7 Eylül 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

7 Eylül 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

Gizeteknizde çan" yezit vE rin bütün hakları mal Gaztıçve | töndürilecek” “meki düre içinse Cidare)y yaza TECE, SARTLAFİ: Miisede” Kiriş | muksdderesiz ekteplern konulma perslarm | , we Kaybelrasırdan ve dinların weündercatmdan idare meral değildir. Devlet Demiryolları ve Li- manları umumi idaresinden: 00 ton kok kömürü kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 21/90/29 cumartesi günü saat (6 da Ankarada Devlet demiryolları idaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını ayni günde 15,30 kadar umumi müdürlük kalemine verinsleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini iki lira mukabilinde Anka- rada, Malzeme dairesinden, İstanbulda Haydarpaşa mağazasından tedarik edebilirler. Devlet demiryolları ve limanları umumi idaresin- den: Beş ton kalay kapalı zerfla münaka Münakası 12 teşrinlevvel: 929 cumartesi «da Ankarada Devlet demiryolları idaresinde Münakasaya iştirak (edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat . teminatlar ayni günde saat 15,30 a kadar U- mümt müdürlük kalemine vermeleri lâzımdır. komümüşte. günü saat 16 pılacaktır. Talipler - münakasa ( şârtnamelerini iki lira mukabilinde Ankarada, Malzeme dairesinden, İstanbulda Haydârpâşa ma- Kazasından” tedarik edebilirler. Devlet demiryolları ve li- . : manları umumi idaresinden: Gaz, plegaz, benzin kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 29 - 9-929 Pazar günü saat 16 da Ankarada dev- let demiryolları İdaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvak- kat teminatlarını ayni günde seat 15,300a kadar umum! müdürlük kalemine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini üç lira mukabilinde Anka- tads, malzeme dairesinden İstanbulda Haydarpaşa meğezasından tedarik edebilirler. Devlet demiryolları ve i- manları umumi idaresinden: Haydarpaşa eğya tahubil ve ta'liyeleri kapalı zarla münakasaya konmuştur. Münaksa 24-99 salı * miryo'ları idaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif, mektuplarını ve muvakkat teminatlarını ayni günde. sâat 15,30 kadar Umumi müdürlük kalemine vermeleri lâzımdır. Talipler o münakasa şartnamelerini iki lira mukabilinde Anka- rada, Malzeme dalresinden, İstankulda Haydarpaşa mağazası dan tedarik edebilirler. Devlet demiryolları ve li- manları umumi idaresinden; Haydarpaşa kömür tahmil - ve tahliye ameliyesi kapalı zarfln münakasays konmuştur. Münakasa 2499709; sah günü saat 16 da Devlet demiryoller ideresnde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve yuvakkat teminatlarını ayni günde saat Umumt müdürlük kalemine vermeleri lâzımdır. Talipler münakası şartnamelerini iki ira mukabilinde: Anka- rada, Malzeme dairesinden, İstanbulda Haydarpaşa mağaza- sından tedarik edebilirler. FAKTın Ankarada günü saat 16 da Ankarada Devlet de- | İ talip olanların şerait ve evsafını anlamak üzere her gün ve yevmi 15,30 a kadar | — Misis Kereç, size söylemedim mi, çayda şeker beni rahatsiz ediyor., Di- yordu. Hakikaten etmiştim. Seni bu sabah kırdığı. ma üzülüyorum. Küçük ka- dınım, artık kıskanacak bir $*y de yok., Diyerek eli- mi okşadı. Arkamda çözük duran saçımın buklelerile oynamıya başladı