17 Haziran 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

17 Haziran 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

Duvardaki Çengiler Nihayet kahkaha ile güldü. dedi ki : — Efendiler ! benden usta çıkınız ? kendimden | Kavisine gelmiş olduğumu şimdi anladım, Buraya madam Hilton kabitin bir mektubuna cevap vermek için gelmiştim. Yoksa omubana bu tuzağı kurdu. «Şarlok Holmes» cevap verdi: Madam Hilton Kabit teh- | likeli sürette mecruhtur. Ölüm halindedir .. Adam öyle bir elem sayhası çıkardı ki sesi bütün hane içinde duyuldu. Sonra bağırdı * — O halde böna mektubu | yazan kim ? Benim maksadır; buraya çelbetmekti. Siz mi yazdınız ? Fakat bu şifreyi dünya yüzünde< Yuvan» çetesi arasından başka kimse bilmez. Nasıl olduda siz bi yazabildiniz > *Holmes? cevap verdi Bir odamın ikat şeyi diğeri keşfedebilir . ton Kebilin zevcini öldürdüğü hakkında bir iddia var.. Onun kurtulabilmesi sırf benim sm bulunduğumdandır . Ona ! Biliyor murunuz?Madam Hil- i İ e | Konan Doyl ei M Gayür olmazsa bir iyilik ediniz.Kendi- sinin fili cinayette zimethal ol- wadığım ispat terzda hadiseyi anlatınız .. Amerikalı dedi ki : — Bunu bir vazife telâkki ede- rim. Evvelâ size şunu söyliye- yim ki bu genç kadını henüz çocukken tanıdım. sSikago» da yedi kişilik bir çete teşkil etmiştik. Elsinin babası ( reisimizdi.. . Miltahını bilmiyenler için çocuk oyuncağı mahahiyetinde olan bu şifreyide icat etmişti edecek Elsi bizim hayatımızın esarına vakıf oldu, fakst bu hayala tahmmül edemedi. Namuskörane kazanılmış bir kaç parası vardı; opara ile İ.ondraya © kaçtı. Onu: bana — nişanlamışlardı. Eğer meslek © değiştirseydim şüphesiz. benimle — evlenecekti. Çetemizle alâksının kat'iyen ke- silmesini istiyordu. İzdiyacından sonra nerede bulunduğunu ha ber aldım. Kendisine mektup yazdım; fakat cevap gönder medi, O vakıt Avrupaya gel dim ve mutlaka © göreceği yerlere mektuplar braktım. Bir aydan beri buradayım. Beni buldukları çiflikte bir oda kiralamıştım. Odam zemin katında olduğundan geceleri kimse gör- meden dışa çıkabiliyordum Beş sene teminat! Yeni yapılan binalar için bu şari konmazsa... Müteahhitlerin çabuk zengin olmak hırsı devam edecek ve yeni binalar kısa bir zamanda yıkılmıya başlıyacaktır ! Ankaramızda si devam eden resmi ve resmi İnşaat * işleri sarım icap ettirmiştir. Bu wilyonlar tam manasite mahaj- line masruf olaydı Ankaramızda çok cektik. teahhüt ettikleri inşaatı oldukça milyonla, iyi yapmaşlar, fakal bir kim müteahhitliği, zamanda zengin olmak gibi en kirli bir iş telâkki ettikleri için inşaatta en fena malzeme kullanarak Ankaramıza Oberbat (o binalar hediye etmişlerdir. Bu kırık dökük binaların tamiri bizi yüzbinlerce liralık zarara soka- caktır. az Ticarette o ibtikâr zihniyeti ne ise, inşaat mütcabhitliğinde de « yuiturmak > zihniyeti ay- midir, Bundan hesusi eşhas zir, rek kendimizi teselli edebiliriz, fakat yeni yapılan resmi devair ve müessesalın az zaman sonra tamiri bundn mevzuu bahsolur ve devlet ve bazinesi görürse o zaman rakkımiz yoktur, ihtikâr ziliniyeti etnebilerdo mevcufiur. Eenebiler kendi inemleketlerin- de 10 seticde