10 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

10 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 A n Lik maçları Fener ve Galatasaray galip İlk lik oyunları muntazam bir surette başladı. Birinci kümenin dört kuvvetli takımı ilk maçlarını yaptılar. Bu işten Fenerbahçe ile Galatasaray galip çıktılar. Saat onda başlayan küçük takımlar maçında Fenerbahçe - Vefayı 5 sıfır Galatasaray - Beykoz 2 sıfır. yendiler. Birinci takımlar maçının ilkini Fenerbahçe Vefa ile yaptı. Uzun müddet Stadyomda “görünmiyen Fenerliler enyeni şeklile ve lüzu- mu kadar idmanlı bir halde sahaya — çıktılar. Vefa — takımı hemen her zaman olduğu / gibi temiz — ve — güzel — bir halde oyuna başlamış bunun daha bi- bidayette semeresini görerek ya- BibE iki say ve ilk devreyi galip şir şekilde bitirmiştir. İkinci devrede Fenerbahçe dal azımkâr bir oyun oynuyarak Ve- fanın yavaş yavaş kesilmesi ile birbiri arkasına yapılan 5 sayı ile galip gelmiştir. Vefa tek bir sayı daha ilâvesile Fenerbahçe karşısın da 3-5 mağlüp oldu. Son maçı Galatasaray - Beykoz yaptı.. Beykoz çok tabidi. Gala- tasaray aleyiney verilen üç penal tının biri sayı oldu, diğer ikisi kaçtı. Oyunda 2-1 Galatasarayın galebesile bitti. Dünkü maçta Galatasarayın ba- kikaten çok idmansız olduğu gö- ründü. Bu hal senelerdenberi gö- tülmemişti. Kadıköyde yapılan rekor tec- rükelerinde 100 metronun 1923 de maruf Raif tarafından tesis edilen 111/$ lik rekoru Semih tarafından tam G sene sonra kınlmıştır. Semihin bu derecesi / atletizm kesabına çok şayanı hürmettir. O. Besim Bugünkü hava Yeşilköy rasat merkezinden ve- rilen malümata göre bugün hava ekseriyetle açık, kismen kapalı olacaktır. Rüzgür şimal ve şark arasından esecektir. Gece hararet 17 dereceydi. Sabahleyin 10 de- rece olmuştur. Sarkoşluk bul Karagümrüklü meyhaneci Ke- mal ve 4 arkadaşı yolda rastla- dıkları kamyonun camların kare mışlar, gürültü üzerine evinden çıkan Hidayet hanımı da — döv- müştür. Tramvayla otomobil çarpıştı 255 mumaralı tramvayla 2083 numaralı otamabil Arnavutköyün- de çarpışmış, müsademede bir çöpcü Aarabası da devrilmiştir. Nüfusça zayiat yoktvr. * Amerikada 33,695 milyoner var — Amerika maliye nezareti 1927 senesine âit vergi istatistik lerini neşretmiştir. Bu şayanı dikkat istatistiklerden anlaşıldığına göre Amerika'da 1929 senesinde 33,695) milyoner vardır. * Abdülhak Hâmit bey — İstanbul mebusu büyük şair Ab- dülhak Hâmit bey dün sabah Ankaradan şehrimize gelmiştir. imit bey, biraz rahatsızlığı dolayısile ikmali teehhüre uğra- yan yeni eserini yakında bi cektir. ye şubi Yol vergisinin ikinci taksitini ödemek zamanı geldi. Bu zaman ay nihayetinde bitecektir. Herkes yol vergisini kendi götürüp mali- yetindedir. Bunda gaflet edenler Yeni apartımanlar | memur apartıman-, larına 8 milyon sarfedilecek — | Ankara, 9 (Hususi) — Anka- rada devlet memurları için yapıla- cak apartımanların yerleri tayin ve tespit edilmiştir. Bu apartıman sekiz on — lira sarfı — ile inşa edilecektir. Apartımanların yapılacağı — mahal — Yenişehirde devlet binaları için tahsis edilmiş olan sahanın bir. kismında ve resmi devairin arkasındadır. İnşaat münakasası yakında icra edilecektir. Bu apartımanlar tamamile asri konforu — haiz — olacaktır. — Yeni apartımanların inşasım — müteakip bilhassa eski Ankara evlerinin bugünkü çok yüksek icar fiatle- rinde mühim bir tenezzül olacağı tahmin edimektedir. Ankarada bir hırsızlık YAnkara 9 (Hususi) — Ankara kız lisesi muallimlerinden Nimet hanımın hizmetçisi 4000 liralık mücevher çalarak kaçmıştır. Jeoloji tetkikatı Ankara 9 (Hususi) —İktisat ve- kâleti maden mütehassısı M. Lo- siyos ve mühendis Kemal bey Bolu ve Yalova havalisinde Jeo- loji tetkikatı yapmak üzere hare- ket etmişlerdir. Maarif cemiyetinin albümü - Ankara, 9 ( Hususi) — Türk maarif cemiyeli faydalı bir çok faaliyeti arasında yeni bir dü- şüncesini de bu sene mevkü tatbike koymağa karar vermiştir. Gemiyet bu sene büyük bir albüm neşredecektir. Bu albümde bütün türk ricalinin meşahiri ile memleketimizin muhtelif sahala- rına ve şehirlerimize ait bir çok ler bulunacaktı Ankara at yarışları (Baş tarafı birinci sahifada ) Muhtelif yerlerden gelen muhtel rütbeli 24 zabit bu yarışa iştirak | etmiştir. Bu müsabakaya muhafız kıtaatı | | kumandanı İsmail Hakkı beyde dahil olmuştur. Ve neticede — yüzbaşı Avni bey birinci inci, Fik- ret bey üçüncü, Necmeddin bey, dördüncü, İsmail Hakkı bey be- ; Cevdet bey altıncı gelmiş- İkramiyeler meclis reisi Kâzım | |Pş.Hz.başvekil İsmet Pş. Hz. müda- fai milliye, maliye, dahiliye ve- killeri ve erkânı hükümet huzu- Kadına söz atılmaz Ragıp ve İsmail isminde 2 kişi | Fatma hamma söz atarlarken | yakalanmışlardır. esine yatırmak mecburi- ceza Dikkat ediniz. Ölçüler kanunu vekâleti bilümum borsalara yap- tğı bir tamimle ticarette kulla- mılan eski ve yeni bütün - ölçü, | tartı vahidi kıyasileri ile bunların kullanılmasındaki mahzurları soc- muştur. İktisat vekâletinin bu suali, geçen sene tanzim edilerek B. M. takdim — olunan yeni kanunu ile alâkadar görül- mektedir. İzmir belediyesi Gazetelerin belediye reisine hücumları devam ediyor İzmir, 9 (Hususi) — Belediye reisi Hulüsi bey gazetelerin hü- cumları karşısında istifaya kalkış- mışsada — fırka mütemedi buna mani olmuştur. Hizmet gazetesi istifanın önüne geçmek istiyen mutemet Salih beyin hareketini şiddetle tenkit ediyor. Gazeteler — belediye istifasını neşretmekte ve şiddetli neşriyata devam edilmektedir. Vaziyet çok gergindir. Hakaret gören gazele muhabirlerinin bele- reisinin diye reisi aleyhinde hakaret davası açacakları söyleniyor Ikığılıkçı Birbirlerini ağır surette yaraladılar Rumelikavağı ile Poyraz köyü arasında dün bir hadise olmuştur: Haliçte ikamet eden balıkçı Karabet, balıkçı Hüsnü ile şiddetli bir münazaaya girişmiş, araların- daki kavga gittikçe hararetlenmiş, niheyet Karabet Hüsnüyü kalbinin üstünden yaralamıştır. Hüsnü de Karabeti başından cerhetmiştir. Karabet Hüsnüyü bacağının 3 yerindende yaralamıştır. Karabet arkadaşını * yaralamakle — iktifa etmemiş Hüsnüyü — denize de atmıştır. Bu esnada buradan geçen Maryo Sera dalgıç gemisi tarafın- dan Hüsnü denizden - çıkarılmış ve tedavi edilmek üzere Sarıyer hastanesine yatırılmıştır. Karabet Sariyer — jandarması — tarafından yakalanarak Üsüküdar müddei umumiliğne teslim edilmiştir. 3 hırsız yakalandı Sabıkalı İbrahim İnebolulu Meh- met efendir 250 kuruşunu, Sa- bıkalı Todori kalaycı Rahmi efen- dinin 5 lirasını çalarken yakalan: mışlardır. Mahmut efendinin 31 Tirasını aşıran kebapçı - Abdullah da derdest edilmiştir. Bir çocuk yaralandı Edirnekapı istikametinden ge- len meçhul bir otomobil 14 ya- şında Bekir isminde bir çocuğa çarpmış, başından ve ayağından yaralamıştır. Kıskançlık yüzünden Elektirikçi Rahmi, Bilâl efen- dinin, kendi sevgilisile olan mü- nasebel kısk: raki bıçak sapı ile sağ gözünden yara- lamıştır. Bisiklet kazası Andon namında bir şahsın bindiği bisiklet 3 yaşındaki Hiri- | santı çocuğa çarparak yaralamış- | tr. | bula dokuüz | Hint lne_selesi İktisat vekâleti borsalara | bir tebliğde bulundu Ankara 9 | Hususi | — İktisat Avam kamara- sında müzakere devam ediyor Londra 8 (A. ün avam kamarasında M. Baldvin — İngil - terenin Hindistan politikası hak- kında münakaşa açarak M. Mak- donaldın Hindistana dominyon- ların tarzı — idaresine — müşabih bir — teşkilâtın mübeyyin bir beyannamenin Hint- kilere hitaben neşrine rıza gös- mektubuna şahsen muteriz olma- makla beraber bu hususta rüfeka- sile istişare etmeden kat'i bir karar veremiyeceğini