28 Ekim 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

28 Ekim 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

9 pe ON HABERLE ara izciler Ankarada toplaniyorlar! Ankara, 27. ÇWAKIT)— Cümhuriyet bayramı o bazır- lıklarına — faaliyetle (o devam edilmektedir. Buiye (efradı İstanbut pofisleri, Adana, İz ve Kayseri izcileri — geldiler. Askert bando ile Ankara izmir cileri tarafından karşılandılar. Şehirde gezerek (o tezahurat yaptılar. Harçlar kanunu Ankarâ, 27 (VAKTİ) Ad- liye yeni harçlar kasunu fâ- yıhasını bitirmiş, heyeti ve- kileye göndermiştir. Tevfikkkâmil B. Muhtelit mübadele (o baş murahhasımız Tevfik Kâmil B. dün Ankaraya gitmiştir. Fırka müfettişi Ankarada C.H. Fırkası müfettişi Hakkı Şinasi Paşa dün An karaya hareket etmiştir. Hahambaşı e bi MÜstaraı 1 inâ sayfamızda) Bu saçma sapan neşriyâtin be olduğunu öğrenmek üzere dün Hahambaşı Bicerano Efen- diye müracaat ettik. Bicerano Elendi hayret ve tesssül için deydi: — Buna karşı ne söylenir, elendim dedi. Bu edim kim- dir, nedir) Bunları nasl bir maksat içi uyduruyor anlıya- mam ki! Türklerle | musevilerin nasl bir kardaşlık, nasl bü. yük bir uhuvvet içinde yaşa dıklarını âlem görüyör. Bunun için daha ne söylenir? Politka işlerile hiç bir alâ- küsi olmadığını tekrar * öde Bicerano Efendi şimdiye kadar buna benzer daha çok “haberler uydurulduğunu © #52 örasında Işaret etmiş ve bir erelik da başmı selliyarak: * Allah Allahi demiştir, bu adan © hükümetin © paraların saymış mi ki böyle şeyler yziyorl ağabe (bu saçmadan maksadı nedi, anl cemiyeti Dün Mir çarşınnda yor. güncılar cemiyeti merkezinde cemiyetin yeni; sene idare heyeti imtihabat yapılmıştır. İntihabata 193 Kipi iştirak etmir, © azalıklara Alı Haydar Tahsin, Hasan, Al, Riza; Hakkı, Osman Süleyman EL ler intihap edilmişlerdir. İsmail Hakkı, Musa Küzm İbrahim efendiler ihtiyat Ra liğa seçilmişlerdir. * 20 para daha! İngiliz iran dün sabah 1035,5 kurüşte açılmış, öğle üzeri 1036 kuruşta kapamtış- tir. Dün pazar olması doleyisile muamele olmamıştır. İstanbula Berlin ara- sında tayyare işliyecek| —— Berlinle İstanbül rasında Dir tayyare servisi tesis edi- Tecektir. Tecrübeyi - yapmak üzere dün şehrimize bir Mi. meh tayyare gelmiştir. Darülfünun talebesi çağırılıyor Milli Turk talebe birliğinden: Gümhuriyet bayramı olan 29 töşrinevvel akşamı saat sekizde bütün Milli Türk tlebe birliği - 4 azalarını Dirüinunda bulun nelerin” sebemmiyetle © rica eyleriz; Şarkta Ziraat Orduyu tahkir Diyarbekir kongresi hakkında T. Dündar Bey ne anlatıyor? Üç ay evvel iktisat vekâleti tarafin cenubi şarki vilâyetlerin de ziran inikiketla | bulunmak özere bu havaliye gönderilen rest müderislerinden Tevfik Dündar Bey şehrimize dünür. Tevlik . Dündar Bey, dün bir muharririmize şunları söy lemiştiri * Tetkikelim — uzun sürdü Cenubu şarki vilayetlerini tine nisbetle elyevm nüfus az. ve vesaiti nekliye noksan ve zirsstten ziyade ehli hayvanat Yetiştirilmesi © büyük “bir vol oynamaktadır. Kongre ve tetkikatıma alt raporumu iktisat o vekâletine ve bir suretini de birinci mıntaka umumi müfettişliğine verdim: Dolaştığım £ yerlerde asayiş çek mükemmeldir. Jandarmanz