25 Ocak 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

25 Ocak 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

25 /1/ 1937 Dünkü Spor günü Futbol turnuvasının dünkü iki maçı da hükmi galibiyetlerle neticelendi Kayak sporu ileri Dünkü Muhafız Gücü - Ankara Gücü maçından bir enstantane Adana felâketzedelerine — terkedilmek üzere tertib ettiği futbol turnuvasına dün başlandı. Çekilen kura neticı de, Ankara Gücü alanında Muhafız gü- cü ile Ankara gücü ve — Demirsporla Çankaya takımları oynayacak, Muhafız gücü alanında da Kırıkkale Güvenç spor ve Altınordu ile de Gençler birli. karşılaşacaktı. ANKARA GÜCÜ ALANINDA Muhafız Gücü 3, Ankara Gü: Saat birde yapılması takarrür eden Demirspor - Çankaya maçı yapılamadı. Çankayalılar sahanın bozukluğunu ve oyunun yapılamıyacağını — zannederek takım çıkartmadıklarından dolayı her- kesin merakla beklediği bu maç icra edizemedi ve Demirspor hükmen garib addedildi. Günün en mühim maçı olan Ankar Gücü - Muhafız Gücü — maçına beşil “taşlı Nurinin idare man - takımları şöyle - sıralanmış göre Ankara Gücü takımı Osman — Enve , Orhan, Musa — Hamdi, Fahri, Y: gar, İsmail, Celâl. Muhafız Gücü geçen hafta çıkarttı Bit takımda ufak bir tebeddül — yapmı f Buna mukabil Ankara Gücünün bel sebebiyle takımda yer alamamş'ı İlk çeyrek saat tarafeynin birbirle- ini yoklamasiyle geçti; lâkin Muhafız Gücünün ağır bastığı eörünmele baş. Jadı. Nitekim 16 mct dakikada Tsmai den aldığı bir pası çok güzel idare e- den Riza ilk sayıyı yaptı. Ankara Gü- Cünü bir az şaşırmış görüyoruz; kendi #ini toplamağa vakit bulamadan 23 ün- ü dakikada soldan gelen - ve herke avuta gidecebini zanetfiği havaleyi bir kafa vuruşuyla Rıza tekrar tı. Maç 2-0 Muhafız Gücünün hâkir yeti altında cereyan ediyor. Muhafızın yaptığı bir hücumda 1s- maille çarpışan Ankara - Gücü kalecisi Osman yaralanarak sahadan çıktı; ye- ine vedek kaleci girerek oyuna devam edildi. İkinci haftayimde Ankara güçlüle- rin daha canlr oynadıklarını görüyoruz. Dördüncü dakikada havadan gelen bir topu avuta gidecek zanneden Muhafız kaleci topu bırakmıştı. Halbuki top hava. dan kaleye girdi. Ankarö güçlüleri bu gol ız Gücünün sıksık yap- tığı hücumlar hep neticesiz. kalıyor, bütün yük Ankara gücü — müdafaasına yüklenmiş vaziyette kalıyor. — Ankara gücü muhacimleri çok mühim — fırsat. Jarı kaçırıyor; - Mühafiz Gücü muha- cimlerinden İsmail, Rıza ve Naim çok güzel anlaşıyorlar. Bu aralık Naim Rı- zadan aldığı yerden gelen bir pası çe- virerek sürdükten sonra — karşı taraf müdafilerini geçerek güzel bir gol atı- yor. Muhafız Gücü 1-3 galib vaziyette. Ankara güçlülerin sol muavini her zaman sinirli oynayan Nazmi hakemin Ahtarlarına karşı geliyor. ve hakemin kendisine sahadan çıkmasını söylediği zaman da itaat etmiyerek sahadan çı miyor. Hakem bu vaziyet karşısında maçr tatil ederek Muhafız Gücünü ga- Tib ilân ediyor. MUHAFIZ GÜCÜ ALANINDA Kırıkkalespor 2, Güvençspor 1 Gençler Birliği 6, Altınordu 1 Birinci oyun Kırıkkalespor ile Gü- vençapor arasında hakem altınordulu B. Ziyanın idaresinde yapıldı. Birinci haftayımda Kırıkkale çok oynadı ve 2 gol yaparak birinci haltayımdan galib çıktı. İkinci hafta- yımda Güvenç Sporluları biraz yorul- Mmuş gibi gördük, buna rağmen hiç ü- midlerini kesmiyerek çok çalıştılar ve ikinci haftayımın 26 mcı dakikasında bir gol yaptılar. Bu maç 1-2 