26 Ekim 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

26 Ekim 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

Son dakika: ISMET İNÖNÜ DÜN ADIMIZ, ANDIMIZDIR HER YERDE 5 KURUŞ 18 inci Yal Tel: Ba barrir 1068 Y d07 'el: Başmuharrir Yazı İşleri Müd. 1062 İSTİFASINI VERDİ B. Celâl Bayar başvekil Iktisat ve ziraat vekâleti vekill Kesebir, Sıhhiyeye Dr. Hulüsi Alataş .o iğine B. Şakir getirildi Diğer Veköletlerde ve Siyasi Müsteşarlıklarda değişiklik yoktur Resmi tebliğ Ankara, 25 (A.A.) — Malatya Mebusu İsmet İnönü bu ayın 25 inci günü Başvekâ- letten istifasını vermiştir. Reisicumhur Atatürk İzmir Mebusu Ce- lâl Bayar'ı Başvekâlete tayin ve kabineyi teşkile memur etmiştir. Reisicumhur Ata- türk aynı günde arzolunan İcra Vekilleri heyetini tasdik buyurmuşlardır. Keyfiyet Büyük Millet Meclisi reisliğine yazılmıştır. Reisicumhur Atatürk Vekâletler siyasi müsteşarlıklarına intihab edilen zatlarm tayinlerini de tasdik buyurmuşlardır. Hükümet ve Parti teşkilâtımızın birleş- tirilmesi dolayısiyle Malatya Mebusu İs- met İnönü Parti Umum Reis vekilliğinden istifa etmiş ve bu vazife Başvekil Celâl Bayar'a tevdi olunmuştur. Bugün saat 17 de içtima eden İcra ve- killeri heyetine Reisicumhur Atatürk riya- set buyurmuşlar ve yeni heyetin mesaisi üzerinde görüşmüşlerdir. İçtima iki buçuk saat devam etmiştir. İcra Vekilleri Heyeti aşağıda isimleri yazılı zevattan teşekkül etmiştir: Başvekil İzmir Mebusu Celâl Bayar, Adliye Vekili İzmir Mebusu Şükrü Sa- raçoğlu, M. M. Vekili Balıkesir Mebusu General Kâzım Özalp Dahiliye Vekili Muğla Mebusu Şükrü Kaya, Hariciye Vekili İzmir Mebusu Dr. Tev- fik Rüştü Aras, [ Maliye Vekili Elâziz Mebusu Fuat Ağ- ralı, Maarif Vekili Erzincan Mebusu Saffet Arıkan, Nafıa Vekili Afyonkarahisar Mebusu Ali Çetinkaya, İktısad Vekili ve Ziraat Vekâleti Veki- li Tekirdağ Mebusu Şakir Kesebir, Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekili Ay- dın Mebusu Dr. Hulüsi Alataş, Gümrük ve İnhisarlar Vekili Istanbul Mebusu Rana Tarhan, Siyasi Müsteşarların isimleri de aşağı- da yazılmıştırı Adliye Vekâleti Siyasi Müsteşarı Ko- caeli Mebusu Salâhaddin Yargı, iyasi Müsteşarı Deniz. Dahiliye Vekâleti Siyasi Müsteşarı Malatya mebusu Abdülmuttalip Öker Hariciye Vekâleti Siyasi Müsteşarı Ga- zianteb Mebusu N. Menemencioğlu, Maliye Vekâleti Siyasi Müsteşarı Kay- seri Mebusu Faik Baysal, Maarif Vekâleti Siyasi Müsteşarı Erzu- rum Mebusu Nafi Atuf Kansu, Nafıa Vekâleti Siyasi Müsteşarı Trab- zon Mebusu Sırrı Day, İktısad Vekâleti Siyasi Müsteşarı Kan- ya Mebusu Ali Rıza Türel, Ziraat Vekâleti Siyasti Müsteşarı Mar. din Mebusu Rıza Erten, Ziraat Vekâleti Siyast Müsteşarı Kas- tamonu Mebusu Tahsin Coşkan, J MECLİS FIRKA GRUPU TOPLANIYOR Ankara, 25 (A.A.) — Meclis fırka | grupu 28 birinci teşrin perşembe sabahı * saat 10 da içtima edecktir. Yugoslav ve Yunan genel kurmay heyetleri d Başbetke Balkan Orduları Falih Rıfkı ATAY Yugoslav ve yunan kurmayları muhterem reis ve heyetleri dün- denberi Ankarada bulunuyorlar. Romanya kurmayı muhterem reis ve heyeti de gelmek üzeredir. Balkan antantı ordularını tem- sil eden heyetler, Ankarada, tabif çalışma ve temaslarını yapmakta- dırlar. Bu toplantı hiç bir tarafta şüpheli bir telâkki ile karşılanmı- | yor: çünkü herkes biliyor ki ordu- larımız, milli istiklâlin, bölgemiz emniyetinin ve cihan barışmın hizmetindedirler. Bu hizmet ne kadar büyük ve ehemiyetli ise, o- nu o kadar iyi teşkilâtlandırmak ve müşterek askeri kudretimizi o kadar artırmak lâzım gelir, Haki- ki harb tehlikesi, milli müdafaa- karın zayıflığıdır. Yugoslavya, Yunanistan, Ro- manya ve