9 Ocak 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 12

9 Ocak 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 12

SAYFAR SAYFA 8 ——— Tatil günleri nereye gitmeli? Bazı Avrupa gazetelerinde, bugün nereye gitmeli başlıklı devamlr bir sü- kun vardır. Bu sütun iş saati dışında, Biğilebilecek. tavsiyeye - değer konfe- Fansları, konserleri, sinema veya tiyat- roları, spor yerlerini ve salreyi sıralar ve bunlar hakkında kısa tenkidleri de beraberce nakleder. Cumartesi günleri bu sütun, “Yarın nereye gitmeli?,, baş. 1 ile de genişler, ve bilhassa gezin- ti ve spor yerleri, ve bu istikametlerde hareket edecek tten vevü ötobüsler ta rifesi hakkında malümat verir. Ankarada böyle hassa cumartesi ve pazar günleri için tesis edilmesinde cidden isabet olacak. tır, Çünkü yerli. ecnebi, büyük bir ene tellektüel ekseriyet var. Atlr kulüb, futbol tenis, yaya veya otomobilli bit sütunun bil. çezintiler ve kızak gibi muntazam spor hareket- i, konser, konferans. tılar eksik değil. Aynı zevk ve aynı istekte adamları Bibi toplan. aynı istikamete sevke — yarayan böyle bir sütun, büyük bir ihtiyacı karşılıya. bilir. Bu küçük — mukaddimeden — sonra Ankarada, bugünkü kar vaziyeti de- vam ederse gidilecek en iyi yer nere- Bidir sualine cevab vermek istiyoruz. Eğer tenbe, sporu, yürüyüşü, gezme- yi sevmeyen, pazarları on ikiye kadar yatakta, dörde kadar — gecelikle, 6 da Sinemada ve nihayet baş ağrısıyla gü- ü soba başında yitirmeye alışmış ise. miz, beyhüde bu satırları takib etmeyi miz. Çünkü maksad, şuurlu, sıhatinin ve hayatının kay bilir, ve buna €hemiyet vermeyi, milli bir vazife ta. mır adamlarla hasbihal etmektir. “Pazar günleri nereye gitmeli? Bir. gok yerlere gidilebilir. Fakat Ankara- u hiç değilse İsviçre iklimi kadar Büzel olduğuna katiyen inanmak ister. #eniz şu sıralarda, size teklifim şudur: Kendi otomobiliniz yoksa, otobüse hen istifade ediniz veya daha iyisi bir- kaç arkadaş birleşerek bir taksi tutu. Huz, Bu her birinize bir liradan fazla- ya mal olmaz. Kara çıkacak, kar üze. Tinde yürüyüş yapabilecek şekilde gi. yinmiş olmanız lâzımdır.. Bu kıyafet, bu nevi sporları yapan memleketlerde ikadın için de, erkek için de, diz kapak- Jara kadar yün çorap çekilmiş bir pan- talon, boğazlara kadar Grten bir yün fanile, kolda götürülecek ve ancak bir yerde Curulduğu zaman giyilecek ka- Jınca bir caket, tercihan altı çivili bir baston ve arka çantanız yoksa, cebiniz. e peynirli veya köfteli bir sandviç ve nihayet boğazınızda içi çay dolu bir termos matrasından ibarettir. Çifte tüfe- ğiniz varsa, omuzlarınıza bir de tüfek a- Tabilirsiniz. Şoföre Dikmen üzerinden, tuğla harmanları yolüyle Göle kadar inmesi. ni emrediniz. Yol üzerinde, Milli Mü. dafaa Vekâletinin biraz ilerisinden iti- baren küme küme, yer yer, kayak sporu rastlayacaksı yapanlara Bilhası #a Dikmenden sonra han önünde, her pazar, Makal yirmi otomobil, kadınlı, erkekli büyükçe bir kalabalık bu eğ. lencelerle meşguldür. Büyük Göl şim- di kupkurudur. Dümdüz, biç bir ârıza- sız zemini üzerinde dört santim kadar kar var, yürüyerek Haymana yolu Ü- zerine kadar gidiniz ve arabanıza Göl başında isterseniz yol veriniz. Hayma. 'na yolu üzerine kadar yürüyüşünüz, bir çeyrek saat kadar tutar, ondan son- fa iki tarafı gitikçe kalınlaşan, ve yer- yer 30-50 santimi bulan karla çevrilmiş işlek bir yol başlar. Yavrucuk ve Taş- pınar köyleri ve bunların ikisinin ara- sında diğer dört köy — güzergâhınızın üzerindedir. Yorulmuşsanız bu köyler- den herhangi birinde dinlenebilirsiniz. Köy odasında görünüzün önünde ha. aırlıyacakları taze, temiz çayın barda. #t yüz paradır. Karnınız açsa, beş ku- Tuşa koca bir kâse tertemiz yoğurt ve bir köylü ekmeği kabildir. Tavuk, piliç seviyorsanız, he- yüzüyle almanız men boğazlatıp, bir ağaç şiş üzerinde, közde pişirtebileceğiniz bedeli 20 kuruştur. Taze, günlük yu- bir tavuğun murta 40 paradır. Bu parayı köylü, bü. yük bir Tâtuf gibi bin teşekkürle alı- yor. Bu yol sizi, iki saat kadar önü- nüzdeki işlek yolu takbden