23 Temmuz 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

23 Temmuz 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

pericesi hakkında oümitvar Zaten arzumuz. ve bekle- dizimiz aradaki - samimi bis- erin bu vesile ile bir köt daha kuvvet bulmasıdır. Cen- tilmen . futbolcuların. biirbir- karşı o cemilekârane Bareket edeceklerinde şüp- hemiz yoktur. Malkımızda her balde Mısirda bizim fat: bolcularımızı alkışlıyan mem- leketin evfâtlanma karşı aym göstermekte Terine centilmenliği geri kalmıyacak Dün alâKkadı gilerek tak şekkülü etralında şo malö- ras aldık. Elnadil, Ehli takr- mı bugün sahaya Şu tertipte çıkacaktır. Resmi A. Hadi Rifat A. Süleyman Hürü Set N. Muhsar M. Meda 5, buda Muhtar Rübeyr Bu oyunculardan” iki mu dafi mili maç İara enternas- den madası trak etmiş yonal oyonculardır Fenerbahçe (takımımızda sahsya şu suretle çıkacaktır: Fehmi Kadı Füruzan Sekip Sui Müd Alp Muzaffer Zeki Fikret Hadi Maçı Şeraletin ve ya Hamdi beylerden biri idare edecekür. Cuma günkü maçlar FulBol heyefiiden: 26 tem- ipor. Mar isaçlari Geletasarey.Fener- bahçe heyeti tertibiyesinden : 1 — 23 temmuz 929 sah günü ( Enmadiyül'Ekh - Fenerbahçe ) mMaçitam eat on yedi buçukta başlıyacaktır. 2 — Yevmi merkorda Köşeler tam sast on beşte açılacaktır. 3 — Fiatlar eakisi gibi : Bel- kenda sumaralı koltuk 500, balkonda iskemle 300. bön sivillere 200, tirikün Zabitan ve kulüp mesup- larına 100, dubuliye sivillete 400, duleliye zabiam ve kulüp measup- lanma 50 kuruştur. 4 — Kulüplerimizin Muna se- yakar cenasında sporcularımıza kar: şe fevkalâde tevecetiikir ve mültefit hareket etmek seretile büyük bir misalirperverik gösteren Ml kar- deşlerimize ayni şekilde mukabelede bulunmak en büyük emelimizdir. Mebterem halkımız da ayni dü - çönce ile hareket ederek maçın mutlak bir samimiyet havan içinde cereyan etmer'ni temine çalışacağına kanliz. saa e Hakem Adil Girey am, “Vakt,ın 23 Temmuz 1929 tefrikası : 40 Bakalım bir zaman daha | Ali Rızâ bey daha ilk gündenberi bütün fens- hığın gelinleri Ferhundeden geldiğini biliyordu. O ok masaydı evi bu hale gel- mez, çocukları bu kadar bozulmazdı. Sonra Şevke- tin hırsızlık etmesine, hap- — girmesine de o sebep olmuştu. İhtiyar adam bu- na rağmen oğlunun mab- kümiyetinden o sonra onu eskisinden daba hoş tut- mıya gayret etti, Arasıra. Şehirde yaşıyanlar cihanın ne kadar güzel olduğuna va kıf değildirler. Günden güne | bendeki mukavemet kuvveti İ nin ziyadeleştğini. hissediyor. dum. Kokain cinnetinin bak- kandan. geldiğime emindim. O maziyi arkamda çirkin bir küpus gibi verkediye m. Bazen . hatırima Nataşa, Lut- mira, Nâdeja ve diğer bar- larda tanıdığım diğer kadınlar geliyordu,takat Moskovaya av- deti asla özlemiyordum Bir çok günler geçtikten sonra ebeveynime bir mek- 169 yazdım. Cevaben affet uklerini; bildifdiler, son de- rece sevindim. Tıp tahsilini İkmal için eve avdetimi rica ediyorlardı, Kendime gazete ir getirttim ve Rusyada olan biten “hadisatla alâkadar ol- mıya başladım, Bir akşam dışarıda oturu- yordum. Bana gazeteleri ge ördler. Başka bir .. olmadığından bunları ilk se urmdan Son satıma kadar okurdum Birdenbire gözlerim rar arkadaşım Lehlinin is- mine ilişti; o tekrar bir hır sızlık yâpiş, yakalanmış ve kendini müdafanya kalkıştı. gindan öldürülmüştü. Geçir- miş olduğum müthiş hadise- ler gözümün