kazanmıyacakları parayı bizde bir iki senede kazanabileceklerine kanidirler. Ve bu, münhasıran zihniyeti | laşımalarından ileri geliyor. Hariciye vekâleti bi- masını yapan bir ecnebi müte ahhididir. o Binanın (nekadar çürük yapıldığını kapıdan gi- rerken görmek mümkündür. İçeri girip tavanları ve dı- varları tetkik ederseniz içinize lerce izale edemiyeceğiniz ıkıntı bastığını hissedersi- niz. Nümune hastanesinin seri- © ç- fiyat kısmı ile ibaneyi ve pövyonları yapan Türk müte bile ardenberi | ahhididir. Bu yeni gayri | İ nin iyi ve şirin binalar göre- | Müteahhitlerin bir kasmı görürse, ne yapalım diye- | binaların tavanlarının düştüğünü, zemi- heyelana uğramış gibi, çöktüğünü, pençerelerin ezilip büzüldüğünü ve tamiri için hastanenin dar büt- fedakârlık mecburiyetinde ütün bunların çesinden yapmak kaldığını gö rürseniz dudaklarınızı kanatacak derecede ısırmak ve yumrukla- rınızı kavga edecek gibi sıkmak istediğinizi ve içinizde derin bir melankoli uyandığını anlar- NIZ, Şehremanetinin vaktile Yenişe- hirde yaptırdığı küçük memur binalarında yerleşen arkadaşınızı ziyaret ediniz. Eğer kızmadan ve gözünüz yaşarinadan uzak- laşabilirseniz ne mmitlu size! Bu misalleri Korkunç dere cede teksir etmek mümkündür. geçmek için evvelâ « yağma Bunun (önüne yegâne çare, Hasanın böreği » zihniyetini ortadan kaldırınak ve zelzele olmadığı takdirde beş sene zarhında bir binamn akıntı, çöküntü... gibi bozukluklarının tamirini müteahhide yükletmek tir. Bu beş sene garanti key- fiyeti bütün müteahhitleri sonra- dan tamir mâsarifina girmemek için dahâ İyi malzeme kullan- mağa ve her işi daha itinalı yapmağa mecbur edecek ve yeni (Omüssese bu suretle tamir masrafından kurtularak paralarını o memleketin daha bayırı işlerine sarfedecektir. Bunu yapmadığımız takdir- de gittikçe çoğalan büyük im fl şant ve müesseselere bütçeden - müteahhitlerin lâkaydisi şere- İİ fine- aynca bir fasıl ayırmak İl mecburiyetinde kalacagiz, zan- ederim. Dr. Halil Fikret 1 teklif etti * Mi yi ii için elden geleni yaptım . Mektuplarımı okuduğunu biliyordum. Birdefa- bir mektubumun altına cevap yazdı. Nihayet hiddetime mağlup olarak onu tehdide baş- ladım. O vakit bana bir istir- hamname yazdı ; hemen azime- timi rica ediyordu. O gece s- sında | bahın üçünde zevei uyuduktan sonra alt kattaki odada benimle görüşeceğini vadediyordu. Filha- kika oraya indi ve bana para Son derece kızdım ; kolundan © tutarak © pençereden dışarı atmak istedim. Bu sırada zevci elinde revolver olduğu halde içeri girdi. Ateş etti. Fa- kat bana isabet ettiremedi. Mu İ kabelede bulundum düştü. Ben de firar ettim, Tam bahçeden kaçarken ar kamdan pencerenin kapatıldığını duydum . İşte efendiler mahzı hakikat bundan ibarettir. Amerikalı anlatırken kapıya bir araba yanaştırmıştı, Müfettiş Marten ayağa kalktı. ve eline mevkufun omuzuna koyarak: — Azimet zamanı igeldi.. Dedi; Amerikalı Abe Haney Norviç | mahkemesi | tarafından o idama mahküm edildi. Fakat cezası | müebbet küreğe tahavil olundu. EZERESEZ2SEEEREREREMELERLİZEE vapurlar Karadeniz Muntazam ve İ keci nbumından hareketle Zon