7 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

7 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Gazi Hz. Reisicamhur Hz. dün Dol mabahçe Sarayında meşgul olmuşlar ve akşama kadar dışarıya çıkmamışlardır....
 Acaba yeni bir zam mı? Oktruva tarifesi yeniden tanzim edilecek Emanet mahafili zam icra edilmesine ihtimal vermiyor Cemiyeti
 İncir ve üzüm mahsulü Yağmurlar Aydında mühim tahribat yaptı Milyonlarca okka incir ve üzüm hasara uğradı, fiatler yükseliyor
 Almalı mı? Köprü üzerinden geçen emanetin silindirinden köprü parası alınır mı? Dün akşam köprü üzerinde heyecanlı bir takip
 İngiliz gazeteleri vaktile sultan Abdülaziz tarafından İngiltereye hediye olunan ve türk sanatkârlarının eseri mehareti olan

unu Haberleri Her gün 8 sahife Sene 11 — No : 3916 CUMARTESİ — 7 Eylül 1929 Fiatı 5 kuruş Filistinde yeni hadiseler oldu Acaba yeni bir zam mı? ? Oktruva tarifesi yeniden tanzim edilecek Emanet mahafili zam icra edilmesine ihtimal vermiyor Cemiyeti belediyenin son içti- mamda, yeni gümrük tarifesi teşrinievelden şitibaren tatbik edi- leceği için oktruva trifesinin de ona göre tadili hakkında makamı emanet tarafından bir teklif vuku bulmuş , teklif nazarı dikkate alınarak encümene havale edilmişti. Bu teklif münasebetile okturuva resimlerine zam yapıla- cağı şayi olmuştur. Bu hususta tahkikat yaptık. Verilen malümata göre emanetin teklifi oktruva vesmine zam yapılması için değildi Ancak şimdiki oktruva tarifesi eski gümrük tarifesine göre tan- zim edilmiştir. Tarilede gümrük tarifesinin — filin — maddesindeki filân şeyden şu kadar oktruva alınır., gibi izahat vardır. —at güzrük Tarilesinde mad- şmiş olduğun- dan oktruva tarifesindeki madde- ler de değiştirilecektir. Emanet bu tadilâtı yaptırmak Dünyanın en büyük topu Edirnede türk sanatkârları tarafından | 500 sene evel dökülen top ai İngiliz gazeteleri vaktile sultan Abdülaziz tarafından İngiltereye hediye olunan ve türk sanatkâr- larının eseri mehareti olan top hakkında uzun uzadıya malümat veriyorlar. Bu top Çanakkale boğazındaki eski bir kaleden çıkarılıp İngil- tereye - getirildiği zaman gerek sant, - gerek tarih cihetinden kaymeti lâyikiyle takdir edilmemiş top silâhlara mahsus anbarlardan birine atılmıştı. Son günlerde hükümet eski silah depolarındaki tarihi silâl ların tetkik edilerek kıymettar olanlarının meydana çıkarılması için bir komsiyon teşkil dtmiştir. Komisyon Türk sanatkârlarının elinden çıkan top fevkalâde kıy- metini takdir eylemiş ve bunu derhal ambardan çıkarıp Londra kulesi denilen esliha müzesinin | | Şehremini Muhiddin bey | tarifesini — Cemiyeti belediyeye sevketmiştir. Emanet mahafili yeni tarife - tanzim / edi zam — yapılmasıra miyor '€n mutena bir'daireye konulma- sını emretmiştir. Lâzım gelen ameliyat “derhal icra edilerek top Londra kulesi müzesine naklolunmuş ve İki par- çadan mürekkep olduğundan par- çaları - yekdigerine - vidalanarak yerine konunlmuştur. ingiliz gazetelerine göre bu to- pun bir ehemmiyeti de dünyanın en büyük topu olmasındadır. Bu mühim top 1464 senesinde Edirnede dökülmüştür . Dercetti- resim topun namlusunun yerleştirilmekte — olduğunu gösteriyor. Çocuğunu düşürdü Sariyerde Dagdibinde oturan Hatice hanımla H: e hanım kavga etmişlerdir. Neticede ha- mile bulunan Hatice hanım 7 aylık çocuğunu düşürmüştür. Gazi Hz. | Reisicumhur Hz. dün Dol- || Mabahçe Sarayında meşgul | Almalı