February 26, 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

February 26, 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

16 ŞUBAT 1956 ÇARŞAMDA Gazi Eğitim Enstitüsü Direktörlüğünden : Gari Beitim Enatitüsi bivasında yapılacak tamiramin keyit be a ve teminatı 225 liradır. G eşif, Fenni şertnmesini görmek ve fazla malâmat elmak tsti- yenler'her gün öku Direktörlüğüne müracast edebilirler. alesi İçık eksiltme sretiyle 123936 pereşmbe günü saat 15 de mektep- İör mübakcbeciliğinde yapılacak ve teminat o gün sast 14 de k dar Mektepler Muhasebeciliği vernesine tevlim edilmiş - buluna Sakrı (asö) —Ta Çanakkale Da mi Encümeninden : Keşif bedeli Muvakkat teminat Yapılacak iş: İ K B Kale - Ezine yolu üzerinde yapılacak 22939 28 — 1720 45 13 adet menlez ile 7 adet büz 1 — Talipler bu işin keşif, şartname ve diğer evrakını Çanak- kalc, İstanbul, Ankara Nafıa Müdürlüklerinde görebilirler. ? — Bitilime kapalı zacf usuliyle 16- Mart 936 pazartesi günü aat 15 de vilâyet daimi encüeninde yapılacaktır. İA RMAMa aaracasdarı 2000 senale kanunün yardığı çekik uygun olmalıdır. (443) n Cumurbaşkanlısı Filarmonik Or- kestrası Sefliğinde! Anadolu Türk Sigorta Şirketinden Anadolu Anonim Türk Sigorta Şirketi hissedarları umumi top- Jantıst alelâde olarak 14 mart 1936 taribine müsadif cumartesi gü- 'nü saat on birde Ankarada Türkiye İşBankasında içtima edeceğin- den işbu içtimaa iştirak etmek için en aşağı 10 hisse senedine sahip olan hissedarların mezkür hisse senetlerini toplantı gününden bir hafta evvel şirket İdare merkezine tevdi ederek duhuliye - vara kasr almaları Ticaret kanumunun 370 inci maddesi mucibince ilan olunur. Müzakerat ruznamesi 1. — İdare Meclisi ve-mürakip raporlarının okunması 2. — Bilânço ve kâru zarar hesaplarının kabul ve atevibi temetüülerin dağıtılmasına karar verilmesi ve idare meclisinin teb TÜRÜBTEĞEN idare mcclisi — azalarınıı — yerine yenilerinin B & — Şirketle muamele yapmak için İdare Meclisi azalarına me zuniyet verilmesi. Meclisi Tdare ANKARA 3 ÜNCÜ SULH HUKÜK HAKİMLİĞİNDEN Devlet demiryolları yol çavuşlarından Yusufa. ÇAnkarada Yalçınkaya masali ..de Kırklar sokağında Möhür Ali oğlu seyyar koltukçu İbrahim hemşiresi Suna tarafından aleye hinize açılan nafaka davası için ikametgâhınız bulunamadığı e. hetle tebliğat icra edilemediğinden 23-3-936 tarihine müsadif pa: zartesi günü saat 14 de Ankara 3 ncü sulh Hukuk mahkemesinde hazır bulunmanız aksi takdirde hakkınızda gıyap kararı” ittihas olunacağı hukuk usulü muhakemeleri kanununun 141 nci maddesi Bucibince ilanen tebliğ olunur. i—726 Ankara Valiliğinden : Ankara Stadyum ve yarış yerinin ağaçlanmasına ait projenin tanzimi müsabakaya konmuştur. Projeler azami 15 marta hadat (Ankara vilâyetine gönderilmiş bulunacaktır. Müsabakaya girenler gen birinci gelen 750 lira ikinci gelen 250 lira verilecektir. Fasla işahat almak ve gartnameyi görmek istiyenlerin Ankara vilâyeti Nafra Müdürlüğüne müracaat etmeleri, (320) 556 Sıhhat ve İçtimat Muavenet Vekâletinden : 300 lira ücretli iskân umum müdürlüğü mimarı şefliği münhal. dir. Üsülen mimarlık unvan ve