önüne geldi. Sonra vasi tarlalara, sakin ırmağa, çiidik avlusundaki tavuklara bukum. Bu manzaranın sükün ve Belâvetini sanki yutuyordum. Hayata, cenabı hakka, cihana karşı bir. minnettarlık duyu. yordüm. Moskovada ebeveynimin ya» mma büyük bir azmü gayret le avdet ettim. Bir çok tel Yikeli hadiselere ( girişeceğim hatırıma bile gelmiyordu . Altıncı bap. Çekanın ayucu içinde Vayiyeti siyasiyenin tebeddülü evimizin rahalım kaçırdığından içimde - gittikçe çoğalan bir hüsran basil etmişti. Pederimin sabık mslikânesinde kaldığım müddetçe beni kemiren bir düşünce vardı. U Bolşevikler beni dilenci haline sokmuşlardı. Babamın vaktile bâkümü mutlak olduğu yerlerde, her şeyden şüphelenen bir taktm memurlar geiayorlar, beni bir barjaya Kokain iptilâsından yaka- mi ıyırınca kendimi hayatı siyasiyeye kâptirarak © müca. deleye atlmeklığımın sebebi karısına: — Kuzum Hanım... Sen de Ferbundeye bir kat daha iyi müamele et, di. yordu, ne de olsa gelini- nizdir, oğlumuzun emaneti sayılır... Şimdilik bizden başka . kimsesi yoktur, Mahzun bir o kadındır Herşey ona dokunur, Son- ra oğlumuz bu kadını se» viyor... O biçarerin eli kola bağlı bulunduğu bir za- manda bizim yüzümüzden bir mesele çıkmasın. Bu noktada Hayriye İ Aleksandr Zubkofun hatıratı, anlaşılabilir... Doğ rosunu söylemek lâzım ge lirse şunu itiraf etmeliyim ki, sontalân da az, miktarda ol mak şartile kokain kullan- dım. Fâkar zehrin arık üze- rimde tesiri yoktu Bunu baş- kalarımın iyi -bir cıgara iç mesi gibi Zevkimi tatmin için kullanıyordum. Bir gün Moskovadan kaçak erzak getirürken zabitai siya- siye ile ik dela olarak te- mas ettim. “Çeka, bütün cihanda gaddar. hakimiyetin mümessili olmıya muvalfaki- yet göstermiştir. Büyük mik- tarda rüşvet vereren memürü kandırmıya muvaffak oldum. Yakamı ucuz kurtarmışım. İkinci bir defada memnu silâh taşıdığım için yakalan- dım. Bu sefer de aynı üsule müracaat ederek kurtuldum. Hastalığımdan dolayı be- yaz mubafızlarn büyük is yanına iştirek edememiştim, Halbukü. onların arasında bulunmaklığım fâzımdı. İhtilâlcilerin maksadı aynı zamanda “Moskova, , “Nij- ni, , “Petresbürg,, “Pskov, ve “Yaroslav, da taarruzda bulunmakt, Ben «Yaroslav» daki harekete iştirak edecek- tim. Bu şehir bugün bile Rus- yanın haya (deariyesinde | büyük bir mevkle maliktr. Çünkü bem üç demir yolu hactının birleştiği noktadadır, kem de “Kotoros, nehri ile “Volga, nın mültekasındadır. 9 (Batma ) Yehir müzesi Emanetin yeni bir teşebbüsü Haber aldığımıza “göre şehremaneti bir şehir müzesi tesisine karar vermiştir. Fa- kat bunun için tahsisot ol madığından müze tedricen tesis ve ikmal edilecek ve ilk hazırlık 1930 da yapı lacaktır. Müzenin tamamlan- mast için 200 bin Jiraya ibtiyaç © görülüyor. Müzede eserler, resimler şehre ve belediyecilğe alt eşya teşhir edilecektir. Japon sergisi Yaponyadın cinta getirin bir Japon gemisi bugün İlmanımıza gelecektir. Bu geminin vürudü Türk - Japod iktisadi münaka- itina başlangıç adeedilmeektedir. Japon tcsret sergisinin 1 A- Züstosta küşadı mukarrerdir. Hanım da tamamile kocası gibi düşünüyordu. Fakat şu vardı ki onlar karı » koza ne kadar aşa- gıdan alırlarsa Ferhunde o kadar kafa tutuyor, yoktan türlü türlü gürültüler çıka- riyordü, Genç kadın Ali Rıza be- yi eskiden bir dereceye kadar saydığı halde şimdi onunla büsbütün yüz göz olmuştu. OKaynanasi