7 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

7 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

7 Eylöl 1929 Son bahar modaları Etekler uzıyor, elbiseler süsleniyor, uzun elbiseler Crkekliğe üzenmek — yüzünden benzemek tedricen — üniformaya tehlikesine düşen kada lerinde er geç bir tahavı geleceğini tahmin edenler isabet cimişler. Denebilir ki son on beş enedenberi ihmal edilen incelik ve zerafet bi eski —mevki etmeğe kaklkışlı, ve muvaffak ta oldu. Gece ve gündüz tuvaletleri âdetâ umutulup tarihe karışan itün debdebelerini yeniden be- nimsediler, volanlar, drapöriler, dantelicr, boncuklar, kordelâ ve düğmeler tezyinatta pek mebru- liye'a — anılmağa - başlayarak e Caremr kan ağlayan bazı csnzlı* yözü de güldü. * aşlar ve renkder o kadar Cazıp <e lenevvü arzediyorlar ki insan intihap etmekte tereddüde düşüyor. Şekillerde ise ittiratsızlık işinde bir hususiyet göze çarpıyor. pek basit görünen bir kaç muhtelif şekilde par- üteşekkil olduğunu insan çadan gözile görüp elile ölçmeden tah- min edemiyor. Etekler uzamağa — başladığı zaman yandan veya arkadan ilâve edilmiş parçalarla uzatılan gayrı muntazam etek kenarları ancak iz kâyafetlere mün- iken bu gün bu fantezi sabah ibaslarına bile sirayet etti, hayli uzadı. Akşam tuvaletleri ise artık yak mız arkadan değil, önden bile yerleri süpürüyor. Bunların cn gözelleri alelâde kısa bir “fond, üzerinden yerlere kadar inen bol- ca ve şeffaf etektir. Bu biçim bemen her kadına mevzun bir endam temin ediyor. Kemerler yavaş yavaş yüksele- rek tabii yerlerini buldular. Yük- ve sıkı bir belin insanı kalın gö terdiği fikri yanlıştır; bilâkis en şişman bir kadının bile beli eb- bet kalçasından daha incedir. Şimdi çok giyilen fazla büzm (siyle) libaslar bu noktai nazarın- dan çok kusurları örtüyorlar. Üİ yuç zarif tuvalet ortaya çıkıyor Yüksek belde dikkat edilecek nokta kemerin genişten ziyade dar olmasıdır. Enli bir. kuşağın bazan insana adeta bir bebek hali vererek — gençleştirdiği de yaki ise de bu nadirdir ve esa- sen endamı” mütenasip olanlar her şeyi giyebilirler. Büsbülün kemersiz , prenses tarzı esvaplar ekseriyetle zariftir- ler, ve büyük terzihanelerin mo- delleri arasında bunlardan ha) bulunuyor. Uzun, eşarp gibi ya- kalar da bir türlü büsbütün ber- taraf edilmiyor. Bunun sebebini de mezkür eşarpların yorgun ve sarkıkça bir boyun ile dolgunca bir vücudun kusurlarınmı örtmek ve boyu her halde hayli uzatmak hususlarında görülen hizmetinde aramalıdır. Sonbahar — modellerinde — pek çok kullanılan kumaşlar arasında kadifenin pek mumtaz bir mevkü olacaktır. Bu munis kumaşın he- men her türlüsü var. Bunlardan günün her saatine muvafık tuva- letler yapılıyor. Düz renklerde şişe yeşili ile bej ve kahve rengi, siyahları sonra ayni derece rağbet bulmaktadır. Çay için yazın giydiğimiz ipekli emprimelere müşabih resimlerde gayet ince ipek kadifeden pek | zarif kıyafetler vücuda getiriliyor. Kalın ve donukça kadifeden etek ve manto veya caket ile pek parlak satenden bluzlardan mi rekkep kostümler bu kış çok gö- rülecektir. Tüylüce ve ters tarafına fırça- lanmış gibi