olarak seyahat ettim. Ru hava | de şapka ile yeni Türk harf leri muntakamın en hücre kö #lerine kadar tamamen t4mmün imiş M.Bük ürk - Yunan * mahke- mesi reisi işe başlıyor Türk» Yunan mubtelit ha- kem .mahkemesi reisliğine ir- Pa olunan Danimarkalı hu- kukçu M.' :Bük Ankaraya git miş, orada Hariciye vekilimiz tarafından kabul edilmişti. M. Bük dün Ankaradan çeh- rimize gelmiştir ve bugün de yeni vazilesine başlıyı- caktır, Behçet Bey Tütün tabisnre umum müdü. ri Behçet bey dün sabah Ba ese gi bu bra yek e 7 barla müdiriyetler | müsmelânş; teftiş edecektir. Bursada tetkikler Alt iktisat meclisi azaların. dan Vehbi ve Raif Necdet Beyler dün iktisadi tetkikatta bulunmak © üzere dün Bursya gitmişlerdir. Cürmilemaznun Meh- met Alı, bir sene hap- se mahküm oldu. iki mazmun muhakeme edilmiş- lerdir, Maznunlar mahkemeye gel memişlerdi. Gıyaplarında müuhe- kemeye karar verildi. Mehmet Ali ve Sait E£ lerin “Sirkecide “Sefa, gazlnosunda birisile kavga esnasında skesler hak- kında hakaretamiz bir söz söy- ledikleri mevzuubahstir. Dava mahkemeye ceza kanununun 158 ve 1509 uncu maddeleri- ne tevlikan sevkolunuyordu. Evrak, şahitlerin Wndeleri okundu. Müddet O umumiliğin mütaldası alındı ve talep vec- hile Sut EK nin öyle bir söz sarfettiği o sabit © olmadığından beraatine, diğerinin ise cürmü sübut bulunduğundan, 158 ve 159 uncu maddeler mucibince bir sene hapsine karar verildi. Dün akşam kapandı İki gün evvel açılan 929 sensi hayvan sergisi dün akşam kapanmıştır. Öğleden sonra saat 2 de birincilik kazanan hayvan sahiplerine heyet tarafından Kazandıkları mükâfat tevzi edilmiştir. Mükâfat yekânu (5000) Kiradır. Dü Sergilerin hayvan cin- sinin ıslahı tizerinde çok mü- ssir olduğu, Iyi “bir teşvik te- sirl yaptığı anlaşılmaktadır. Resmimiz mükâfatların tev- zil esnasında esasında alınmıştır. Topkapı müzesi Silâh müzesinden son- ra harem dairesi kıs- men açılacak Topkapı müzesinin Kubbe- altı denilen kısmına . bitişik yerde tesis olunan silâh mü- zesinin — çarşamba - günü saat onda açılması © kararlaştırl- mıştır, Bundan o sonra o Harem dairesinden bir kısmının açıl- dası, için yapılan hazırlık. larla iştigal olunacaktır. Harem dairesinde bir sene- den beri “tamirat yapılmak- tadır. Bir kısmının * tefrişi de bitirldikten sonra ziyaretçiler geze bileceklerdir. Harem dairesinin tamamilç açılabilmesi için epi zamana ve mesai sarfına ihtiyaç var- dır. Kısmen açılmasıda bir Kaç ay soüra, hatta belki ilk bahara mumkün olabilecektir, Smmm Kiralık çamlar! Şeh ladığı ve bu işin bir mu- tahassisa ihale olunacağı haber verilmektedir. ei iiindi Bir evin bahçesinde bulunan asarı atika Avukat Fehmi Beyin bahçesinden çıkan Medüz başı Bergamidan yazalıyor: Geçen sene şehrimizde avukat Fehmi Beyin evinin bahçesinde inşaat yapılırken kazılan yerlerde bazı moz#- yiklere (tesadüf © edilmiştir. Asarı atika umum! müfettişi Aziz Bey dün şehrimize gel miş, Fehmi Beyin evinin bahçesinde bir sondaj ame- liyesi “yapmıştır. Toptak kazınen mozayik döşeli bir döşeme sathına tesadüf edilmiştir; Döşemenin O üzerindeki menkuşat arasında Yunan kadim ilâhelerinden Medüz ün renkli o'arak işlenmiş dağınık Saçlı