July 8, 1938 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

July 8, 1938 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

Em Ka M Ulus Basımevi Çankırı caddesi, Ankara Telgraf: Ulus - Ankara TEMMUZ 1938 8 KURUŞ Başmuharrir Frangsızca Ankara TELEFON 1063 1062-1063 1061 1064 ADIMIZ ANDIMIZDIR YARIN: 16 Sayfa ilâvemiz Fakülte Talim Taburu kampı Hatay muhteşem bir heyecan ve sevinç dalgası içinde çalkanıyoî Askerimiz Antakya'da, Kırıkhan'da ve İskenderun'da geçidresmi yaptı Antakya'lı kızlar askerimizi siyah elbiselerle karşıladılar Askerlerimizi görünc iyah elbiselerini çıkardılar ve kırmızı beyaz elbiseler içinde askeri fakib eftfiler! Kırıkhan, 6 a.a. — Anadolu Ajansı'nın husust muhabiri bildiriyor: Hassa'dan gelerek geceyi Ak- tepe'de geçiren Türk kıtaatı bu sabah çok erken Aktepe'den bareket ederek tamam saat sekizde 16 Kırıkhan kaza merkezine kilometre mesafedeki wavde ON € Komutanı Albay Şükrü Kanait yapılmış olan tribünlerde askeri İstiklâline kavuşan Hatay'ın hür çocuğu, Hatay'a giren ilk türk askeri ini kucaklıyor ve ona kendi yurdunun toprağından çiçekler veriyor — Husus? sürette giden Ulus foto-muha b: Sulhçu Türkiye Necib Ali Küçüka Türkiye Cümhuriyeti'nin İ hinde tebellür etmiş bir ı..ı.iî“ ı—:: dır: Beynelmilel meseleleri imkânın verdiği müsaade içinde sulh yolu - ile halle çalışmak ve sulhu milli menfaata Uydurmaktır. Biz şimdiye kadar tesa- düf ettiğimiz her meseleyi bu ölçü i- çinde halletmeği düşündük ve öyle hal. lettik. Bizim şiarımız beynelmilel ba, Fış Ve vevgidir. Her meseleyi önce bu zgözlükle tetkik etmek isteriz. İşte h""f' 'en son ve bâriz misali, An- kara'da imzalanan anlaşınma ile Hatay Meselesinin vasıl olduğu — merhaledir. Bir yılı geçen bir zamandanberi, ba- zan müşkül anlar geçiren bu dâvanın bı_llı. eğer bizim sulhsever —hareketi- miz olmasaydı, ağır bir istikamet ta- kip edebilirdi. Iki taraf diplomatları- Ban aynı psikoloji ve aynı mantık için- de hareketleridir ki bugünkü ilk neti, ceyi yaratmıştır. Artık dostluk esası- Na dayanan bu mukavele ile, “Hatay" meselesinin de bugün milli politikamız bakırımdan çok iyi bir hava içine gire Miş olduğunu söyliyebiliriz. Banunla r hemen şurasını da ehemiyetle tebarüz ettirmek lâzımdır ki dâva he- nüz kati safhaya dahil olmuş ve ta- mamiyle halledilmiş değildir Dostlarımızın gösterecekleri kolay. hık ile bu işin yeni çetin safhaları ola- cağınır tahmin etmemekle beraber, bü- tün temennimiz aynı espri içinde bu- nun kati olarak bittiğini görmektir. Çünkü kendi milli ülküsü içinde sü- ratle inkisafa mecbur olan türk mille- ti cenup hududlarında da kati ve açık (Sonu 6. ıncı sayfada) rinin gönderdiği resimlerden — ——— Askerlerimizin Hatay'a giri- şine dair hususi muhabiri- mizin gönderdiği ilk resim- sayfamızdadır. ler 7 inci n Hatay'a giren askerlerimizden mızraklı süvarilerimiz AĞa g' D — Hususi sarette giden Ulut foto-muhabirinin resimlerinden — Türkiye ile Suriye arasında Dostluk ve iyi komşuluk muahedesi müzakereleri dün Ankara'da başladı Dün sabah saat 11-de, Türkiye ile Suriye arasında akdi tekar- rür etmiş olan dostluk ve iyi komşuluk muahedesini