21 Ağustos 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

21 Ağustos 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

ULU ADIMIZ, ANDIMIZ HER YERDE 'İÇUMAR’TESİı 5 Iî 21 KURUŞ — | Ağustos 18 inci Yıl — |— S ea | — Tel : Başmuharrir 1063 DIR Yazı İşleri Müd. 1062 Manevra bitti Ordumuz çok yüksek değerini bir defa daha büyük başarı ile isbat etti Çorlu 20, (Hususi surette giden arkadaşımızdan ) — Atatürk selâm muhabbet ve teşekkürlerinin kah- raman ordumuza iblağına Mareşal Fevzi Çakmağı memur etmiştir. Dün müthiş bir süngü harbi oldu (Büyük Trakya manevraları dün büyük bir başarı ile nibayet bulmuştur. Kırmızı tümen dün mavi tü- mene karşı bir yarma hareketi yapmıştır. Tankla- Fın, tayyarelerin ve bütün motorlu kuvvetlerin işti- râkiyle yapılan bu hareket çok heyecanlı ve çok güzel olmuştur. Nihayet süngü süngüye bir harb ya- Yukarıda: Atatürk topçu dürbünü ile harekâtı takib buyuruyorlar. Solda: Başbakan İsmet İnönü dürbünle harekâtı tetkik ediyorlar Yarın Manevranın kiritiği yapılacak Çorlu, 20 (Hususi surette giden arkadaşımız te Pılmış ve hakem heyeti harbı. durdurmuştur. Bunu Sarayköy içinde yapılan sokak muharebesi takib etmiştir. Hususi surette giden arkadaşımızın dünkü harekât hakkında verdiği telefon haberlerini aşağıda bula- €aksınız. 8 inci sayfada hususi foto-muhabirimizin gektiği resimler vardır.) Çorlu, 20 — Saat 8 de Çorludan Sa- Faya çıkan komütanlar heyeti ile birlike te 8.30 raddelerinde 194 numaralr tepe Givarmma vardığımız zaman, burada bir fundalık gördük, Bu fundalığın içinde TMuazzam tanklar maskeli olarak duru. yordu. Bir müddet onları tetkikten son- Ta heyet 194 No, lu tepeye doğru yol. landı. Ecnebi askeri heyetleri diğer bir yoldan bu mevkie gelmekte idiler. Ve kati muharebe buradan seyredilecekti. Bu sırada Cümhurreisimiz Atatürk beraberlerinde başbakanımız ve bakan- lar heyeti azalariyle diğer zevat oldu- Bu halde tepeyi şereflendirdiler. Tayyareler uçuyor, görülebilen uf» kun her yanında mütehassıs olmıyan bir gözün hattâ dürbinle bile mahiyetini Seçemiyeceği bazı kıpırdanmalar olu. yordu. Önde ve arkada dumanlar gö- Zükmekte ve bunları takiben infilâklar Olmakta idi. Millt mücadelenin tanım. Mış generallerinden bir zata yaklaşa- tak, bu görülmekte olan vaziyetin iza- t rica ettim, Gencral, bir taraftan Ufku gözlerken diğer taraftan da şun- İarı anlattı * “— Kırmızı topçu mavi taraf meve zilerini şiddetli topçu ateşine almıştır. z, önde ve arkaâada patlamalar Oluyor, Kırmızılar tarafında gördüğü- hüz patlamalar top endahtlarıdır. Şim- di saat dokuzdur. Bu topçu ateşi yarım Adattir devam ediyor... Yarma hareketi başlamadan evel Yarma hareketi başlamadan evvel hakiki bir hazırlık yapıldığın: görüyo- Tuz, En mükemmel ecnebi ordularında da bu hazırlığın daha iyisinin yapıla» ""Fîe:ğım ataşemiliterler arka arka» Ya ve biribirini tasdikan söylemekte. Hitler, Kırmızmın bu vaziyeti karşısın. Ya mavi