4 Ocak 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 7

4 Ocak 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 7

- Pek yakında UCUZ MATİNELERDE ALİ BABA VE HARUNU REŞİD Kuruz Olur. ZErivacıt Dankası Vekâleti Satın Alma Komisyonundan: D Kosslı yörf venliziz Silezya ar: J!/. Ziraat nik mürekkebatından S0 ton kiveti rassas silezya (arseniate de plomb — Bleiarsenat Jezya) ve fare öldürülmesinde kutlanımak üzere 100.000 hora fişeğiy- Te 1.000 hora aleti satın alınacaktır. 2. — Arsenikiyeti rassasın muhammen bedeli 20.000 lira, hora fi- geklerinin tüfekleriyle birlikte muhammen bedeli 24,000 lira, arse - nikiyeti rassas için ilk teminat 1.S00 lira, hora fişek ve tüfekleri için birlikte 1800 liredır. 3. — İhale 18-1-937 de saat 15 de Vekâlet binasında yapılacaktır. 4. — Muhammen bedelleri ayrı ayrı yazılar bu maddelerin iha - leleri de ayrı ayrı yapılacağından taliplerin teklif mektuplarınr ona Röre komisyona vermeleri. $. — Şartnameler Ankarada Ziraat Vekâleti satın alma komisyo- mundan, İstanbulda Ziraat Müdürlüğünden parasız olarak verilir. 6. — İsteklilerin teklif mektuplarını teminatlariyle birlikte mu- ayyen günde 2490 sayılı kanunun 2 inci ve 3 üncü maddesinde zik- redilen vesikalarla eksiltme saatinden bir saat önceye kadar komis - 2—s773 yona vermeleri, (1937) Süthane tesisatı eksiltme ilânı Karacabey Harası Diselılemlaanden: Hara merkezinde yapılacak süthane tesisatı kapalı zarf usuliyle Şöllimeye konulmuştur. Eksiltme günü 15 - ikinci kânun - 937 cu- a günü saat on beştir. Eksiltme yeri hara merkezidir. Teminatı guvakkate olarak 1350 lira almacaktr. Fenai ve mali şartnamesini istiyenler hara müdürlüğü, Ankara, Bursa, İstanbul Baytar Müdür- Tüklerinde görebilecekleri gibi mahallinde tetkikat Tere de haraya müracaatarlında kendilerin- İstekliler Tin eksiltme günü kanuni vesaik lciyle birlikte harada bulunmaları ilân olunur. (3541) * 2—6207 Çankaya Kazası idare heyetinden: 1580 sayılı belediye kanununun 10 uncu maddesi hükmüne teve fikan Ankara belediye meclisinin müracaat ve teklifi üzerine An. kara valiliğince Ankara belediye sınırı dahilinde olup belediye şu: besi haline geçmesi tasvib olunan Çankaya kazasının belediye bu. dudu içindeki belediye kısmının Çankaya Belediye şubesi haline konması için sözü geçen kanunun 10 uncu maddesindeki sarahat dairesinde gerek mezkür şube içinde ve gerek dişında kalıp Anka- ra Belediye hududu dahilinde oturan bütün müntehiblerin reyinc müracaat olunacaktır. Bu maksatla; 1 — Müntehiplere aid defterler 10.1.1937 tarihinden itibaren tatil günleri hariç olmak üzere 17.L1937 tarihinin pazartesi günü Hat 19 € kadar Ankara belediye salonunda altı gün asılı kalacake inA S tiraz müddeti 111937 tarihinden itibaren 17.11937 - tari binin pazartesi günü saat 13 € kadar kabul edilecek ondan sonra vuku bulacak itirazlar kabul edilmiyecektir. 3 — Müntehiplerin 19..1937 tarihinin çarşamba günü reyleri- 'nin toplanmasına başlanacaktır. 