10 Kasım 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

10 Kasım 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

> di ar. -. mevvel Eczacılar Cemiyet idare heyetile ihülâf halinde değil Gayrı kanuni çalışan eczacılar varmış ! Dün barı reliklerimiz eczacılar cemiyetinde heyeti | idare e eralar arasında ihlâf çıktığına eti iderenin ece lee e hakkındaki kanuna mugayir hareket cçini yanıyor ve bunun için heyeti umumiyenin derhal içtimas çağ. rılacağını haber veriyordu. © Ecracıler o cemiyet o kâbi umumt Hüseyin İlümü B. bir muliarrirmize bu ihtilafın mev- cut olmadığını söyleyerek demiş- ki: e idareye cwubelif aza katiyen yoktur. Yeni toplanan heyetimiz — asl o eezahanelerin tahdidi kanununun tatbiki le meşgul oluyor ve olacaktır. Evet, maalesef bu kaduna riayet etmeyen Şişlide, Beyoğlunda ve Kadıköyünde ban bâlâ açık duran ve reçele yapan eczahaneler vardır. Bunlarla şiddetle o meşgul oluyor ve halka perakende olarak müstalizerat satan bazi ecza depolerile uğraşıyoruz. 6 milyon lira Bir senede içilen içki: Hırsızlıklar Pangaltı; Taksim, Ga- latasaray, Sultanah- met semtlerinde Dükkân soyan Kâzım. la arkadaşının muha- kemesine başlandı Mahtelif tarihlerde Pan- galtı, Taksim, Galatasaray, Sultanahmet © semtlerinde dükkân soymakla maznun Kâzım ve bu hırsızlıklardan ikisinde alâkadar olmakla maznun Mehmet, dördüncü müstantik Salih B. tarafın dan verilen muhakeme ka- rarile İstanbul üçüncü ceza mahkemesine gönderilmiş- erdi. barsızlıklari maznun- ların ikisi de inkâr ediyor- lar. Dün mahkemede bir- çok şahit dinlenilmiş, mub- telif yerlerde yapılan bır- sızlıklar hakkında malümat alınmıştır. Hadiselerin başka şahit- leri de vardır. Bunların da dinlenilmesi için muhake- me kalmıştır. Yavuza dair ye nazaran dünyada | Haberde askeri esrarı sondan ikinci imişiz! Müskirat umum müdürü Zekâi Bey idarenin faaliyeti hakkında şu malümatı ver- röiştir. — Satılan rakıların fena olduğu hakkındaki iddialar doğru değildir. Rakılâr en iyi üzümden yapılmaktadır. Memleketimiz Finlandiya- dan sonra en az içki içen memlekettir. Geçen sene bütün Türkiyede “6000000, kilo râki içilmiştir. İçilen Bütün içki yökünü “8, mil- yon kiloya baliğ olmaktadır. Cemiyeti akvamın yaptığı . bir isteye nazaran içki istihlâk öden memleketler listesinde biz nihayetten ikin- ciyiz. Çok içenlerin başında Fransa vardır. İkinci Yu nanistan, üçüncü İtalyadır. Mitralyözlü ifşa mahiyeti görülmedi İstanbul birinci ceza mahke- mesinde, müddelumumilik tara fından * Milya , refikimiz aleyhine açılan mikeri esran faş davam dün röyet edilmiştir. Bü bava “Yavuz denize indiriliyor. şeklinde bir haber. den delayı ceza kanunun 195 ind maddesi mucibince açılmıştır. Gezetenin mes'ul müdürü Burhan B., mahkemede “hazır bulünmuş, bunun askeri öğren işa mahiyetinde olmadığını izah etmiş, müddet umuminin müta- less alınmıştır. Müddetumum!, askeri makam- lardan bir şikâyet vaki olmadığı gibi esasen yağıda #skerl esteri İnş mahiyeti görülmediğinden, berset karar istemiştir. Mahkeme, cürüm katı ve sekeri öararı faş mahiyeti görül- mediğinden, beraet karari ver- motörler 13,000 