vesaikini haiz olanların 18 manı sap Bününe kadar vesika ve hal tercemesiyle sıhat ve içtimai müavenee Xekâletine müracaat etmeleri ilân olunur. (408) Marmara Üssü Bahri K. Satınal: ma Komisyonundan : Tahmini bedeli M. Teminatı Kilosu Lira Ku Lira Ku 25.000 5800 00 412 50 15000 5250 00 303 18 21000 5600 00 420 00 4 yazılı sığır, kuzu ve koyun etinin 9 mart pazartesi günü İzmitte Tersane kapısındaki üüsübahri satınalma komisvo Şarımamıabalı zarfla eksiltmesi yapılacağından istekliler buna ai İt mekeyi Komisyon Reisliğinden bedelsiz olarak alabilirler. Tek. hf mektaj saat 14 € kadar Komisyon Riyasetine ve- rilmelidir 1 - 681 Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğı Satın Alma Komisyonu ilânları pları ihale günü (2 MÜTEAHHİT NAM VE HESABINA 100 ADET BİLYALI YATAK Pedeli (2800) Jira olan yukarıda miktarı ve cin: Umum Müdürlü; Tahmin edilen Mkilir. Taliplerin muvakkat teminat olan (210) lira ve 2400 amemara Kayanununun 2 ve 3. maddelerindeki vesaikle mezkür gün ve sesm ULUS Türkiye İş Bankası İdare Meclisinden : Umumi Heyetin Çagırılması Esas nizamnamemizin 45 inci maddesine tevfikan hissedarlar u- mumi hey'eti 26 mart 1936 perşembe günü saat 16.30 da bankanın merkezinde alel'ade olarak toplanacağından, muhterem hissedarla- rımızın muayyen gün ve saatte bu toplantıda hazır bulunmaları rica olunur. Esas nizamnamemizin 49 uncu maldesi mucibince gerek asaleten. gerek vekâleten 50 hisseye sahib olan hissedarlar umumi hey'ete İştirak edebilirler. Ancak vekillerin de şahsen hissedar ve rey sahibi olmaları lâzımdır. Hissedarlar hamil oldukları hisse senedlerinin mikdar ve numa: ralarını gösteren bir cetveli mezkür nizamnamenin $0 inci maddesi hükmüne göre ve hissedarlardan birini tevkil suretiyle umumi hey'- ete iştirak edecek olanlar dahi mevzubahs cetvelde başka merkezi idare ve şubelerimizden alabilecekleri vekâletnameyi içtima günün- den bir Rafta evel şuhelerimize vereceklerdir. Müzakere Ruznamesi ısağıda yazılıdır : 1. İdare meclisi ve mürakipler raporunun okunması 2. 1935 senesi, bilânçosunun tasdiki ve idare meclisinin ibrası 3 1935 senesi içinde inhilâl eden idare meclisi azalığına, statü hükümlerine tevfikan idare meclisine secilen azanın memuriyetinin tasdiki 4. Temettüün tevzi suretinin ve tevzi tarihinin tesbiti 5. 1936 senesinde idare meelisi azalarına verilecek ücretin tayini 6. 1936 senesi mürakiplerinin seçilmesi 7 1935 senesi mürakiblerine verilecek ücretin tayini 1—6B4 LÜKRES BORJİYA EDWİGE FEUİLLER — — GABRİEL GABRİO ANKAR: İCRA DAİRESİ GAYRİ Mi SATIŞ MEMURLUĞUNDAN: 1 — Mahcuz olup satılmasına karar verilen tapunun cilt 180 ada 6S0 parncl 9 mamarada kayıtlı ve Ankaranın Yalçıkaya ma haflesinde Kale caddesinde kâin ahşab evin altıda 4 hissesi aşağı: da gartlar dairesinde açik arttırmaya çıkarılmıştır. İi kat Üzerine inşa'edilmiş olup altta iki teprik oda üstte bir toprak oda bir teprak talon ve bir tahta döşemeli oda kapıdan girer. ken alt katda bir toprak oda bir mutfak ve bir helâ heyeti umumi yesine 650 lira 6/4 hisegi satılmaktadır. 2 — Bwsaf ve müştemilit 3 — Satış peşin paflile olmak üzere ENKUL -036 tarihine müsadif nt uyünder yaprincelitir. 