüdü elli iki ka- şakan, 3558 kile gümrük kaçağı, 165 kilo inhisar kaçağı, Slly li kacal Te hünle | çirmişlerdir. *