Kırıkkale dilerin galibiyetiyle hitam buldu. Gençler Birliği 6, Altınordu 1 İkinci maç Muhafız Gücünden Bay Nurinin idaresinde yapıldı. Bu sebeble Altın Ordulular haftayımda pek bozuk oynadılar ve ne- ticede beş gol daha yapan Gençler Bir- iği 1-6 gibi mühim bir farkla galib gel- diler. Dikmende kayak zler halta olduğu givi maya aporcür Jarı tatillerini Dikmen hanı civarı, Çan- kaya sırtları ve Elmadağında temiz kar» lar arasında kayak sporu yaparak güzel bir gün geçirmiş oldular. Hafta ortasında yağan ince yağmur- Jar ve esen lodos, birikmiş olan karları erutiğinden bu pazar sayak yapılamıya- cağı zannını vermişti. Yalnız Dikmen ar- kasında geçen hafta spor yapılan yerde bulunan karın tazyik görmesi ve netice- si olarak bir sihan teşkil edecek kadar kar vardı. Fakat evciki gün gece yarı- sından sonra yağmaya başlayan kar orta. Jığı beyazlatmağa ve tepelere, kuytu yerelere yavaş yavaş kar yığılmaya baş- dadı. Cumartesi günü kayakçılarda bir neşesizlik varken dün sabahki kar ken- dilerine neşe ve sevinç vermiş oldu. Sa- bah yediden itibaren kayak sporcuları Dikmene taşınmağa başladılar ve saat sekiz buçuğa doğru Dikmen hanının ö- Nü otomobil ve kaptıkaçtılarla dolmuş bulunuyordu. Öğleye yakın Dikmen sırtlar dan görülmez bir hale gel renk ve şık elbiseleriyle kayak sporu ya- pan ve yamaçlardan yamaçlara atlayan Bayanlar bilhassa göze çarpıyordu. Küçükler arasında yapılan müsaba- kada B. Ömer İnönü, B. Teoman Özalp, B. Işık Bayrak, B. Reşad Erkmen, Öz- demir iyi kayanlar arasında göri du. Saat on ikiden sonra gruplar yeryer çalışmağa başlamış bulunuyorlardı. Bu gruplar arasında ziraat ve Gari terbiye enstitüleri talebesi, halkevi üyeleri, An- kara gücü, Gençler birliği kulüblerinin sporcuları, hukuk gakültesi talebesi de bulunuyordu. Vaziyetin günden güne inkişafı spor erkânının bugünkü şekilde memnuniyet- derini mucib olacak bir hal gösteriyordu. Bu temiz spor bilhassa küçükler arasına kök salmağa başladığından gelecek haf- ikinci iyor. ULUS Bulgar - Yugoslav paktı dün imzalandı (Başı 1. incissayfada) bildiriyor: Bulgar Başbakan ve dış ba- kant Köseivanof bu sabah saat 9 da bu- raya gelmiş ve istasyonda başbakan Stoyadinoviç, bütün bükümet ileri ge- denleri, diplomatlar ve kesif bir halk kütlesi tarafından karşılanmıştır. Bul- gar Başbakanına askeri tören yapılmışe tır. Yollarr dolduran halk - bulgar ve yugoslav hükümet reislerini geçerken Şiddetle alkışlamıştır. Pakı imzalandı Belgrad, 24 (A.A.) — Yugoslavya- Bulgar dostluk anlaşması bugün — saat 11 de Yugoslavya namına Stoyadinoviç ve Bulgaristan adına da Köscivanof ta- rafından imzalanmıştır. İmzadan sonra B. Köseivanof “iki #lav milletinin yeni tarihinde yeni bir tarihi gün” olan bu muahedenin akdin- den dolayı memnuniyetini bildirmişsir. Belgrad, 24 (A.A.) — İmzalanan Yu- goslav - bulgar dostluk mukavelesi iki maddeden ibarettir. Birinci madde Yugoslavya ve bulgar kırallıkları arasında samimi ve bozul- maz tam bir dostluk hüküm süreceği: 'ni mübeyyindir. İkinci maddede bu mu- ahedenin tasdik tarihinden itibaren me- riyete gireceği hakkındadır. Atina, 24 (ALA.) — Gazeteler bul- gar - Yugoslavya dostluk muahedesinin imzası etrafında tafsilât vermekte ve Balkan paktının tamamiyle baki kaldı. ve kalacağını ehemiyetle - kaydet- mektedirler. Katimerini diyor ki “— Bulgar Yugoslavya anlaşması Ssulh