4 — Talipler takdir edilmiş olan yukarıdaki muhammen kıymetin de 7.5 gu nisbetin de pey akçesi veya milli bir bankanın teminat ile kanunen teminat olarak kabul cdilen hazine tahvilleri ireceklerdir $ — Satış günü artırma bedeli takdir edilen kıymetin yüzde 78 şini bulduktan ve üç dafa nida ettirildikten sonra mezkür günün 16 xncı saatinde en çok artıran talibine ihale olunacaktır. 6 — İşbu tarihdeki artırmada tekilf edilen bedel muhammen kıymetin yüzde 78 şini bulmadığı takdirde 11-4-936 tarihine mü: sadif cumartesi günü saat 10 - 12 ye kadar yapılacak ikinci artır. mada (keza muhammen kıymetin yüzde 75 şini bulmak Şartiyle en gok artıran talibine ihale olunacak ve bu nisbeti bulmadığı tak- dirde ise 2280 numaralı kanun ahkâmına tevfikan borç beş sene müddetle tecile tabi tutulacaktır.) 7 — Birinci ve ikinci artırmalarda ihale bedeli ihaleyi mütca- kib verilmediği takdirde üzerin cihale edilenin talebi üzerine Thale tarihinden itibaren kendisine bedeli ihaleyi teslimi vezme eyleme #i için yedi gün kadar mehil verilecektir. İşbu müddet zarfında ihale bedeli yatırılmadığı takdirde ihale bozulacak ve bu tarihten €vel en yüksek teklifde bulunan talibe tekli! olup olmadığı sorulduktan sonra teklifi veçhi ihale farkı birinci talibten tahsil edilmek üzere dilecektir. Teklifi veçhile almağa razr olmazsa gı veçhile almağa razı le almağa razı ise bu talibe ihale e- ayri menkül yeni- 'en çok artıran ta. & — Her iki artırmada da gayri menkül talibine ihale edildikte *apu harciyle dellâliye resmi müşteriye ve ihale tarihine kadar olan Müterakim vergi ve resim ise borçluya aiddir. 9 — Borçlu ve alacaklılarla diğer alâkadarların bu gayri menkâl üzerindeki haklarını ve hususiyle faiz ve masrafa dair olan iddi. alarını evrakt müsbiteleriyle 20 gün içinde dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu siciliyle sabit olmadıkça sa- tış bedelinin paylaştırılmasından hariç tutulacaklardar. 10 — Artırmaya istirak ed-cekler 10-3-936 tarihinde 934-956 nu mara ile dairemizedeki yerinde herkese açık buhundurulan şarı. Namemizi okuyabilirler. 23 e B Adliye Vekâletinden 93936 tarihint müsadif pazartesi günü açık eksiltme yoluyla ihalesi yapılacağı 22.2.936 tarihinde ilân cdilen temyiz mahkemesi dosva raflarının sin arfı nazar dilr iş olduğ' ilân olunur. (459) 31 Devlet Demiryolları ve limanları umum müdürlüğü satınalma tnmisyonu ilânları Muharmen bedeli 29287 lira olan muhtelif kriko ve verenler 2/ 4/ 936 Salı günü söat 15.30 da kapalı zarf usulü ile Ankarada İda Kabinasında satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin - 2196.52 Jiralık muvakkat teminat ile kanunun tayin etiği vesikaları ve iej Jiflerini aynı gün saat 14,30 a kadar Komisyon Refeliğine vermclei Tüzumdır. Ğ n Sartnameler 145 kuruş mukabilinde Ankara ve Haydarpaşa vez- nelrinde satılmaktadır. (363) 1-6n İLAN Muhammen bedeli 19371 lira 19 kuruş olan 106 kalem matbu ev yak 16 3, 1036 pazartesigünü saat 15 de Haydarpasada Gar binası ahilindeki birinci işletme komisyonu tarafındak kapalı carf Hle satın alınacaktır. 