duran yeni bir nevi kadife var ki bunların bej ze: üzerine siyah ve ya kahve rengi beneklileri çok göz alıyor. Gece tuvaletleri için de kullamılan kadi- felerden şifon ve jarjet roplar üzerinden giyilmek için dizlere kadar uzanan hafif kolsuz caket- ler yapılıyor. Kadife mantoları yaka, kol ve eteklerinde kürk çok kullanılmak- tadır. Etrafına kürk ve ya tüy çev- rilmiş rop dö şambrlar her zaman | makbuldür. Bunların vengârenk Akşamı Ya murluklar İlk yngmur[zı insana - hemen yağmurlukları batırlatır. Bu pek işimize yarayan kara gün arka- daşları eger yaz bidayetinde te- mizlemeye kaldırılmış ise şimdi hazırlanmanın tam zamanıdır. Su geçmez hale getirilmiş her hangi bir kumaş temizlenirken kimyevi mevat ist doğru / değildir. Yagmurluğu bir masa üzerine yayarak yaka, kemer,-kol ve cep kapakları gibi yerlerindeki düğ- meler çözülmeli, cepler boşab- | tılarak — tersine — çevrilmeli ve her tarafı iyice fırçalanmalıdır. Düğme altları ve dikiş ve baskı yerleri fazla toz. topladığından buralara bilhassa itina etmelidir. Toz ve kirler temamile fırça ile refedildikten sonra, bir gaz tenekesi kaynar suda 50 dirhem rek so- rendelenmiş sabunu gumağa başlayınca sık ve yamu- | şak bir fırça batırılarak yağmur- | loğun iç ve dış tarafları iyice sabunlanmalı, lekeli yerlerde fir- çayı biraz daha kuvvetle bastır- malıdır. Badehu ılık su ile dolu bir leğene | bir avuç bikarbonat dö sut ilâve ederek yağmurluğu çalkalamalı z; yumuşak bir bez ile yüzünden silerek acık ha- vada asıp kurutmalıdır. İçerde kurutmak - icap eti takdirde yağmurluğu sıcak- bir | odada ve ya ocak yanında bırak- mamağa dikkat elmelidir. Lâcivert sayaktan yagmurlukların son su- yuna bolca çamaşır. ci ilüve etmek renginin taravetini idameye yardım eder. Kamp hayatı ve oğullarımız Son haftalar zarfında kamplar- dan dönen bakır yüzlü ve büz mekteplilerin ettikleri istifade — sıhhi sahaya münhasir değildir. Bir kaç gün sert yatakta yatmak ve karanavadan yemek yemek gibi göçebe hayatı icabatı aile muhitinde itiyat neticesi olarak birer hakkı sarih gibi kabul edi- len küçük nimetlerin ve konforun kadrini öğrenmek için birebirdir. Evde her arzularının tehalükle | infaz edildi görmeğe alışan | küçük beyler için kamp hayati, 1 her ihtiyacının tatmini için kendi kuvvetine güvenmek, tam mana- sile erkek olmak lüzumunu tayin edecek en âdetinin mürebbidir. Kamp memleketimizde — daha ziyade taammüm etmesi bir çok nukatı nazardan şayanı arzudur. işlenmiş ve ya aplikasiyonlarla süs- lenmiş olanları çok modadır. Uzun eldivenler yeniden taam- müm edeceğe benziyor. Hele bun- | ların uzun kollu libasın kolu üze- | rinde biraz kırışarak duruşları çok hoş oluyor. Resmimizde görülen modeller meşhür “Worth,, terzi. | banesinin sonbahar modelleri kol- | leksiyonundan alınmıştır. Yukardan sağdaki tayör akşam gezintisi kostümü siyah kadife, kırmızı sa- 'ten ve siyah kürkten mürekkeptir. Ortadaki gece tüvaleti sırma işlemeli kalın krep marokenden yapılmıştır. Bu. modelin hututu gayet san'atkâranedir. Solda siyah krep satenden ya- pilmuş ve ten rengi jorjetten jilesi bulunan güzel bir çay