liralık ibraname Gümrük © muhafaza $kilâtında kullanılacak ” oni gümrükler müdü- rü İhsan Rifat B. bir iki Hbiadillikte 13,000 İlrakık sah- *6 ibraname tanzim davasnın tüyetine dün ağır ortada de güne kadar şebrimize gele- | vam olunmuştur. Müdafaa ya- cektir. İhsan Rıfat beyin Kâradeniz sahil gümrükle- rini, teltişe gideceği *övler- | Likör ve mektedir. Bundan müdür Avrupaya evvelce sipariş edilerek inşaları bi: ten muhafaza motörlerinin tesellümüne ait hususat ile de meşgul olacaktır. Aldığımız malümata göre inşaatı ikmal edilen bu mo- törler on tanedir. En son sistem makinelerle müceh- bez olani motörler yirmi mil — sürate maliktir. Her birinde : > kısım Akdeniz sahillerinde kaçakçılık takibatında ku bidayetin- de tesellüm edilecek olan #wotötler için Avrupaya bir EE pılmış, müdefannın ikmali ayın yirmisinâ birakılmıştır. konyak maada umumi Şehrimizde bir fabrika açılacak Müskirat idaresi Konya Ereğlisinde bir ispirto fab- rikası ve şehrimizde de kü- gük m'kyasta bir likör ve konyak fabrikasi açâcak- tır. Bu hususta hazırlanan rapor Maliye vekâletine gönderilmiştir. Sadullah ve Behçet bey- ler geliyorlar Seyrisefain müdürü umu- misi SadullahBeyin Yalova» dan ve Tütün inhisar müdürü umumisi Behçet Beyin An- küradân iki güne kadar şehrimize avdetleri beklen- mektedir. p Nikah Mekfisi “Mage Beyti mes Şebter hanımla | zirant Oktruva Yeni tarifeninin tetki- kine başlanıldı Umum Belediye o medi idare © encümeni dün sabah eczacı Neip Beyin: riyaseti altnda toplarımış, Emanet fara- fsdin İarırlanıp mechse veriler yeni oktruva tarifesini |otetkik etmiye başlamışlır. Dünkü içti. mada Emanet oktruva inüdürü de bulunmuş ve barı hakkında encümen azasna iza- hat vermiştir. Encümen yarın tekrar top- İansrak tetkikatına devâm ede- cek ve yeni üarlleyi kun bir zamanda meclise (o göndermiye çalışacaktır. Diğer tarafin Milli sanayi birliği, — trikotajcıların o oktruta hakkındaki şikâyetlerini yakında encümene bildirmek için bâzir- lanmaktadır. Kimlerin tekaütlük aidatları iade olunacak? Devletle alâkaları kesilen 8s- keri, mülki memurlarla zabitan, eytam “ve eramilin o tekalilük sidetlarnin iadesin dair kanunun tatbikine ait hazırlanan talimat- name alâkadarlara tebliğ edil mek üzeredir. Bu talimatname ye meraran 23 nisan 338 ie rihinden Wbaren adif mahke- melerle divasi öli ve divanı harplerden ve âli karar hey'eti mahsusası gibi salâhiyettar mah- keme ve hey'etlerden sedir olan o kararlarls memuriyetten tart, nisbeti askeriyeleri katedi- fen, yahut ağır cezaya mah- kom edilen, kükümet veya millet meclisi kersile Türk tabilyetinden Iskat olunan milli hudut harlcine çıkarılan, askeri mülki, jandarma mütekaitlerinin hizmette bulundukları zaman- lardaki memuriyet maaşlarınan ilk manf terakki maaşı dahil olmak üzere kesilmiş tekaüt aldatının yüzde elli o Wâvesile tesviye edilerek ilişikleri kat olunur. Bunlara 66 sene hizmette o bulunmaları şarttır. Daha ar hizmet edenler aldat öamile bir şey alamazlar. Hu- dut haricine çıkânlerin alâcak- ları eilelerine (o verilir. Tahsil veya tedâvi için başka miemle- kete olanların vekillerine tevdi