müzakere ve ihzar için, tarafeyn murahhasları Hariciye Vekili Dr. Tevfik Rüştü Aras'ın reisliği altımda toplanmışlardır. ç Fransız heyeti B. Ponsot'nun riyasetinde olup Yüce Komiser- likten gönderilmiş olan Halep delegesi B. David, kumandan Bonot, B. Waslet, Ankara Fransa Büyük Elçiliği Başkâtibi B. Roux ve elçilik kâtiblerinden B. Boppe'den müteşekkildi. Suriye hükümeti Ankara mümessili Emir Âdil Arslan da hazır bulunu- yordu. Türk heyeti de Hariciye Vekâleti Kâtibi Umumi Muavini Nebil Batı, Sıhiye Müsteşarı Asım Arar, Güm- rük Muhafaza Komutanı general Sey- fi, Emniyet Umum Müdürü Şükrü Sökmensüer, Harii 'ekâleti Bi- rinci Daire U. Müdi Cevad Açık. alın, eıllıyc Vekâleti Hukuk Müyşa- virlerinden Şinasi Devrim, Nafıa Ve kâletinden Nam:k Cemal, Ziraat Ve- kâletinden U. Müdür Sardı, Kurmay Yüzbhaşı Cemal ve Türkofis Asbaşka- ni Odabaşıoğlu'ndan müteşekkildi. Hariciye Vekili, Fransız heyetine beyanı hoşamedi ettikten sonra, Tür- kiye ile Pransa arasında imzalanan (Sonu 6. ınct sayfada) vel Niriklian'a Müva iteden Alay takya Başkonsolosu, İskenderun Konsolosu, Par- ti erkânı, Fransız İstihbarat zabiti ve diğer bir çok zevat tarafından karşılandı. Aktepe'den Kırık: han'a kadar bütün yol köylerden inen halkla dolu. Yol kenarlarındaki bütün ağaçlar Türk bayrakla- riyle süslenmişti. Ceçit resminin yapılacağı yerde e hususi — suürette | — tahminen sekiz bin kişi birikmişti mümessili, An- Hatay'a giden muharririmiz Tangüner kumandan Kole ile Hareket sabahı önyüzbaşı Celâl Dora kıtaların hazırlandığını kumandan Süleyman Dineşara bildiriyor Nihad (Sonu 6. ıncı sayfada) İskenderun'a ilk ayak basan komutan Celâl Dora Başvekilimiz Kastamonu'ya İ davet edildi | Bu ay Kasfamonu'ya gidecek İstanbul, 7 (Telefonla) — Kastamo- nu Belediye Reisi B. İzzet Okay'ın başkanlığındaki heyet buraya gelmiş ve bugün Başvekil Celâl Bayar tarâ- | fından kabul olunmuştur. Heyet Ce- &1 Bayar'ı Kastamonu'yu ziyârete da- | vet etmiştir. Başvekilimiz de kendi- | lerine bu ay içinde mutlaka Kastamo- nu'yu ziyaret edeceğini vâdetmiştir. Heyet bugün Kastamonu'ya dön- müştür. Hayfa'daki çarpışmada 20 kişi öldü, 100 kişi de yaralandı ! Bir çok kimseler fevkif edildiler Hayfa'da hâdiseler devam etmekte ve sokaklarda bombalar patlamaktadır. Evelki günkü hâdiselerde 30 kişi ölmüş ve yüz ki- şi kadar yaralanmıştır. Filistin'de asayişi temin için İngiltere'den bir fırka asker daha sevkolunacaktır. Bu hususta gelen haberle- rimiz üçüncü sayfadadır. Ekonomi Bakanımız B. Şakir Kesebir İstanbul'a gitti Mareşal Fevzi Ankara, 7 g.a. — Genel Kurmay Başkanı Mareşal Fevzi Çakmak, kuvetlerimizin — Hatay'a — girmesi dolayısiyle aldıkları - tebriklere ay- reayrı cevap vermek imkânsızlığı yüzünden teşekkürlerinin iblâğına |Anadolu Ajansını tavsit buyurmuş- ılırdn. Ekonomi bakanımız B. Şakir Kese- bir dün akşamki ekispresle İstanbul'a hareket etmiş ve istasyonda Ekonomi bakanlığı ileri gelenlerile bir çok dostları tarafından uğurlanmıştır. İktısad Vekilimiz B. Şakir Kesebir bu ayın onunda İzmit'te sudkostik ve klor fabrikalarımın Başvekilimiz tara fından yapılacak olan temel atma tö- reninde bulunacaktır.