4 — Rey toplanma üç gün devam edecel $ — Cumhuriyet, Yenişehir, Cebeci, Öncebeci, Topraklık, Bal- keriz bağları, Dikmen bağları 19.L.1937 tarihinin çarşamba günü Tat 9. dan 17 ye kadar İsmetpaşa, Köprübaşı, Bozkurt, Fevzipaşa, İnkalâb, Öztürk, Bendderesi, Tabakhanc, Anafartalar, Ege, Doğan- bey, Misakı milli, , Yeğenbey, Yenice, Ülkü, Ök- Zat aoaş'tayı Sakarya mahalleleriyle Etlik ve Keçiören bağları da mar, Kaylaihinin perşembe günü saat 9 dan 17 ye kadar Dumlupı İnönü, Çimpatarı. Sutepe, İçkale, Kılıçaslan, Pazar akbaş, Oğuz, Meydan, GüüE A alraş, Kırkız, Dumlupmar, Dztepe, Sümer, BKU Go Sakarya, Ço, BAD T SĞ GĞ mahalleleri de zi ği Seime Başkır, Yalçınkaya, -Demir fırka Termiş bulunacaklara ““”* Günü saat 9 dan 17 ye kadar reylerini 6 — Rey sandığı Ankaar belediye 70 Yukarda. mahana ; tlediye salonuna konacaktır. . larda oturup Mamak ve İmalâtı —ectlreda SÖĞN ÜEçilerin islerinden geri kalmamalarr içla 211057 tarihinin cuma günü saat 9 dan 12 y a ae Ci Maske fabrikasına 13 den 17 ye kadar 4 aa ai pallesiyle 'na birer sandık gönderilecektir. 'âtı harbiye fabrikası- 8 — Reylerin belediye kanununun 10 uncu huzurumuzda toplanacağı ilân olunur. (2249, maddesi mucibince —20 P. R. T Başmüdürlüğünden: Ankara - Kayseri telefon devresinin temdidi için 8 metrelik 2530 tane çam direği kapalı zarfla Kızılcahamamda eksiltmeye çıkarıle mıştır. Muhammen bedeli 10120 liradır. Buna aid şartname yazı işe leri büromuzda ve Kızılcahamam telgraf merkezinde her gün görü. debili: İsteklilerin 11 ikinci kânun 937 pazartesi günü saat on üçte yüz- de 7,S teminatları ve mühürlü teklif mektuplariyle K. hamam P.T. T. binasında müteşekkil komisyona müracaatlar Ankara Valiliğinden: Keşif bedeli 1S7f lira 30 kuruştan ibaret bulunan Stadyum hafif atletizm antrenman sahası içindeki uzun atlama mahallerinin hari ce çıkarılması ve antrenman sahasının da aynı zamanda futbol saha: #t olarak kullanılması işleri 11-1-937 tarihine rastlıyan pazartesi gü- nü saat 15 de vilâyet encümenin de ihalesi yapılmak üzere açık ek- siltmeye konulmuştur. Muvakkat teminatı 117 lira 85 kuruştur. İsteklilerin teminat mek- tubu ve ticaret odası ve fenniehliyet vesikalariyle birlikte aynı gün- de daimi encümene gelmeleri. Ankara İstiyenler şartname ve evrakı keşfiyeyi her gün vilâyet — nafıa müdürlüğünde görebilirler. (2156) 26i Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: Yüksek Ziraat Enstitüsü Baytar Fakültesinin Anatomi Ensti - *tüsüne 35 lira maaşlı ikinci sınıf bir asistan alınacaktır. İsteklilerin Aanatomi enstitüsüne uğramaları ilân 'slunur. (2117) —— 2—6053 Ankara Valiliğinden: 1 — Keşif bedeli 1715 Tiradar 've İpodrom - su tesisatının te konulmuştur. 2 — Eksiltme 11.1.037 pazartesi günü saat 15 de Ankara Vilâyet binasında daimi encümende yapılacaktır. — . 3 — İsteklilerin teklif mektuplarını ve 878'lira 62 kuruşluk te - minatı muvakkate makbuziyle ticaret odası ve fenni ehliyet vesika- Tarınt aynı günde saat 14 de kadar daimi encümen reisliğine ver. meleri 4 — İstiyenler şartname ve evrakı keşfiyeyi her gün vilâyet na- fra müdürlüğünde görebilirler. (2157) 2—6nz iret bulunan Ankara Stadyum li kapalı zarf usuliyle eksiltmeye ' Avrupaya - Talebe Gönderiliyor Maden Tetkik ve Arama Enstitüsü Genel Direktörlüğünden: 1 — Maden jeologu yetiştirmek üzere müsabaka ile Avrupa'ya “10” talebe tahsile gönderilecektir. İsteklilerin aşağıdaki şartları haiz olması lâzımdı a) Türk olmak. b) Maden ocaklarında çalrşabilecek kabiliyette ve sıhati tam olmak. (Sıhi muayene Ankara'da yapılacaktır.) '<) Lise mezunu olup fransızca, Almanca, uyup yazabilmek. 