olunur. Ceza mahkemeleri tsu- hü kanununun 421 inci madde. «le tecsiye edilenlerin alakaları temamile | katolunmek | lüzumu yeni talimatnsmade tasrih edik miştir, Tevkif Bir tahsil memuru hakkında Kulekapı maliye tahsil me murlarıddan Ali Efendi smirin& bakaret ettiğinden Defterdarlıkça tevkif olunatak muhakeme altına alınmasına İlzum gösterilmiştir. Makarnalar hakkında tetkikat yapılıyor Makarnacılar Arasında son günlerde yapılan hüsust bir anlaşma neticesinde İlatlar uzerinde ihtikâra - sapıldığın- dan bahsedilmişti. o Emanet iktisat müdütlüğü bu hususta tetkikala o başlamıştır. Şim- diki halde makarnaların bangi cins buğdaydan © yapıldığı tetkik olunmaktadır. Bunun neticesinde luzüm görülürse makarnalar için vasati bir fiat tesbit olunacakur. — * direktoru Neftsendikat gar künipan- yası direktoru dün geç vakit vilâpece geletek vali vekil Muhittin Bey tarafindan Ka- maddeler | sereni İl İrina “ VAKT IN ŞEHİR VE MEMLEKET HABERLER Buna hekimler cevap versinl İzmir gazeteleri belediye rei- sinin beyanatını neşrettiler İzmirden gelen son me- lümaca göre İzmir belediye İ gezeleleri nra sındaki ihtilâf devam etmek» tedir. Gazetecilerden bir kısmı belediye ri Tulüsi Bey aleyhinde dava açmıya ka- günü rar vermişler, cuma de, bir İstanbul gazetesi mü- habirine* seyahati » hakkında uzun beyanâtta bulunan Hu: löst Beyin bu beyana &- tanbül muhabirleri vasmtesile almışlar ve aynen neşeelmiş- lerdir, Hizmet defaki seyahatimde hil memleketleri gezdim. Fi- kat seyahatim - ne bir terkik seyahati idi ne şu ve ne bu, İki sönedir rahatsız dım. Viyanada, Pariste ken- müayene ve tödavi « diye başlıyan bu B. Tür “Bu muhte- refiklmiz: bu dimi ettirdi beyanatı “Dr. Hi kiyöde “kendisini o muayene ettirecek bir hekim. buli- maddi Buna hekimler cevap versin, setlevhesi İle neşretmektedir. Diğer taraftan Akşamı re- fiklize gelen bir telgraf haberine göre Dr. Hulüsi B. bü bücumlar karşısında İsti- fayn kalkmış, fakat buna fırka “riutemedi. mani olmuş- tur. Bu mümanesu “Ilizmet, şiddetle" tenkit &tmiştir. me? Sagilere temlik | Maliye vekâleti mühim bir karar verdi Yeni asır refikimizde okudu- ğumuza göre Maliye vekaleti İzmir metruk» emlâk idaresine mâhim bir emir göndermişti. Bu emre nazaran hali hazırda gabitan, memurin ve #alr eşha- sn tahtı iygellerinde bulman Rüm ve Ermeni eiivali metru kesi beli hazırdaki şagillerine bedeli 20 tksitte ödemek üğere temlik edilecektir. Akhisar hadisesi failleri yakalandı Akhisar kaymakamı Refik böyin evine silihla taarruz edildiği yazılmıştı. Son gelen malümata göre bu çirkin hadisenin fâilleti temamen yakalanmışlârdır. Bunlar o Emetli Mehmet kaliveci Durak, semerdinin Hüsyin , ve aftan diş Niyazi ismlerini taştmaktadırlar, Hizmet tetikimizde oku- duğumuze göte hadise mü şevyikinin kaymekam Zade Mustafa bey olduğu hakkında kevyeeli deliller vatdir. Bir mektepte isyan Adanada ziraat - makinist mektebinde Dir hadise ol- muş, bazi talebe isyan etmiş ve talebe, iki müşevyik talebenin tevkili (o üzerine mektepte çıkıp © gitmek istemişlerdir. Bu hadisiyi çıkerin talebe Ankaradaki makinist mekte- binin lağvı üzei