10 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

10 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

İsmet paşa Hz. bugün öğleden sonra büyük millet meclisinde beyanatta bulunacak ve itimat reyi istiyecektir. İsmet paşanın...
 Kont Volpi yarın geliyor Devlet bankasına i ı_talyan sermayesinin iştiraki ihtimali kuvvetleniyor yananın da mühim bir hiss
 | Ankarada at yarışları Dünkü yarışlar çok parlak oldu, pek çok seyirci bulundu Yukarıda İsmet, Cevat, Fevzi paşalar ve Şükrü

Gazetemiz haftada beş gün 12 sahife ve arasıra 16, 24 sahife çıkar. Yirmi dört saat zar- fında olup biten yerli, ecnebi bütün işlere ait havadisler Sene 12 — No : 3979 PAZAR — 10 Teşrinisani 1929 Fiatı 5 kuruş Yunanistanla yeni müzakere İsmet paşa Hz. Vbuigiı'n_ beyanatta bulunacak Fırka grubu bu sabah toplandı, itimat hakkında karar verecek Başvekilin nutkunu dinlemek için büyük bir tehalük vardır. Bugün meclisin çok kalabalık olacağı anlaşılıyor İsmet paşa Hz. bugün öğleden sonra büyük millet “meclisinde beyanatta bulunacak — ve itimat reyi istiyecektir. İsmet paşanın autku çok mü- him olacaktır. Nutku - dinlemek için duhuliye kartı almak üzere son günlerde çok müracaatlar vakı olmuştur. Fırka grubu bugün saat onda toplanıyor. İsmet paşa bu içtimada mec- liste vuku bulacak beyanatına dair izahat vetecek ve grup itimat meselesini kararlaştıracaktır. Ka- bineye ittifakla itimat reyi v mesi muhtemeldir. Kont Volpi yarın geliyor Devlet bankasına it-alyan sermayesinin Banka komerçiy: Gal: Bir kaç gündenberi Ankarada bulünan İtalyanın sabık imaliye hazırı Kont Volpi yarın şehrimize avdet edecektir. Kont Volpi iki üç gün de İstanbulda kularak tetkikatına devam eyleyecektir. iştiraki ihtimali kuvvetleniyor İstanbul merkezinin bulunduğu daki Karaköy palâs Kont Volpi burada bilhassa Ban- | ka Komerçiyale İtalyana müdür- lerile görüşecek, ve ayni zaman- da İstanbul borsasında da tetki- | kat yapacaktır. Devlet* bankası — sermayesine | Büyük mitllet mecilsi Içtima halinde Ankara 9 ( Hususi ) — Başvekil | Başvekil nutkunda harici siya- setimizin şayamı memnuniyet bir vaziyette bulunduğunu izah ede- cekler, sonra dahilde sükün ve asayişin yerinde olduğu, şimen- düfer siyasetinin muvaffakıyetle devam ettiği — zirai — vaziyetin tabii bir halde bulunduğu hak- kında izahat vereceklerdi HERSRLEESNER Bugün Muhtelif renklerle 12 sahife Banka Kommerçiale İtalyananın da mühim bir hisse ile iştirak ede- ceği İtalyan mahafilinde temin edilmektedir. Kon Volpinin refa- katinde bulunan M. Gino Ravenna İtalyanın maruf maliyecilerinden biri olup, bilbassa paramızın te- mevvücatı hakkında mufassal tet- kikatta bulunacaktır. Kont Volpi Ankarayı ziyaretin- | den ve bilhassa Gazi Hz, tarafın- dan kabulünden çok memnun ve mütehassis olduğunu söylemiş ve şu beyanatı ilâve etmiştir. — Memleketinizin iktisadi te- rakki ve inkişafında İtalyan tek- nik tecrübelerinin tamamen tat- biki iyidir. Şurasını biliyorum ki- bu şe- kilde bir iştirak, italyan iktisadi ve mali mahafilinde memnuniyetle karşılanacaktır. Bunu ben de çok arzu ve temenni ederim.., idi. Ankarada at yarışları Dünkü yarışlar çok parlak oldu, pek çok seyirci bulundu yarış sahasında Ankâra, 9 (Hususi) — Sonbahar at yaraşlarının sonuncusu dün ka- labalık ve mümtaz bir halk kit- lesi huzurunda icra edildi. Hava çok güzeldi. Yarış mahalli erken- | den dolmağa başlamıştı. Koşuya saat 14 te başlanıldı. İlk koşu yerli ve arap taylara mahsustu. -Mesafe 2000 metro olan bu koşuda Tevfik beyin Sada ismindeki atı birinci, Sülek ikinci, Sarıkuş üçüncü geldi. Ko- şunun mükâfatı 650, 100, 50 Hira oşu üç ve daha yukarı İngiliz at ve kısraklara mahsustu. İtalyo Varyos ile olga Berabere geldiler. — e Üçüncü koşu hayvan kaydedil- in yapılamadı. Dördün- an birinci, Hadik ikinci, üncü geldi. koşuda Duman birinci- izandı. . Zabitan koşusu Yarışları müteakip zabitan bi- nicilik müsabakası yapılmıştır . ( Devamı ikinci sahifede) öprüde hayallı. T -a K ÇAM