15 Kasım 1938 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

15 Kasım 1938 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

Salı 15 SONTEŞRİN 19388 5 KURUŞ TELEFON İmtiyaz sahibi Başmuharrir Yazı işleri - 1062- Matbaa müdürü e Ulus Basrmevi Çankırı Caddesi, Ankara Tolgraf : Ulus - Ankara t4k 13871 1063 1061 1064 MİLLİ YASIN 6 INCI GÜNÜ Kamutay'da Atatürk günü # Mebuslarımız ebedi Şef'in millet kalbindeki yüksek, eşsiz yerini hınçkırıklı sözlerle bir daha teyit ettiler Atatürk'ün izi üzerinde Milli birlik bir aha gösterildi Dün Kamutay, Milli Şef Atatürk'"i cenaze merasimi için yapılacak yat hakkında hükümetin vermiş u kanun projesinin müzake yısiyle Milli Önder'e olan & İslik ve minnetini, kelime güç tezahürlerle bir daha teyide vesi- le buldu. (Cümhurrelisimizin tecakkürleri 'Ankara, 14 a.a. Tebliğ — Biyaseticümhur Umumi Kâ- tipliğinden: Yurdun her köşesinden, şehirlerden ve köylerden Parti teşekkülleri, Halkevle- ri, «por kulüpleri ve mücsse- selerden sayın halkın temiz duygularına terceman olan birçok telgraflar gelmekte devam ediyor. Bundan çok mütehassis olan Reisicüm- hur İsmet İnönü samimi te- şekkürlerinin Anadolu Ajan- sı vasıtasiyle kabulünü rica etmiştir. Celse saat on beşte Tevfik Fikret sisat kanunu dolayısile ve hayata göz- yumduğu bir sırada O'nun Aaziz ismı trafımda mil! (Sonu & inci sayfada) MİLLİ hislerine terceman o- Atatürk'ün Ankara'da yapılacak o- Tan cenaze törenine ait program bugün tamamlanmış ve alâkadarlara tebliğ e- dilmiş olacaktır. Dün saat 18 de Anka- Yeni Cümhurreisimiz hakkında | yabancı basınin yaptiği tefsirler İnönü de Atatürk'ün izinde yürüyecektir Alina'da: İ Türk milletinin birliği Atina, 14 aa. — Atina ajansı bil - diriyor: Gazeteler, birinci sayfaların- da cenaze hazırlıkları hakkında bir- çok tafsilât neşretmektedirler. Atina gazeteleri Atatürk'ün ölümü ile İnönü'nün intihabı hakkında ya- zılar neşrinde devam etmektedirler. Elefteron Vima gazetesi yazıyor: “Büyük yaratıcı Atatür ne rağımen Cümhur Reisi nü'nün, Başvekâlette de Celâl Bay n bulunmalar: dola! zun dahilf ve barici siyasetinde mah- süs hiç bir değ Atatürk'ün vücuda getirdi sayesinde, Türkiye, bugün şahikasmna vardığı terakki yolunda.kendisini mu hafaza ve idareye kabiliyetli birinci iyle, komşumu- (Sont 3 üncü sayfada) Kamutay'ın dünkü toplantısından bir görünüş CENAZE TÖRENİ -Büyük ölü pazar günü Ankara'da bulunacaktır Cenaze cumartesi günü muhteşem bir törenle İstanbul'dan kaldırılacaktir ra vali ve belediye reisi B. Nevzat 'Tandoğan'ın reisliğinde toplanan bir kamisyon san defa olarak programı gözden geçirmiştir. REALĞARL A IS SA B BUGÜN Başyarımız - Vedat Nedim Tör, Burhan Belge, Nurettin Artam, Server Ziya Gürevin'in yazıları A, $. Esmer'in yazışı. Yabaner basının Atatürk hakkan- daki neşriyatı A R. Erem'in n ve Paris-Soir'n Merleketteki büy : İstanbul gevç ne dair tafsili 2 incide 3 üncüde: * üncüde: 5 incide : suhi Baydar'- yazıları. yaş and içmesi- | Dünkü komisyanda sekizinci tüm komutanı General Kemal Gökçe, mer. kez komutanı, emniyet müdürü, Hari- ciye Vekâleti protokol umum müdürü | B. Şevket Fuat, vilâyet ve erkânı hazır bulunmuşlardır. Garda merasimle cenaze Atatürk vagonundan — indirilecek ve Büyük Millet Meclisinin önüne getirilecek- tir. Ankara halkırın Büyük Şef'e son. suz saygı vazifesini yapabilmesini te- min için cenazenin'bir müddet burada bırakılacağı ve tertip edilecek olan sıraya göre vatandaşların tabüt önün- den geçeceği anlaşılmaktadır. Saatler henüz tespit edilmiş olmamakla berâ- belediye ( Sonu 3. üncü sayfada) Dölümbalipe önlüde toğlanmı halk ÜRRERAEKKRRARAKAR KA KBA AAA KA KA KA KN Alafürk'ün son sözü bu oldu SAAT 18.30 DU! ? — Rutubetli, melâlli, puslu bir $ İstanbul ahşamı... Hayatla ö- ? lüm arasındaki mesafeyi kısal- İ tan, bezgin ve bezdiren bir ta- biat dekoru içindeyiz. Gökten kasvet akıyor; yerden elem ve acı fışkarıyor. Deniz, gümüş rengini kay- betmiştir; parlamıyor. Marti- ler uçmuyor. Engin deniz bir a- vuç su kadar dar, hudutsuz ta- iat bir mahbes gibi mahdut ve sıkıcıdır. İnsanlar, niçin ve nereye git- tiğini kendilerinin de bilmediği birer şuursuz mahluk - halinde kımıldıyor; eşya sakit ve mağ- murm tabiat içinde, mânasız ve meçhul bir esrar yığını halinde.. Boğaz'ın yer yer. kadurmuş hissini veren akıntısında bu ak- şam bir sessizlik okunuyor; kö- püklü dalgalar dinmiş, Boğaz mehtap altında bir ışık seli gibi akıyor, Dolmabahçe'nin beyaz ve temiz gölgelerini hırıştırıyor. Atatürk hasta... O, bu bina içinde, günlerden- beri ölümle mücadele ediyor. Fakat hiç bir gün “ah,, deme- den ve bütün dehşetiyle görü- nüp kaybolan ölümün karşısın- da en küçük bir mağlübiyet zâ- fiyeti göstermeden. Bütün türk milleti öyle bili- (Sonu 8. uncu sayfada) ÜvesererererecacALALLALErELARArLELARLAAK”