guldak, İnebolu, Sinop, Samsun, Ordu, Gireson, Trabzon, Sür- mene ve Rize iskelelerine azi met ve avdet edecektir. Tefsilâe hanı müracaat, için Sirkecide Mesadet alında acentalığına Telefon: İstanbul 2341 Bartın iks ve sine postası Elektirikle mücehhez munta- kamaraları ve (güverte Tah zam yolcularına © mahsus mü ai Aydını; Pazartesi #i“ diden hareketle ( Ereğli, Zongul- dak, Bartın, Amasra, Korice şe mahalleri havi we Cide) iskelelerine özimet ve avdet edecekrir. Parla tafsilât Eminönü Rıhtım han 2 numaraya müracaat, Telefon İst: 2684, Seyrisefain Merkez acent: Galata Köprü başında. Beyoğlu 25602 Şube ecenlesi: Mahmudiye Ham altında İstanbul 2740 Trabzon ikinci postası (ANKARA) vapuru 20 Hazifan Perşembe akşamı Galata mun dan hareketle Zonguldak, İne- bole, Sinop, Samsun, Ünye, Fatsa, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize, Hopaya gidecek ve dö- Büşte O Pazan (o iskeleile Rize. Sürmene, Trabzon, Polsthane, Görele, Gireson, Ordu, Fatsa, Samsun, Sinop, İneboluya uğra” yarak gelecekti... Mudanya postası (ALARMARA) Vapuru Sah, Cama (KOCAELI) vapuru Pazar, Çarşimba 9 da idare nhtmından hareketle Mudanya ve-Gemliğe gidip gelecektir. Haziran, Günün siyaseti İigiliz. Siyaseti İngilterede amele | fırkasının galebesi ve “Makdonali» kabi- nesinin resikâra gelmesi beynel- milel bir ehemmiyeti haiz olan bir hadisedir. Muhtelif. milletlerin hayatı ik- tısadiyesinin yekdiğerile alâkadar olduğu kabul © edildiği şu devirde bir memleketin iktısa- diyatındaki inkişaf veya inhi diğer milletlerce dikkatle takip edileceği aşikârdır. İngilterede firkalar arasındaki müvazenenin değişmesi en ziyade bu noktadan cihanı alâkadar eder, Amele fırkasının sen büyük gayesi harp ihtimalini bertaraf etmek ve beynelmilel iktisadiyatı inkişal ettirmektir. «Makdonalt kabinesinin her şeyden evvel sulhü müsalemeti cihanı ve teşriki mesaiyi temin edecek messili halle çalışmasına intizar edilmelidir. 1924te mesai fırkası kabinesi, muhafazakârların tasi ettikleri mahut Zinovyel mektubu ile devrilmişti. O mrada | fırka rayihi. Bu defa ise fırka o zamana nisbetle mühim bir ekseriyetle iktidar makamına geçiyor. Maamafih mösyö Loyt Cor- cun son nutkunda söylediği veçhile hükümet her hangi fir- kaya mensup olürsa olsun libe- rallerin müzaheretine muhtaçtır. Binaenaleyh | amele | fırkasının programında bazı tadilât icra ederek Loyt Corç ve rülekasının yardımından istifadeye çalışmanı mecburidir. Amele fırkası avam kama- rasında sol cehahı işgal etmekle beraber komünistlere birleşmek emelinde değildir. Rusya ile münasebet tesis olunsa bile , Makdonalt kabine- sinin Moskovanin nüfuzune ka- pılması imkân yoktur. İngiliz hükümetinin tebeddülü neticesinde”; İngiliz siyasetinin dahilen ve haricen alacağı şekil, henüz tamamen kestirilemez. Dahiliye nazın misler Hen- dersona göre: “ Mühafazakârların sukutu, Baldevin o kabinesinin dahili siyaseti ile efkân umumi- yeyi aleyhine imale eylediğinden ve beynelmilel siyasette fena bir metot takip ettiğindenedir. Amele fırkası dahilde sünal ve ikitsadi bir inkilip yapıl- masına lüzum görüyor. Halbuki muhafazakârler, böyle bir teşeb- büste