taraf müdafaanın göstermesi lâzümgelen en büyük tüküneti ve meta- (Sonu 5 inci sayfadı) ÖÜRDELADOEPEL C AD Bugün 12 Meçhul - denizaltı gemisinin marmarada olduğu uydurmadır Marmaraya girerse imha edilir İstanbul, 20 (Telefonla) — Çanak- kale dışında iki ispanyol vapurunu tor- pillemek suretiyle batıran meçhul kor- san denizaltr gemisinin bu sefer de Marmaraya girdiğine dair dün şehri- mizde bir şayla çıkmış ve bazı gazete- ler de Hamidiye mekteb gemimizin bu ( Sonu 4. üncü sayfada ) Sabiha Gökçen'in yaptığı keşifler Bütün dünyanın bir tek askeri kadın tayyarecisi Sabiha — Gökçen kırmızı Küvvetlere mensub olarak bir uçuş yap- mrş ve güzel bir rapor vermiştir. Bu va- porun — süreti beşinci sayfamızdadır. Dış işler bakanımız Dr. Aras ve Iç işler bakanımız Şükrü Kaya manevralarda Başkumandan meydan muharebesi 15 inci yıldönümü büyük ve parlak bir törenle kutlanacak Baş kumandan meydan muharebe- sinin 15 inci yıldönümü münasebetiyle 30 ağustosta Dumlupmarda meçhul as- ker âbidesinde büyük bir tören yapıla- caktır. Türk istiklâlini garanti eden bu büyük günün hatırasın: lâyık oldu- gu kıymet ve ehemmiyetle mütenasib bir şekilde kutlamak için parlak bir tören programı lıaııthnmışıır. Mera- simin her senekinden daha büyük ve bütün yurda şamil bir mahiyette olma» &1 için lâzım gelen tedbirler alınmıştır. 'Töreni birinci kolordu komutanlı. ği idare edecek 30 ağustos günü mera. sim yeriyle Afyon ve İzmir arasında (Somu 4. üncü sayfada) lefonla bildiriyor) — Başhakem Korgeneral Salih Omurtak her iki tarafın manevralar vaziyeti hak- kında hazırladığı raporu pazar günü alâkadar ko- mutanlar huzurunda okuyacak ve kritiğini yapa- caktır. Cemal KUTAY vj'lBak | B. Celâl Bayar dün İzmir fuarını açtı an nutkunda fuarın memleket ekonomisindeki rolünü anlattı kordeleyi kesmiştir. Törende ilbay Fazlı Güleç ile komutanlar, şehrimizdeki saylav- lar, daire müdürleri, matbuat mü- messilleri ve gazetecilerle tüccar- lar bulunmuştur. Dün ve bugün Memleketin dünkü ve bugünkü e- konomik vaziyeti arasında bir mukaye- se yapan ve Atatüirk rejimi sayesinde milletin yükselmeğe devam ettiğini kaydeden B. Behçet Uz, rejimin yurd- da birer canlı âbide balinde yükselen eserlerini ve bu arada İzmir Kültür par- kı ile enternasyonal fuarı zikretmiştir. (Sonu 4. üncü sayfada) İzmir, 20 (A.A.) — Yedinci enternasyonal İzmir fuarı - bugün saat 18 de Ekanomi Bakanı B. Celâl Bayar tarafından on binlerce halkım huzuru ile açılmıştır. Tören Lozan meydanmda yapılmıştır. Bele- diye reisi ve Fuar komiteleri baş kanı Dr. Behçet Uz şehir adına bir söylev vermiştir. Bundan sonra B. Celâl Bayar bir söylev vermiş ve SURIYEDE Isyan daha genişliyor Mardin, 20 (Hususi muhabirimiz- den) — Suriyenin şimalinde Amudede gıkan isyanın kanlı bilânçosu — tüyler ürpertici mahiyettedir. İsyan henüz bastırılmış -değildir. Amudede duman (Sonu 4. üncü saytada) Mardin emniyet müdürü iltica edenlerle meşgul oluyor