cevaben bildirmiş olduğunu ve şimdi ise Makdonald kabinesinin — bir karşılaştığını söylemiş ve demiştir ki: “Şurasını unutmamalıyız ki Hin- emri vakü distan idaremize geçmezden evel bir kaç asır müddetçe fevkalâde kanlı mücadelâtı dâhiliyeye sahne olmuş, — istilâlara — ugramaktan kurtulmamıştır. Bizim Cen büyük — eyiliğimiz Hindistamı anarşiden kurtarıp sulh ve selâha, muntazam bir kavuşturmamızdır. Hindislana , fakat bunun zemana muhtac ve tedriçi kaidesine riayet elzem olduğunu unutma- mak Tâzımdır. M. Baldvinden sonra M. Lloyd maalde George ayni beynatta bulunmuştur. İktisat müsteşarı Şakir bey dün Ankaradan şehrimize geldi İktisat vekâleti müsteşarı Şakir B. dün Ankaradan şehrimize gel miştir. Şakir B. şehrimizde bir kaç gün kalacaktır. Mumaileyh ken- disini gören bir muharririmize İstan- ydanberi gelmediğini in burada kalaca- hususi işleri ğım söylemişti Şakir B. bundan bir kaç evel Adana havalisine de gitmi Müsteşarın — muhtelif ” yerlerdeki seyahatlerinin sebebi Rusyaya ih- racat meselesi hakkında tetkikatta bulunmaktı. Bir kaç gün evvel yazdığımız gibi Rusyaya ihracat ziraat ve sanayi bankası tarafından yapıla- caktır. Bu karar çok şikâyetleri mucip olmuştur. Kasım geldi Eski takvim esasına göre dün- den - itibaren — kasım — başlamış, yani hükmen — sonbahar bitmiş İşte, hepimizin dimağını nice zamandır işgal eden muamma : Ahret var mi yok mu? İDRİS EFENDİ, gazetemize ihda buyurduğu eserde bu sualin cevabını verecektir. lüzumunda | yi * Yeni Bağdat elçimiz — Yeni Bağdat elçimiz Tahir Lütfi bey bu hafta içinde Aşkaraya gides cek ve lâzim gelen talimatı ab dıktan sonra Bağdada hareket edecektir. * Kuru sebze — Kuru seb- zenin — pahalılaşacağı - rivayetleri üzerine - zahire e malümat veril *SDie 'e aver ötLaAemE cuttur ki geçen sene bu günkü stoktan fazladır. Mercimek geçen seneden iki misli ve böğrülce 10 misli fazladır. Fasülyeye — gelince; yalnız son hafta zarfında 252 çuval fasulye bahşolumacağım / geldi.Ecnebi memleketlere olan bir iki haftalık ihracat 32 çuvaldan | ibarettir, mevcut stok ise (4400) terip göstermiyeceği hakkkındaki | çuvaldır. İngiliz lirası yükselir, müstahsil garp mamulâtını ve diğer havayı- ci zaruriyesini fazla para ile al- mak mecburiyetinde kalırken yer- li metammızın ucuzlaması acınacak bir gayri tabiilik teşkil eder. x* Diyarbekirde bir çete imha edildi — Diyarbekir havalisinde ötedenberi eşkıyalık eden Yado namındaki şerir bir kaç gün evel jandarma kuvvetlerimiz tarafından iki refikı ile beraber meyyiten istisal edilmişt * Yeni — kibrit — fabrikasının yeri yakında tayin edilecek — Sinop civarındaki) ormanda tetki- kat yapan hey'et, raporumu / ve- kâlete göndermişti Rapor tetkik edildikten sonra i kibrit fabrikasının yeri tayin edilecektir. Raporda, Sinop civa- rındaki ormanlarda kibrit çöpü imaline salih ağaçların mebazuli- yeti kaydedilmektedir. Yalnız-Zıngal ormanlarını işler — 'ten şirketin naki etmesine lüzum * Ne oldu? — Salacık polis mevkii memurlarından (1554) nu- maralı Raşit efendi on beş gün- den beri tegayyüp etmiştir. Kendisi evinde de bulunama- dığı için şehrin her tarafından aranması muvafık görülmüştür. Polis iriyeti bütün zabıba merkezlerine bir tamim göndere- rek aranılması için — tebliğatta bulunmuştur. ** Polis teftişaı — Emniyeti umumiye müdürü Rifat B. dün de öğleye kadar polis müdiriyetinde meşgül olmuş ve Şerif B.le görüşmüştür. Rifat B. hasıl etliği kanaati vekâletle bildirmiştir. Debili islikren. Düyanu müvahbide İngiliz liram Rümeli tahvilatı Esham İçtenkaaı mas Anadolu şimendileri 230 Tramvay şirketi — mso Tekos * » — 3050 Balya — taza Çimenta 2595 Tahvilât Anadolu D/0 45 |— 365 çadohi 1T l Anadala Tir Tünel Of0 » Tramvay Elektrik Çek Fiatları üzerine Cenevre Berlin Viyana yakren