bulunmadıkları gibi, şekli kadimi idame için olanca nü fuzlarını sarfetmişlerdi. Siyaseti halciyeye gelince, muhafazakir- lar İngiliz efkâri. umumiyesinin takip ettiği cereyana set çekmiş ler, tahdidi teslihat ve hekem vsullerinde müşkülat ihdas ederek. en bar taraltarlarını bile müğber etmişlerdir. «Sör Osten: Çemberleyn » in emperyalist siyaseti Büyük Bri- tanyayı Rusyaile katı mün, sebete , Çin messiline karşa- vak zebunane ric'ata venihayet Amerika ile; ihtilâla sürükle- işti . Yeni kabinenin bu siya- sete tamamen zıt bir siyaset kullanarak , Rusya ile müna sebet iadesine muvaffak olacağı ve Amerika ile anlaşınanın çare- sini bulacağı tâhmin edilebilir . Bu bapta daha kat'i bir hüküm yürütebilmek için, yakında kabine tarafından © &vâm kamarasında kıraat edilecek 'olan nutku kıra. nin metnine vakıf olmak lâzım gelir. Makdonalt kabinesinin resikâra geçmesi, emperyalist emeller pe- şinde koşan hükümetlerce hüsnü telakki edilmedi Bu gibi amale hizmet Oetmiyen Ove inkişaf iktısadisi için öztfi gayret eden milletlere gelince, bunlar; yeni hükümetten bekledikleri siyaseti filen görünceye kadar bir hüküm yürütmemekte — hâklıdırlar, Bir çok vastlarla! ip başıma geçen Makdonaldı iş başımda görelim, Bakalım © vaatlarını tahakkuka muvaffak olacak mı? M. Gayur a ya İcra ve lis kanun Şerhi İstanbul İcra reisi Ah- met Refik Beyin bu mü- kemmel eseri neşrolun - muştur. Mumaileyhin bu husustaki ihtisasına göre eserin mükemmeliyetin - den bahsetmeksizin kari- lerimize mütaleasını tav- siye ile iktifa ederiz. Fiatı yüz elli kuruştur. Satış merkezleri İstanbul- da Vakıt, Cihan ve İkbal kütü, leridir. itüpeneleridir j İstanbul tera Madam ölimpiyanin Sala Efendiden bin liraya dairesinden : mon (Eskinazi istikraz eylediği mukabil ikinci dercce ikinci sira numassila ipotek icra eyledigi Bakırköyünde Sa- Mehmet bir kız agacında Kara sokaginda 30 numaralı bap. hanenin sekiz hissede yedi hissei otoz gün müddde | icra kılınan müzayedsinde bedelle talibi rinci ihalesi dört yüz lira uhdesine ya pilarak ihalei katiyyesi için tekrar onbeş gün mü deye konulmuştur. Hududu Cephesi kara Mehmet sokagi sag tarafi Hiristne ve Sultana karali Arin Mehdiryan Ve Vasili verestleri hane 784 arş Yeresimos Serapi mahdut arkası madam, bahçelerile terbiinde olup bundan 1 murubbai hane &, arşin terbinde çikma ve 273 buçuk arşin bahçe 56 arşin murabbei yine bah- çedir. İki kapili alışap hane nin «ol tarafındaki kapidan malta taşlik ve sar eşin 24 buçuk arşin çikma girilince niç ve mütbah ye merdiven alti matbak kazan ve ocaklidir. — Kilerli abi çini ve ek odasi ve mut- »çeye methal var. kuyulu bahdan bi dır. Bahçede büyük bir incir onbeş kadar diğer eşcar kâr- gör kümes sag taraf divarli dir. Ahşap bir kiler vardir. Birinci" katta bir sofa iklode bir kurnalibamam ikinci kazanlı katta bir sofa dört oda bir halâ bahçe üstündeki odada ettali demir patmaklikli kor- kuluklu zemini çinko Balkon ve hel dolap ve iki katin- daki sofalar Camekânla ayrıl- kaPidan girilince zemini elvan | çini taşlik sol tarafta bir oda ko- diven başindu ük vardir. Her hanenin. birinci miştir. Sag