5 Bu işe girmek istiyenlerin 1452lira 84 kurgşluk muvakkat te- Minat ve kanunun tayin ettiği vesaik ile tekliflerini eksiltme günü #aat on dörde kadar komisyon Reisliğine teslim etmeleri lâzımdır. komisvora muracaatları. (416) Bu işe ait şartnameler komisyondan parasız olarak di lmak. tadır. (439) 1—ne Ankar 20205 mprimelik ambalajlarda, Bulunur. Ambalaj ve komprime lerin üzerinde hatılığını teketiği eden Bomarkasını at ADAPAZARI Türk Ticaret Bankası Meclisinden : On yedinci senelik hisse'arlar vmun toplantısı davetnamesi Adapazarı Türk Ticaret Bankası Hissedarları Umuml senelik toplantısı 30 Mart 1936 pazartesi günü saat 16 da Ai Ga İşıklar caderinde Banka Morkezinde yapılacaktır. Bnas velenamenin muadücl 24 üncü maddesi mucibince iştirake yettar olan hisedarların 26 ıncı müddeye tevfikan soplantı den İaakal iki hafta evel dukaliye varakası almaları tüzn killerin de hissedarlardan olması meşruttur. Histedarların dühüliye - varakanı almak üzere ne veya şübelerine müracastlarını dileriz * Banka n Müzakerat ruznamesi 1 — 1935 senesi muamelâtma ait idare meelisi ve yeti raporlarının okunması. ? — 1935 senesi bilânçosu ve kâr ve zarar hesaplar ve tasdiki ve idare meclisinin übras. : 3 — İstifa edenlerin yerine idare Meclisinde — seçilen tasdiki ve müddetleri bitenlerin yerine aza intihabı. * — İki murakıp seçilmesi ve ücretlerinin takdiri. Deniz Levazım Satına Komisyonundan : Miktarı — Cinsi Tahmin Bd — M. Teminat pazarlı; Lira K. Lira K ve 1000 Mr. kaputluk kumaş 28050 00 — 2103 75 2 mart 936 tesi 2981 25 2 mart 636 paz 5000 .. Elbiselik 39750 00 Yukarda yazılı kumaşlar pazarlık süretiyle alınacaktır. siseliğinki 199 kı lir. Pazarlığa gireceklerin komisyona gösterilen muvakkat teminat makbur veya riyle müracaatları. (975) ıi Defterdarlığından : 1— Tedavülden kaldırılmış olan gümüş mecidiye ve beher gramının 19 kuruş üzerinde vilâyet merkezleriyle Müfettişliklerden satın alınması tekerrür ettirilmiştir. 2 — Mecidiyeler ve küsuratı binde sekir yüz otuz olduğuna göre bunların beher on gramının bedeli 15 kuruş 77 'tim yani kilosu 15 lira 77 kuruş bedel ile satın almacaktır. 3 — Elinde gümüş mecidiye ve aksamt olup - yukarıda rilen fiat ve nisbet üzerind satmak istiyenlerin her gün d darlık veznesine müracaatları ilân olunur. (453) Ankara İkinci Mıntaka Tap Muhafızlığından : Ankaranın Solfasol köyü hududu - dahilinde Runguş mevkij Hakir oğlu Osman ve Mehmed oğlu Nuri ve Çil Ali oğlu ve Ç buk çayı ve Kavaklıdere sellegiyle mahdud 13 dönüm mıkdarı S bulunan bağın senetsiz olarak murisleri Şebap oğlu İsmailden te varlis suretiyle tasarruflarnda olduğundan bahisle İsmail oğlu med ve Nimet kızı N Jiye namları 996 yılı mart ayının 16 pazartesi günü mahallinde kat yapılacağından bu bağın mülkiyetiyle Müsbiteleriyle muayyen günde mahallinde bulunacak ke; 'a ve yahud Ankara ikinci mıntaka tapu sicil muhafızlı tapu çıkarmak istediklerindi tahkikat Ve tet alâkalı olanların e 1- 90 UYANIŞ. Si *4 senedir durmadan çıkmaktdlölan bu haftalık resimtire” vetenin Ankara'da satış veri ARBA delik abone 10 lira Sayımı 20 kuruş Kurulüs Kitapevidir &-