güzel başı görülmek- tedir. Bu onakşın — aldırdığım #otografını gönderiyorum. Bu bağı mozaylkın başı olup müttehidülmerkez mu- hiti dairelerin merkezindedir. Devam eden sondaj işinde mahkâk bir taş tn bulun- du. Bunun üst kısmı buhur. danlıktır, tababete müekkil Teloraihaneler iukuk fakültesinde Bir kısmı geceleri kapanacak! Bazı telgrafhanelerde ge- eleri" faaliyetin tatil edile- ceği ve bu suretle balka yeni bir müşküldt çıkanl- miş olacağı hakkında dün bir relikimizde bir haber yardı. Bu mesele üzerinde dün. kendisile görüşen bir muharririmize İstanbül posta ve telgraf başmüdütü şu iza- hatı vermiştir: — Bahsettiğiniz Yazıyı ben de şimdi okudum. Evet, bazı omıntakalarda faaliyet gece tatil edilecektir. Fakat bu halka müşkülât çıkarmak değildir. Cünkü şimdiye ka- dar yapılan tetkikata gece- leri faaliyeti olmıyan ve ci- var merkezlere çok yakın bulunan şübeler (mesaisini tahdit edecektir. Yoksa bü- yük yerlerde halkın bilhassa kesif bulunduğu merkezler faaliyetini azaltımiyacak ge ce de çalışacaktır. Bir emlâk şirketi "Yüz elli bin ira sermaye e emlâk alım satımı ve inşa atı ile uğraşmak üzre “Emlâk ve tcaret Türk anonim şirketir ismile bir şirket teşekkül etmiş, vekkâlet taralından tescil olun- muştur. olan Telesforos namına ta tarru ve şükran nişanesi ola- rak nezredilmiş olduğu anla- şılıyor, Bu günkü © ameliyatta da iki başlı bir deniz canavarı bulundu; vaz'iyetine nazaran bunun da bir masa ayağı olması muhtemeldir. Bergama civarında hafri- yatta bulunmakta olan Berlin müze müdürü M. Veygant bu Keşliyan haber alınca Fehmi Beyin evine gelip, bulunan eserleri tetkik etti. Bu eserler. buralarda pek eski bir villanın mevçudiye- tini tahmin ettirmektedir, bu Boktanın— aydınlatılabilmesi için sondaj ameliyesine de vam. edilmesi kararlaştırıldı. Avukat Fehmi B. evinin bah- çesinde çıkan asarı atikayı Bergama müzesine hediye et miştir, Asarı atika müfettişi Aziz Beyden başka İstanbul mü zesi müdür muavini Arif Bey de şehrimizde bulunmakta- dır. Talebeye mahsus se - minerler açılıyor Darülfinun hukuk fakülte - sinde seminerler teşkil. edile - cektir. Öğleden sonra talebeye fakülte mülerrisleri tarafından konleranslar verilecek, talebe - lerle dersler hakkında müzake- felerde bulunulacaktır. Talebe burada istediği kitapları bula - cak, ders notlarından başka muhtelif Jişanlardaki o bukukt &serlerden istifade imkâamı elde edecektir. Hukuk seminerleri Tıp ve fen fakültelerindeki lâboratü - varlara mukabil bir teşekkül olacaktır, Cümhuriyet © bayramımız Münasebetile İstanbul için €azip bir futbol maçı tertip edilmiştir. Maç Anadolu ci- hetindeki - “klöplerin teşkil €decekleri bir takımla Ru- meli çihetindeki klüplerin çı- karacağı bir takım arasnda icra edilecektir. ailetizm Atletizm heyetinden: 29-10 929 Cümhuriyet bayramı gü- nü Taksim stadyomunda 100 800, 1500, 10950 metre müsabakaları yapılacaktır. Bu müsabakalara müttefik olmi- yan klüplerin de — iştirakine müsaade edilmiştir. Müsaba- kalara iştirak edecek atletle- rin mezkür gün saat I4 te Taksim Stadyormunda hazır dulunmaları tebliğ olunur. ii | sofya mahallesinde Kalaycı dl İhallibam heran “kora Bölere