Türkiye ordularının 1937 manevraları, yabancı müte- hassısların gözü önünde, daha ye- ni cereyan etti, Balkan antantı devletlerinden her biri, askeri kud- (Sonu 5$ inci sayfada) ün şehrimize geldiler AD Heyetler toplantılara perşembeden itibaren başlıyacaklar Yugoslav genel| kurmay heyeti) reisi öorgeneral Nidiç ve yanan| genel kurmay reisi general Papagos Anka- ra garında ma- reşal Fevzi Çakmak ile birlikte Şehrimizde yaprlacak Ralkan antan- ti genel kurmay heyetleri toplantısına iştirâk etmek üzere gencl kurmay relsi örgeneral Nediç'in başkanlığında genel kurmay birinci rels muavini general Bo- di, general Yankoviç, albay — Stoyçeviç, albay Yosimoviç, yüzbaşı — Knejeviç'e den mürekkeb Yugoslavya heyeti ile genel kurmay reisi general Papagos'un başkanlığında ikinci reis Zeyopulos, yarbay Kalögeropulos, yarbay — Viblis, (Sonu 5, inci sayıfada) Orgeneral Nediç ve General Papagos, Başbahan B. Celâl Bayarla birlikte — Hava şehitleri için B. $Ş. Kayanın taziyesi Türkkuşu tayyaresinin uğradığı acı kaza dolâyısile Dahiliye Vekili ve Parti Genel Sekreteri B. Şükrü Kaya, Türk Hava Kurumu Başkanına aşağıdaki mektubu göndermiştir: Bugün Türkkuşu meydanında vi- kua gelen ve beş tayyarecimizin; ölümü ile neticelenen kaza dolâyısile uğradı- ğınız büyük acrya bütün kalbimle İşti- râk ederim. Türkktşu ailesine heyecan- li taziyetlerimi sunarrm. Yüksek bir idare ve kudret kaynağı olan türk ruhu her zaman en acı kayıp- larını telâfi ettiği gibi bu mücssif hâdi- sede de birin yerine bin getirerek bu eleminizi de unutturacaktır. Buna emin olarak saygrlarımı takdim ederim, ( Sonu 5. inct saytada ) l Ekselans Samüi'nin ziyaretleri l İran Dış işler bakanı Ekselans Samii İsmetpaşa hız enstitüsünde İran Dış işler bakanı Ekselans Sa- | ««i dün öğleden evel Gazi Terbiye ens- titüsü ile İsmet İnönü enstitüsünü gez- | miştir. Saat 13,30 da Başbakan Celâl Bayar tarafından şereflerine Anadolu kulübünde bir öğle yemeği verilmiştir. Muhterem misafir öğleden sonra | Çubuk barajını, Yüksek Ziraat Ensti- tülerini gezmiştir. Saat 20.30 da İran Büyük elçisi tarafından bakan şerefi- ne bir akşam yemeği verilmiş ve ye- meği saat 22 de başlayan bir şuvare ta- kib eylemiştir. B.Tataresku geliyor Dost Romanyanın sayın Başhakanı ekselans B. Tataresko yarın öğleden sonra İstanbulda olacaktır. Muhterem misafirimizin İstanbulda karşılanma ve Ankarayı ziyaret programı 2 inci sayfamızdadır. Akdenizde iki Gemi batırıldı (Yazısı 5. inci sayfada) | Fıkra: Ucuz ışık Ankara ışığı, lüks eşya denecek ka- dar pahalr idi. Kuvvet olarak elektrik- ton hemen hiç faydalanamıyordak, Senelerdenbeti hükümet bize şunla- rı vermek - için çalışıyordua : bol ve u. cuz su, bol ve ucuz ışık! Bunlarsız modern bir şehir hayatı, ev rakatı ve ijiyen nasrl teessüs edebi- Jir? Geçen sene bol suya, bu xene de u- Cüz ışığa kavuştuk. Bayındırlık Baka- nını hürmetle yadedelim. Elektrik, ancak ucuz olmakla, yuva- ya saadeş verif. Bursada pabalı elek- trikten sade kuvvet olarak değil, ışık - larak dahi halkın nasıl kaçıştığını bi- Hiyoruz, Bir tek ampulü olan dükkânlar vardır ki henüz bir tek kilovat harca- mağa cesaret etmemişlerdir. Halbuki düşününüz: evi elektrikle süpüreceğiz; esvablarımızı onunla ütüliyeceğiz; hat. tâ onunla ısınıp onunla yemek pişirece- Hiz. İstihsal usulüne göre, Bayındırlık Bakanlığı elinden gelen kolaylığı te- mön etti, Daha fazlasını büyük santral- lar plânının gerçeleşmesine bırakmağa mechuruz. Halk davalarına karşı dsima hassasiyet gösteren Bayındırlık Baka- nrmızs, Ankara halkı yeni bayram gün- lerinin büyük sevinçlerinden birini borçludurlar, - Fatay