gibi onâ da türlü ediyor, terbiyesiz eğleniyordu. hakaretler | ga çıkmıya ve akşamları yahut © terbiyesiz | gayet geç gelmiye başla- Kıymeti maarif müesseseleri mizden Bursa kız muallim mek- tebinden bu sene elliye yakın Hanım #ezün olmuştur. İsim lerini “Hftiharla (o dercettiğimiz muallim İanımlarımızı tebrik ve kendilerine muvaffakiyetler İtemenni ediyoruz. Resmimiz ken- İdilerini hotalarile beraber göster- mektedir. Yeni muallimlerimi- zin isimleri berveçhi atidir: Zehra Abdürrezak, Şeküre Ahmet, Makbüle Mehmet, Ad- siye Süleyman, Aliye Hüsnü, Nadide Rıfat, Macide Mahmut, Kadriye Rıza, İsmet Rıfat, Mev- hibe Salih, Sabiha Salih, Müzey- en Etem, Mebrure Osman, Fa- kiye Al, Bedriye Ali, Canan İbrahim, Rayegân Hasip,Mediha Mustafa, Cemile Nuri, Ferdiye Nuri, Belkıs Tevfik, Kevser Ali, Memduha Hüsnü, Vedia Fal- rettin, Hayriye Vehbi, Fikriye Fevzi, Nazmiye Şerif, Mus77:7 Sıtkı, Hadiye İskender, Neb- hat Cemal, Sabahat Cemal, Se ime Abdülhakem,; Feyzünüsa İlhami, Remziye Alımet, Bedia Ömer, Hayriye Hasan, Hami- yet Tevfik, Racia Rıza, Müşli- ka Asaf, Leman Sadık, Zehra İbrahim. stanbul lisesinin kampına ugrayarak talebeye iltifat ettiler lsnbul erkek lisesi talebesinin Pendikte kurdukları kamp devam “etmektedir. Başvekilimiz İsmet Paşa hazretleri dün akşâm atla o civarda gezinirken kampın önünde durmuş, talebe ile konuşmuş, denize girip girmediklerini, çalışıp çalışmadıkları sormuştur. İsmet Pç, Hz. telebe ile bir müddet hasbubal elnişler müteakiben ayrılarak o havalide bir müddet tenezzükte bulun meğlindir; Resmimiz, İstanbul lisesi talebestnin kamp hayatına alt bir intibar tesbit etmektedir. Sıhhiye vekili Elyevm Londrada bulu- nan sıhhiye vekili Refik bevin ay sonunda şehrimi- haber alınmıştır. Dahiliye vekili Sür, 21 ÇA A) Dahiliye vekili Şökrü Kaya ve umumi mü- fetiş İbrahim “Tali Beyler, saa İt Yaprak Döküm Hayriye Hanım ara sıra akrabayı ziyaret bahanesile sabnmi" kaybedecek gibi ç — Aman Hayriye... gö reyim seni, dişini sık. Maksadını pek açık anla- mıyorum ama bu kadın yor... Ağzını açıp birşey söylersen bütün kabahat bizim üstümüze yıkılır, di- yordu. Ferhunde sık sik soka- söyleyin, beni mazur gör sün. Bir insanlık eder de kolayca ayağımın bağını çözerse minnettar olur ve başımın çaresine bakarım.,, mıştı, Hatta Boğazdaki bir | diyordu. zilet Tahsin, Şevket İsmail, Ze- | İsmet Pş. hazretleri vaziyetten haberdar edil Kadriye H. mesele si hakkında dün ağir ce- zada İstanbul O meb'usu Tevfik -Kâmil B. in zev- sesi Hayriye H. va istina- be suretile ifadesi alın- mıştır. © “Hareket, aleyhin- deki. müheyyiç neşriyat davasında © mâznunların bizzat muhakemeye gel melerine karar verilmiştir. © "Ekonumist Doryan,, daki yazı hakkında Koca- ili mebusu Reşit Saffet B., müddei umumi Ke nan B. le görüşmüştür. © Avukatlardan bir grup, Avrupa seyahatine çıkmıştır. © Halasını öldüren li- se talebesi Burhanettin Ef. nin dün mubakemesine başlanmıştır. ŞEvvelki gün Kadri Ef. ismide bir mektep tale- besi iki sene birbiri arka- sına sınıfta kaldığı için Sarayburnundan kendisini denize atarak intihar eb miştir, DüÂnirepo buhranına ça- re bulmak için Maliye ve- kaleti muhasebe müdürü Dahilde: | Flarişler Rus” - Çin buhran tevakkuf halindedir. Ame? rika (Kellog)misakını Rus“ yanın imzalamış olduğunu Fransa hükümeti vasıtaril& & Rusyaya