ve: “Bir. kadın bir adama « oaşık olursa, üzdrine düşer- se o adam-ne yapsın! Evli bile olsa nezaketle muame- le etmesi itâp eder değil mil, Dedi. * Tabii yalnız kabalık karısına yapılır!., Dedim; Kıskanmam, ve kız« mam pek tabii bir şey, fakat benim buna kat'iyen hiç bir hissim yok. Saçlarımı. elinden kurtar. mak ve “Kimi dikkatsizlik seversen dair | sev, yalnız beni sakin ve ve rahat brak, demek için öyle arzun var ki... Bana daha fazla izharı muhabbe- te başladı. Şimdiye kadar benim gibi güzel bir ka- dına tesadüf etmemiş, onu serscmleten saçlarım ve da- ha birçok cazibelerim var- miş, eğer bu soğuk halim- den vâz geçersem beni hiç, hiç bırakmazmış... Hissettiğimi söyliyemedi- gim için bu sahneye bir nihayet vermek istiyerek İ oda hizmetçimi zile basa. rak çağırdım. Ertesi sabah kahvaltıda Ogüstüs dedi ki: * — Farinfton kabul etmediği için senin kuzenin Türnriste yazman iyi olacak. * Bana söyledik- lerine göre o, gayet iyi bir Bu sene bütün kuşların. vurulmalarını isti- daveti avcı imiş., yorum. « | İstanbul ithalât gümrü- Devlet demiryolları ve li- #elrak VAK Kız EE sek “Ameli hayat Mektepleri müdürlüklerinden: Yeni ialebe ka Yam ler t ve kabüline- başlanınıştır. “Kayt günleri cumartesi, pazartesi, perşembe saat 19'dan 12 ye, 13'den İ7 ye kadardır. Talebe kadrosu mahtuttur. Zartanında müraccat edile Eski talebenin kadar kaytlarını yenilemeleri mec mesi lâzımdır. iy iülüm 19 zuncu gi ridir. Aksi takdirde yerlerine yeni talebe yuk talebesi eği sunfın altındaki sınıf derslerinden Kiz SAmelikayat mektebi | Saraçhane başında konağ nda tel Ton, İstanbul 2731 eli hayat mektebi il . Biriuci sınıfa”ilk mektep mezunları aknır sım Jınaci arı ŞAL girmek isteyea lise ve orta mektep musd n olunur. Münür paşa oğlunda Tel, İstanbul: günden: 4 Bap 1768 Demet tel halat Bilvezin teslim Sulfat desar 1 Adet Mahkök taş Asan atikadan 2 ', : Toprak desti, 5 > 5 Top , 17. kilo pamuk mensucat Parça halinde 7,200 .grata yün mensucat ei İpek şerit 1S El çantası 25 Damacana kezzap Balâda muharrer 9 kalem eşya 9/9 929 tarihinden itiba- ren İstanbul irhalât gümrüğü satış ambarında bilmüzüyede satılacağı ilân olunur. Yüksek baytar mektebi rektorluğundan; Pazarlıkla hademe elbise ve fotini mubayaası Mektebimiz müstahdeminine ; yaptırılacak “albise fotinlerin 11- 9-929 çarşamba günü (pazarlıkla mubayaası icra kılmacağından mezkörda da ( delterderlikta O müesesatı mubasibi mesullüğüne müracaatları, “öcceriye © ve ürralye manları umumi idaresinden: Tİ hattının 242nci kilometresi “ciyannda balastın hat kenarına nakli ve depo edilmesi aleni münakas saya vaz edilmiştir, münakasa 29-9.099 pazartesi günü ; saat 10 da Devlet demir yolları binasında münakasa. komisyonunda yapılacaktır. Münakasaya işdrak edecekler teminatlariler birlikte aynı günde sat 10 a kadar bevlet : demir yolları ve Ji umumi. idaresi. binasında İsbatı vücut edeceklerdir. münakasa “şartnamelerini $0 kuruş mukabilinde muhasebat - dairesinden ve yahut - Şefaatli. İste nbulda Haydâr paşa veznesinden tedarik edebilirler, Bir yılda aça Ankarada otundan Türk mekteplerile faydalı eserin ilânlarında ©/o 29 tenzilât “yapılır. ——— İl Büyak v& va Sih ok det içi Terilei Minlarta hasas! mahiyetteki ilânların Beresi Ware tie karartaşı Gazetemiz? husas ix kubat