19 Temmuz 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

19 Temmuz 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

ON YEDİNCİ YIL. No: 5379 Yeni proje ittifakla kabul edildi ULUS ADIMIZ, ANDIMIZDIR. Miye Son haberler üçüncü sayfamızdadır 19 TEMMUZ 1936 PAZAR HER YERDE 5 KURUŞ Deleyasyon şefleri Türkiyeyi sulh, emniyet ve meşru yolun alemdarı olarak gördüklerini bildirdiler Yunan baş delegesi B. Politis “Türkiyenin muvaf fakıyeti, memleketimin muvaffakıyetidir” dedi. Montrö, 18 (Hususi surette gi- den arkadaşımızdan — Boğazlar konferansı bugün öğleden sonra hususi bir, toplantı yaptı.. Balgar k takibine selâhiyetli ıri mühtemel mütecavizin 'er Cemiyeti paktının 16 ncı maddesine göre tayini hakkındaki taleblerinden Türkiye Cumuriyeti lehine vazgeçtiklerini konferansın alkış ve teşekkürleri arasında bil- dirdiler. Japonya, Milletler“ Cemiyeti azâsı olmadığı için, mukavelenin Milletler. Cemiyetiyle alâkadar maddelerine karşı kaydı ihtiyati ile imzalanacaktır. Bundan sonra aleni bir toplan- tı yapıldı. Mukavele münakaşasız aynen kabul edildi. Muhtelif dele- gasyonlar şefleri nutuklar söyledi. ler, hepsi de Türkiyeyi sulh ve em- niyetin ve meşru yolun alemdarı olarak gördüklerini bildirdiler. Po- litis ço dikkate değer nutkun- da: “T muvaflakiyeti memleketimin de muvaffakiyeti - dir” dedi. Yarın gece Türkiye heyeti ta- rafından konferansa iştirük eden bütün murahhaslar şerefine bir zi- yafet verilecek ve bunu müteahip yeni protokol merasimle imza- lanacaktır. Neşet ATAY Montrö, 18 (A-A.) — Anadolu ajan- sının hususi muhabirinden: Boğazlar konferansı bugün yaptığı umumi celsede boğazlar andlaşmasının yeni metnini saat 18.15 de ittifakı ârü ile kabul etmiştir. Montrö, 18 (A.A.) — Anadolu ajan- sının hususi muhabirinden Boğarlar konferansı bugün iki celse yapmıştır. Biri bususi biri umumi, Konferans busust - celsesinde anlaş- mayr madde, madde tetkik etmiş ve u- 'zun uzadıya müzakereler olmuştur. Bundan sonra umumi bir celse ak- tetmiştir, Reis Brus yeni mukavelenin metninin heyeti umumiyesi hakkında #öyliyecek bir şeyleri olup - olmadığını Delegasyor ırdan hiç biri söz alma- Montrö Mel tupları: 13 Montrö Montrö, 12 temmuz 1936 Montrö iki gündenberi bayram ya- pıyor. Sokaklar her yaşta neşeli bir kalabalıkla doldu. Eğlence - sabahın erken saatinde başlıyor gece yarısın- dan sonraya kadar devam ediyor. Festival büyük halde, dün gece; Komünde, Kanton'da - ye İsviçre'de vahdeti gösteren temsili tablolarla başladı. Bu temsili tablolarda; şato Chillon'un tarihi, kadın erkek- bir- kaç yüz kişilik koro heyetinin söyle- diği İsviçre milli şarkıları, İsviçre köy- leri, şehirleri, gölleri, tarihi ve mi kıyafetleriyle köylüler. şehirlile cuktar, ihtiyarlar, yab Can alkışlıyorduk. ve durma- dığından reis boğazlar” mukavelesinin ittifakı ârâ ile kabul edilmiş olduğunu bildirmiştir. Bunun üzerine ingiliz delegesi ve sonra diğer delegeler konferansı ve tü-k B. Titülesko; delegasyonunu bu mesud neticeden do- Jayı tebrik etmişlerdir. İmza merasimi evvelce de kararlı ol- duğu üzere, pazartesi akşamı saat 22 de yapılacaktır. (Sonu . üncü sayfada) cihanda sulh istiyen Romanyanın dış politikasmı anlattı «“Dostluklarımızın başında Balkan - anlaş- Başbakanımız İsmet İnönü, dün. be- raberlerinde Adliye Bakanı B. Şükrü Saraçoğlu olduğu halde 7.10 trenile İs- tanbula gitmişlerdir. Başbakanımızı istasyonda Bakanlar, ması ve Küçük Antantla, Lehistan, Fransa ve Büyük Britanyanın bulunduğunu ve bizim, Kü çük Anlaşma ve Balkan Antantının bu son dev- letlerle daima politikamızı telif etmiş olduğu- saylavlar ve bakanlıklar ileri gelenle uğurlamışlardır. İç Bakanımız B. Şük- Tü Kaya ile Vali B. Tandogan Başba- kana Çiftlik istasyonuna kadar refa- Kat etmişlerdir. Aynı trenle Sovyet Büyük Eiçisi B. Karahan ve Türk spor kurumü başkanı” ; muzu