hatırlatmış, bu hususta Çine de ihlaralta bulunmuştur. © Mareşal Pilsodeski yakında Romanyaya bir seyahat yapacaklr. Sov yet gazeteleri bu seyaha tan Lebistan, Romanya; Macaristan arasında bit ittfak oktile alâkadar buk maktadır. © Alman başvekili M. Müller ağır suretle hasta" dır. © Emperyalizm aley- hinde Franklurtta bir kon” gre aktedilmiştir. Mısır hükümeti İranla bir muhadenet muahede si aştetmiştir. «© Eski milli muhariplet federasyonu Münihte bir nümayiş yapmışlardır. Siz masğ RL ECAA EAAIZ? sez takdiri kiymet komisyon larının lâğvini görüşm tür. © Mukabele bilmisil tatbiki için defterdarlık | B. şehrimize gelmiştir. © Halk bilgisi derneği evvelki akşam Tepebaşın- da Romanyalılar şerefine bir müsamere vermiştir. © Mübadele komisyo- nu dün ederek içtima yy yy yy İtilâf ümidi yok kerenin inkılar üzerine ha- sıl olan “vaziyet hükümet tarafından ehemmiyetle tet- kik ediliyor. Başvekil İsmet Paşa Hiz. hariciye vekilinin telgrafile miştir. Vatandaşlarımızın huku- kunu “temin için ilk tedbir olarak İstanbulda bir kısım Yunan emlâkine daha vaz'i- yet edilecek, bunu diğer tedbirler takip eyliyecektir. Onlar işin alayında Atina, hiyet- tar mahafilden alınan ma- lümata nazaran Yunan ve bitaraf mubadele murah- haslarının Ankaradan git- meleri müzakeratın o kat'i surette oinkıta (o şeklinde telsir edilmemelidir. 'n müzakerat Anka- radaki Yunan sefiri ile Türk hükümeti arasında cereyan ediyordu ve muba- dele murahhas ve âzaları kendilerinden istenilen fen- ni malümatı veriyordu. il Ferhundeye eskiden ne kadar dost ise şimdi de o kadar düşmen olan Ley- lâ ile Neclâ: Zaten o ka- dından kardeşimize hayır gelmiyecekti. Biz nelerini biliyorduk ama ses çıkar. mıyorduk. İsabet oldu. Ce- benneme kadar yolu var, dediler, Hayriye hanım da ayni fikre taraflar göründü. Ali Rıza Beye gelince, onu gene bir düşüncedir almıştı. Ferhündenin kaç- ması evi bir yükten ve bir belâdan kurtarıyordu. Fakat Şevket acaba ne dereceye T. Rüştü B. ile M. Papa İten talep ve rica ede: Yazan: Reşat Nuri tedabir almıştır. © Gayri mübadiller iki gün sonra kongre ya caklardır. © Selçuk kız mekte binde bir el işleri sergisi açılmıştır. arasındaki mükâlemata «4 âhare devam edilecektir. Türk - Yunan müzakereti hakkında hakeme müracas! edilmesi hakkındaki nok" tai nazara galince böyle bir müracaat ancak Cemi yeti akvam meclisine yö" pılabilir, Fakat Yunan bükümeli a müzakeratı kat bir inkitaa düçar olmad” ğından böyle bir müracaat henüz düşünmemiştir. Ankara şefiri M, Papanın mezunen Atinaya gelme muhtemeldir. l Gayri mübadiller toplanıyor. nkara müzakeratının 18“ kıta üzerine hasıl ols vaziyeti o görüşmek üzeri gayri mubadiller bir içlimi akdine karar vermişlerdi Gayri mubadille cemi fevkalâde kongre hali Türkocağında toplanaca” tır. Salonun tahsisi içi ocağa müracaat edilmişti” Bu içtimada gayri mob diller, artık gâyri kabil tahammül olan mağdur yetlerine nihayet verilmesi için mukabele bilmisil te birlerinin tesriini hükümet, derdi kadar muztarip ola: z Oğlunun bu kadını sevdi mubakkaktı. Zaten bu ketlerin asıl sebebi o ağu” j suz aşk değil mi idi? İhtiyar adamı düşündü” bir ikinci şey de bu vaka Şevkete haber vemek selesi idi. Bu nazik w İ kendisinden başka vie” yapamazdı. Bi ere Söyi kika mutlaka yanında bulun malidi. “2 kendi baba eli bu” 4 ameliyatı elbette daha başka bir