odin yar H.M. Mani desa ei malmüdürlüğünden: Semti meş uru Mahallesi Sokağı Kuruçeşme boğaziçi Kuruçeşme (o Kireğhane Cinsi mülk ra vans ayetli resmi ünl Mulüameda kıymeti Lira 3350 bir taşhiebir mutfak bir helâ birinci katta iki oda: bır sofa ve 104 adet ireyi havi 23 ve gayri müs önüm bahçe : Toprak müsmire ye -500- müştemili > Odun, kömürlük zemin katı dört oda bir sofa hali birinci Oda bir söfa halâ bâhçe, katı dört mutfak ha- mam harap. tarla - 1000» maa bahçe köşk râ Yirmi gün müddetle müzayedey vaz edilmiştir , B: muharom ayrı ayri 2 eylü ihalenin rusfı ihal a'ınacaktır, Taliplerin cvsaf ve müştemildti muharrer tarihine mütesadif cumartesi günü sele) on altıya kadar Beyoğlu mal satış komisyonu ya müracaatları ilân olunus. Leyli ve nihari Feyziati liseleri Divanyolu: Çifte. saraylar Bütün snıflrı teşkil edilmiş tam devreli lisedir. Kayt ve kabul işlerine 19 Ağustos pazartesi gününden itibren balnmıştır. Müracaat zamanları cumartesi, pazartesi; perşembe günleri saat 10 dan 17 ye kadardır. Telefon: İstanbul 1995-3496 İstanbul vilâyeti defterdarlığından: Pul müfettişliği Pul: tetkik memurları maaş miktarı âdet maaş © adet islihdam mahalleri 50 lira 1 i 1 Ankara lk 2 1 40, 1 Ana sınıfı ilk ve tali kısımlar. iz ve &rkek İstanbul Adana Balıkesir Aydın Zonguldak Yukarıda yazılan memuri yetlere tayin için aşağıdaki şeraiti dairesinde müsabaka imtihanı yapılacaktır. 1 - İmtihan: Ankara, İstanbul; Bursa ve İzmirde ol- mak üzere dört yerde yapılacaktır. 2 - İmtihan: İS-eylük 429 tarihinde öğleden sait 10 da yapılacaktır. 13'- İmtihana girmek isteyenlör 14-eylül-929 akşamına kadar, merkezde varidat umum müdürlüğüne “ vilâyetler- de Defterdarlığa müracaat edeceklerdir: 4 - İmtihana girenlerin memurin kanununun dördün- cü maddesinde muharrer evsafı haiz kür maddede yazılı vesaiki ibraz eylemeleri lâzımdır. 5 — Müfettişlik için imtihan: A — Damga kanunu, B — Ticaret ve borçlar kanunu, C — Hesap, D — Fransızca, 6 — Tetkik memurlâri için; A — Damga kanunu, B — Ticaret kanunu, C — Hesap, 7 — Müsavi şerait altında bulunanlardan Âli mek- tep mezun olanlar ile pul işlerinde istihdam edilenler. den kıdemi fazla olanlar tercih edileceklerdir. 8 — İmtihanda kazananlar sıra ile tayin edilecektir. 9 — Pul müfettişleri imtihanına girenlerden, tetkik memurluğuna imtihan verenlerden daha fazla kazananlar tetkik memurluğuna da tayin edilebileceklerdir, » 10 — Daha ziyade malümat almak isteyenler mer- kezde varidat umum müdürlüğüne ve vilâyetlerde Def- terdarlığa müracaat edebilirler, n gül evvel olmaları ve mez- | İngi zceden mütercim: “ — Korkarım ki Antoni boş olmıyacaktır. ,, dedim. Garip bir hisle önün buraya geldiğini istemiyor gibiyim. “Böyle başka | her ise o sözü bozdurur. hemen bu sabah yaz bize telgrafla cevap vörsin., “Peki: , dedim. Mutlaka onun birine sözlü olacağı- bir nereye av daveti sözlü Sen ve na eminim. *— Dün Sir Antonidön mektup aldım. Bizi davet ediyor. “İşte iyi ya, ava davet etmemiz için kendini bize hatırlatıyor. Bü sözleri Agüstüs öyle. muzaHferane söylüyordi kü; “—Haydi “ilk © postaya mektubu yetiştir ve kimle- rin de geleceğini-yaz, diye ilâve etti. Önbire çeyrök kalıncıya Sir | kadar -buduvarında masa- nın üstünde tarih ve Âziz Sir Antoni'yazılı boş kâğıt İ önünde © duruyordum. On | birde posta kalkıyor. Bu- nun için bir gayretle ka- lemi “kâğıdın rütmeğe “başladım. “Teşrinievvelin önbeşin- de burada sekiz kişilik bir keklik. avı salacak. Ogüstüs sizin dokuzuncu olmak lüt- fünde bulunmanızı rica edi- yor. Cevabınızı lütfen tel- graflayınız. Sâmimiyetle... Buraya kadar ; yazdım, tam imzâmı atacakkön te- reddüt “ettim.' | Ambrosin döTalinkör Kereç) “diye mi atacaktım ? Her zaman imza hususunda tereddüt etmişimdir. Fakat bu sefer- ki kadar hiç bir vakit api madı. Nihayet ÇA, Dö. T. gi diye yazdım. Fakat sonun- üstünde yü- daki harf Kereç ismini pek anlatamıyacağımdan sonra temamiıni ilâve ettim. İmza- yı çok güçlükle attığım okadar belli idiki.. Kendi kendimi ediyor bu tarz davetiye ile teselli dünyada. gelmez diyordum. Fakat ertesi sabah saat onda elime bir telgraf ver. diler, Antoniye fısıldadım: Reca ederim başkaları- nın yanına gidin. Sizi din- lemekten yapacağımı şaşı- nyorum, “Faziletli Kontesl,, rek -avcılardan - birinin diye- şiş- man karişının yatına gitti. Bir az sonra kadının sima- si tebessümlerle — aydın- lanmağa “başladı.. .. Mister (lak Karmak)' 1 teselli et- tim. Şeker faslında kendi- ni, kabahatli o buluyordu, Ogüstüs “de: Misis Dudu sakinleştirdi.. Bu suretle odada gene şükünet bü- kümferma olmağa başladı. Altı buçukta çay bitmişti. Yemeği sekiz buçukta yi- yecektik, Burtarz insanlarla bu müddet zarfında ne ko- nuşulur? Bereket bir kıs- mı briç oynamâğa kalktılar ve iki masa oldular. Ogüs- tüs de yavaş, yavaş briçe marak sardığı için döt beş misafiri - bana ( bırakarak oyuna gilti. Kadınlara: “Belki bir az istirahat etmek istersesiz, size oda- larınızı göstereyim, dedim. Misis Duttan o madası hepsi eyi kadınlardı. O, yüzünü ekşitti Ve öte- de briç seyreden hirmizı saçlı kocasına: ““ Villi, se- nin hiç oynadığını görini- yeyim. Haydi: benimle be- raber gel de anneme, (Mar- ta) ya yazılacak maktuplar var., Diye emir verdi. mı tarla hâne ve 20 dö: tarla Bedeli haleden bir sene sonra lan 21 eylül 920 manan BEŞİKTAŞ Dikiş yurdu İktisat Vekâletinin himsyesindedir Bir senede musâddak dip- loma verilir “Biçki ve “ne- kış mektebidir. Talebe kay- dina bağladı. Gayri müslim talebe de Kabul olunur. Fİ işleri ve dikiş sergisi 14 eylülde açılacık. Dir Akaretler 69No. i müğetrisle- rinden Mustafa Reşit Beyin eseridir; birinci cüz çıkmıştır. Türk vatandaşlığı ka- nunu şerhi — Bu da ayn müderrisindir; basılıp neşre Belali Ay n 18,38 20,09 Burün doğanlara ilme. Eska Kın Yalçın , Gülümser Günün nasihatlı Yakışmış kel başa şimşir tarak. Bugünkü hava Rüzgâr poyraz esecek hava az bulatlu olacaktır. Moral müdür. Refik Ahmet Gu Mister Dut itaat etti ve ikisi de kitapaneye gittiler. Artık benim için nezaret edilecek birşey yoktu. Yal- nız misafir olarak Antoni kalniştı... Oda briç oynıya- mıycağını, mektup yazaca- ını söyliyerek kalktı. İki kadını odalarına götürdüm. Son kapıyı kapayıp döndü- güm zaman Antoni bana bakıyordu: * — Kontes, aşağı gelir. bana postanın ne vakıt kalk« tağıni söyler misiniz?,, dedi. Merdivenlerden: indim. O, hemen orada beni bek- liyordu : * Sizinle ecdadımızı ko- nuşacâk sakin bir köşe yok Gözlerinde gene alay uçuşuyordu. İlâve etti: Burada konuşsak kitap- anedeki çilleri. rahatsız ederiz, içerdede briç oy- niyanlari.. mu?; Übirmedi!