Adanaya gönderilen wlebedir. Bu E- Tendtler Adana mektebini daha ilk günden beğenmemişler, şikâyedere başlamışlardır . Bunlardan - İkisi daha ileri giderek diğerletini isyana teş vik etmiş Dünün Üzerine mektep İdâresi bu iki talebe hakkında tart kararı vermiş» tir. Bunun üzerine isyan baş- lamış, bittabi zabıta işe mü- dahale etmiş, tardedilen iki wlebeyi götürmek isteyince diğerlöri de beraber gitmek istemişlerdir. Bilâhira yâpuk- larına pişman (olan talebe mektebe avdet etmiştir. Hükümet doktorları Sihbat vekâleri" Besibına Dp İakültes okuyarak geçen sene tahillerini ikmal eden ve bu sene stajlarını bitiren — doktorlar hükümet tabipliklerine tayin edilmiye başlamışlardır. Bunlar arasın- da Ziver Salih Bide Muş hükümet; dototluğuna ve vi- lâyet sıhhiye müdür vekâle- Wne tayin edilmiştir. i feci cinayet ÜÇ gün evvel İzmirde iki feci cinayet yapılmıştır. Bun- lardan biri Seferihisarda ol- de | Muş ve oranın ileri gelen lerinden âddedilen Misçi Za- delerin damadı Abdullah Bey bir dükkân Kirası hakkında vaki bir thuldf neticesi Ab- düirahim İsminde bir şahis tiraimdak biçakla cerh ve katledileriştir, İkinci vaka ise Çeşme likte yapılayışur. Bu daha İeci ve daha vahşiyanedir. Tatar Murat Efendinin zev cesi — Şahende İH. kardeşi taralından o bıçakla katledik inişte. Evvelâ cinayet fallinin Şa- bende hanımla dargın bulu- nan kocası olduğu Zannedir miş isede vallaya şahit olan, Zöyalı kadının 5 yaşındaki öğlü işi başka türlü anlarmış- tr, henüz derdest edilmediği için vak'a faili ve cinayetin sebebi katiyen tesbit edilmiş değildir. Mazoun Serbesi dersler Güzel sar'ailer birli- ğinde tedrisata baş- Janıyor özel san'atlar birliği rlüğünden: — Tiyatro, musiki Omeccani (serbest derslerine © başlanacaktır. Talipolan hanım ve beyle- rin kayt ve şeraitini anla- mak üzere hergün Söat 16 dan sonra Gülhane bahçesi methalindeki birlik Müdürlüğüne müracaatları, Taksimetreler muaye- ne edilecek Haber aldığımıza göre Şehreğkaneti otomobil tak- simetreleriniu sıkı surette tetkik ve muayeneden ge: çirilmesini O kararlaştırmış , bu hüsusda seyrüsefer mer- kezine emir (verilmiştir. Tahkikata yakında başlanı- lacak ve bozuk taksimetres lerin» kullanılması o yasak edilecektir, Çatalcada işten el çektirilenler On beş gün kadar evel yapılan tahkikat neticesm- de İstiranca nahiyesi Mü- dürü ile Çatalca iskân ve tapü memurlarına işlen el çeklirilmiştir. Haber aldı- ğımıza göre buülafa ait falikikat fezlekesi bitirilmek üzeredir . Bu meiurların suçları a Mâzaran Mkü lime Meni meye gönderilmeletine ih- imal verilmektedir. © kongresi eynelmilel kongre için hazırlıklara başlandı Ön gündenberi şehrimiz- de bulunan (o beynelmilel taring kulüpler ittihadı kâ- tibi umumisi M. Pol Düşen Fransaya avdet etmiştir. M. Düşen 4 Haziranda şehrimizde toplanacak bey- nelmilel O turing (kulüpler kongresi için tetkikat yap- miştir. Bu meyanda Tür. kiye turing (kulüp reisi Reşit Saffet beyle birlikte kongrenin ruznamesini tes- bit etmiştir. e Kongrenin toplanacağı bina meselesi için Emanette hususi bir komisyon teşkil edilmiştir. Diğer taraftan M. Düşen kongreye iştirak