13 Kasım 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

13 Kasım 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

İ3ünc0 yıl « sayı 4254 rşamba 13 hana, | 1929 Teşrinisani WALK ©0 co Büyük ikramiye Meclis reisimiz Gazetelerimizdeki inki- şafı takdir ediyorlar Yeni Türk harfleri gazefe- mizin şeklini daha zarif bir hale sokmuştur Ankara, 11 (Vakıt)— Gazete İerimizin yeni şekillerde intişara laması münasebetile kıymetli Mütalâalarını rica ettiğim Mec a reigi Kâzım Paşa Hz. şu be Yanatta bulundular: — Türk matbuatı gün geçtikçe Berek şekil ve gerek münderi- Sat itibarile inkişaf etmektedir. İh hali hazırile matbuatı- Miz tamamen tekemmül etmiş Addolunmaz. Henüz vesait ve teşkilât itibarile Türk matbuatı- dın noksanları olmakla beraber m tenvirine pek ziyade ha- olim ve eşeiyallarım dalma vatani hislerin hâkim ğunu memnuniyetle gör- Mekteyim. Yeni Türk harflerinin Meşir ve tamimi hususunda mat- buatımızın müştereken ve büyük bir gayretle çalıştıkları itharla | kre yayandır. Yeni Türk harfle- in Bazetelerimizin şeklini daha bir hale Öyle ğ sokmuştur. in artmıştır ve daha çok arta- BM vet Kazim Paşa He 2 gzide Roman, son haberler Bcüde Şehir ve memleket haberleri, 4 Wide Başmakale, günün siyaseti, (sütunlarda 4, seyahat. GE Harici haberler, 8 nee Tayyare piyankosu Milyarderlerin hayatı, ide Meçhul asker, hay- 134 van meraklısı tipler. —lde VAKIT ın on üç yık hk hayatında bir tekâmül merhalesi — A Büyük bir gazete nasıl basılır ? Ap ÖK bir muharricimi. Vazış sa 1: Feyzullah Ef; eti Tam, kale | Dördüncü sâyı- Mi | Zincirlikuyu kazası nasıl oldu ? Bir artistin ölümü ve diğerinin ağırca yaralanmasile neticelenen kaza tafsilâtını filmi çeviren operatörün ağzından dinle ERER EE ADAK Kaçakçılar filminden bir sahne: Aşapda ayakta duran Sat B., soldan ikinet Karakaş Efendi Zincirli O kuyuda O kaçakçılar isimli film çevrilirken bir kaza vukua geldiğini ve kapaklanan otomobilin altında kalan artist- lerden Karakaş efendinin vefat ettiğini ve Darülbedayi san'at kârlarından Sait beyin yaralandı- ğını dünkü müshamızda haber Bir Alman noteri ve zevcesi veronal içerek öldüler Memleketinde 500bin lira ihtilâs etmiş, istanbula kaçmış, Alman gazeteleri işi açığa verince de .. Pazar günü akşam, Tokatlıyan otelinde garip bir intihar vuku bulmuştur. Bu hususta dün yap- tığımız tahkikatın neticesi şudur: Takriben 10-15 gün evvel Zi- egfried Aaron isminde 40 yaşla. rında bir Alman noteri 42 yaşla- rında bulunan zevcesila İstanbula gelmiş ve bir gün Tokatlıyanda kaldıktan sonra İzmire gitmiştir. Teşrinisaninin o yedisinde M. Asron zevcesile birlikte tekrar İstanbula avdet ederek, gene To- katlıyan Oteline nazil olmuş ve 137 numaralı odayı işgal etmiştir. Otelde muntazam bir bayat yaşı- yan bu karı koca Pazar günü ak- şamı odalarına çekilmiş ve bir daha dışarıya çıkmamışlardır. Pa- zartesi günü akşama kadar muş- terilerin dışarıya çıkmadığını gö- ren garson şüphelenmiş ve (137) »umaralı odanın kapısını müte- addit defalar çaldığı halde cevap almayınca, meseleden otel müdi- riyetini, otel müdüriyeti de zabı- tayı haberdar etmiştir. Müntehir karı kocanın cesetler! Galatasaray merkezinden ote- le giden polisler kapıyı kırarak odaya girdikleri zaman M. Az ron ile madam Sofiyi yatakta ölü görmüşlerdir. Madam