tarafda ridor ve helâ merdiven altin da kömürlük ve maluZ ocak ve kazanli mutfak ve çama şirlik vardir. Mutfakdan bah- çeye çikildikta müşterek sar. niçtan istalasyon tertibati var- dir. Birinci kana “bir sofa üzerinde bir oda vardir. Bu kisimda Feridun Bey “diğer kisimba İhsan efendi. ' sakin dir, alektirik tertibati vardir temami 2785 lira 15 kuruştur. Daha fazla malumat 229-901 numarali dosyasinda muharerdir. mez- kür hisseye yüzde beş zamla talip olanlar müsip kiymeti © muhamminesinin yüzde on nisbetinde oPey akçasini teslimi vezne etme- leri ve 4-7.920 tarihinde saat on dörtten On âltiya kadar ihalei kat'yesi icra: kilinaca- gindan © müşterilerin * tarihi mezkürda İstanbul icra daire- si müzayede şubesinde bizzat ve ya bilvekâle hazit bulun- malari ilan olunur. Her tarafda hisseye ; Beyoğlu icrasından : Ovagim mundikyan Efendinin o Bire Nizoğos Efendiden borç aldıgı on iki bin liraya mukabil vefaen ferağ eylediği Bogaz içinde Btiyükderede ve cadde- sinde cedit 172-174-176-178-180 mumaralarla mürakkam dükkân- ları müştemil kadimen teveli intikalli bir baphane ve bir bap sahilhane elyevm ( Büyük dere palas namile martıfdır ) | ihalei evveliyesinin Arası için otuz bir gön müddetle müze yedeye konulmuştur. Hududu cephesi | tarikiâm sağ Antuvan arsası sol tarafı Kir- korun sahilhanesi arkası lebi- derya ile mahdut bin on sekiz arşm terbiinde araziden yüz yetmiş o vedi arşın terbiinde tahtında dört bap dükkâni havi hane ve elli yedi arşın murab. tarafı bada bir katlı mutfak kırk üç | arşın terbiinde merdiven mahalli dokuz arşın bahçe — seksen arşın murabbamda otelin sağın mahalli ve on sekiz iki yüz altmış murabbaında da yeçit arşm murabbında büfeye giden aralık ve yüz beş arşın taras ve doksan arşın murabbamda deniz üzerindeki taras ve iki yüz seksen dört arşın o murab- bainda oteldir. caddeden alt ahşap haneye Müştemilâtı katı kagir üs mler arasındaki demir parmaklıklı çift kanatlı kaptidan girildikte elvan çini döşeli merdiven zemini methalden mahaline geçilir. Bir antre dört kömürlük bir kümes iki mutlak ikişofa onoda dör halâ, merdiven altı bir dolap ara, iki demir parmaklıklı kapudan sâ- hihaneye ve bahçeye girilir. Dört ayâk mermer merdiven- İerile demir sahanlıktarı otele girildikte bir kısmı zemini ek odası olup tarafı lambalı ve iki çatı methalden van çini düşeli dört koridor üç sola birisinin zemini çini on dört, oda ve alafranga zemi- ni mermer duş tertibatı hamam üç halâ iki taras bir bule mâ- cephede üzeri örtülü bir Bodürüm elvan ve kis- balli cihannuma katında men kırmızı çini bir evaltı bir taş oda bir mutlak bir kiler maa teferruat bir çama- şırlık bir halâ bir kömürlük ve yalaklı > musluklu bir sarnıç Binaların Kapuları ve yağlı böyalı, duvar. lar ıstampa Nakışlı, pencereleri ve şanişli deniz üze- rindeki yüksek tarasanın altı taş ve binanın sol tarafında bir kayıkhane ve banyo ımnhalli vardır. Bahçenin © tarafeyninde metro irtilanda duvar tulumbafı kuyusu bahçede üç erik bir ayva ve o müleaddit gül fidan- ları vardır. Alektirik ve terkös tertibatile o mücehhez- bulunan binalar ahşaptır. Adrine Hanım