16 Kasım 1938 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

16 Kasım 1938 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

Ulus Basrmevi Çankırı Caddesi, Ankara Telgraf : Ulus - Ankara TELEFON İmtiyaz sahibi 1144 Başmuharrir — 1371 Yazı işleri 1062-1063 1061 1064 Çarşamba 16 SÖNTEŞRİN 1938 5 KURUŞ Matban müdürü İdare NDIMIZDIR. MİLLİ YASIN JİNCİ GÜNÜ Milli cenaze töreni başlıyor Bütün İstanbul halkı bugün Dolmabahçede büyük ölünün katafalkı önünden huşü ve fazimle geçecek Parti Grupu toplantısında Katafalk'ın önünde Altı yüksek rütbeli subay kılıçlarını çekerek nöbet bekliyecekler İstanbul, 15 (Telefonla) — İstanbullular, yarın sabahtan iti- baren Atatürk'e vedâ tâzimlerini arzedeceklerdir. Büyük Önder- in, ilk defa halk mümessillerini kabul buyurdukları salonda vü- cuda getirilen Katafalk'ın bulunduğu salonun kapıları saat 10- dan itibaren İstanbullulara açılmış olacaktır. Üstü Türk Sancağı ile örtülü, etra- fr girland şeklinde güllerle muhat ve altı oku temsilen yanan altı meşale- mepaler ( Hi min yanlarında klıçları çekik eli — Başvekilimizin Üniversitelilere albay Vt diği Katafalk'ın önünden aşağıdaki sirayı takiben geçilecektir: braamamn aa 1 — İstanbul vilâyetinde bulunan teşrifata dahil askeri erkân, 2 — Teşrifata dahil mülki erkân, 3 — Rektör, dekanlar ve profesör ler başta olmak üzere üniversite ve Yüksek tahsil okulları, 4 — Komutanları, öğretmenleri ve Bubayları başta olmak üzere harp aka-| demisi ve mütcakiben yedek subüy o- kulu talebeleri, 5 — Halk Partisi erkânı, 6 — Halkevi idare heyetleri, 7 — Mali, ticari ve idari teşekklille- rin ileri gelen erkânı, 8 — İzciler, ( Sonu 8. inci sayfada) DU teşekkürleri Ankara, 15 a.x — Başvekilin üniversite rektörü Cemil Bilecl'e yazdığı bir telgraf sureti: Matemli günlerimizde üniver- sitelilerimizin yaptıkları göste - riyi yakından takip ettim ve bü- yük iftihar duydum. İnkılâp gençliğinin bu asll hareketlerin- den dolayı kendilerine teşekkür- lerimin bildirilmesini rica - ede- Başvekil Celâl Bayar Büyük Şefin cenaze töreninde Yabancı devletleri temsil edecek heyetler ne iştirâki bildirilmiş olan yabancı keri kıtaların teşekkülü aşağıdadır: | | | Atatürk'ün cenaze töreni devlet resmi heyetleri ile asl Yugoslavya heyeli : yaanammn — Heyet : 4 : — General Milütin Nediç, Harbi- (Sont 8. imcı saytada) FoA NANRRPEPECEACCE BUGÜN Başyazımız — Hasan - ÂHi Yücel, Burhan Belge, Nu- m, Yaşar Nabi' 2 incide : nin yazri A $. Esmer B. Fazıl Ah- met Ayakaç'ın yazıları — İstanbul gazetelerinden hü- lüsalar, $ 4 üncüde: Münir Müeyye iti — Belediye © lantını. $ incide : Nasahi Baydar, İzzet Ül- vi'nin yazıları — Taymis'in bir makalesi 6 meide : Memlekette yapılacak yas törenleri, 3 üncüde Atamız Dün Dil Fakültesinde Ata- türk için hazin bir ihtifal yapıldı. Gençlik, Atatürk i- çin and içti. Çok heyecanlı nutuklar söylendi. Bu yapı- lan törene ait tafsilât 7 inci sayfamızdadır. — Yukarıda, dünkü toplantıda Atatürk için 5 dakika