davası için bir muvaffakiyettir. E- sasen Yugoslavya bu davâda samimi ve faali olduğunu göstermiştir. bir âmil ötedenberi Balkan statükosuna müstenid olarak Balkanlarda bir sulh vesikası olduğuna dair Sofya ve Belgrad tarafından yapılan — tari bütün Balkan milletleri bundan ancak memnun olabilirler.” Prens Pol, B. Köseivanof'u kabul etti Belgrad, 24 (A.A.) — Bulgar başba- kanı Köscivanof, bulgar » yuğoslav mu- ahedesinin imzasından sonra naib Prens Pol tarafından kabul edilmiştir. B. Musolini Libyaya gidiyor Trablusgarb, 24 (A.A.) — B. Muso- lini, Trablusgarb - Bingazi şosesinin açı- lış resmine riyaset etmek üzere mart ayı içinde Libyaya gelecektir. Trablus, 24 ÇA.A.) — Bir faşist top- dantısında Trablusgarb - valisi” mareşal Balbo Trablus ile Bingazi arasında de- niz boyunca giden büyük yolun açılış resmini yapmak üzere B. Musolini'nin martta buraya geleceğini söylemiştir. ANKARA ÖĞLE NEŞRİYATI: 12.30 Plâk: Türk musikisi ve halk şar- kıları 12.50 Muhtelif plâk neşriyatı 13.1$ Dahili ve harici haberler AKŞAM NEŞRİYATI: 19.00 Türk musikisi ve halk şarkıları (Safiye Tokay ve arkadaşları) Arapça neşriyat Türk musikisi ve halk şarkıları (Hikmet Rıza Sesgör ve arka- daşları) İngilizce ders (Azime İpek) Plâk: Dans musikisi Gazete' hülâsaları ve ajans ha- 19.30 19.45 Yarınki program ve İstiklâl mar- “ taların daha iyi olacağı - anlaşılıyordu. Han önünden yavaş yavaş - azalan oto. mobillerin izleri ve o civarda dolaşan jan- darmalardan başka spor sahasında kim- seler görünmüyordu. Akşam üzeri yağ- Mmağa başlayan kar, önümüzdeki hafta i- gin kayak sporcularına güzel günler ha- zırlıyordu. SINAL GelNE Sancak hakkındaki Cenevre (Başı 1. inci sayfada) tine tâbi tutulmuyacaktır. 4 — Türkiye ile Fransa Sanca- ğt her türlü tecavüze karşı müşte- reken garanti etmektedirler. Cenevre, 24 (A.A.) — Fransa — dış Bakanı ve müsteşarı Delbos Başbakan Blum'e mülâki olmak üzere Liyona gitmişlerdir. Akşam tekrar Ce nevreye döneceklerdir. 'Türk ve fransız heyetleri eksperle- ri elde edilen anlaşmanın metnini zim ile uğraşmaktadırlar. Çünkü halli gereken feri daha birçok ehemiyetli noktalar vardır. Vienot Cenevre, 24 ÇA.A.) — Türk ve fran- sız murahhas heyetlerinin - eksperleri haberleri İskenderun Sancağı mukavelesinin tee ferruatını tanzim etmek Üzere rapor- tör Sandlerin reisliği altında toplan. mışlardır. Sancak askerlikten teerid oluna. caktır. İskenderuna bir Milletler Ce miyeti komiseri tayin olunacaktır. Bir fransız * türk askeri komisyonu — San- cağın emniyetine edecektir. Sancağın muhtariyeti hemen hemen 'tam bir istiklâl derecesinde olacaktır. Bir fransız - türk askeri komisyonu Sancağın emniyetine nezaret edecek- tir. Sancağın muhtariyeti “hemen he- /men tam bir istiklâl derecesinde ola- caktır. Suriye hükümeti yalnız harief siyaset meselelerinde bazı salâhiyetle- ri olacaktır. Amerikadaki sel felâketi 24 kişi öldü 300 bin işçi açıkta; 75milyon Nevyork, 24 (A.A.) — On devletin arazisinde tuğyan bir felâket şeklini almıştır. Bu havalide 300.000 kişi mes- kensiz kalmış ve 24 kişi ölmüştür. Za- rar ve ziyan 15 milyon doları bulmuze Tuğyan bilhassa Ohio'da tahribler yapmıştır. Burada yetmiş beş bin kişi- nin evlerini su başmıştır. Hasarat beş milyon dolar olarak tahmin edilmekte- dir. Cincinnati — şehrinde 18 kilometre murabbarnda bir erazi parçası sular al- tında