5 Eylül 1939 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 4

5 Eylül 1939 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 4

“İngiliz tayyareleri Alman arazisine beyanname attılar ve bir Alman sansürünün gizlediği hakikatler uzun Vahi bahanelerle ölüme gönderilen insanlar İhfarda Bir Alman denizaltısı Athenia gemisini torpilledi ve batırdı İnfilâk esnasında ölenler hariç olmak üzere vapurun bütün yolcuları kurtuldü dönen amerikalıla- rın vaziyeti muşti. Vapurdaki amerikalılar Vapurdaki amerikalılar İki vapur kazazedeleri kurtarıyor Bütün yolcular kurtuldu ULUS Polonya'da Çek ve Slovak | Harp lejyonları kurulacak Polonya'ya iltica eden eski Çek generalı Prehala harekete geçti dakika bile tereddüde mahal yok! İngiliz donanması bütün faaliyete (Başı 1. inci sayfada) Bir alman gemisi balırıldı: Fransız kuvetlerinin harekâlı: is, 4 aa. Fransız umumi karargâhının bir numaralı tebliği e 'ya karşı bütün deniz, hava, kara kuvetleri umumi Darekâtz baş- Temaslar başlıyor: Paris, 4 a.a. — 4 Eylül akşam harp Cephede tedricen temaslara rişlmektedir. ge va kuvetleri icabeden ingiltere Slovakya” dak mesin ii ye a, $ a.a. — İngiliz hükümeti, Slovakya hükümeti nezdinde- ki li geri çağırmıştır. Slovakya hariciye nezareti de Londra'daki konsolosuna Bratislava'- ya dönmek emrini vermiştir. Çueen Mary 4 aa. — D.N.B. ajansı Gemilerin takip edeceği yollar zarar ve Kaçakçılığa karşı tedbir 5.9.1939 (Şahane gözler ) (A Fadimem haydi (Karışık program) Mültecilerle dolu bir vapur Ereğli'de 4 devletler İngiltere ve Fransa'nın yeni bir u- dikkat edelim sırada yalnız