bal baskın Trabzonda çıkan Yeni Yol refikimiz yaziyor Geçenlerde yedi sökiz müsellah çapulcu tarafın- dan Ballıcada bir kahveci- nin evine baskın yapılarak evin tamamile soyulduğunu de bir eve ve gene Aya- zadelerin evine baskın ya- pıldığını. ve mütecasirlerin müsellâk sekiz on kişiden ibaret olup teşhis edileme- den savuştuklarını ve Âya- sofya, Ballıca, İnönü ma- çinde kaldıklarını hayret ve esefle haber aliyoruz. Koca bir şehir içinde veyal kenarında baskın yapmıya cesaret öden ve dört ak- şam evvel kırk elli silâh atan serserilerin zabıta ve jand neticesi olarak bir iki gün içinde yakayı ele vererek cüretkârlıklarının o cezala- rını görecekleri tabiidir. Trabzonda fasulye ve nohut Bu sene Trabzonda fa- sulye ve nohut mahsulü geçen seneye nazaran faz- ladır. Bu hususta çıkan tesmi rekolte ocedaviline nazam Trabzonda bu sene 121 bin okka fasulye idrak edilmiştir. “Geçen “ sene 62 bin kilo fasulye çıkmıştı. Edirnede 20 bin 169 Gümüşhanede 22 bin okka fasulye çıkmıştır, Mercimek geçen seneye nazaran çok fazladı. Amas- yada 90 bin, Urfada 28 bin, Gümüşhanöde 12500 okka mercimek: çıkmıştır. Halbuki geçen sene Amas- ya mıntakasında on bin ok- ka mercimek çıkmıştı. Bu miktar en fazla Amas- yada olmuştu. Nohut mahsulü de geçen seneye nazaran iyidir. Gazi ayintapta 90 bin, Edirnâde 64 bin kilo nuhut çıkmıştır. Bolu ormanları Bundan bir müddet ev- vel bir Alman grupu Bo- lu ve Kastamunu ormanla- rında tetkikat o yapmıştı, grupun mümessili Ankara da bulunmaktadır. Mümessil M, Rozenberg bu hususta İktisat vekâle- tine tekliflerini bildirmiştir. Teklifleri kabul edildiği tak- tirde Alman grupu Bolu ve Kastamunu çivarında İ alarm bıkah Yaşar evelki akşam zil zurna sarhoş olduğu halde İ bağırırken yakalanmıştır, Cıgara da içmişler!' Rüsumât baş müdürü Sej* fi beyin Göztepedeki evin8 evvelki gece üç hırsız girmiş halı, bakir takımı, ayakkabı elbise çalmışlardır. Hıtsızlar evin bodrumundâ birer cigara da içmişlerdir. Bunların ayni gece birkiğ evin daha kapısını yokladık" ları. anlaşılmıştır. Çuval altında Limanda : bulunan o Almefi bandralı o Yermis ismindeki vapurda çalışan amele İbra” himin başına çimento. çuval ları düşmüş, İbrahim başu” dan ağır surette yatalanmışdı Yangın Çakmakçılarda Naile | hö nında mukim Al “Asgari odasında yere atılan bir cıgar? yüzünden yangın çıkmış bej çuval yandığı halde söndü rülmüştür. Bir kurban daha Evvelki gün Beşiktaşta bif otomobil kazası Olmuş VE 1740 numaralı otomobil n€ fer Yusufa çarparak zavallı ifadeye gayrı mektedir bi halde yaralamıştır. ile Un kapanında mukime Si kine Hanımın dün akşifi Önüne sabıkalı Nur geçmi ve kadını muhtelif yerlerini den sustali çalı ile yara” mışur. Kadıncağız Haseki hastanesine kaldırılmıştır. Çenberlitaştaki cinaytf Dün gece Çenberlitaşi” bir inayet vuku bulmuf” Arnavut Mustafa , ötede beri husumet Arnavut Recebe, Abdi lahın kahvesinde tesadil. öderök (yanında taşıdığı taneye yatırılmıştır. | Beyoğlunda © Galatasaif hanında mobilyeci Hazm” yanında sakin duvarcı yaşımda Haşimın önüne kişi çıkmış, banlardaı Haşimi kama ile im tır. Carih yakalanamamıfİ Mecruh hâstaneye yam LpİPE j7 ; yan bir ölüyü hığa