sonra, doğru askeri fabrikalar — yakınındaki asfalt yola çıkarır. Yollarda, köylüler, arabalı, mer. kebliler, otomobiller, yayalar eksik de- Gildir. En ihtişamlı manzara Taşpınar- dan sonra başlar, Sağda, solda, keklik, tavşan, tilki kaçıştığını Karlar içinde dağlar,ova, ve nihayet Ankara bütün ihtişamiyle gözlerinizin önündedir. Güneş bu karların Üzeri de, ultra.violet akisleriyle yalnız hari- kulâde bir hararet menbat değil, bir i- liçtır. Eve döndüğünüz zaman, en sıcak görürsünüz. bir yaz güneşinde uzun bir seyahat yap- mış gibi yüzünüzün kavrulduğunu hay- tetle görürsünüz. Bütün vücudunuzda bütün bir hafta değil, bütün bir ay için kuvvet ve sıhat idhar edilmiş gibidir. Sofranıza aç kurd gibi — oturursunuz. Uykunuz, en iyi uykulardan biri olur Sabahleyi darsınız. terütaze, zinde işinize baş- Bu yapabileceğiniz bin gezinti iti- garerinden bir tanesidir. Her pazar bir yenisini yapmak ve bu sütunlardaki tavsiyeyi takib ederek, sizin gibi, ay- ni saatte, aynı yolları takibe çıkacak, kadınlı, erkekli arkadaş da bulmanız kabildir. Ankara belediyesinin ve Spor bir. liğinin yapabileceği hizmet şudur Başka memleketlerde, bu kabil ge- zinti yolları üzerinde şunlar vardır: 1) Her 6 bir, mahfuz bir yerde, üstü otla örtülü, içinde — oturulacak bir rahle mevcud melceler. 2) Her 12 kilometrede bir telefon lometrede yani ” saatte santralı ve imdadı sıhi noktaları veya i. ginde pamuk, konyak, tendürdiyod gi- bi maddeler mevegd camlı 3) Bu nevi yollarda darma devriyeleri, polis veya jan- 4) Bozulacak, benzini bitecek oto. mobillere yardım için motosikletli be- lediye veya otomobil kulüpleri tarafın- dan gezdirilen devriyeler. $) Akşamları güneş battıktan son. ra köyleri gösteren meşaleler. 6) Yolların ayrıl reye gittiğini ve kaç kilometre kaldı. Bını işaretler melce, yatılacak, yemek noktalarında ne- 've nerelerde 'mecek yer bulunduğunu gösteren levhalar, Ankara belediyesi bunu Hepsini değilse bile, büyük bir kıs- mını yapabilir. Pazar ilânlarında, bil- yapamaz aŞ 1 T SÜa Ankarada kış s ı « SA Buz hokey Ankara'da kar ve kış sporlarına gençliğin gösterdiği alâka yıldan yıla ve hattâ günden güne hızla artmakta- dır. Elmadağına muntazaman — yapılan pazar spor gezilerinden başka, yüksek ziraat enstitüsü talebeleri, enstitü bah- çelerinde 800 metre murabbaalık güzel bir buz kayma yeri vücude getirmişler. dir. “Talebelerden başka hariçten de bir gök türk ve yabancı meraklıları toplı 'yan bu güzel buz sahasr Ankaramız için kaymetli bir kazanç olmuştur. Ü çin muayyen yaştan sonra tansiyon 9 SONKÂNUN 1937 CUMARTESİ sine müsaid olduğunu olsun ilân etme- lidir. / Köylerde yemek ve- istirahat noksanları 'tesbit ve ilân ederse, köyle. rimize de, kış günü, —menfaat getiren bir ziyaretçi temin etmiş olur. Ankara denizden yüksek olduğu rızaları yapıyormuş.. Yalan!.. İsviçre. 'nin hiç bir şehri Ankaradan daha az irtifalı değildir. Buna rağmen hiç bir hastalık yoktur ki, İsviçre, en iyi ne- kahet ve tedavi iklimi halinde göste. rilmemiş olsun. En büyük hastalık, tenbellik, bu şehrin, bu iklimin güzelliklerinden iz- li davâmız olmalı, ve herkes yaşı. 'na uyan bir sporu, milli bir vazife di- ye yapmalıdır. Her yaşa uyan spor, — yürüyüştür. Bir tecrübe ve bir başlangıç olarak, ö. nümüzdeki pazar, aşağıdaki teklifi ka- dınlı, erkekli bütün - okuyucularımıza yapıyoruz. 1) Sabahleyin onda Milli Müdafaa önünden yayan olarak geze geze Dik. mene ve oradan Han önüne kadar git- mek. 2) Yolda ve Han önünde kayakçıla- Ş vi seyretmek ve eğlenmek. N W doyulmaz minyatürler vapan kaşı poru — ilerliyor takımı Talebelerden teşekkül eden bir buz hokey takımı spor öğretmenleri B. Ri- del'in idaresi altında muntazaman ça- Jişmaya başlamıştır. Bundan başka ens- titü profesör ve talebeleri - tarafından büz üzerinde yapılan plâstik bareket- ler seyirciler tarafından alâka ile takib edilmektedir. Saha enstitüde müsald havalarda her kese açık tutulmaktadır. Ankaramızın — genç — sporcularımızın himmetiyle böyle daha bir kaç sahaya sahib olmasını temenni edelim.