kiracıdır. caddedeki hane altın- da dört dükkân mevcut olup üçünün zemini çimento birisinin zemini elvan çinidir. Kepenk- leri meytuirğir. Üçü boştur, birisinde şenevi seksen dört lira icarin Nazmi Efendi kira cadır ve heyeti mecmuası yirmi bin dört yüz lira kaymeti muhammertelidir. İşlirasına talip olanlar ve daha ziyade malümat almak isteyenler kıymeti muhammenesinin yüzde oü nisbetinde pey akçesini ve vardır . kısmen vardır. tavanları paecorlu üç olup çami dört mazı bir ! Ugundan n e ida 040049000000004009090909 0998 Yeni Adım 3 üncü sayısı bugün çıktı okuyunuz 00..00000v00000000900199. 0000000054 200855868808 DAKİK ZİYA Mütahassıs doktorlar ;muhte- rem ailelerce senlerden beri tec- rübe ve mükemmeliyeti tasdik edilen yegâne çocuk gıdasıdır. Üsküdar hukuk hakimliğinden: Mazlâm Efendinin Gsküdar- selimiye © mahallesinde tekke sokağında bila numara banede s*kine Fatma hanım aleyhine ikame eylediği şanma o davasından müdda aleyhanın ametgâhının O meçhuliyeti basebile ilânen tebligat iera- sına kurar verilmiş ve emri muhakeme 18-7-999 tarihine müsadif perşembe 10-30 w tayin ve “yeniden tastür kıldan davetiye mah. keme o divanhanesine | talik kılınmış olduğundan bo- dolayı hali bazır günü saat yevmi üayyende gelmediği taktirde bakkında / gıyap içra kılınacağı malum olmak üzere keyfiyet gazetelerle de ilân müsmelesi olunur. Altıncı o hukuktan: hanımın Hirkai tar Hulusi efendinin sinde mukim mal çavuş aleyhine ikame e diği feshi net Seher şerilte muh- hane- Mustafa nikâh ve mus talebine mütedâir dava. dan dolayı ita olunan istida sureti müddelsleyhin mahalli ikametinin meçhul bulunma- sı hasebile tebliçut ifa edil mediğini tebliğe memur mü- başirinin meşcuhatındar tebligat Kürergir “olmuş öldu- an iaşılmış ve ildnen icra divanı nesine talik edilen istida se- retile tarih ilândan itibaren zarbında edilmediği on gün cevap ita takdirde tahkika- en icra edileceği malüm olmak üzere hukuk usulü o muhakemelerine dâir kanunun sarahati veçhile ilân olunur. Matbnamiza gelen saerler HAYAT Hayatın. 133 üncü nushası: M. Servet B. im “ İnanan ve inanmıyan » o Köprülü zadenin « Din tarihi » Mustafa şekip B. in tenkitler ve münakşalar, G. Ats B.in yüz kitap, K. Hulüsi B. in İstanbuldan par- çalar, ve kıymetli gir ve yazı- larla intişar etmiştir. Baktariyolog Do. İhsan Sami Bakteriyoloji Jaburaruvarı Pek dakik kan tahlilet: (saserman teamülü ) küreyvat tadadı, tifo ve sima hasta - lıkları teşhisi, idrar, balgam, cerahat tahlil, Ülera mil köbi ile frengi tabarrisi, çabanları ve ergenlik için husust r, sülndne muaye” nesi yapılır. Çivanyotunda SuhanMahmur türbesikarşısında telefm İs 987 LER aga ERA Muhlis Sabahaddin. Be son eseri olsn (Mom Bey ) operet 3 perde: Bu akşamı 0,g0 da Kadıköy eski Hale tiyarrosunda Süre operet heyeti tarafından. NÜZHET SAKİR Bursa Çekirgede ılıca ve elektrik tedavisi mü- tahassısı. Mektupla da izahat verilir”) 929-237 * dasye o numerosumu müstashiben İstanbul icra de- iresi o müzüâyede Şubesine mü- racaat etmeleri ve 20- temuz- 929 taribinde saat on dörtten on altıya kadar ihalci evveliyesi icra kılınacağı İlân olunur.