Sofi teravetini hiç kaybetmemiş, M. Aarona gelince, kâfası zevcesi- nin kolu altında mosmor kesil- miş bir vaziyettö bulunmuştur. DAL tarafı Zinci aayılamızdadır vermiştik. Dünkü kaza hakkın. da topladığımız malümatı da aşa- ğıya yazıyoruz : Evvelki gün saat iki buçukta kaçakçılar filminin (otomobille takip sahnelerini çekmek üzere rejisör Ertuğrul Muhsin Beyle birlikte makine operatörü Cezmi, Darülbedayi artistlerinden Sait, Talât, operatör muavini Şemsi Beyler, Karakaş Efendi, şoför Hasan Tahsin ve bir kısım polis memürları Zincirlikuyuya gitmiş- lerdir. Ertuğrul Muhsin, Cezmi, Şemsi Beyler sinema makinesini şoseye hâkim bir noktaya koy - muşlar ve otomobillerle hareket emrini vermişlerdir Sahnede iki otomebil vardı. Rol icabi birinci otomobil kaçak- ları hamilen hareket edecek bu otomobili kaçakçıları yakalamak üzere polislerin bindiği otomobil takip edecektir. Hareket işareti verilir verilmez otomobiller kalkmışlardır. Birinci otomobilde kaçakçı rolünü yapan Karakaş Efendile Sait B, ve şo- för rolünü yapan Talât beyle asıl otomobilin şoförü Hasan Tah- sin, ikinci otobilde 4 polis me- muru bulunmaktadır. Kazanın nasıl vukua geldiğini hadiseye şahit olan sinema opera- törü Cezmi Beyin ağzından din- liyoruz: — Otomobille biribirini takiben geçtiler. Ben makinede filim çeviriyor- dum. İki otomobilin arası 15-20 metro kadar vardı. Birinci oto- mobil virajı döndü, 30 metro kadar ilerledi. durdu va vavaş Bü günkü sayımız İlâvemizle bizlikte numaraya çıktı “Kaçakçılar , filmi çevrilirken ... Piyanko! Büyük ikramiye- leri kimler ka- zandı? Numaraların muntazam lis- tesi Gıncı safamızdadır. Tayyare piyankosunun çekil- mesine dün sabah devam ve keşide ikmal edilmiştir. En büyük ikramiye olan kırk beş bin İira (1697) numaraya, yirmi bin lira (40765) on beş bin lira (55495) numaraya, ön iki bin lira (37377) numaraya, on bin lira (26859) numaraya çıkmıştır.Kırk beş bin lira Kadı- köyünde Cemile isminde bir hanıma on beş bin lira müskirat amili Vartarise, on iki bin lira çuhacı Hakkı Efendiye çıkmıştır. Sonları 67, 65, 77, 94 ile ni- hayetlenen biletler otuzar lira amorti alacaklardır. Dün çekilen numaraları iç sa- yıfamızda siraya konmuş bir hal- de bulacaksınız. Kadın gazeteci Memleketimizde tetki- kat yapiyor Matinazel Bettinin on yedi aydan beri devam eden. seyahati Kahirede münteşir Elmukattem gazetesi muharrirlerinden Mat- imazel Bettti Salumen Mansehri ahi- Matmaze! Bet ren şehrimize gelmiştir. Mısırlı gazeteci arkadaşımız dün memle- ketimizi kendisine tanıtmakta o- lan Afif Beyle beraber matbaa- | mızı ziyarete etmiştir. ş Matmazel Betti on yedi ay-* danberi seyahatta bulunmaktadır, * Mısırdan hareketinden * sonra ' Hindistanı, Japonyayı, Çini, Rut yayı, Lehistansı Romanyayı de- laşan Mısırlı kadın gazeteci Kös- tenceden şehrimize gelmiştir. Bu- gün de Halebe hareket edecek, Suriye ve Filsinden geçerek Mi- sıra dönecektir. Matmazel Btti şehrimizde bu- lunduğu müddet Kız muallim mektebini diğer bazı mektepleri gezmiş, muhtelif sa- halarda tetkikatta bulunmuştur. Matmazel Bettinin o memleke- timiz, kadınlarımız, Mısır kadın- lığı ve diğer dikkate şayan me- selelere ait alâka verici hasbu ' hali yarınki nushamızdadı. yavaş kapaklandı. Biz hadiseyi görür görmez hemen koştuk. Za-