mi Köprü üzerinden geçen | emanetin silindirinden —| köprü parası alınır mı? Dün akşam köprü üzerinde bir takip ve heyecanlı Dün akşam yet garip bir vaka oldu. altı, köprünün her zamanki mar zarası... Kalabalık, — otomobiller, tramvaylar, vapur düdükleri, kor- Bir aralık koptu, müthiş bir takırdı işitilmeğe başladı..Bir de baktık, biraz sonra | koskocaman bir lokomotif.! Bu | lokomotifin trenleri çeken loko- motiflerden yagöne farkı teker- klerinin yerinde üç tane büyük bulunmasıdı köprüye doğru iler- köprü memuru koşarak i idare edenin” yazma — Bugüne bugün ben devlet sOvK SAklNz diye ben- den para istiyorsunuz? diyerek silindiri yürütmeğe baş- « Lâkin köprüden bes bedava lokomotif geçtiğini gören dört beş tahsildar hemen ( Devamı ikinci sahifede) Lâf atmak.. Bir herifin münasebetsiz- “liğinden çıkan kanlı vaka Dün Taksimde Panorama bah- çesinde kanlı bir vaka olmuştur. Maçkada oturan Mümtaz beyle zevcesi dün Panorama bahçesine giderek bir masaya oturmuşlar- dır. Bir aralık biraz öteki masayı gal eden Kâzım efendi isminde biri Mümtaz beyin Zzevcesine işaret etmiş ve lâf atmıştır. Bunun üze- rine Mümtaz bey hiddetle ayağa kalkarak Kâzım efendinin yüzüne tükürmüştür. Bu hadiseden sonra Kâzım ve arkadaşları Sıtkı, Halim, Mümtaz beyle kagaya tutuşmuşlardır. neti- cede gerek Mümtaz bey gerek Kâzım ağır surette yaralanarak hastaneye kaldırılmışlardır. Arkadaş kavgası Eyipte İslâm bey mahallesinde oturan Aslan arkadaşı Talatı bir kız meselesinden dolayı müteaddit yerinden cerhetmiştir. Bugünkü hava y rasat merkezi hava hakkında şu malümatı veriyor : Bugün hava ekseriyetle açık, kismen - bülütlü. olacak, rüzgâr şimal ile şark arasında kuvvetli Dünkü azami sıcaklık 30, asgari 21 bu sabah saat 7 de 27 idi. Sıcaklıkta mühim bir te- beddül olmayacaktır. | ehemmiyetli İncir ve üzüm mahsulü Yağmurlar Aydında mü- him tahribat yaptı Milyonlarca okka incir ve üzüm hasara uğradı, fiatler yükseliyor İncir ve üzümün il İzmir 5 (Hususi) — Kasaba, Menemen, Kemalpaşa ve Manisa havalisine yağan şiddetli yağmur- 'lardan şehrimize' bir damla bile “düşmemiştir. Bu havaliden gelen Mmalümata nazaran Kemalpaşada bir buçuk. “milyon - okka üzüm, Köşkte bir milyon, Kasaba ve Menemen havalisinde de üç dört milyon okka üzüm hasara nğra- mıştir.-Aydın havalisine yağı yagmurdan incirlerde fazlaca ha- Sara uğramıştır. Ansızın — bastıran bu. yağmur üzerine borsada satılan üzüm ve ir fiatlerinde dör kuruşa kadar tereffu vardır. zürra yağmurdan surette — mutazarrır olmuştur. —Aydın havalisindeki incirlerin sergide İslanması üzeri- ne, şehrimizde incir işleten hanla- rın elinde nevcut inciri olmadığın- dan vaziyet düzelinceye kadar bir hut kaç gün paydos yapacakları hak kında bir rivayet varsada ne de- receye kadar doğru olduğu henüz anlaşılamadı. Vaziyet yarın veya- 'Yarından sosra belli olacaktır. sozra n Esasen hasarat ta kat'i” sürette tesbit edilmiş değildir. Tütün piyasası açıldığı günden- beri alış veriş hararetli devam etmektedir. Son günlerde fiatler 240 kuruşa kadar çıkmıştır. Bu seneki rekolte 25,000,000 yir: beş milyon okka tahmin tir. ismet Paşa Hz. Londra Sefiri Ferit, -Muhtelit Mübadele komisyonundaki — baş- murahhasımız - Tevfik Kâ Müsteşarı Numan Bier dün Pendiğe giderek İsmet Pş. Hz.ni ziyaret etmişlerdir. — Sen beni ne zannediyorsun be, evel Allah bileğimde lezik varl.. altın — Ulan enayi, ne duruyorsun, satsan a 1