kıyafeti görülüyor. | mak kabil iken, fevkalâde çirkin / beyaz : Çırkmlei güz para kazanıyoırlar Yapılan bir istatistiğe göre yer yüzün, içok çirkinler çok guzellerden nadirmis! Yapılan — istatistiklere nazaran » pek çirkin kadın, pek güözelden & daha nadirmiş. Dünyanın her mets: leketinde hattâ her şehrinde fev- kalâde güzel bir kaç kadın bul- kadın bulmak için bir çok mem- leket dolaşmak Tâzımdır. Şimdiki halde çirkin kadın olarak iki kişi - bulunmuştur ki, bunlar çirkinliklerinden memnun, hatta — bununla — müftehirdirler. Bunlardan biri Pai aktris Matmazel Polerdir. Poler gayet büyük ağzından, küçük boncuk gibi pözlerinden istifade ederek kendisine mahsus bir tip icat etmiştir. Her halde Poler ingiliz madam Marian Bevan kadar çirkin değildir. Marian Londranın irkin kadını olmakdla iftibar meşhur Küçük gözleri, gayet iri burnu, öne kaymış uzun çenesi, çıkık iri dişleri ile çirkinliğin nümune- sidir. Amerikada bir muzikbolda teş- hir edilmek üzere Marian angaje edilmiştir. Kocası da kurısına refakat etmektedir. Meselenin en garibi bu çirkin kadının şimdiye kadar üç defa Kocalar ken- evlenmiş olmasıdır. Sahife 5 ellerden çok de Dünyanin çirkin kadınlarından Marian Bevan disinden memnun iken Marian talâk talep ederek iki kocasından ayrılmıştır. Şimdiki kocası 28 yaşında pek yakışıklı bir gençtir. Çorç ismin- deki bu genç hiç bir işle meşgul değildir, zevcesinin kazancı saye- sinde rahat bir ömür geçirmek- tedir. Otel bulamıyan milyoner Zenci bir milyoner Londrada sokak ortasında kaldı , Amerikanın en büyük zengin- lerinden — dolar milyoneri diye meşhur bulunan Zencf Mr. Abbot bir kadınla evlidir. Zenci milyoner ve zevcesi Avrupanın bir çok şehirlerinde dolaştıktan sonra — Londraya — gelmişlerdir. Zenci milyoner her - hangi otele müracaat etmişse yer olmadığı cevabını almıştır. Siyah Amerikalı koca ve beyaz 'zevcesi, otomobille tam otuz otel ee olunmamışlardır. Son müracaat eylediği bir otele müdürün — olmamasından — dolayı | kabul edilmiştir. Fakat ertesi günü müdür ote- ge Teadetie aBa Bi duğunu haber alır almaz milyo- nerin yanma yaklaşarak: , Yarın yetmiş seyyahtan mürekkep bir Bunlara sizin bu- Arala- yında yabancı olmasını — istemi- yorlar. Odamızı — boşaltmanızı rica ederim,, demiştir. Bu istiskal karşısında zenci milyoner oteli terketmeğe mec- — bur olmuştur. Mr. Abbot oteller- de barınamıyacağım anladığından * * Londranın kibar bir. yerinde bir Ö ev satın alarak ikamet eden hem- Şebrisi bir zencinin evine misafir Biaklin Tet <üyülee ti bi 'nında başını sokabilecek bir yer Bulduktan sonra kendisile görü- nn hit gaetesiye icmiğir b İair v Lasanş sikişöı sşık aŞ Hiç bir tarafin Tongüne: bokamık eee ŞÖS SER LA yi d Bahusus Pariste çok bararetli karşılandım. Halbuki Londrada otuz otel dolaştığım halde siyahi bana yatacak yer olduğumdan ediler. Fılraki Amerikanın cemubünda, inesel Yeni Örlesmda- zencileri Bd d İ karanlar. vi Gdören 'finc ederler, Tükin İsgüke | Milyoner Abbot Mülyonerin genç ve güzel zevcesi bayrağı altında milyonlarca zcı bulunduğu balde Londrada ze cilerin otellerden koğulacağı ak- hma gelmezdi..,