gizlemiyorum..) Bükreş, 18 (A A) — B. Titüles. ko, Üniversul gae zetesine şu beya natta — bulunmüş- Barışt isti- yorüm . ve Millet- ler cemiyeti — vası. tasile — istiyorum. B Fakat “Romanya - 'nın emniyetini hiç bir zaman yalnız Milletler cemiyeti paktına istinad et- tirmedim. Cenevre paktının - yanı ba- şında, küçük anlaş- ma ve Balkan an- Taşması müahadeleri gibi - Milletler cemiyeti paktının Tüzumlu — tamamla- yıtıları olan ve bu cemiyet çerçevesi i- ginde işliyen hususi ittifak andlaşma- larr yaptım. Bugün, Milletler cemiye. tinin ıslahından bahsedilirken: “Dik- kat ediniz,, diyorum. Tadili - kolaylaş. tırmak arzu ediyorlar. İflas eden pakt değil, insanlardır. Bu sonbaharda Ce- festivali Sahnede, cakta, a sokakta, dansta, köylü - şehirli 'eğlenen halk arasında yaş farkı yok. erlerinde tu, Büyük anâlar torunlariyle dans ediyorlardı. Herkes giyinmişti. Mon- trö sokakları bahar güneşi / altında çiçekli İeviçre kırlarıa benziyordu. Bugün büyük bir geçit resmi yap- tılar. Önde tarihi kıyafteleriyle süva: riler sonra kadın erkek milli kıyafet. leriyle köylüler. şebirliler, — gençler, ihtiyarlar, çocuklar, Montrö'deki bü. tün sivil teşekküller, sekiz lik korosiyle altı bando mızı yedi bin nufuslu Montrö' üz kişi- ö “Ön B. Titülesko B. Blum'la beraber caktır. Cemiyete olan güvenimi her za- mandan ziyade teyid ederim. Barışı is- tiyorum. Bunun için, istisnasız - bütün (Sonu 3. üncü sayfada) Cumuriyet Halk yönkurulu dün Partisi Ankara (l a B Tandoğanın reisliği altında toplanmış de başlıyacak olan ocak ve Resmi apmıştı toplantıda bulunan ilçe Ali Hikmet Ayerdem de tanbula gitmişlerdir. Brüksel toplantısı Üzerinde çalışılacak Londra, 18 (ALA.) — İyi haber a lan mahfillerde söylenildiğine göre, bu ayın 23 ünde İngiltere, Fransa ve İtal- ya arasında vuku bulacak olan Londra Börüşmeleri sırasında bir uzlaşma ha- Sil olduğu takdirde, gene İngiltere, Fransa, Belçika, Almanya ve İtalya mü- metsillerinden mürekkeb beşler komi- tesi 15 ağustosta Brükselde - toplana- caktır. İyi bir kaynaktan haber alındığına göre İngiltere hükümeti, aşağıdaki üç aahadan ibaret, geniş ölçüde diploma- tik teşebbüslerde bulunmayı — düşün- mektedir 1. — Üç devlet arasında iptidat gö Tüşmeler, 2 — Yeni bir Lokarnonun tahakku- kunu denemeğe matuf beş Tokarnocu Şam serg indeki pavyonumuz ç nokta devlet arasında bir konferans. 3. — Yaz sonuna doğru toplanacak ve geniş ölçüde avrupai bir kunferans. SAN İKSİYONLARDAN SONRA Türkiye - İngiltere karşılıklı teminatı Ankara, 18 ÇALA.) — İyi havadis alan mahfillerde sanksi- yonların kalkmasından sonra Türkiye i- le İngiltere arasında birincikânun 1935 de alınmış olan karşılıklı teminatın hi- tam bulduğu ve sanksiyonların kalkma- sını takib eden mübhemiyet devresinde Türkiyenin tek taraflı olarak İngiltere. ye karşı teminatı devam edeceği zanno lunmaktadır. Puvyonıınıu;z fuvardaki pavyonların en güzeli oldu. Gazetelrdeki yazılar çok övücüdür Şam, 18 (ALA.) — Burada / açılmış olan milletlerarası fuvardaki Türkiye Pavyonu ve bu pavyondaki — mallarımı zın gerek tenevvü üzerine ve gerek teş- hir tarzları hakkında yapılan - neşriyat üzerine ekonomi bakanlığının gösterdi. #i yakın alâka ve derhal almış bulun. duğu tedbirler neticesi olarak pavyinu: muz, cidden çok mükemmel bir hale ge tirilmiş bulunmaktadır. İki gündenberi fevkalâde bir dekor içinde açılmış olan bu yeni pavyonumuz e kadar fi bütün diğer pavyonlardan çok üstün bir güzelliktedir. Pavyonumuzun gerek bu güzelliği ve gerek teşhir edilen ma- mülât ve mahsüllerimizin çeşitlerinde olduğu kadar tertib ve tanziminde gös- terilmiş olan dikkat ve özen bütün ge. zenlerin takdir ve alâkasını celbetmek- tedi Gazeteler, yeni - pavyonumuz hak- kındaki övücü yazılara sayfalarında ge- niş bir yer ayırmakta ve her gün bin- lerce kişi pavyonu / ziyaret eylemekte-