kalmıştır. Portsmutün — yarıst sü - altındadır. Bu şehir açlık tehlikesine — maruzdu; Soyguncular fırsattan istifade etmek- tedirler. Polis bunları öldürmek için emir almıştır. Su altında kalan mınta- kalarda bu faciaya ilâveten grip salgın halinde başgöstermiş, birkaç vakası kaydedilmiştir. Son alınan haberlere göre bir kar fırtınası Ohio vadisinde hüküm sürmektedir. Fırtına belki suların ka- barmasına mani oladaktır. Fakat şim- diki halde meskensiz - kalanların ıstı. raplarını arttırmaktadır. Vaşington, 24 (A.A.) — B. Ruzvelt Zarar var Amerikan milletinden felâketzedelere yardım istiyen B. Ruzvelt bir beyanname neşrederek seylâp mın takası felâketzedelerine dağıtılmak 3- zere halkın kızılhaça iki milyon dolar vermesini istemiştir. Sovyet tedhişçilerinin davası Piatakov Berlinde Troçkinin oğlu ile konuştuğunu itiraf etti Moskova, 24 (A.A.) — “Muvazi mer- kez" davasının görüşmesi sırasında Pia- takov, 1931 senesinde Berlinde Troçki' 'nin oğlu Sedov'a rast gelerek ondan sovyet birliğinde bir kundakçılık ve tet- hişçilik rejimi tesisi hakkında talimat al- dığını ve Trokçiden gelen bir mektubta da Stalin ile arkadaşlarının katli emre dilmekte olduğunu söylemiştir. 1932 se- nesinde Berlin'e yaptığı bir yolculuk sı- rasında Piatakov bu şehre dönmüş olan Sedov'a tesadüf etmiş ve Sedov Radek ve Kamenef'e, Buharin ile sıkı bir irti batı olacak ir. Troçki - Zinevief merkezi kurulacağından bahsetmiştir. 1933 de Piatakov Kafkas ve Ural mınta. kalarında bir Troçki hareketi uyandır. mak için Serebriakov Nihayet 1933/34 de * kati olarak teşekkül ederek kundakçılık inkişaf etmiş ve bir kaç maden kuyusu berhava edilmiştir. B. Troçkinin bir yazısı Meksiko, 24 (A.A.) — B. Troçki ile oğlu Moskova'daki yeni muhakeme do- Jayısiyle sövyet divânı harbının kendile- rinin tevkiline karar - vermiş olmasına, ilk dava da itham edilmiş olduklarından dolayı, hayret etmemişlerdir. Troçki Ja ponya ve -Almanya ile bir ittifak akdini Radek'e tavsiye etmiş olduğu hakkında- ki iddiayr şiddetle reddetmektedir. Bu münasebetle yazdığı bir makale- de Troçki diyor “Sovyetlerin ve Tuna - devletlerinin düşmanı olan Hitler ile veya sovyet hü- kümeti ile Çin'in düşmanı olan milita rist Japonya ile ittifak edebileceğim bir nokta tasavvur edilebilir mi?” 1928 de Radek ile alâkasını kestiğini bildiren Troçki şunları ilâve ediyor: “İtimad edili bir adam olarak Ra- dek'i seçmekliğime hiç bir sebeb yoktu. Ondan daha mesul ve ciddi adamlar e- lan Zinovicf, Kamenef ve Smirnof sov- yetleri parçalamak - hakkındaki plânla- Tımdan şimdiye kadar niçin bahsetme- mişlerdir? Troçki, kendisiyle Radek arasında bir. vasıta olarak kullandığı söylenen Via- dimir Romm'un ismini ilk defa olarak gittiğini beyan etmiştir. Meksiko'daki Troçki partisine men. sub komünistler hükümetin Troçki'nin Meksika'daki —ikametinin mesuliyetini üzerine almış olduğunu söylemektedir. der. Japon ordusu, politikayı kendi vasıtalariyle yenileştirecek Tokyo, 24 (A.A.) — Genel kurmay kabinenin istifası üzerine aşağıdaki teb. liği neşretmiştir: Milli müdafaayı süratle tensik etmek dâzımdır. Siyaset adamlariyle her türlü işbirliğinin imkânsız olduğunu gördü- #ümüzden kendimizi — muhafazakârlık- $tan kurtarmaya her türlü mutavassıt an, Jaşma tarzlarını reddetmeye - ve japon politikasını kendi vasıtalarımızla ye- nileştirmeye karar verdik,