edecek 30 memleket murahhaslarının İstanbulda rahatça yerleş- mesi için otelleri tetkik et- miş ve matlöba muvafık bulmuştur. Oteller kongre azasına tenzilât yapacakları gibi vesait nakliye kum- panyaları da tenzilâtı kabul etmişlerdir. ğı İngiliz lirası İngiliz lirası dün sabah 1030,5 kuruşta açılmış, 1034 kuruşa çıkmış, akşam 1033,5) kuruşta kapanmıştır. İngiliz lirası dün hafif bir tereffü göstermiştir. - İTehdit mektupları gön- dermenin zamânı geçmiştir Dün Dr. Kasapyan isimli bir zata Ermehiler târafın- dan bir tehdit mektudu gönderildiğini yazmıştık. Bu hususta görüştüğümüz bir zat bize dedi ki: “Mektuplarin kim tarafın- dan yazıldığı: polisimizce malömdur. Bunlar esasen şahsi menfaatleri için Tür- kiyeye düşmanlık (etmiş kimseleri iş başina getirme mek hususunda çok çalış- mış ve çok vasıtalara mü- racaat o etmişlerdir. Fakat tehdit, tecavüz ve hiyanet- le iş görmek devri geçmiş- tir. Onların istedikleri kim- selere bu memleketin ka- pıları kapanmıştır. Kendi. leri de yakâyı ele vermekte gecikmiyeceklerdir.,, Dişçilikte yeni usuller | gösterecek Amerikada tahsil eden | ve &yni metotlar dairesinde yeni işler yapan M. Jöref Öğtütz, hakkındâ vuku bu- İİ lacak bazı neşriyatı tashih | ederek kendisinin hiç bir || fabrikanın veya herhangi bir müessesenin reklâmcısı olmadığını, ancak öğrendiği İ ve yaptığı diş işlerini gös İl termek istediğini, bunlar görüldükten sonra kendisin: | den istifade edilmek iste - | nilirse bunu memnuniyetle yapacağım söylemiştir. İrtihal Eski gazeteci arkadaşla- nmızdan merhum Münir beyin hemşiresi ve Güzel Sat'atlar Akademisi heyeti idaresinden Nimet hanımın || annesi Vasfiye hanım An- karada damadı Urla meb- usu Rafet Beyin evinda ire fihal etmiştir. Allah rah- | met etsin, Ul Hırsızlığın azalması içi neler “yapılıyor? l Gece teftişleri netice” sinde 23 bekçinin fesine nihayet Şehirdeki hırsızlık mi selerinin azalması husu: da alınan sıkı tedbirleri çok faydalı neticeler gi bildirilmektedir. Yı tetkikat neticesinde bazı polis merkez! kadroları, yeniden göndeti" le sivil polis memurla! takviye — edilmiştir. İkindi şube hırsızlık inasası amif leti evvelki gün ve dö Galata ve Beyoğlu mıni kalarında teftişatta bulu#' muşlar ve; yeniden bi tedbirler alınmasına göstermişlerdir. | Diğer taraftan polis ni betçi müdürleri gece tşlerine ehemmiyet vörti hususunda emir almış! Öğrendiğimize yöre nöbetçi müdürleri tarafi! dan son bir hafta içindi! yapılan gece teftişleri met cesinde muhtelif mahallelt” re mensup 25 kadar be çinin, gece yarısı vazifeni en koyu bir evlerinde uyumakta olduk ları anlaşılmış ve hepsini” de derhal vazifelerine nihf” yet verilmiştir. Bunlardan başka, mar reti olupda izin istiy” polislere al artasinde polislere izin mek hususunda da çok dik katli davranılması ve rarlaştırılmıştır. Doktor poflarile verilen isti lerde de bu kararın gö önünde bulunburulması #5” kadarlara bildirilmiştir. Köprüde seyyar sat bülurmıyacak A Son günlerde seyyar tıcıların o köprü üzerin fazla biriktiği görülmekt” dir. Bunun meni için Belediye zabıtasına 1” niden emir verilmiş v8 » emrin tatbikine dünden