'aşı 18 den aşağı 25 den yukarı olmamak. Müsabaka imtihanı Ankarada M.T.A. Enstitüsünde 1 Şubat 1937 günü yapılacaktır. Açılacak müsabaka imtihanında kazanmış olmakla beraber gönderilecek talebelerin ihraz ettikleri derece iti iyle 10 arasında bulunmak şarttır. (hendese, cebir), Hayvanat, Nebatat, Je- Fizik, Kimyadan ve yukarda yazılı dillerden birinden yapıla. caktır. 4 — Tahsile gönderilecek olanlar, ileride tahsil müddetleri kadar mecbur yete tâbi olduklarından, bu hususta mükellefiyetlerini tevsik etmek üzere bir teahhütname verecekler ve bunun için de muteber kefil göstereceklerdir. $ — İstiyenlerin nüfus hüviyet cüzdanını, hüsnühal varakasını, mekteb şehadetnamesini veya bunların tasdikli birer suretlerini, 4 kıta fotograf ve dilekçelerini, 28.1.1937 perşembe günü akşamına kadar Ankarada M.T.A, Enstitüsü Genel Direktörlüğüne gönder- gilizce dillerden bi. mmeleri ve 29.1.1937 cuma günü sıhi muayeneleri yaptırılmak üzere öğleden evel Bay Hasan apartırnanındaki enstitü dairesinde bulun- maları ilân olunur. (2118) 2—6054 Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâleti : Ankara Merkez *Hıfzıssıhha Müessesesi Müdürlüğünden: 1 — Açık eksiltmeye konulan iş: Farmakodinami şubesine satın almacak muhammen bedeli 1960 lira alât : 2 — İstiyenler şartname ve listeyi mücssese muhasip mutemed- liğinden alabilecektir 3 — Eksiltme 11- yapılacaktır. : — 4 — İstekli eksiltmeye girebilmek için (147) liralık muvakkat teminat vermesi ayrıca bu iş üzerine muamele yaptığıma dair vesi- ka ibraz etmesi şarttır. (2187) 26158 Vakıflar 937 günü saat 11 de açık eksiltme - suretiyle Umum Müdürlüğünden: Ankarada Vakıf Şengül hamamının teslim gününden 512939 gü- nüne kadar icarme açik artrma müddeti içinde konulan pey larık had görülmediğinden 26-12936 gününden itibarca pazahığı birabıl « p. Senelik muhammez. kiresı 12900 lira olup 3900 lite ketl ee minat alnacaktır. İsteklilerin hergün vakıflar varidat müdürlüğüne müracaatları, (2226) 1—23 Ziraat Vekâletinden: Vekâlet otomobili için açık eksiltme ile 3000 Titre benzin alma- caktır. elti İhale 13-1-937 çarşamb? günü saat 15 de Vekâlet satın alma ko- misyonunda yapılacaktır. Taliplerin teminat mektupları ile müra castları ilân olunur. (2225) 2—6203 ee ” SAYFA T ——— — .AT Avrupaya Talebe Gönderiliyor Maden Tetkik ve Arama Enstitüsü Genel Direktörlüğünden: : 'etiştirmek üzere müsabaka ile Avrupaya gönderilecektir. İstel haiz olması lâzımdır; 2) "Türk olmak. b) Maden ocaklarında çalışabilecek kabiliyette ve shati tam olmak, (Sıh? muayene Ankara'da yapılacaktır.) <) Lise mezunu olup fransızca, Almanca ti okuyup yazabilmek. d) Yaşı 18 den aşağı 25 den yukarı olmamak. 2 — Müsabaka imtihanı Ankarada M.T.A. enstitüsünde 25 ikinci kânun 1937 günü yaprlacaktır. Açılacak müsabaak iritihanında ka- zanmış olmakla beraber gönderilecek talebelerin ihraz ettikleri de- rece itibariyle 20 arasında bulunmak şarttı 3 — İmtihan: Hesap, hendese, cebir, mihanik, fizik, kimyadan ve yukarıda yazılı dillerden birinden yapılacaktır| 4 — Tahsile gönderilecek olanlar, ileride tabşil müddetleri kadar mecburi hizmete tâbi olduklarından, bu husuğta mükellefiyetlerini tevsik etmek üzere bir teahhütname verecekler ve bunun için de muteber kefil göstereceklerdir. Si 5 — İstiyenlerin nüfus hüviyet cüzdanmı, hüsnühal varakasını, mekteb şehadetnamesini veya bunların tasdikli birer suretlerini, 4 kıta fotograf ve dilekçelerini, 21.1.1937 perşembe günü akşamına kadar Ankarada M.T.