sükütla ayak- ta hüşü içinde duranları görüyorsunuz | Celâl Bayar hükümetine tam itimadını bildirdi | 'Hükümet bugün Kamufaydan ifimaf istiyecek Ankara, 15 a.a. — C, H. Partisi B. M. M. Grupu bugün “15-11- 1938,, reis vekili Trabzon mebusu Hasan Saka'nın reisliğinde top- landı. Söz alan Başvekil Celâl Bayar yarınki B. M. Meclisi içtimamda Reisicümhur İnönü'nün i ne iktiran eden yeni hükümetin yüksek meclisten itimat talep e- deceğini beyan-etmiş ve bu be - yanatı Parti Grupunun sürekli Valkışları ve muvaffakiyet temen- |nileriyle karşılanmıştır. Bundan sonra Parti grupu yeni te- şekkül oden Celâl Bayar hükümetine itimat reyi verilmesini tam bir ittifak- | la karar altına almış ve rüznâmede gö- rüşülecek başka mevzu olmadığından celseye nihayet verilmiştir. Kamutay bügün — toplanacaktır. Ruznamede Ankara'da kurulacak kon- servatuvar hakkında kanun projesinin geri verilmesine dair hükümet tezke - resiyle birincikânun 937, şubat 038 aylarına ait raporun sunulduğuna dair divanı muh riyaseti terkeresi ve encümen mazbatası vardır. Vekiller Heyeti toplantısı Dün Meclisteki Parti Grupu içti- mamı mütcakip, Vekiller Heyeti de toplanmıştır. Bugün Kamutay'da Bugün ikinci Celâl Bayar kabinı Gütam PARTİYE GELEN BİNLERCE TELGRAF V|— Cümhuriyet Halk Partisi Genel |) Sekreterliğine yardumuzun her tarafımdan bütün Parti, vi, beli lerle birçok yurttaşlardan Ebe- di Şef Atatürk'ün ölümünden duyulan sonsuz acıya tercüman olan binlerce telgraf gelmiştir. Her biri, bütün memleketle be- raber bir yurt köşesinin ve bir millet kütlesinin acısını dile ge- tiren bu telgraflara Parti'ce ve- rilen cevapta onulmaz matemi. mizin bütün dünya tarafından paylaşıldığı kaydedilerek mil- Tete başsağlığı temenni edilmiş- tir. kamutayın huzuruna çıkacak, Başve - kil Celâl Bayar çalışma programının ana hatlarını üzah ederek itimat istiye- cektir. Büyük kayıp dolayısiyle umumi acının tezahürleri Ankara, 15 a.a. — “Hükümetin kararnamesi Atatürk'ün ölü- mü münasebetiyle umumi teessürün resmi sahada tezahürü için aşağıdaki esaslara göre hareket edilmesi muvafık görülmüştür: 1. — Ankara'da cenaze merasimi yapılacak olan 21 (i imciteşrin & 1938 tarihinde bütün memlekette resmi veya nimresmi mahiyeti )haiz olan dairelerle — mekteplerin ka - | panması temin edilecek, husus? müles - sesata, vilâyetler tarafından kapatma « lart için ricada bulunulacak, minin ferdası Kününe kadar bayraklar yarı olarak çekilecek, eğlence ye n “tiyatro, sinema, bar ve saire gibi,, açık kalma- masına gene aynı şekilde tevessül o- lunacaktır, 3. — Atatürk'ün vefatr tarihi olan 10 ikinciteşrinden itibaren bir ay zar- fında hükümet memurları suvare ve akşam yemeklerine icabet etmiyecek- ler ve kendileri de vermiyeceklerdir. 4. — Tespit edilecek program mu- cibince vilâyet ve kaza merkezlerin- de cenaze merasiminin yapıldığı gü - nü Atatürk'ün hatırasma ibtiram me- cak ve Halkevlerinde büyük Önder'in hayatı hakkında söy- levler tertip edilecektir.