Â. Enstitü irektörlüğüne gönder- meleri ve 22.1.1937 cuma günü sıhi muayeneleri yaptırılmak üzere, öğleden evel Bay Haban apartımanındaki eastitü dairesinde bulun. maları ilân olunur. (2119) 26055 İngilizce dillerden bi-. KREM BALSAMİN Kumral, Sarışın, Esmer her tene tevafuk eden yegâne sıhhi kremlerdir. Cildi besler, ilceleri kâmilen izale eder. Yarım asırdanberi kibar mahfellerin takdir ile kullan- dıkları sıhbi güzellik kremleridir. KREM BALSAMİN 4 ŞEKİLDE TAKDİM EDİLİ 1 — Krem Balsamin yağlı gece için penbe renkli 2 — Krem balsamin yağsız gündüz için beyaz renkli 3 — Krem Balsamin acı badem gündüz için beyaz renkli 4 — Krem Balsamin acı badem gece için penbe renkli. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ. Beyoğlu « İstanbul Harasından: Karacabey Hara hayvanatı ihtiyacr için iki yüz elli bip kilo yulaf, yüz otuz. - bin kilo arpa, ve elli bin kilo bakla kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur. İhale III7 parartesi günü Sant on beşte Hara, Merkez binasında yapılacaktır. Muvakkat feminat 2060 lira olup yuz Tafın beher kilosuna altı kuruş elli santim, arpanın beher kilosuna altı kuruş yirmi beş santim ve baklanın beher kilosuna altı kuruş kıymet takdir edilmiştir. İsteklilerin mezkür gün ve saatte teminat 've vesikalariyle birlikte Harada bulunmaları lâzımdır. (3638) 2-6131 P. T. T. Levazım Müdürlüğünden: 1— İdare ihtiyaet için,(10) kalemde muhtelif tip ve miktarda kablo tevzi kutusu kapalı zarf usuliyle münakasaya konmuştur. — 2— Bu malzemenin muhammen bedeli (15361) muvakkat temi- matr (1153) liradız 3— Eksiltme 18/1/937 tarihine müsadif Pizartesi günü saat 18 de P. T. T. Umum müdürlüğünde toplanacak alım komisyonunda yapılacaktır. " 5 4— İsteklilerin teminatlarını idaremiz veznesine yatıracaklar ve alacakları makbuzu veya kanunen muteber teminat mektuplarını ve 2490 sayılr kanunda yazılı vesikalarla Deraber 3297 No. 7/5/936 ta « Fihli resmi gazetede neşrolunan talimatnameye tevfikan mütcahhit- lik vesikası ile teklif mektuplarını mezkür kanunun tarifatı daire sinde hazırlayarak ihale günü saat (14) € kadar komisyona vere » ceklerdi 5— Şartnameler Ankarada P. 'T. T. Levazım Müdürlüğünden İstanbulda Beyoğlunda P. T. T. Levazım Ayniyat muavinliğinden parasız verilecektir. (1959) A0 2—5793 İnhisarlar Umum ,, Müdürlüğünde!l 1 — 30-x11936 tarihinde İsteklisi çıkmadığından dolayı ihales apılamamış olan Afyon Karahisarında yağtırılacak 21735 lira S7 kuruş keşif bedelli müdürlük binasının inşaatı yeniden kapalı zarf- Ja eksiltmeye konulmuştur. B ÇS Eklieme 18 - 1 » 987 tarihine tastlıyan pazartesi günü mat 15 de Kabataşda levazım ve mübayaat şubesiadeki alım komisyo » nunda yapılacaktır. 3 — Muvakkat teminat 1630 lira 17 kuruştur. 4 — İstekliler ihaleden en az üç gün evvel İnhisarlar inşaat şu besine gelerek bu gibi işleri muvaffakiyetle yaptıklarına dair resmi vesaik gösterildikten sonra ehliyet vesikası'alnalıdırlar. $ — Şartiame ve projeler 109 kuruş mukabilinde İnhisarlar Le » 'vazım ve mübayaat şubesinden vE Ankara bağmüdürlüğü ile Afyon Karahisar Müdürlüğünden almabilir. 6 — Mühürlü teklif mektubunu ve ayrıca kanuni vesikaları tiva edecek olan kapalı zarflar en geç ihale günü tam saat 14 de kar dar yukarda adı geçen alım komisyonu reisliğine verilmiş olmal - dır, (2256) iğse Ce